Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sosyal Televizyon Burak Ohrili – Fatoş Durmuş. Tabtivi Nedir? Tabtivi, programın anlık katılım oranını en güncel ve kesin verilerle ölçme aracıdır.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Sosyal Televizyon Burak Ohrili – Fatoş Durmuş. Tabtivi Nedir? Tabtivi, programın anlık katılım oranını en güncel ve kesin verilerle ölçme aracıdır."— Sunum transkripti:

1 Sosyal Televizyon Burak Ohrili – Fatoş Durmuş

2

3 Tabtivi Nedir? Tabtivi, programın anlık katılım oranını en güncel ve kesin verilerle ölçme aracıdır. Sosyal bir televizyon uygulamasıdır. Yapılması amaçlanan ise bu sosyal platformda sanal bir reyting belirlemek ve kullanıcılara sosyal bir platform sağlamaktır. Sanal reyting, izlenen programın anlık katılım oranını en güncel ve kesin verilerle ölçme aracıdır..Android.iOS.Web

4 Uygulamamız yayın hayatına 20 Eylül 2013 tarihinde başlamıştır ve o tarihten bu yana; Tabtivi iphone uygulaması 6.370 kişi tarafından indirilmiştir. Facebook’ta yayınlanan 100 TL’lik reklam karşılığında 218 kullanıcı tarafından indirilme almıştır. Kullanıcıların Facebook ve Twitter’da yaptıkları paylaşımlar sayesinde 1.109 üye kazanılmıştır. Miliyet.com ve Silikon Vadisi tanıtım videosu ile üye sayımız 2043 kişiye ulaşılmıştır. Sosyal Medya paylaşımları ile 2942 kişiye ulaşılmıştır.

5 RAKAMLARLA TABTİVİ Kullanıcı Sayısı 6.753 Açılan Oturum ve Cihaz Sayıları 10.265 iPhone - 418 iPad - 108 iPod Touch Ekran Görüntülenme Sayısı: 82.496 Anasayfa ( Timeline ) 31.932 Profiller 20.163 En Çok Tablananlar 11.268 Diziler 5.092 Tablama 4.255 Diğer 9786 30 Gün Boyunca Etkin Olan Kullanıcı : 1.059 Kullanıcıların geri dönüş oranı : %74.38 Ayrıca Uygulamamız Facebook Tarafından FBSTART Programına Kabul Edilmiştir Ekran Görüntülenme Oranı

6 PROBLEM VE ÇÖZÜM Günümüzde akıllı telefon ve tablet kullanımlarının artmasıyla birlikte hayatlarımız bir şeyleri online beğenmek, paylaşmak, tweetlemek ve takip etmekle geçtiği için TV izlerken de iletişim kurduğumuz kişiler sosyal platformlardaki çevremiz oluyor. İnsanların sosyal TV kullanmalarının en büyük sebepleri, izledikleri diziyi veya filmi paylaşma, düşüncelerini yazma, aktif ve anlık olarak programın içinde yer alma isteğidir. Televizyonun sosyal medya etkisinde kaldığı gerçeği ile birlikte TV izleyicilerini ve akıllı telefon kullanıcılarını Tabtivi ile tek bir platformda toplamayı amaçladık. Zamanın hızlı akışı ve yoğun iş temposu nedeniyle en çok izlediğimiz diziyi, sevdiğimiz bir filmi veya bir futbol müsabakasını kaçırabiliyoruz. Program Hatırlatma özelliğimiz ile sevdiğiniz programın başlama saatini bildirim olarak sizlere gönderiyoruz. Program takip özelliği

7 PROBLEM VE ÇÖZÜM Check-in yaptığınız sırada programlarda yer alan ya da kendi oluşturduğunuz hashtagleri yazabilir ve bunları Facebook veya Twitter gibi platformların da hashtag listesinde otomatik olarak yer almasını sağlayabilirsiniz. Bu kişilerin yeni insanlarla tanışmalarını, birbirleri ile etkileşimde bulunmalarını, program sayfalarında da kişisel yorumlarını yazabilmelerini sağlayan bir ortam yarattık.

8 YÖNETİCİ ÖZETİ BURAK OHRİLİ 18.07.1987 İzmir doğumluyum. 16 yaşımdan itibaren babamın işletmesi Ohrili Makine Endüstriyel Mutfak Cihazları Servis Hizmetleri’nde Muhasebe görevini üstlendim. 2004 yılında Muğla Üniversitesi Beden Eğitimi Spor Yüksek Okulu Spor Yöneticiliği Bölümü’nü kazandım. Üniversite hayatım boyunca yönetim, organizasyon ve internet sektörünün içerisinde yer aldım. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi Yönetim ve Organizasyon Sorumluluğu görevini üstlendim. 6. Türkiye Üniversiteler Spor Oyunları Organizasyonu’nda Sekretarya sorumluluğu görevinde yer aldım. Üniversite hayatım boyunca tamamen kendi imkanlarımla C++, CSS3, PHP, HTML dillerini ve Adobe Photoshop, Flash, Corel gibi programları kullanmayı da öğrendim. Akademik hayatımın sona ermesinin ardından 28.12.2010 tarihinde Fatoş Durmuş’un da arasında yer aldığı ekibimiz ile bulbumbuldum.com franchising firması olarak Egepark Mavişehir ve Egepark Balçova Alışveriş Merkezlerinde şubeler açtık. Sözleşmelerdeki şartların yerine getirilememesi nedeni ile 10.04.2011 tarihinde sözleşmeyi karşılıklı olarak feshetme kararı aldık, ardından 3 ortak olarak www.cokiyiyaa.com markasını yarattık; şubelerimiz ve web sitemiz ile yolumuza devam ettik. 2011/07048 nolu tasarım başvurusu ile Sinema Klaketi Patentini alarak üretim ve pazarlama ağımızı kurduk. 01.02.2013 tarihinde web sitesi ve alışveriş merkezi kioskları ile birlikte firmamızı hayalimiz olan Tabtivi projemize başlamak için devrettik. İletişim : brkohrili@hotmail.com – 0532 744 94 34brkohrili@hotmail.com

9 YÖNETİCİ ÖZETİ FATOŞ DURMUŞ 16.03.1990 Denizli doğumluyum. Küçüklüğümden beri yabancı dile olan ilgimden dolayı liseyi ve üniversiteyi yabancı dil üzerine okudum. İyi derecede İngilizce ve Fransızca, orta derecede Almanca biliyorum. Dokuz Eylül Üniversitesi Fransızca Öğretmenliği bölümünü kazanarak 2008’de İzmir’e geldim. 2010 yılında Burak Ohrili ile tanıştık. Hayatımızı birleştirmenin dışında ikimizin de içindeki girişimci ruhu bizi önce buldumbuldum.com’a, daha sonra cokiyiyaa.com’a doğru sürükledi. Bu e-ticaret ve perakende mağazacılık sektöründe sosyal medya uzmanlığı, uluslararası satış ve ithalat bölümlerinde görev aldım. Fakat 2010 yılından beri tasarladığımız Tabtivi projesini hayata geçirme isteği her şeyin önüne geçti. Hem hayatımızı hem de işimizi birleştirmek için diğer ortağımıza cokiyiyaa.com’u devredip kendi hayalimize doğru yelken açtık. Ve tüm bunlar okul hayatımla paralel yaşadığım deneyimlerdi. Dil öğrenme tutkumun yanında bir şeyleri sıfırdan yaratma, projeler tasarlama merakım, bölümümle ilgili bir şeyler yapmaktan daha çok sonunda bir girişimci olmamı sağladı.

10 TEKNOLOJİ Tabtivi’nin sosyal televizyon sloganı ile yayın hayatına başlamış olması ve Türkiye’de sosyal televizyon olgusunun oluşmamış olması Tabtivi projesinin en büyük avantajlarından biridir. Yaptığımız araştırmalar sonucunda vardığımız sonuçlar; Türkiye’de 35 milyonun üzerinde internet kullanıcısı 36 milyon aktif Facebook hesabı var. Bugün saniyede yaklaşık 100 tweet atılıyor ve yaklaşık %78′lik dilimi mobil kullanıcılar oluşturuyor. Türkiye’de 20.00 ve 22.59 saatleri arasında 49.800.337 kişi televizyon izliyor. Bu veriler sonucunda sosyal televizyon olgusunu oluşturmak için aslında Türkiye’nin tek eksiği Tabtivi.

11 Tabtivi’ye Eklenecek Özellikler; Anket; Tabtivi anketleri ile Televizyon yayınlarına anlık katılım sağlayabileceksiniz; bir yarışmacıya, bir dizi oyuncusuna, bir bölüm için yaratılan anketlere oy verebileceksiniz. Tabline; Tabtivi Timeline’ı size anlık bilgiler sunacak; mesala kimin hangi programı takip ettiğini, kimin ankete katıldığını, kimin caps özelliğini kullandığını, kimin kiminle arkadaş olduğunu…

12 Tabtivi’ye Eklenecek Özellikler; Tabtivi Doodle; Editörler tarafından paylaşılan bir dizi veya bir filme ait resmi istediğin gibi bir yazı ile doldurarak paylaşabilme özelliği Tabtivi Fanatik; Fanatiği olduğunuz takımın Futbol, Basketbol veya diğer branşlardaki maçını kaçırmak istemiyorsan bu özelliği işaretleyerek maç başlamadan 5 dakika önce bildirim alabilirsin.

13 Tabtivi’ye Eklenecek Özellikler; İnteraktif Banner; Proglamlarla ilgili en güncel haberler yayınlanacak; Yani hangi dizinin ilk bölümü yayında? O ana özel program ne var ?( Oscar ödül töreni, şampiyonlar ligi finali gibi), hangi programın sezon finali, o an en çok izlenen program gibi bilgilerin aktarılacağı alandır. Fragman; Dizilerin anasayfasından dizinin gelecek bölüm fragmanını izleyebilirsin.

14 Tabtivi’ye Eklenecek Özellikler; Tabcam Özelliği; Uygulamamızın içerisinde yer alacak özellik ile telefonunuzun kamerasını 2 sn televizyon ekranına gösteriyorsunuz ve izlediğiniz televizyon programını veya reklamı check-in yapabiliyorsunuz. Tabcam ile amaçlanan reklam sektörüne yeni bir soluk kazandırarak televizyon reklamlarına sosyal medyanın gücünü de ekleyerek daha çok izlenmesini sağlamaktır. Shazam reklam sesini dinleterek ödül kazandırmayı amaçlamış başarılı olmuştur. Tabcam ile yapılmak istenen de budur; kullanıcılara hediyeler vererek ekran görüntüsü ile reklama check-in yapılmasını sağlamaktır. Tabcam özelliği 2. yılımızda tüm ekibin yoğun çalışması sonucu oluşturulabilecektir.

15

16

17 MÜŞTERİ VE GELİR MODELİ BDK verilerine göre 2013 yıl 3. çeyrek rakamları baz alındığında Türkiye’de 23.7 milyon mobil internet kullanıcısı olduğu görülmektedir. Web sitemiz ve tüm mobil platformlarda yer alacak uygulamamız ile ilk yılımızda pazarın %5’ine, yani 1.185.000 kullanıcıya ulaşmayı hedeflemekteyiz. Öncelikli gelir kaynağımız veri satışıdır. Kanallara ve yapımcılara programını hangi cinsiyet, yaş aralığı, hangi ilden daha çok izlendiği gibi çeşitli veriler sunulabilecektir. Kullanıcı sayımızdaki artış ile gelir modelimiz olan reklam yayıncılığı devreye girecektir. Reklam yayınlarımız müşteriyi rahatsız etmeyen, ‘Facebook önerilen uygulama’ tarzında anasayfa akışında yayınlanacaktır. CPM ( Cost Per Mile ) Görüntülenme Başına Reklam Yayını; 1 CPM 1.000 Kişidir 4 $ olarak hesaplanır. CPC ( Cost Per Click ) Tıklama Başına Reklam Yayını; 1 CPC 0.40 Kuruş olarak hesaplanır. CPA ( Cost Per Action ) Uygulama Yükleme Başına Reklam Yayını; 1 CPA 5$ olarak hesaplanır. CPA ( Cost Per Acqusition ) Satın Alma Başına Reklam Yayını; Satılan Ürün Bedeline Göre Hesaplanır. Tabcam ile reklamlara check-in yapma hizmeti ile gelir elde etme modelidir. Hashtag Reklam Yayını ; Hashtag Listesinde 1. Sırada Yer Alan Sponsorlu Hashtag Reklam Yayınıdır.

18 PAZARLAMA KANALI Tabtivi Projesi’nin en önemli özelliği tüm sosyal medya platformaları ile etkileşimli çalışmasıdır. Yani Tabtivi uygulamasından yaptığınız bir check-in Facebook ve Twitter hesaplarınızda da paylaşılacaktır. Tabtivi uygulamasında yazdığınız hashtagler aynı şekilde Twitter ve Facebook’ta yapılan hashtag aramalarında da çıkacaktır. Reklam yayınları ile kazanılan kullanıcıdan daha fazlası viral reklam olarak elde edilebilecektir. Tüm Facebook arkadaşlarınız ve Twitter takipçileriniz ne izlediğinizden haberdar olabilecektir.

19 DÖNÜM NOKTALARI Finans raporumuzda belirttiğimiz gibi 2 yıllık bir süreçte uygulamamızı geliştirmek için gereken tutarı ve detaylı bilgileri açıkladık. Almak istediğimiz yatırım miktarı bizim hedeflerimize ulaşmamız için yeterlidir. 2 yıl sonrasında gelir modelimizi devreye soktuğumuzda, hali hazırda Tabtivi’nin net bir kârı olacaktır. Tabtivi’nin Türkiye’de belirttiği hedeflere ulaşması ile birlikte Avrupa’ya açılma çalışmalarımıza başlayacağız. Farklı dil seçenekleri ekleyerek ve ülkelerin yayın akışlarına uygun bir içerik hazırlayarak 2. tur bir yatırıma ihtiyaç duyacağız.

20 REKABET Twitter ve Nielsen, Sosyal TV üzerine sürekli araştırmalar yapıyor. 2013 yılının ikinci çeyreğinde yayınlanan bir raporda dünya üzerinde TV programlarına 263.000.000 tweet gönderilmiştir. Tweetlerin bu programların izlenme oranını %29 oranında artırdığı tespit edilmiştir. Ancak Twitter’ın en büyük handikapı 23.000.000’u aşan sahte profillerdir Amerikan girişimi Get Glue programının 5 milyon kullanıcısı bulunmakta ve 22 milyon dolar yatırım almış bir uygulamadır. 2013 yılında sosyal ağ içerisinde en çok dikkat çeken film Açlık Oyunlarıdır. Uygulama kullanıcıları tarafından 1,7 milyon aktivite gerçekleştirilen Açlık Oyunları’nı Twilight serisinin son bölümü izlemekte. Üçüncü ve dördüncü sırada ise iki süper kahraman filmi Avengers ve Dark Knight Rises yer alıyor. Dizi kategorisinde Bing Bang Theory 3,7 milyon aktivite ile birinci sırada kendisine yer bulurken komedi dizisini The Walking Dead ve True Blood takip ediyor. Nikita ise dördüncü sırada onları izliyor. Ayrıca Ülkemizde de yayınlanan X Factor Star Işığı yarışmasının elemeleri için oy kullanımı Get Glue uygulaması üzerinden yapılıyor. Tüm büyük sosyal medya platformlarının Sosyal TV bünyesinde yer alma isteği pazarın büyük ve gelişmeye açık olmasından kaynaklanmaktadır. Tabtivi Sosyal TV konusunda Türkiye’de yeni gelişmeye başlayan olgunun öncüsü olmayı hedeflemiştir.

21 DEĞERLİ VAKTİNİZİ BİZLERE AYIRDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ


"Sosyal Televizyon Burak Ohrili – Fatoş Durmuş. Tabtivi Nedir? Tabtivi, programın anlık katılım oranını en güncel ve kesin verilerle ölçme aracıdır." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları