Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

12 yıldan beri sınıf öğretmenliği yapan Aynur Hanım öğrencileriyle tanışmak için sabırsız aynı zamanda mesleğe başladığı ilk gün gibi de heyecanlıdır.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "12 yıldan beri sınıf öğretmenliği yapan Aynur Hanım öğrencileriyle tanışmak için sabırsız aynı zamanda mesleğe başladığı ilk gün gibi de heyecanlıdır."— Sunum transkripti:

1

2 12 yıldan beri sınıf öğretmenliği yapan Aynur Hanım öğrencileriyle tanışmak için sabırsız aynı zamanda mesleğe başladığı ilk gün gibi de heyecanlıdır. 2

3 Aynur öğretmen ilk gün heyecanını atlattıktan sonra hemen işe soyunur. Gayet mutlu bir şekilde öğrencilerinin hareketlerini, davranışlarını uzunca süreyle gözlemler ve bu gözlemler sonucunda resimlerden oluşan bir rapor hazırlar. 3

4 AYNUR ÖĞRETMEN’İN RAPORU (Sınıf mevcudu 37 öğrenci) 4

5 Aşırı Koruyucu/Kollayıcı Anne-Babaya Sahip 5

6 Aşırı Baskıcı ve Otoriter Anne-Babaya Sahip 6

7 Sınırsız Özgürlükçü Anne-Babaya Sahip 7

8 Mükemmeliyetçi Anne-Babaya Sahip 8

9 İlgisiz Anne-Babaya Sahip 9

10 Tutarsız Anne-Babaya Sahip 10

11 Demokratik Anne-Babaya Sahip 11

12 Aynur öğretmen öğrencilerinde neler görmüştü ki böyle bir sonuca ulaştı??? 12

13 *Aşırı bağımlı ve özgüveni gelişmemiştir, *Sosyal gelişimi zedelenmiştir, *Oyunlarda yer alabilmek için kaba kuvvet uygular, *Tek başına kararlar almaktan kaçınır. NOT: Anne ya da baba derslerde hep sınıfın kapısında, teneffüslerde ise çocuğuyla birliktedir! 13

14 Bu tarz tutumu benimseyen anne-baba sürekli çocuğa müdahale eder. Aşırı koruyucu ve verici davranışlar söz konusudur. Çocuğa bir bebek gibi davranılır. Çocuk anne-baba tarafından ‘sen yapamazsın, daha küçüksün’ gibi engellemelerle karşılaşır. Çocuğun kendini tanımasını ve yapabileceklerini fark etmesini engelleyen bir anne-baba tutumudur. 14

15 *uyumsuzdur, *olumsuz tutumları arkadaşlarına uygulamaya çalışır, *saldırgan davranışlar sergiler. 15

16 Baskıcı bir tutum içerisindedirler. Çocuktan kendilerine itaat etmelerini beklerler. Aile içinde korku hakimdir ve çocuk korku ile büyür. Ailede yüksek baskı ve katı disiplin olduğundan çocuklarda kendini kabul etme zorlaşır, uyumsuzluk görülür. 16

17 *Sınıf kurallarına uymaz, *Bencil, arkadaşlarıyla oynarken hep benim dediğim olacak der, *Sabırsızdır, *Saygısız davranışlar sergileyebilir, *İş l erini arkadaşlarına yaptırır ve emirler verir, *Ödevlerini ailesine yaptırmaya çalışır, *Sınıf içerisinde dikkat çekmeye çalışır. 17

18 Bu anne-baba tutumunda aşırı hoşgörü ve düşkünlük vardır. Evde patron çocuktur ve her dediği yapılır. Bu tutumla yetişen çocuklarda doyumsuzluk ve bir iç boşluk vardır. Kuralsızlığa alışırlar. Bencil, sorumsuz, kırılgan, her dediğinin anında olmasını isteyen ve sabırsız olabilirler. Sosyal ortama girdiğinde ve her dediğinin olmadığını gördüğünde hayal kırıklığına uğrar. Kendi içine çekilebilir ya da saldırgan olabilirler. Her istediklerini yaptırmayı alışkanlık haline getirir ve zamanla kural tanımazlar. 18

19 *Aşırı titiz ya da tam tersi dağınıktır, *Arkadaşları çok sınırlı sayıdadır, *Çok sabit fikirlidir, *Her şeyi kendisinin yapmasını ister. 19

20 Mükemmeliyetçi tutumda anne baba her şeyin en iyisini çocuğundan bekler. Kendi gerçekleştiremediği yaşantıları çocuğunun gerçekleştirmesini ister ve çocuk olduğu gibi kabul edilmez. Aile, bedensel ve zihinsel yönden beklentileri karşılaması için çocuğu kapasitesinin çok üstünde eğitimlere tabii tutar. Çocuğa bütün çocukça davranışlar yasaklanır. Arkadaş seçimi de aileye aittir. NOT : Aile hep not peşindedir. Hep 100 almasını ister. Onlar için suç genellikle öğretmendedir. Hep not için okula gelirler! 20

21 Etrafına zarar verir, Saldırganlık sergiler, Sözlü iletişim yetersizliğinden dolayı dil gelişiminde gecikme, konuşma bozuklukları görülebilir, Özgüven sorunu yaşar, Hayattan ve kendisinden beklentisi azdır ya da yoktur. 21

22 Çocuğun davranışları karşısında ilgisiz ve vurdumduymaz davranışlar sergileyen anne babalardır. Bu tip aileler için çocuğun varlığı ile yokluğu belli değildir. Bu gruba giren anne babalar genellikle hoşgörü ile boş vermeyi birbirine karıştırmaktadırlar. Çocuk anne babayı rahatsız etmediği müddetçe, çocukla ilgili problem yoktur, eğer çocuk anne babayı rahatsız ederse o zaman çocuk ile ilgili gündem oluşur. 22

23 Aşırı isyankardır, Kaygılı, güvensiz bir kişilik sergiler, Tutarsız bir kişilik sergiler, Karar vermekte güçlük yaşar, 23

24 Anne babalar aynı davranışı kimi zaman normal karşılarken kimi zamanda cezalandırabilirler. Bu durum daha çok anne veya babanın o anki psikolojik durumu ile ilintilidir.Bu durumda çocuk neyin doğru neyin yanlış olduğunu anlayamamaktadır. Tutarsız anne baba tutumlarını içeren bir diğer tutum ise, anne için doğru olan bir şeyin baba için yanlış olması veya tam tersi durumun oluşmasıdır. 24

25 25 OLUMSUZ AİLE TUTUM ŞEKİLLERİ SALDIRGAN ANTİSOSYAL İÇE DÖNÜKSORUMSUZ KAYGILI GÜVENSİZ AŞIRI SEVGİYETERSİZ SEVGİ AŞIRI DİSİPLİNLİ EĞİTİM DİSİPLİNSİZ EĞİTİM

26 Sosyalleşmiş ve işbirliğine açıktır, Arkadaş canlısı ve duygusaldır, Sosyal açıdan dengeli ve mutludur, Kendine ve arkadaşlarına güvenir, Yaratıcı ve bağımsızdır, Kurallara ve otoriteye saygı duyar, 26

27 Anne baba çocuğunu olduğu gibi kabul edip destekler. Çocuklarına karşı sevgi doludurlar. Çocuğun ilgilerini, yeteneklerini göz önünde tutarak, yeteneklerini gerçekleştirebileceği ortamlar hazırlarlar. Anne baba birbirlerine ve çocuğa olan duygularında açık davranır. Aile içinde güven ve şeffaflık vardır. Problemlerle nasıl baş edebileceğini birlikte araştıran, huzurlu bir aile ortamı vardır. 27

28 Böyle bir ailede evde ve toplumdaki kuralların sınırları bellidir. Çocuk neyi nerede yapacağını veya yapmayacağını bilir. Evde uygulanacak kuralları çocuklarıyla birlikte belirlerler ve bu kurallara herkes uyar. Anne ve baba çocuğa davranışlarıyla iyi bir modeldir. Çocuklarından görmek istemedikleri davranışı kendileri de yapmak istemezler. 28

29 Çocuk belirli sınırlar içinde özgürdür. Çocuğa şiddet ve duygusal yaptırım gücü yerine, anlatarak ikna etmeye çalışırlar. Eğer aile ortamı çocuğa kendi benliğini, kimliğini duygu ve düşüncelerini anlatma özgürlüğü veriyorsa çocuk sağlıklı biçimde olgunlaşır. 29

30 30 SAĞLIKLI TUTUM Yeterli ilgi Yeterli ilgi Yeterli disiplin Yeterli sevgi Yeterli hoşgörü OLUMLU AİLE TUTUM ŞEKİLLERİ

31 SONUÇ OLARAK… SAĞLIKLI BİREYLER YETİŞTİRMEK ADINA DEMOKRATİK ANNE-BABA TUTUMU KULLANILMALIDIR..

32 32

33 Çocuğunuzun yanında eşinizi asla kötülemeyin ve eleştirmeyin; Çocuk anne babanın birbirlerini kötülemesini, eleştirmesini istemez, birbirlerini sevip beğenmesini ister. Çocuklarınızı gerçekten dinleyin ve bunu ona gösterin; çocuğunuzu dinlerken tv. izlemeyin, gazete okumayın, başka işlerle meşgul olmayın. Konuşurken göz teması kurun, çocuğun yüzüne bakın, aynı hizada olmaya dikkat edin. 33

34 Çocuklarınıza sözlerinizle değil davranışlarınızla örnek olun; çoğu zaman anne babalar çocuklarına öğüt verirler: şöyle yapmalısın, bu işin doğrusu bu, böyle davranmanı istemiyorum. Çocuk sözlerle anlatılanlardan çok davranışlarınızla vereceğiniz mesajları almaya açıktır. 34

35 Çocuğunuzun olumlu yönlerini ve başarılarını ön plana çıkarın Çocuklarınızı kardeşleriyle ve arkadaşlarıyla kıyaslamayın. Kıyaslamak reddetmektir. Başkalarının yanında gerektiği durumlarda çocuğunuzun olumlu özelliklerini anlatın. Anlatırken abartıya kaçmayın. Bizimki çok tembel, oğlum-kızım çok yaramaz, bizi hiç dinlemiyor teyzesi vb ifadelerle çocuğun olumsuz özelliğini yoğunlaştırmış ve kendimizi de kötü hissetmiş oluyoruz. 35

36 36


"12 yıldan beri sınıf öğretmenliği yapan Aynur Hanım öğrencileriyle tanışmak için sabırsız aynı zamanda mesleğe başladığı ilk gün gibi de heyecanlıdır." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları