Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA VE REKLAM FAKTÖRÜ. Marka Bir firma ya da ürünün Görsel Duygusal Mantıklı Kültürel bir imajla özdeşleşmesidir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA VE REKLAM FAKTÖRÜ. Marka Bir firma ya da ürünün Görsel Duygusal Mantıklı Kültürel bir imajla özdeşleşmesidir."— Sunum transkripti:

1 İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA VE REKLAM FAKTÖRÜ

2 Marka Bir firma ya da ürünün Görsel Duygusal Mantıklı Kültürel bir imajla özdeşleşmesidir.

3 MARKALAŞMA Ticaret ve tüketiciler üzerinde denetim ve etkinlik gereksinimi Üretici Marka ve markalaşma

4 Markalaşma Gereksiniminin Sebebi Markasız mallar Toptancılara ucuz mal satma zorunluluğu Üretici tüketici arasındaki iletişimsizlik

5 MARKALAŞMA Amaç 1 Benzer ürün ve hizmetlerden farklılaştırarak,ona pozitif anlam ve değer katacak mesajla hedef kitlenin beynine kazınması Amaç 2 Sunulan ürün ya da hizmete katılan değer ile hedef kitlenin fiyat duyarlılığını azaltmak fiyat rekabetinden uzak satış sağlamak.

6 Yatırım ve reklam Toptancıların gücünü kırma Talebi sürekli kılma

7 Markalaşma unsurları Yönetim: markanın vizyonu. İnsan kaynağı: kalitesi ürüne yansır. Müşteri hizmetleri: markaların güç kaynağıdır. Ürün: markanın bel kemiğidir. Pazarlama: müşteriyi şirkete getirme. Satış: gol atmaktır. Reklam: markanın cilasıdır.

8 Marka gelişim süreci Ürünü niteleyen, tanımlayan, diğerlerinden ayırt adici bir karakter oluşturulmasıdır. Levi’s (1873) Coca cola (1886)

9 Markalaşma stratejileri Ürün ya da firmaya kişilik kazandırması “Büyük Marka” algılanan değerin yüksek olması Algılanan değerlerin geliştirilmesi

10 Markalaşmada reklam faktörü  Gelişen teknolojiyle kitleler üzerinde etki oluşturma  Tüketiciye hızlı ulaşım  Tekel  Tam rekabet

11

12 Türkiye ‘de Markalaşma Olmazsa Üretim olmaz Ekonomi gelişmez Dışa bağımlılık bitmez Ülke bir değer olmaktan çıkar

13 Perakendeci ve üreticilerin Organize olamaması Markalaşamaması Planlı gelişememesi Uluslar arası perakendecilerin ülkemizdeki etkilerini arttırmalarına neden olur

14 Marka değeri sıralaması açısından ilk 250 şirket arasında; 117 Amerikan 98 Avrupa 27 İngiltere 24 Fransa 16 Almanya Sıralamada hiçbir Türk şirketi yok

15 En eski iki markamız Olduğu halde bu iki Türk markası dünya markalarının ilk 500’ ünde bile yer almıyor

16 Ülkemizde marka değeri olmayan yerel üretici Uluslar arası markaların ve perakendecilerin Mücadelesi

17 TURQUALITY® Projesi Vizyonu “10 yılda 10 dünya markası yaratmak” Dünyanın devlet destekli ilk ve tek markalaşma programıdır. Günümüzde gittikçe ağırlaşan rekabet koşulları ve değişen tüketim kalıpları uluslararası arenada yer almak isteyen şirketleri daha fazla katma değer ve daha fazla pazar payı anlamına gelen güçlü markalar yaratmaya teşvik ediyor.

18 Saygıyla ve sabırla dinlediğiniz için Teşekkürler…


"İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA VE REKLAM FAKTÖRÜ. Marka Bir firma ya da ürünün Görsel Duygusal Mantıklı Kültürel bir imajla özdeşleşmesidir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları