Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Otomotiv Sanayii – 2012 5 inci İzmir İktisat Kongresi 01 Kasım 2013İzmir Otomotiv Sanayii – 2012 5 inci İzmir İktisat Kongresi 01 Kasım 2013İzmir Prof.Dr.Ercan.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Otomotiv Sanayii – 2012 5 inci İzmir İktisat Kongresi 01 Kasım 2013İzmir Otomotiv Sanayii – 2012 5 inci İzmir İktisat Kongresi 01 Kasım 2013İzmir Prof.Dr.Ercan."— Sunum transkripti:

1 Otomotiv Sanayii – inci İzmir İktisat Kongresi 01 Kasım 2013İzmir Otomotiv Sanayii – inci İzmir İktisat Kongresi 01 Kasım 2013İzmir Prof.Dr.Ercan TEZER Genel Sekreter OTOMOTİV SANAYİİ DERNEĞİ

2 ÜRÜN TASARIMI ÜRÜN YATIRIMI ENTEGRASYON YATIRIMI PARÇA YATIRIMI PARÇA ÜRETİMİ PARÇA TEDARİK SİSTEM ENTEGRASYONU MONTAJ PAZARLAMASATIŞ SONRASI DİĞER HİZMETLER ÜRÜN TARİFİ ÜRÜN TARİFİ, TASARIMI VE AR-GE ÜRETİM PAZARLAMA VE SATIŞ OTOMOTİV SEKTÖRÜ DEĞER ZİNCİRİ HİZMET PARÇA TASARIMI Değer Zinciri ve Katma Değer Tedarik Zinciri Ortak Süreç Yönetimi  Tasarım, ArGe ve Teknoloji  Toplam Kalite  Lojistik Yönetimi ve Optimizasyon  Pazar Fiyatından Maliyete Ortak Süreç Yönetimi  Tasarım, ArGe ve Teknoloji  Toplam Kalite  Lojistik Yönetimi ve Optimizasyon  Pazar Fiyatından 10 Farklı Temel Parça Grubu Farklı Şirketler Değişik Malzeme Farklı Teknolojiler Yüksek Tüketici Beklentisi Max. Performans ve Yol Güvenliği Mükemmel Konfor ve En Düşük Fiyat Katma Değer

3 Küresel Toplam Üretimde Değişim (x Milyon) Küresel Üretim, 2011 Yılında Yüzde 4 ve 2012 Yılında da Yüzde 4.3 Arttı, 2013 Yılında Yüzde 4.8 Artış Bekleniyor 2013 Yılı Tahmini % 4.8 Artış OICA & LMC Milyon Milyon

4 2011/2012 Yılında Küresel Üretimin Değişimi (x 1.000) 2009 Yılında: Dünyada 17 nci ve AB’nde 7 nci 2010 Yılında: Dünyada 16 ncı AB’nde 5 nci 2011 Yılında: Dünyada 17 ncı AB’nde 5 nci 2012 Yılında: Dünyada 17 nci AB’nde 6 inci Adet Üretim LMC & OICA

5 Küresel Pazarlar – Eylül 2013 LMC 2013  Ocak-Eylül döneminde küresel hafif araç pazarında Çin (+% 12.5 ve ABD (+% 8,1) arttı ve Japonya (-% 5,2), Avrupa (-% 4,2) daraldı  Ocak-Eylül küresel Pazar artışı yüzde 2,8 oldu  AB pazarında daralma devam ediyor  Yıllık pazarın yüzde 2,4 artışla 83 milyon adet olması bekleniyor  Ocak-Eylül döneminde küresel hafif araç pazarında Çin (+% 12.5 ve ABD (+% 8,1) arttı ve Japonya (-% 5,2), Avrupa (-% 4,2) daraldı  Ocak-Eylül küresel Pazar artışı yüzde 2,8 oldu  AB pazarında daralma devam ediyor  Yıllık pazarın yüzde 2,4 artışla 83 milyon adet olması bekleniyor  AB otomobil pazarı Eylül 2013 de de yüzde 5,3 oranında artarken ve ilk dokuz ayda yüzde 4,1 azaldı  Ocak-Eylül arasında Fransa’da (-% 8,6) İtalya’da (-% 8,5), Almanya’da (-% 6,0) ve İspanya’da (-% 1,6) daralmaya karşılık, İngiltere’de (+%12,1) artış oldu  Yıllık pazar yüzde (-3,1%) azalarak 11,4 milyon adet oldu  AB otomobil pazarı Eylül 2013 de de yüzde 5,3 oranında artarken ve ilk dokuz ayda yüzde 4,1 azaldı  Ocak-Eylül arasında Fransa’da (-% 8,6) İtalya’da (-% 8,5), Almanya’da (-% 6,0) ve İspanya’da (-% 1,6) daralmaya karşılık, İngiltere’de (+%12,1) artış oldu  Yıllık pazar yüzde (-3,1%) azalarak 11,4 milyon adet oldu Küresel Hafif Araçlar Pazarı AB Otomobil Pazarı

6 Küresel Üretimde Gelecek 2011 / 2027  Toplam Üretim 1.95 Kat Artışla Milyon Adede Yükseliyor  En Yüksek Artış Asya Pasifik Bölgesinde  BRIC Ülkelerindeki Artış 2,76 Katı  Asya Pasifik Bölgesinin Küresel Üretimdeki Payı Artarak Yüzde 55 e Ulaşıyor  Toplam Üretim 1.95 Kat Artışla Milyon Adede Yükseliyor  En Yüksek Artış Asya Pasifik Bölgesinde  BRIC Ülkelerindeki Artış 2,76 Katı  Asya Pasifik Bölgesinin Küresel Üretimdeki Payı Artarak Yüzde 55 e Ulaşıyor LMC 2012

7 7 MONTAJ YAN SANAYİİNİN GELİŞMESİ KAPASİTE ARTIŞI İHRACAT TAM ENTEGRASYON / ÜRETİM MERKEZİ Ar - Ge, Tasarım ve Teknoloji Yönetimi FİKRİ VE SİNAİ MÜLKİYET ….. Yakın Gelecek Hedefi MÜKEMMELİYET MERKEZİ Lisans YerlileşmeYerlileşme ÜretiminModernizasyonuÜretiminModernizasyonu Güncel Model Kapalı Pazar İthal İkamesi Serbest Pazar Tam Rekabet Otomotiv Sanayiinin Gelişme Süreci: 1960 / ……. Geçiş Dönemi İhracata Üretim Sürdürülebilir Küresel Rekabet

8 2012 ve 2013 Yılı Özeti

9 Toplam Üretim Ve Otomobil Üretimi (X 1000) (- % 10)

10 Toplam Pazar (X 1000)

11 Otomotiv Pazarı Doymamış Bir Pazardır 1000 Kişi Başına Düşen Motorlu Araç Sayısı 135 Ve Dünya Ortalaması 155 Araç/1000 Kişi, Türkiye’de 1,000 Kişiye Düşen Araç Sayısı, Ülkemiz Ekonomisine Benzer Ülkelerin de Gerisindedir 1000 Kişi Başına Düşen Motorlu Araç Sayısı 135 Ve Dünya Ortalaması 155 Araç/1000 Kişi, Türkiye’de 1,000 Kişiye Düşen Araç Sayısı, Ülkemiz Ekonomisine Benzer Ülkelerin de Gerisindedir Gelecek 10 Yıl İçinde Bu Düzeye Ulaşmak İçin Gerekli Araç Sayısı 10 Milyon Adettir Bu Talebin İthalatla Karşılanmasının Bedeli İse Yaklaşık 100 Milyar $ Olacaktır Bu Talebin, Yüksek Katma Değer Yaratan Ve Rekabetçi Bir Otomotiv Sanayi İle Karşılanması Zorunludur Gelecek 10 Yıl İçinde Bu Düzeye Ulaşmak İçin Gerekli Araç Sayısı 10 Milyon Adettir Bu Talebin İthalatla Karşılanmasının Bedeli İse Yaklaşık 100 Milyar $ Olacaktır Bu Talebin, Yüksek Katma Değer Yaratan Ve Rekabetçi Bir Otomotiv Sanayi İle Karşılanması Zorunludur Doymuş Pazar Doymamış Pazar Dünya Ortalaması : 155 LMC 2011 Binek Otomobil Sayısı/ 18 Yaş Üstü Kişi

12 12 Üretim Ve İhracatın Değişimi (X1000) ●Aylık İhracat Özellikle 2001 Yılından Sonra Düzenli Olarak Arttı ●Bu Suretle 2001/2002 Krizinde Daralan İç Talebin Üretim Üzerindeki Olumsuz Etkisi Dengelendi ve Üretim Krize Rağmen Arttı ●İhracatın Üretimdeki Payı 2008 Yılında Yüzde 79 Oldu; Ancak AB ndeki Daralma Nedeni İle Bu Pay 2011 Yılında Yüzde 66 Düzeyine Kadar İndi, 2012 Yılında Yüzde 67 Oldu ●İhracat 2009 Yılında Tekrar Yükselişe Geçti Ancak Hala Eski Düzeyinin Altında ●Aylık İhracat Özellikle 2001 Yılından Sonra Düzenli Olarak Arttı ●Bu Suretle 2001/2002 Krizinde Daralan İç Talebin Üretim Üzerindeki Olumsuz Etkisi Dengelendi ve Üretim Krize Rağmen Arttı ●İhracatın Üretimdeki Payı 2008 Yılında Yüzde 79 Oldu; Ancak AB ndeki Daralma Nedeni İle Bu Pay 2011 Yılında Yüzde 66 Düzeyine Kadar İndi, 2012 Yılında Yüzde 67 Oldu ●İhracat 2009 Yılında Tekrar Yükselişe Geçti Ancak Hala Eski Düzeyinin Altında

13 Otomotiv Ana Ve Yan Sanayi İhracatı ($) Otomotiv Endüstrisi İhracatçılar Birliği

14 Motorlu Taşıtlar Dış Ticareti (Milyon $) TÜİK Dış Ticaret Verileri

15 Aylara Göre 2013 Yılı Otomotiv Dış Ticareti (*) (000 $) *) GTİP Kapsamındaki Otomotiv Ürünleri 2013

16 *) GTİP Kapsamındaki Otomotiv Ürünleri Otomotiv Ürünleri (*) Dış Ticareti Fazla Vermektedir Dış Ticaret Dengesi  Dış Ticaret Açığı, 2011 Yılında Taşıt Araçları Dış Ticaretinde Azalan İhracata Karşı Yüksek İç Talebe Bağlı Olarak Aşırı Artan İthalattan Kaynaklanmaktadır  2012 ve 2013 Yıllarındaki Dış Ticaret Fazlası, İthalattaki Önemli Düşüş ve İhracattaki Artışa Bağlı Olarak Gerçekleşmiştir  Dış Ticaret Açığı, 2011 Yılında Taşıt Araçları Dış Ticaretinde Azalan İhracata Karşı Yüksek İç Talebe Bağlı Olarak Aşırı Artan İthalattan Kaynaklanmaktadır  2012 ve 2013 Yıllarındaki Dış Ticaret Fazlası, İthalattaki Önemli Düşüş ve İhracattaki Artışa Bağlı Olarak Gerçekleşmiştir 1996/ Milyon $ Açık 2001/ Milyon $ Açık 2007/ Milyon $ Fazla Milyar $ Açık Milyon $ Fazla 2013 Ocak-Ağustos 0,083 Milyon $ Fazla 1996/ Milyon $ Açık 2001/ Milyon $ Açık 2007/ Milyon $ Fazla Milyar $ Açık Milyon $ Fazla 2013 Ocak-Ağustos 0,083 Milyon $ Fazla

17  İç Pazar Yeterince Büyümüyor  Pazarda İthalatın Payı, Otomobilde Yüzde 69 ve Toplamda Yüzde 59  Yıllık Ortalama 121 bin Yerli Otomobil ve 120 Bin Hafif Ticari Araç Satılıyor  Otomobil Üretiminin Yüzde 75 i ve Toplam Üretimin Yüzde 70 i İhraç Ediliyor  Otomotiv Sanayimizin Büyümesi Önemli Oranda İhracata Bağımlı  İç Pazar Yeterince Büyümüyor  Pazarda İthalatın Payı, Otomobilde Yüzde 69 ve Toplamda Yüzde 59  Yıllık Ortalama 121 bin Yerli Otomobil ve 120 Bin Hafif Ticari Araç Satılıyor  Otomobil Üretiminin Yüzde 75 i ve Toplam Üretimin Yüzde 70 i İhraç Ediliyor  Otomotiv Sanayimizin Büyümesi Önemli Oranda İhracata Bağımlı 2002/2012 Yıllık Ortalama İhracat TİPLERÜretimİhracatİhracat % Otomobil ,07% HTA ,17% ATA ,48% Toplam ,67% Son 11 Yılda Sanayiinin Durumu 2002 / 2012 Değişim  Kapasitex 1.7  Üretimx 3.4  İhracatx / 2012 Değişim  Kapasitex 1.7  Üretimx 3.4  İhracatx 3.1

18 Gelecek 5 Yıl (2014 / 2018)  2018 Yılı Üretimde Tahmini İçin GSYH Hedeflerine Göre İç Pazar Belirlendi  Son 5 Yılda İhracat Performansı Dikkate Alındı  AB ve ABD Pazarlarına İhracat Buna Göre Belirlendi  2018 Yılı Üretimde Tahmini İçin GSYH Hedeflerine Göre İç Pazar Belirlendi  Son 5 Yılda İhracat Performansı Dikkate Alındı  AB ve ABD Pazarlarına İhracat Buna Göre Belirlendi

19 2023 Yılı Vizyon Hedefleri

20 OVP Hedefleri

21 INTERNET İlgilerinize Teşekkür Ederiz


"Otomotiv Sanayii – 2012 5 inci İzmir İktisat Kongresi 01 Kasım 2013İzmir Otomotiv Sanayii – 2012 5 inci İzmir İktisat Kongresi 01 Kasım 2013İzmir Prof.Dr.Ercan." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları