Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ. ÇALIŞMA ÇALIŞMA ORTAMININ ORTAMININ DÜZENLENMESİ DÜZENLENMESİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ. ÇALIŞMA ÇALIŞMA ORTAMININ ORTAMININ DÜZENLENMESİ DÜZENLENMESİ."— Sunum transkripti:

1 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

2 ÇALIŞMA ÇALIŞMA ORTAMININ ORTAMININ DÜZENLENMESİ DÜZENLENMESİ

3 1. Işık arkadan gelmeli, güneş ışığı önden gelmelidir. 2. Çalışma masası ve oda toplu olmalıdır.

4 3. Gürültüsüz ortamda sandalyeye oturmak gerekir. Çok rahat ya da rahatsız olmamalıdır. 4. Sessiz ortamda görsel ve işitsel dikkat dağıtıcılar olmamalıdır. Gereken tüm gereçler çalışma masasında olmalıdır.

5 5. Dikkatimizi yoğunlaştırmak için konuya ilgi duymalıyız. 6. İki kişi/kardeş aynı odada, masada çalışmamalıdır.

6 7. Oksijen çok önemlidir. Ortam çok sıcak ya da çok soğuk olmamalıdır. 8. Sürekli aynı yerde çalışmak ve uygun önlemleri almak gerekir.

7 ETKİN DİNLEME ETKİN DİNLEME

8 1. Etkin dinlemenin ön koşulu dinlemeye hazırlıklı olmaktır. Bunun için dersten önce konu hakkında hazırlık yapılmalıdır.

9 2. Öğrenci dersi dinlerken öğretmenin söylediklerinden yola çıkarak daha sonra söyleyeceklerini kestirmeye çalışmalıdır.

10 4. Öğretmenin özellikleri ve bireysel biçimi ile değil, dersin özüne odaklaşmak gerekir.

11 5. Öğrenci dikkatinin konudan kaymasını önlemek için konunun ana ve yardımcı düşüncelerini bulmaya çalışmalıdır. Dikkat edilirse bir konunun ana düşünceleri örneklerle, açıklamalarla desteklenir. Sık sık tekrarlanır.

12 İyi ve Kötü Dinleme Alışkanlıkları Kötü Dinleyici İyi Dinleyici Konunun sıkıcı olduğuna karar verir, öğretmenin anlattıklarıyla ilgilenmez. Ders sıkıcı olsa bile önemli ve yararlı olacağını düşünerek dersi dikkatle dinler. Öğretmene bakar ama dinlemez, daha sonra ders kitabından okuyacağını düşünür. Öğretmenin söylediklerinin önemli olduğunu düşünür. Derste anlatılan bilgilerin ders kitabında olmayacağını bilir.

13 Kötü Dinleyici İyi Dinleyici Öğretmenin söylediği her şeyi yazmaya çalıştığı için konunun özünü kaçırır. Öğretmenin anlattıklarını dinler ve önemli şeyleri not eder. Öğretmeni tembelce dinler, genellikle hayal kurar. Öğretmeni tembelce dinler, genellikle hayal kurar. Derste her fazla zamanı kullanır. Konunun ana noktalarını özetler ve dersin geri kalanı hakkında düşünür.

14 NOT ALMA

15 * Her şeyi aklımızda tutamayız yalnızca anlarız. * Duyulanın yazılmasında tekrar yapılmış olunur. * Her şey yazılmamalıdır. * Yazarak dikkatimizi daha kolay toplarız.

16 1. Sesin Değişmesi: Öğretmenler ana noktaları vurgulamak için seslerinin tonunu değiştirirler. Öğretmen sesini yükseltir veya alçaltırsa, sertleştirir veya yumuşatırsa önemli bir düşünceyi söylüyor demektir. Öğretmenler ana noktaları vurgulamak için seslerinin tonunu değiştirirler. Öğretmen sesini yükseltir veya alçaltırsa, sertleştirir veya yumuşatırsa önemli bir düşünceyi söylüyor demektir.

17 2. Konuşma Oranının Değişmesi: Bazen öğretmenler önemli bilgilerin yazılabilmesi için konuyu yavaş anlatırlar.

18 3. Anahtar Sözcükler Kullanma: Beş temel neden, önce, sonra, önceki, aynı zamanda, bir başka deyişle, diğer yönden, bunun tersine, örneğin, önemli, sonuç olarak, özetle...

19 4. Tahtaya Yazma: Eğer öğretmen tahtaya yazmak için zaman ayırıyorsa yazılanlar önemlidir ve mutlaka not alınmalıdır.

20 5. Doğrudan Bildirme: Bazen bir kavram veya düşüncenin önemli olduğu doğrudan öğretmen tarafından söylenir. Bazen bir kavram veya düşüncenin önemli olduğu doğrudan öğretmen tarafından söylenir.

21 7. Sözel Olmayan İpuçları: Bir çok öğretmen önemli noktaları farklı mimik ve jestlerini kullanarak belirtirler.

22 NOT EDİLEN BİLGİLER NOT EDİLEN BİLGİLER SIK SIK SIK SIK TEKRAR EDİLMELİDİR. TEKRAR EDİLMELİDİR.

23 HIZLI VE ETKİN OKUMA

24 * HIZLI OKUMA, YAVAŞ OKUMAYA GÖRE DAHA İYİ ANIMSAMAYI SAĞLAR. * HIZLI OKUMA, YAVAŞ OKUMAYA GÖRE DAHA İYİ ANIMSAMAYI SAĞLAR. * ÇÜNKÜ YAVAŞ OKURKEN DİKKAT KOLAYLIKLA BAŞKA ŞEYLERE KAYAR. * ÇÜNKÜ YAVAŞ OKURKEN DİKKAT KOLAYLIKLA BAŞKA ŞEYLERE KAYAR.

25 OKURKEN ÖNEMLİ GÖRÜLEN KISIMLARIN ALTI ÇİZİLMELİ YA DA YANINA İŞARET KOYULMALIDIR. OKURKEN ÖNEMLİ GÖRÜLEN KISIMLARIN ALTI ÇİZİLMELİ YA DA YANINA İŞARET KOYULMALIDIR.

26 İ İncele S Soru Sor O Oku A Anlat T Tekrar et ÖĞRENİLENLERİN KALICILIĞI İÇİN;

27 ÇALIŞMA PLANI YAPMA

28 *Planlı çalışmak zamanı etkili kullanmaktır. *Dinlenme ve eğlenme zamanını belirlememiz gerekir. *Her 40 dakikalık çalışmadan sonra 10 dakika ara verilmelidir.

29 *Hangi derse ne kadar çalışılacağı belirlenmelidir. *Hangi derse ne zaman çalışılacağını belirlemek gerekir. *Bazı saatlerde zihin açık olur.

30 * *Farklı yöntemlerle çalışılan dersler art arda koyulmalıdır. * *Yapılan plana uymak gerekir. * *Program esnek olmalıdır. Beklenmeyen durumlarda kayabilmelidir.

31 KALİTE ODAKLI ÖĞRETİM MERKEZİ Beynimiz biz uyurken çalışmaya devam eder. Yatmadan önce yapılan bir tekrar sabaha kadar devam eder! Beynimiz biz uyurken çalışmaya devam eder. Yatmadan önce yapılan bir tekrar sabaha kadar devam eder!

32 KALİTE ODAKLI ÖĞRETİM MERKEZİ Sonuç: Sonuç: Derste öğretmenlerini iyi dinleyenler, derslerine zamanında çalışanlar, Derste öğretmenlerini iyi dinleyenler, derslerine zamanında çalışanlar, düzenli çalışma alışkanlığına sahip olanlar, öğrendiklerini sık sık tekrar edenler daima başarılı olurlar. Yani başarılı olmak öğrencinin kendi elindedir. düzenli çalışma alışkanlığına sahip olanlar, öğrendiklerini sık sık tekrar edenler daima başarılı olurlar. Yani başarılı olmak öğrencinin kendi elindedir.

33 TEŞEKKÜR EDER, BAŞARILAR DİLERİZ.


"VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ. ÇALIŞMA ÇALIŞMA ORTAMININ ORTAMININ DÜZENLENMESİ DÜZENLENMESİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları