Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Hoş geldiniz Bayramiç Atatürk Lisesi Neden Okumuyoruz? Projesi Kitap Kurtları Ekibi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Hoş geldiniz Bayramiç Atatürk Lisesi Neden Okumuyoruz? Projesi Kitap Kurtları Ekibi."— Sunum transkripti:

1 Hoş geldiniz Bayramiç Atatürk Lisesi Neden Okumuyoruz? Projesi Kitap Kurtları Ekibi

2 PROJENİN KÜNYESİ Proje:Neden Okumuyoruz? Projenin konusu:Okuma alışkanlığı nı kazanma Okulun adı:Bayramiç Atatürk lisesi İmece halkasının adı:Kitap Kurtları Projenin genel amacı: Çevremizdeki kişilerin kitap okumama nedenlerini, okumanın alışkanlık hâline gelmesinde rol oynayan etkenleri ve bu etkenlerin öğrenciler üzerinde ne kadar etkili olduğunu araştırmak, Projenin özel amacı: Okulumuz ve yakın çevremizde ki kişilere kitap sevgisini ve okuma alışkanlığını kazandırmak Çevremizdeki kişilerin kitap okumama nedenlerinin nelere bağlı olduğunu incelemek Proje başlama tarihi: Halka’nın yaş ortalaması:1616 Proje lider öğretmeni:Şerife BULAN Proje destek öğretmeni: Caner ÇİMEN Halka’nın sloganı:Geleceğimiz Elimizde

3 Uğur SEZEN : Web tasarımcı Sümeyra ASLANTAŞ : Portföy yöneticisi İlknur ÖNER : Lojistik sorumlusu Ayşegül TÜMER : Günlük ve iletişim sorumlusu Münevver AKMAN : Araştırma yöneticisi Gökhan ÇETİNKAYA :Öğrenci Lideri PROJE EKİBİMİZ

4 AMACIMIZ: Okumanın alışkanlık hâline gelmesinde rol oynayan etkenleri ve bu etkenlerin öğrenciler üzerinde ne kadar etkili olduğunu araştırmak,öğrencilerin okuma sevgisi ve ilgisini okuma alışkanlığı izlemektedir.

5 KULLANILAN KALİTE ARAÇLARI  Beyin Fırtınası  Gannt Kartı  Balık Kılçığı  Matris Diyagramı

6 PROJENİN ADIMLARI: 1.Adım: Konunun Belirlenmesi 2.Adım: Matris Diyagramının Hazırlanması 3.Adım: Balık Kılçığının Oluşturulması 4.Adım : Konunun Bölünmesi ve Konuya İlişkin Araştırma Yapılması (Kitap, Dergi ve İnternet Taramaları) 5.Adım: Bilgilerin Birleştirilmesi ve Anket Hazırlanması 6.Adım: Anketin Uygulanması ve Değerlendirilmesi 7.Adım: Çözüm Önerilerinin Geliştirilmesi 8.Adım: Bilgilerin İnternet Ortamına Aktarılması

7  “Beyin Fırtınası” tekniğiyle ortaya atılan proje konuları:  Çanakkale şehitlerine gereken önemin verilmemesi  Tv programlarının zararları  Neden kitap okumuyoruz?  İnternet gerçek amacına ulaşabiliyor mu?  Engelliler için sizce hayat kolay mı? 1.Konunun Belirlenmesi

8 2. Matris Diyagramı Konular Ç.kale şehitlerine gereken önemin verilmemesi Tv programla- rının zararları Neden kitap okumuyoruz? İnternet gerçek amacına ulaşabiliyor mu? Engelliler için sizce hayat kolay mı? Kişiler AYŞEGÜL MÜNEVVER UĞUR DOĞANCAN SÜMEYRA İLKNUR GÖKHAN TOPLAM

9 3.Balık Kılçığı Yeterli zaman bulamama Tv/bilgisayar Çevre Ekonomi KİTAP FİYATLARI ÖSS YE HAZIRLIK DERSLERE HAZIRLIK OKUL ARKADAŞ AİLE Okuma alışkanlığının olmaması Neden kitap Okumuyoruz?

10 Matris diyagramı yaparak neden okumadığımızın en baskın nedenini demokratik olarak imece halkamızın üyelerince oyladık. SorunlarEkonomiYeterli zaman bulamama ÇevreOkuma alışkanlığının olmaması Kişiler AYŞEGÜL 5476 MÜNEVVER 6357 UĞUR 7563 DOĞANCAN 4765 SÜMEYRA 3645 İLKNUR 4576 GÖKHAN 2354 TOPLAM

11 4. Konunun Araştırılması Proje konumuzun daha detaylı araştırılabilmesi için belirtilen konular ekip üyeleri arasında paylaştırıldı. Kitap,dergi ve internet aracılığıyla detaylı araştırma yapılması kararlaştırıldı.

12 5.Bilgilerin Birleştirilmesi ve Anket Hazırlanması  Projemizde, konumuzla ilgili elimizde veriler olması açısından bir anket hazırlamayı düşündük. Yapılacak olan bu anket ile özellikle çevresel etkenlerin(aile,okul,arkadaş,tv-bilgisayar) öğrenciler üzeresindeki etkisini belirlemeye ve öğrencilerin okuma sevgisini, ilgisini, alışkanlığını izlemeye çalıştık.

13 6.Anketin uygulanması ve Değerlendirilmesi Yaptığımız araştırmanın sonuçlarına göre okulumuz öğrencilerinin kitap okumama nedenlerinin yüzde olarak dağılımı şöyledir: %57,22: Kitap okuma bilinci aileleri, toplum ve eğitim sistemi tarafından yerleştirilmediği için 50,52 Televizyon, sinema, bilgisayar gibi faktörler kitap okuma alışkanlığını yok ettiği için %23,71: Kitap okumak insanı sıktığı için %23,20: Kitaplar çok pahalı olduğu için %19,28: Vakit bulamadıkları için %6,70 : Piyasadaki kitaplar insanları tatmin edici düzey ve içerikte olmadığı için %3,61 : Aradıkları kitapları bulamadıkları için Bu ankette bir kullanıcı birden fazla seçenek işaretleyebilmiştir. %11,86:Diğer

14 Yaptığımız araştırmanın sonuçlarına göre okulumuz öğrencilerinin kitap okumalarına en çok etki eden faktörlerin yüzde olarak dağılımı şöyledir: %10 Arkadaşlar %35 Aile %26 Öğretmenler %29 Kişinin istekli olması 6.Anketin uygulanması ve Değerlendirilmesi

15 Anket Sonuçları Anket Sorusu – 1 : Kitap okumak insana ne kazandırmaktadır? a) Kelime hazinemi arttırmakta b) Diğer insanlardan daha kültürlü olmamı sağlamakta c) Hayal dünyamı geliştirmekte d) Toplumda takdir edilen biri olmamı sağlamakta e) Kendime güven duymamı sağlamakta

16 Anket Sorusu – 2 : Ne tür kitaplar okursunuz? a) Roman-hikâye b) Psikoloji-felsefe c) Makale-deneme d) Şiir e) Anı Anket Sonuçları

17 Anket Sorusu – 3 : En son ne zaman kitap okudunuz? a)1hafta b)1 ay c)3-4 ay d)1 yıl e)Daha fazla Anket Sonuçları

18 Anket Sorusu – 4 : Kitap okumanızda etken olan nedir? a) Arkadaş tavsiyesi b) Öğretmenin ve ailenin teşvik etmesi c) Kitapçıda rastlamam ve beğenmem d) Hakkında okuduğum bir yazı e) En çok okunan kitaplar arasında olması Anket Sonuçları

19 Anket Sorusu – 5 : Kitap okuma sevgisi aşılamada kim daha etkendir? a)Arkadaşlar %10 b)Aile %35 c)Öğretmenler %26 d)Kişinin istekli olması %29 Anket Sonuçları

20 Anket Sorusu – 6 :Kitap okumanıza engel olan şeyler nelerdir? a)Dersler b)Spor c)Vaktim yok d)Televizyon e)Bilgisayar Anket Sonuçları

21 Anket Sorusu – 7 : Çevrenizdeki insanlardan en çok kim kitap okuyor? a)Baba b)Anne c)Kardeş d)Arkadaş e)Öğretmen Anket Sonuçları

22  Okullarda kitap okuma kampanyaları düzenleyerek dereceye giren öğrencilerin ödüllendirilmesi  Ebeveynin, evde bir kitaplık oluşturması ve çocuğuna oyuncağın yanı sıra kitap alması böylece çocukta kitap sevgisi oluşturmak  Akşamları günde 1 saat televizyon ve bilgisayar gibi elektronik aletlerin kapatılarak çocuklarla birlikte başta anne ve babalar olmak üzere evde bulunan herkesin birlikte kitap okumaları  Okuma alışkanlığının köreltilmemesi için okullarda gereksiz bilgilerin yığılmasından kaçınılması  Kütüphaneler, öğrencilere kitap okuma alışkanlığı kazandırmada önemli role sahiptir; ancak kütüphaneler salt ders çalışma amaçlı mekan olarak düzenlenmemeli; aktif bir şekilde kullanılmalı ve çocukta kitap sevgisi oluşturmalıdır. 7.Çözüm Önerileri

23  Kütüphanelerdeki kitap sayısı ve çeşidi artırılmalıdır. Kütüphaneye her zaman güncel kitaplar alınmalı; bu yeni kitaplar okuyuculara tanıtılmalı ya da ayrı bir alanda sergilenmelidir. Okuyucu aradığı kitabı mutlaka kütüphanede bulabilmeli, gerekirse en kısa zamanda temin edebilmelidir. Kitap seçiminde çocukların yaş, gelişim ve ilgi düzeyleri göz önünde tutulmalıdır. 8.Çözüm Önerileri

24  Öğretimin her kademesinde öğrencinin düzeyine uygun kitaplıklar kurulmalı ; buradaki malzeme,nicelik ve nitelik bakımında geliştirilmeli ve zevkli hâle getirilmelidir.  Okumaya teşvik edecek düzenlemeler yapılmalı, bunun için okuyucuların kitaplarla iç içe bulunacağı rahat ve çekici ortamlar yaratılmalıdır.  Okullarda kitap tanıtma, kitap sergi ve fuarlarına götürme, kütüphane gezileri düzenleme, farklı türlerde yazan yazarları konuk etme, kitaplık oluşturma ve matbaaya gezi düzenleme gibi etkinlikler eğitimin tüm kademelerinde yapılmalıdır. 8.Çözüm Önerileri

25 Projemize verdikleri destekler için; Okulumuz Bilgisayar Öğretmeni Şerife ACAY’ a, Dr. Hayal Köksal’a, Hüseyin Kocasaraç’a, Microsoft Türkiye ve Kalite Okulları'na teşekkür ederiz. Projenin amacına ulaşması dileğiyle... TEŞEKKÜRLER


"Hoş geldiniz Bayramiç Atatürk Lisesi Neden Okumuyoruz? Projesi Kitap Kurtları Ekibi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları