Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HOŞGELDİNİZ!…=). Başlarken … H.Ü.’de öğrenci olmak  Haklarınız  Sorumluluklarınız.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HOŞGELDİNİZ!…=). Başlarken … H.Ü.’de öğrenci olmak  Haklarınız  Sorumluluklarınız."— Sunum transkripti:

1 HOŞGELDİNİZ!…=)

2 Başlarken …

3 H.Ü.’de öğrenci olmak  Haklarınız  Sorumluluklarınız

4 Hak ve sorumluluklarınız..   Yönetmelikler - Önlisans, Lisans ( Resmi Gazete) Kayıt yenileme (Madde 5) Mezun olabilmek için Genel Akademik Ortalama (GAO): 2.00 (Madde 11) Ders alma bırakma (Madde 15) Diğer Üniversitelerden ders alma ve değişim programları (ERASMUS) (Madde 18, 19) Yarıyıl tekrarı: 1.80 kuralı (Madde 26) İlişik kesme (Madde 27)

5 ..Hak ve sorumluluklarınız..   Bilgi gözlem programı Transkript: Geçirilen her döneme ait “dönem akademik ortalamaları”, Her bitirilen dönem sonunda tüm dönemleri kapsayan “genel akademik ortalama”. Karne: Her dönem alınan dersler, Şubeleri, Kredileri, Dönem sonunda o dönem alınan derslerin geçme notları.

6 ..Hak ve sorumluluklarınız  Kurallar ve disiplin  Yüksek öğretim kanunu, Madde 54.  Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği

7 Sorularınız için  Üniversitenin / bölümün web sayfaları  Ders sorumluları  Danışmanlarınız  E-posta!

8 H.Ü. BBY Öğrenci Bilgi Sistemi

9 Bilgi Yönetimi / Bilgi-Belge (?!) / Bilgi ve Belge Yönetimi / BBY

10 Ne ki bu “BBY”???  Bilmek?  Çok mu bilmeliyiz?  Bilgi?  Nedir?  Nerededir?  Nasıl yönetilir?

11 Bilgi nerede?  Kütüphane??? = Bilgi merkezi ≈ Arşiv  Internet???  İnsan??? Basılı bilgi kaynakları  Ansiklopedi?  Rehber?  Kitap/Dergi  vd…

12 “Kütüphaneci” mi…!!!???

13  Bilgi uzmanı?  Bilgibilir?  Bilgibulur?  Enformasyonist? ;) :P

14 İyi bir “bilgi yöneticisi”…  Merak et  Bilmek iste  Analitik düşün  Araştır  Oku  Bilimsel yaklaş  Sorgula  Yeniliklere açık ol  Yaşam boyu öğrenmeye devam

15 Çok önemli!!!...  Türkçe (anadil gibi!!)  İngilizce (anadil gibi!!)  Yazılı ve sözlü iletişim  Bilgisayar ve bilgi teknolojileri  bil ve takip et!..  Araştırmayı bil  Öğrenmeyi öğren

16 …başarılar!

17 BBY 103 BİLGİ KAYNAKLARI VE HİZMETLERİ I Giriş Dr. İrem Soydal

18 Ders künyesi  Ders kodu ve adı: BBY 103 Bilgi Kaynakları ve Hizmetleri I  Salı 13: No.lu sınıf (tek şube) 

19 Dersin amacı  Bilgi yönetimi kavramını oluşturan öğeleri anlamak:  Bilgi kaynaklarına neden ihtiyaç duyulur, bilimsel bilgi nedir?  Bilgi kaynaklarından faydalanmamızı sağlayan bilgi merkezleri ve Internet’in etkisi  Bilgi kaynaklarının türlerini, kullanım alanlarını öğrenmek, bilgi kaynaklarını değerlendirme ve ayırt etme becerisi kazanmak.

20 Geçme notu  %50 - Ara sınav  30 Kasım 2010 Salı 13:30  %45 - Final  %5 - Derse devam (+dersin gereklerini yerine getirme)

21 Derse devam koşulları..  Ders slaytlarını derse gelmeden takip edip dersi başarabileceklerine inanan öğrenciler, ara sınav ve final sınavına girebilirler.  Derse devam etmeyen öğrenciler %5 derse devam puanından yararlanamazlar.

22 ..Derse devam koşulları  Derse devam edecek öğrencilerin dersleri her hafta ara vermeden takip etmesi gerekmektedir.  Bununla birlikte, acil durumlar söz konusu olduğunda (hastalık/ölüm vb.) öğrenciler, dersin hocasına geçerli mazeretlerini belirtmek (ve talep edilirse belge ile kanıtlamak) suretiyle toplam üç hafta derse devam etmeyebilirler.  Öğrenciler, 3 haftayı aşan devamsızlık durumunda %5 derse devam puanından yararlanamazlar.

23 Dersin işlenişi  Ders içeriği: slaytlar+okuma listeleri  Öğrencilerin derste işlenecek konular hakkında önceden araştırma yaparak fikir sahibi olmaları, derste konu ile ilgili yaratılabilecek tartışmalara katılmaları ya da makul tartışma konuları üretebilmeleri beklenmektedir.

24 ..Dersin işlenişi  Ders blogu:  Blog aracılığı ile öğrencilerin ders ile ilgili konuları kendi aralarında ya da dersin hocası ile ders dışında da tartışabilmeleri mümkün olacaktır.  Öğrenciler dersin blogunu düzenli olarak takip etmekle yükümlüdür. Blog içerisinde dersteki sunumları destekleyecek tartışmalar yapılabilir, ders ile ilgili önemli duyurular bulunabilir. Blogda ayrıca her hafta yapılan dersin sunumları da yer alacaktır.

25 Dersin gerekleri..  Okuma listelerinde verilen yayınları okumak.  Bazı haftalarda dersin o haftaki konusu ile ilgili araştırmalar, uygulamalar yapmak, gerektiğinde konunun uzmanlardan yerinde bilgi almak.

26 ..Dersin gerekleri..  Derse devam eden öğrenciler her derste dağıtılacak imza kağıtlarını imzalamakla sorumludurlar. Derse devam ettiği halde imza atmayan öğrenciler dersten sonra herhangi bir şekilde imza atamazlar e o hafta derse devam etmemiş kabul edilirler.  Öğrenciler ders blogunu düzenli olarak (günde en az 1 kere) takip etmek zorundadır.  Öğrenciler BBY web sayfasındaki Öğrenci Bilgi Sistemini düzenli olarak takip etmek zorundadır.

27 ..Dersin gerekleri  Öğrenciler ders blogunu üye olarak, yazar olarak ya da yalnızca blog adresine girerek takip edebilirler.  Her öğrencinin düzenli olarak (günde en az 1 kere) kontrol ettiği bir e-posta adresinin olması ve bu adresi BBY web sayfasında yer alan Öğrenci Bilgi Sistemindeki profiline kaydetmiş olması gerekmektedir (dönem içerisinde adres değişikliği olduğunda bilgi sisteminde gerekli güncellemeler mutlaka yapılmalıdır).  Öğrencilerin e-posta adreslerinde mutlaka açık ad ve soyadı bulunmak zorundadır. Ders listesinde olmayan isimlerle bloga üye olanlar ya da ad-soyad içermeyen e- postalar kesinlikle dikkate alınmayacaktır.

28 E-posta adresine dikkat!..  Yanlış ! Tarih: Alıcı:İrem Soydal, Kimden: ponpon kafa, Konu:slm hocam

29 E-posta adresine dikkat!..  Doğru Tarih: Alıcı:İrem Soydal, Kimden:Mert Yılmaz, Konu:12 Ekim’deki ders hakkında / Sınavlar hakkında / Bilgi kaynaklarının düzenlenmesi hakkında / Ödev hakkında / vb…

30 BBY 103 ( ) Konu Başlıkları.. Kavramsal yapı: Bilgi, Bilim ve Bilgi Erişim  Bilgi nedir? Neden, ne zaman ihtiyaç duyur? Bilimsel bilgi nedir, özellikleri nelerdir, ne zaman hangi amaçlarla kullanılabilir? Bilgi çağı: başlangıcı ve gelişim süreci, bilgi günümüzde neden önemli?  Kayıtlı bilgi kavramı ve bilginin organizasyonu. Bilginin tanımlanması, bibliyografik künye vs.  Bilginin kaydedildiği ortamlar (kâğıt öncesi, kâğıt ve elektronik) Birincil ve ikincil kaynaklar  Bilgi erişim nedir? Basılı ve elektronik bilgi erişim (gelişim süreci)

31 ..BBY 103 ( ) Konu Başlıkları.. Basılı ve elektronik bilgi kaynakları ve bunların kullanımları  Basılı ve elektronik bilgi kaynağı kavramları  Bilgi kaynaklarının seçimi ve değerlendirilmesi  Basılı kaynakların türleri (birincil/ikincil ayrımı), örnekleri, geçmişte ve günümüzde kullanımları  Elektronik bilgi kaynaklarında türler (bibliyografik ve tam metin kavramı)  Danışma kaynakları, “Ready Reference” kavramı ve kaynakları

32 ..BBY 103 ( ) Konu Başlıkları Bilgi kaynağı olarak Internet: Bilgi keşfetme ve erişim araçları  Veri tabanı kavramı, örnekleri, kullanım alanları. Abonelik, serbest erişim, açık erişim kavramları.  Arama motorları: Google her derde deva mı?  Bilgi paylaşım aracı ve bilgi kaynağı olarak Web 2.0.


"HOŞGELDİNİZ!…=). Başlarken … H.Ü.’de öğrenci olmak  Haklarınız  Sorumluluklarınız." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları