Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

18.09.2009 1 İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ. 18.09.2009 2 İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "18.09.2009 1 İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ. 18.09.2009 2 İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ."— Sunum transkripti:

1 İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

2 İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

3 1-AMAÇ BELİRLEME2-PLANLI ÇALIŞMA3-ZAMANI ETKİN KULLANMA 4-ÇALIŞMA ORTAMININ SEÇİMİ 5-DİĞER KAYNAKLAR YARARLANMA 6-TEKRAR YAPMA7-ETKİN DİNLEME İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

4 Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır Bir problemin çözümünü öğrenmek, bir yazıdaki ana düşünceyi bulabilmek gibi yakın amaçlarına ulaşan öğrenciler, sınıfını geçmek, okulunu bitirmek ve sınavı kazanmak gibi uzak amaçlarına da ulaşacaktır İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

5 Plan; "nasıl", "ne zaman" ve "nerede“ çalışacağına karar vermektir İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

6 PLANAYLIKGÜNLÜK HAFTALIK YILLIK İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

7 Planlı yaşama alışkanlığının kazandırılması için ilk yıllar çok önemlidir. Fakat ilk yıllarda çocuğun ne zaman, nerede, ne yapacağını planlamak ve bu planı uygulamak kolay olmayabilir. Çocukla birlikte hazırlayacağınız planı uygulamada kararlı ve tutarlı davranınız İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

8 Takvim üzerinde okulun yıllık planında yer alan geziler, sosyal faaliyetler, aile katılımı çalışmaları, veli toplantıları, çocuğa ait görev ve sorumluluklarla birlikte ailenin özel günleri (doğum günleri, evlilik yıldönümü…vs), tatil günleri birlikte yapacakları faaliyetler belirtilmelidir İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

9 Bu planda uykudan kalkma, kahvaltı, okula geliş gidiş, yemek, dinlenme, gezme, spor, TV izleme, oyun ve ders çalışma zamanları belirtilmelidir İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

10 SaatlerHAFTA İÇİ GÜNLÜK PLAN – TAM GÜN EĞİTİM VEREN OKULLAR İÇİN 8Kalkış 8-9Kahvaltı ve hazırlık 9-16OKUL 16-17Dinlenme 17-18Ders çalışma ( 40dk. Ders + 5dk. Tekrar + 10 dk. Dinlenme ) 18-19T.V seyretme 19-20Akşam yemeği 20-21Ders çalışma ( 40dk. Ders + 5dk. Tekrar + 10 dk. Dinlenme ) 21-22Ev içi etkinlik ( kitap okuma, resim yapma,… 22Yatış İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

11 Öğrenciler bedensel, zihinsel, duygusal yapıları, ilgileri ve yetenekleri bakımından birbirlerinden farklıdırlar. Bir öğrencinin isteyerek çalıştığı ve hemen öğrendiği bir dersi bir başka öğrenci zor öğrenebilir. Bir başka öğrenciyse çabuk yorulabilir ya da çalışmak istemeyebilir. Zaman İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

12 Bir ders ya da konu için de ayrılacak süre öğrenciden öğrenciye değişir. Ders çalışma sürelerini çocuğunuzun özelliklerini göz önünde bulundurarak belirleyiniz İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

13 Ara vermeden uzun süre çalışma ilgi azalması ve yorgunluğa neden olduğu için ara vererek çalışma daha iyi sonuç verir. Kısa ve bitirilmiş iş, öğrenciyi uzun işten daha çok motive eder İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

14 İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

15 Ders çalışılırken genellikle aynı ortam tercih edilmelidir. Aynı mekanda ders çalışmak çalışmaya daha kısa sürede adapte olmayı sağlar. Çalışma yeri derli toplu, yalın elden geldiğince sabit ve sakin olmalı, ayrıca ışık, ısı gibi fiziksel sorunları da çözümlenmiş olmalıdır İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

16 Çalışma odası iyi havalandırılmış olmalı ve uygun bir ısıya sahip olmalıdır. Çok sıcak ya da çok soğuk, çok fazla aydınlık ya da karanlık olmamalıdır. Çalışma odası sakin ve gürültüsüz olmalıdır İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

17 Sadece masada ders çalışılmalıdır İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

18 Çalışma masasının etrafında öğrencinin dikkatini dağıtacak resimler, posterler olmamalıdır İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

19 Masanın üzerinde sadece çalışma için gerekli malzemeler bulunmalıdır İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

20 Telefon, televizyon, bilgisayar, öğrenciyi ders çalışırken farklı düşüncelere sevk edecek, dikkatini dağıtacak araçlar bulunmamalıdır İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

21 Öğrencinin çalışma masası, dışarıyı rahatça seyredebileceği kadar pencereye yakın ya da içerideki televizyon sesini ve konuşmaları duyabileceği kadar kapıya yakın olmamalıdır İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

22 Çalışma odasında çok fazla eşya bulunmamalı ve ferah bir ortam olmalıdır İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

23 Öğrencinin çalışma masası yatağına uzak olmalıdır İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

24 Öğrenci, herhangi bir konunun öğrenilmesinde, basılı araçlara ne kadar baş vurursa, öğrenme ilgisi ve zihinsel yetileri de o kadar çok genişleyecektir İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

25 Basılı öğrenme araçlarından yararlanmada çizelge, grafik, harita ve resimlerin özel bir önemi vardır. Bunlar sayfalarca anlatılan bilgileri topluca ve bir arada vererek o konunun kavranmasına yardımcı olmaktadırlar İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

26 Öğrenilenler zamanla unutulabilir. Unutmayı önlemenin iki yolu vardır. Bunlardan biri öğrenilen bilgileri yeri geldikçe kullanmak, diğeri de aralıklı olarak tekrar etmektir İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

27 Çocuğunuzun okula devamını sağlayarak dersi derste dinleyerek öğrenmesini sağlayınız. Derste dinleme yolu ile öğrenme, öğrencinin kendi başına öğrenmesinden hem daha etkili hem de daha kısa sürede gerçekleşir. Dersi soru sorarak,fikirler üreterek yani aktif olarak dinlemesi gerektiğini hatırlatınız İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

28 Gözlerinizi yapamadıklarınıza çevirmek, Müzik eşliğinde çalışmak, Zorlanılan derslerin dışlanması, Aşırı kaygı(güvensizlik), Yatarak(uzanarak)çalışmak, Çalışma anında hayallere dalmak, İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

29 Uzayıp giden telefon konuşmaları yapmak, Çalışmayı tamamlamadan bırakmak, Arkadaşlara “hayır!” diyememek, Televizyona takılıp kalmak, Dersler,konular hakkında yetersiz bilgi sahibi olmak, Düzenli tekrarlar yapmamak,gidermemek, İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

30 Plansız, programsız çalışmak, Kendinizi başkalarıyla kıyaslamak, Zamanı denetleyememek, Yanlışlardan ders almamak, Motivasyon noksanlığı, isteksizlik, İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

31 Bunları... Kişiye anlamlı gelen, tam anlaşılmış bilgiler. Bilinçli olarak hafızaya kaydedilenler. Çok tekrarlanan bilgiler. Mutlu, neşeliyken öğrenilenler. İsteyerek, yüksek motivasyonla öğrenilenler. Üzerinde düşünülerek öğrenilenler. Somut bağlantılar kurulabilecek, görsel bilgiler. Uykudan önce öğrenilip, sonra tekrar edilenler. İlgi ve bilgi alanımıza giren bilgiler. Stressiz bir ortamda öğrenilenler. Önemli olduğu düşünülen bilgiler. Çabuk Hatırlarız…! İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

32 İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

33 YATARAK UZANARAK ÇALIŞMASINA ENGEL OLUN… Yatarak veya uzanarak bir materyali okumaya başladıktan sonra gevşeme başlar ve dikkat dağılır, uyku gelir. Bu nedenle çocuğunuzu mutlaka çalışma masasında veya sandalyesinde oturmasını sağlayın. BENİM BÜYÜMEYE İHTİYACIM OLDUĞU İÇİN YATIYORUM YA SİZ???

34 Yemeklerden yarım saat sonra çalışmaya başlamasını sağlayın İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

35 D ers dışı etkinliklere de yer vermesini sağlayın… AYRICA Her gün mutlaka 8 saat uyku uyumalıdır.

36 Çalışmadan en iyi verimi alabilmek için, öğrenme seanslarını dakikalık bölümlere ayırmak gerekir dakika. çalıştıktan sonra 10 dakikalık bir tekrar yapmak gerekir. Her çalışma seansından sonra 10 dakikalık dinlenme arası vermek gerekir. Bu dinlenme aralığında beden gevşer, zihin öğrendiklerini sağlamlaştırır ve hatırlamayı kolaylaştırır. Çalışırken zihnini meşgul eden şeyleri dinlenme aralarında yapması gerekir MOLA VERİYORUM MİYAV SEN VERMEYECEKMİSİN?

37 VERİMİ AZALTICI ETKENLERİ ORTADAN KALDIRINIZ YorgunlukBunalmaFazla Heyecan Aile Sorunları UykusuzlukKorkuEndişeAcelecilik Normalin Altında Yada Üstündeki Fiziki Şartlar( çok soğuk, çok sıcak ) Araç Gereç Noksanlığı Başka Yerde Olma Düşüncesi Dikkati Dağıtacak Poster, Resim,Müzik AğrıÖfkeAçlıkHırs SızıAşırı KaygıAşırı Tokluk İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ

38 Çalışma ortamında dikkati dağıtacak radyo, teyp, tv, resim, poster, afiş olmamalıdır. Çalışma masası ve odası sadece ders çalışmak için kullanılmalıdır. Çalışma masamı bundan sonra sadece ders çalışmak için kullanacağım

39 Çalışma odası yeterince sıcak ve soğuk olmalı,iyi aydınlatılmalı,ışık gözlerini yormamalıdır. Çalışma ortamında aile bireyleri ile birlikte olma zorunluluğu varsa sessiz olmanız gerekmektedir.(televiz yon,radyoyu açmamak,yüksek sesle konuşmamak gibi)Yada siz bu ortamda kendinizi alıştırmalısınız. Ahmet Ders çalışıyor bizim sessiz olmamız lazım.

40 Öğrenme üzerinde en az bozucu etki yapan etkinlik uykudur. Bu nedenle yatmadan önce dakika özgün çalışılan konular tekrar edilir ve sabahleyin de bu konular dakikalık bir süre tekrar edilirse; çalışılan konunun uzun süre hatırlanabilmesi için önemli bir avantaj sağlanmış olur. UYUMADAN ÖNCE TEKRAR EDİLEN BİLGİLER HAFIZANDA KALIYORMUŞ KIZIM

41 Çalışma öncesi yeterince dinlenmiş olma Çalışmaya geçmeden önce vücut ve zihin yeterince dinlenmiş olmalıdır. Aşırı duyarlılık, karamsarlık, isteksizlik, bedensel yorgunluk, uykusuzluk gibi nedenlerle beliren bitkinliğe düşmemek için her zaman aynı biçimde olan çalışma yöntem ve tekniklerinden kaçınmak, ders dışı uğraşlarla yeterince ilgilenmek ve gerçek anlamda olabildiğince dinlenmek zorunludur. Derslerini öğrenebilmek için iyi dinlenmen gerekiyor.

42 Dağınık Ortamda Çalışma Çalışma odası havadar, masa temiz ve düzenli olması çalışma verimini yükseltecektir. Çalışma masasının üzeri çalışmaya başlanmadan önce toparlanmış ve sadece çalışılacak ders ile ilgili materyalin bırakılması çalışma sırasında dikkatin dağılmamasını sağlar

43 Gürültülü Ortamda Çalışma Müzik dinlenen, radyo ve televizyonun açık bulunduğu veya çevreden çok gürültünün geldiği bir ortamda ders çalışmak çalışmadan alınacak verimi düşürür. Öğrenmenin en önemli koşulu dikkattir. Öyle televizyon seyrederken ders tekrar edilmez...Kalk bakalım doğru masanın başına İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ


"18.09.2009 1 İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ. 18.09.2009 2 İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları