Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Kurumsal Reklam Kuruluşun ürün ve hizmetlerinin yerine kuruluşun imajına fayda sağlamaya çalışan, ücreti ödenmiş medyanın kullanımı şeklindedir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Kurumsal Reklam Kuruluşun ürün ve hizmetlerinin yerine kuruluşun imajına fayda sağlamaya çalışan, ücreti ödenmiş medyanın kullanımı şeklindedir."— Sunum transkripti:

1 Kurumsal Reklam Kuruluşun ürün ve hizmetlerinin yerine kuruluşun imajına fayda sağlamaya çalışan, ücreti ödenmiş medyanın kullanımı şeklindedir.

2 Bir başka tanımla ürün ya da hizmetin tanıtımının yapılmadığı, bir şirketin kuruluş ya da finansal çıkarlarını duyurmak amacıyla yaptığı özel reklamcılıktır. * Kurumsal reklam halkla ilişkiler hedefini başarmak amacıyla ödemesi yapılmış reklam araçlarını kullanmak için dizayn edilen melez bir faaliyet olarak tanımlanmaktadır.

3 Konsept reklamcılığı Genel promosyon reklamcılığı İyi niyet reklamcılığı İmaj reklamcılığı Kamu hizmeti reklamı Kimlik reklamcılığı Toplumsal içerikli reklamlar Prestij reklamcılığı

4 Kurumlar toplumsal sorumluluklarını sergilemek, iyi imaj oluşturmak için ürettikleri mal ve hizmetlerle ilgili olmayan reklamları kullanmaya 1970lerde kullanmaya başlamışlardır.

5 Kuruluşlar bazen de kirlilik yaratarak çevreye zarar verdikleri, ekolojik dengeyi bozdukları, enerji kaynaklarını tasarruf gerektiğinde boş yere kullandıkları, ilaç, kozmetik ve yiyecek yapımında kullanılan bazı malzemelerin ve dizaynının çocukların emniyetini sağlamadığı gibi konularda sorumlu tutulmaktadır. Böyle durumlarda halkı bilgilendirici, olayları aydınlatıcı bilgilerin verilmesi gerekmektedir.

6 Bunun yanı sıra kurumlar isimlerinde meydana gelen değişiklikleri, kimlik değişimlerini de halka duyurmak için kurumsal reklam kampanyalarından faydalanmaktadırlar. Buradaki amaç reklamın üstün ve güçlü yönlerinin halkla ilişkiler kampanyasıyla ulaşamadığı yerlere destek vermesini sağlamaktır.

7 Kurumsal Reklamın Amaçları
- Bir kurumun farkına varılmasını sağlamak Yatırımcılar üzerinde olumlu bir etki yapmak, kurumun finansal gücünü ve sağlamlığını göstermek Kamuoyunu bilgilendirmek Kurumu iyi bir işveren olarak göstermek, yeni mezunları, tecrübeli yöneticileri kurumun sunduğu iş imkanları konusunda bilgilendirmek ve kuruluşa başvurmalarını teşvik etmek

8 Çalışanları motive etmek
Kuruluşa karşı olumlu bir imaj ve ün oluşturmak Politik kadrolara, kuruluşun ulusal ekonomiye sağladığı katkıları hatırlatmak, Kamuoyunu önderlerine, baskı gruplarına ve yerel topluluklara kuruluşun sosyal sorumluluk anlayışını yansıtmak

9 Kuruluşa karşı yapılan suçlamalara karşılık vermek, yanlış düzeltmeleri değerlendirmek
Büyüyen bir kuruluş olduğunu kamuoyuna göstermek Kuruluşun isim değişikliğini duyurmak

10 Kurumsal Reklamlarda…
Okuyucunun dikkatini çeken ve bir soru ortaya atan ilgi çekici bir başlık Okuyucuyu istenen sonuca götürmeye yarayan bir metin Duyguları ortaya koymakta yardımcı olabilecek sanatsal unsurlar İlgili okuyucuların daha fazla bilgi alabilecekleri bir adres, kuruluşu destekleyen bir logo Reklamda verilen mesajların birbirinden ayrılmasını sağlayan görsel kullanımı önemlidir.

11 Kurumsal reklamlarda;
Kuruluşun ürettiği ürün ve hizmetlerin veya görev alanlarının genişlemesi bir liste halinde sıralanabilir. En son araştırma ve gelişmelerin sonuçları ve kalite kontrolünün derecesi belirtilebilir Ekolojik dengelerin bozulmaması için alınan önlemler sıralanabilir Kuruluşun topluma yönelik olarak yaptığı sosyal ve kültürel faaliyetler belirtilerek istihdam edilen işgücü ve niteliği açıklanabilir

12 Kuruluşun tüketici haklarına saygılı olduğu vurgulanabilir
Ödüllendirmelerden bahsedilebilir Birleşme ya da ayrılma durumlarında yeni isim ve logo bildirilebilir Tüm kurumsal faaliyetler hakkında bilgilendirme yapılabilir.

13

14

15

16 77 ülkede 100 milyon müşteriye hizmet
vermek…Başka bir deyişle her gün milyonlarca bakış açısıyla karşılaşmak, biri için beyaz olanın bir başkası için siyah olabileceği fikrine daima açık olmak demek. Bizim için her farklı bakış açısı sizi yakından tanımak, ürünlerimizi, hizmetlerimizi ve bankacılık anlayışımı geliştirmek için bir fırsat. Çünkü biliyoruz ki, farklı bakış açıları dünyamızı zenginleştirir.”

17 Okuyucu, ilk olarak bu 78 Türk
büyüğünün Türk tarihinde iz bırakmış kişiler olduğunu düşünmektedir. Ancak metin okunduğunda adı yer alan bu 78 kişinin lise son sınıf öğrencileri olduğu ve isimlerinin yanında okudukları öğretim kurumunun adının yer aldığı görülmektedir. Bu isimlerin altında yer alan paragrafta şöyle denilmektedir: “Onlar henüz buluşlarıyla, siyasi veya tarihi başarılarıyla tarihe geçmediler. Ama eminiz geçecekler. Geleceğin Türkiye’sini onlar inşa edecek, ülkemiz onların omuzlarında yükselecek…Onlar bugünün “Altın Gençleri”, yarının Türk büyükleri ÖSS’de ilk sıraları alarak bunun ilk işaretlerini verdiler. Bankamız “Altın Gençler”e inanıyor ve her yıl onları ödüllendiriyor. 78. yılımızda 78 gencimizi ödüllendiriyoruz. Gelecek yıl, bu listede 79 genç olacak. Bu sayı yıldan yıla artacak, yüzlerce öğrencimiz bu ödülden faydalanacak. Bugün ödül kazanan öğrenciler, gün gelecek bu ödülü verenler olacak. Türkiye’nin bankası ise her zaman var olmaya ve Türkiye için çalışmaya devam edecek.”

18 Bu paragrafın altında ise verilen ödüllerle ilgili bir açıklama yer almaktadır. Bu açıklamada şöyle denilmektedir: “Bu liste ÖSYM’den alınan EA ham puanları üzerinden hazırlanmıştır. Listede yer alan Altın Gençler’in 500 Milyon TL destek ödülü, başarı plaketi ve İşnet’ten 1 yıl ücretsizİnternet aboneliğinden oluşan ödüllerini almak için adres ve telefonlarını (0212) numaralı faksa, Türkiye İş Bankası Halkla İlişkiler Müdürlüğü, İş Kuleleri, 4. Levent İstanbul adresine veya ulaştırmaları rica olunur.”

19 “Türkiye İş Bankası Cumhuriyet henüz 1 yaşındayken Ulu Önder Atatürk’ün direktifleriyle kuruldu. Bir bankadan çok daha fazlası oldu. Türk milli sermayesini oluşturmak ve gelişimime destek olmak gibi çok önemli bir görevi tek başına üstlendi. Adına yakışır bir biçimde hayati önem taşıyan pek çok sektörün kuruluşuna özcülük etti, sayısız ilke imza attı. Ülkemizle birlikte gelişti, güçlendi.” “Bugün İş Bankası sadece finans sektöründe değil, iştirakleriyle birlikte enerjiden cama, telekomünikasyondan turizme, otomotivden tekstile ekonominin birçok alanında sizler için değer yaratmaya devam ediyor. İş Bankası’nı İş Bankası yapan ilkelerden asla ödün vermeden, haksız rekabete yol açmadan, kuruluşundan bugüne aynı inanç ve heyecanlar sizler için çalışıyor. Türkiye’nin bankası, tam 79 yıldır iş başında.”

20 “Bugün Türkiye İş Bankası, özel sektör bankaları arasında, mevduatta 1
yatırım fonlarında 1., kredilerde 1., bireysel kredilerde 1., öz kaynaklarda 1., bilanço büyüklüğünde yılımızda biz çalışmaya, rakamlar konuşmaya devam…”

21 “81. Kuruluş yıldönümümüzü kutlarken, Kumbara’dan Yatırım Fonu’na, Bankamatik’ten İnternet Bankacılığı’na, bugünün pek çok yaygın hizmet ve ürününü bankacılık sektörüne kazandırmanın ve her zaman ilklere imza atmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Tam 81 yıldır, bu ülkenin insanlarıyla yan yana, omuz omuza, geleceğimizi inşa ediyor ve bununla gurur duyuyoruz.”

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38


"Kurumsal Reklam Kuruluşun ürün ve hizmetlerinin yerine kuruluşun imajına fayda sağlamaya çalışan, ücreti ödenmiş medyanın kullanımı şeklindedir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları