Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EKONOMİK ARAŞTIRMALAR VE DEĞERLENDİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EKONOMİK ARAŞTIRMALAR VE DEĞERLENDİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ"— Sunum transkripti:

1 EKONOMİK ARAŞTIRMALAR VE DEĞERLENDİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ADANA İLİ İHRACATI 5N-1K

2 İHRACAT NEDEN ÖNEMLİ? Büyümenin Motoru İstihdamın Motoru
Dışa açılmanın Motoru Ar-ge ve İnovasyonun Motoru

3 2023 Hedefleri Zor mu? 2002-2014 ortalama artış %13.1
Eksiler TTİP ve TPP, Petrol ve emtia fiyat düşüşü Dolarda yükseliş AB’ ekonomisinde zayıf performans Çevre ülkelerde istikrarsızlık Artılar Ar-ge ve inovasyon atağı Pazar ve mal çeşitlendirme İleri teknoloji, yüksek katma değere yönelik destekler

4 İhracat Nasıl Tepki Veriyor?
Küresel İhracat (Yıllık % Değişim)

5 SON 10 AY: DOLARIN YÜKSELİŞİ

6 SON 10 AY: DOLARIN EURO VE TL’YE KARŞI YÜKSELİŞİ

7 DOLAR ENDEKSİ SON 13 YILIN ZİRVESİNDE

8 SON 10 AY: DOLAR/TL VE DOLAR/EURO

9 ADANA İLİ İHRACATI - GENEL GÖRÜNÜM
döneminde ihracatçı sayısı 1,95 katına, ihracat değeri 2,35 katına ulaştı… (Firma Başına Ortalama İhracat: Türkiye 2,48 milyon $; Adana 1,75 milyon $)

10 ADANA İLİ İHRACATI – FİRMA DİNAMİKLERİ
döneminde Adana’dan 2947 farklı firma ihracat gerçekleştirdi, 113 firma 11 yılın tamamında ihracat gerçekleştirdi, Adana’nın toplam ihracatından aldıkları pay yıllık ortalama pay %62 oldu. 1111 firma (%38), 1 kere ihracat yapıp bir daha hiç ihracat yapmadı. Her yıl ihracatçı firmaların ortalama %28’i ilk defa ihracat yapan firmalardı. Her yıl ihracatçı firmaların ortalama %23’ü son defa ihracat yapan firmalardı.

11 ADANA İLİ İHRACATI - GENEL GÖRÜNÜM
İhracatçıların ortalama %40’ı üretici-ihracatçı… (Türkiye ortalaması yaklaşık %40)

12 ADANA İLİ İHRACATI – FİRMA ÖLÇEĞİNE GÖRE
İhracatçıların %97’si KOBİ; %53’ü Mikro Ölçekli… (Türkiye ortalaması: KOBİ %97, Mikro Ölçek %51)

13 ADANA İLİ İHRACATININ KOMPOZİSYONU
döneminde,yıllık ortalama olarak, Adana’nın ihracatının %79’u Yoğunlaşma Marjı kaynaklı (aynı firma-aynı-mal-aynı ülke) %13’ü Pazar Çeşitlendirme kaynaklı (aynı firma-farklı ülke) %9’u Mal Çeşitlendirme kaynaklı (aynı firma-farklı mal) %0,6’sı Yeni Firmalar kaynaklı…

14 Firmalar ortalama 8 malı 3 farklı ülkeye ihraç ediyor…
ADANA İLİ İHRACATI – FİRMALARIN MAL VE PAZAR SAYISI Firmalar ortalama 8 malı 3 farklı ülkeye ihraç ediyor… (Türkiye Ortalaması: 10,8 mal; 4,5 ülke)

15 2004'te 121 ülkeye, 2014’te ise 161 ülkeye ihracat yaptı…
ADANA İLİ İHRACATI – HANGİ ÜLKELERE? Adana 2004'ten bu yana 195 farklı ülkeye/bölgeye ihracat gerçekleştirdi… 2004'te 121 ülkeye, 2014’te ise 161 ülkeye ihracat yaptı…

16 ADANA İLİ İHRACATI – HANGİ ÜLKELERE ?
2014 yılında Adana’nın ihracatında ön planda olan ülkeler: Irak (338,5 milyon $) Almanya (194,3 milyon $) İspanya (102,4 milyon $) Rusya (94,9 milyon $) İtalya (85,3 milyon $) döneminde ilk 5 ülkenin payı yıllık ortalama %42 seviyesinde…

17 2014 yılında Adana’nın ihracatında en önemli fasıllar:
ADANA İLİ İHRACATI – HANGİ MALLAR? döneminde Adana’nın ihracatında ilk 10 Fasıl her yıl ortalamada ihracatının yaklaşık üçte ikisini oluşturuyor… 2014 yılında Adana’nın ihracatında en önemli fasıllar:


"EKONOMİK ARAŞTIRMALAR VE DEĞERLENDİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları