Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SPONSORLUK OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SPONSORLUK OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI."— Sunum transkripti:

1 SPONSORLUK OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI

2 Sponsorluk nedir? Sponsorluk;  Tüketici ile duygusal bağ kurar.  Çalışmaya dahil olan tüm taraflara fayda sağlar.  Ölçülebilen somut sonuçlar veren bir yatırımdır.  Çok etkin bir pazarlama tekniğidir.  Bağış ya da yardım değildir.  Ticari sonuçları hedefleyen bir iletişim aracıdır.

3 Sponsorluğun reklamdan farkı nedir? Ürünler arasında fiyat ve kalite açısından farklılıklar azaldıkça, tüketiciler topluma yatırım yapan şirketleri tercih ediyorlar.  Reklam müşteriye direkt yolla ulaşıyor.  Şirketler ürünlerinin yararlarını pazarlamaya odaklanıyorlar.  Sponsorluk müşteriye indirekt yolla ulaşıyor.  Şirketler tüketicilerin ilgi alanlarını tatmin etmeye odaklanıyorlar.

4 SPONSORLUK SOSYAL SORUMLULUK  Toplumsal fayda sağlar  Kurumun misyon ve vizyonuna uygun uzun süreli projelerdir  Kurumun imajını,itibarını ve indirekt olarak satışları etkiler Turkcell - “Çağdaş Türkiye’nin Çağdaş Kızları” Nokia - “Düşler Atölyesi Projesi” P&G - “Erdep Projesi” HALKLA İLİŞKİLER- PAZARLAMA/SATIŞ  Satışları artırır  Kurumsal imaja katkı sağlar  Marka bilincini güçlendirir Opet – Tarkan Konserleri Tuborg – Teoman Konserleri Efes Dark- Özlem Tekin Konserleri Orkid – “A Milli Bayan Voleybol Takımı” Sponsorluğu Cif - “Topkapı Sarayı Restorasyonu” Kodak – “Kodak Fotoğraf Yarışması”

5 Dünyada sponsorluk yatırımları nedir? Sponsorluk Milyar Dolar  2003 yılında %69 oranında spora yatırım  2001 ve 2002 yılları arasında yapılan yatırımlar  Reklamcılıkta %5 büyüme  Sponsorlukta %12 büyüme

6 Sponsorluk neden yükseliyor?  Doğru yapılan sponsorluğun medya görünürlülüğü daha fazla  Sponsorluk tüketicilerin duygularına hitap ediyor  Sponsorluk kurumlara pazarda farklılaşma sağlayarak; Hedef kitlelerine ulaşmak ve Kurumsal itibarlarını geliştirmek için olanak tanıyor.

7 Türkiye’de kim ne istiyor?  2002 yılında, Arya Sponsorluk 17 şehirde 1000 kişiye uygulanan bir araştırma yaptı. Araştırmada kamuoyunun sponsorluk yapılmasını istediği alanlar belirlendi:

8 Sponsorluktan Kimler Kazanıyor? Toplum  Sosyal Fayda: Eğitim, Sağlık, çevre, konserler, spor oyunları, resim sergileri vs.. Kurum  Kurumsal imaj güçlenir, satışlar artar, çalışanların sadakati ve performansı gelişir. Çalışanlar  Sponsorluk kurumsal sadakati geliştirerek ve çalışanların motivasyonunu sağlar. Ülke  Dünya çapında tanınma ve umut İşbirlikçiler  Belediyeler, STK’lar, kulüpler, dernekler ve diğer 3.Partiler


"SPONSORLUK OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları