Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yard. Doç. Dr. Özler Çakır Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Eğiticilerin Eğitimi Semineri 04. 01.2011 Mersin.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yard. Doç. Dr. Özler Çakır Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Eğiticilerin Eğitimi Semineri 04. 01.2011 Mersin."— Sunum transkripti:

1

2 Yard. Doç. Dr. Özler Çakır Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Eğiticilerin Eğitimi Semineri Mersin

3

4 Imagine wave Music by John Lennon Title = ”Imagine” All photograph copyrights respected. Show copyright John Wellbelove, Gilleleje, Denmark

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20 Click to end

21

22 1. SESLİ DÜŞÜNME ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİSİ 1. Yapman gereken ilk şey sana yardımcı olacak bir büyüğünü(yetişkini) bulmaktır. Demek ki bir sorunu vardır bu kişinin. Küçük bir çocuk olduğunu tahmin ediyorum. Bundan sonra yetişkinlerle konuşmayı düşünüyor olabilir. Anne ya da babasıyla. 2. Sen üstüne çıkarken, yanındaki büyüğün dengeni koruyabilmen için onu sımsıkı tutmalıdır. Bu herhalde bir sorun değil de daha çok şeyle ilgili bir şey. Sanırım bir ağaç olabilir ya da oyun alanı olabilir ve kasları küçük olduğu için iyi çalışmıyor olabilir. Bunun için bir büyüğünün yardımına ihtiyacı olan bir çocuktur. 3. Daha sonra büyüğün, sen düşmeyesin diye yanında yürümeli ve seni tutmaya devam etmelidir. Ben şey düşünüyorum aslında. Bu bir oyun alanıdır. Bu bir lunapark olabilir. Ya da benzeri büyük oyun alanları olabilir. Bunun için büyüğü ile birlikte...Çünkü şurda şey diyor “büyüğün yanında yürümeli ve seni tutmaya devam etmelidir”. Bir oyun alanında olabilir çocuk.

23 4. Artık hızlanmaya başlayabilirsin. Bisiklet sürüyordur bence. Bisiklet sürmeyi öğreniyordur ve büyüğü ona yardım etmeye çalışıyordur. (Hangi ipucunu kullandın?) Hızlanmaya başlamak, tutmalı ve seninle birlikte yürümeli. 5. Sen hız kazandıkça büyüğün yanında koşmak zorunda kalacak ama yine de seni tutmaya devam ediyor olacak. Bu yine aynı şekilde bisiklet bence. Bisiklete binmeyi öğretiyor çocuğa. Bir büyüğü var yanında ama çocuk kendini güvende hissetmek için hızlansa bile büyüğünün yanında olmasını istiyor. 6. Pedalları çevirerek iyice hız kazandığında ve kendi dengeni sağladığını hissettiğinde, ona seni bırakmasını söyleyebilirsin. Burada bisiklet olduğunu anlıyoruz zaten pedallardan ve dengeden.

24 2.SESLİ DÜŞÜNME ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİSİ 1. Yapman gereken ilk şey sana yardımcı olacak bir büyüğünü(yetişkini) bulmaktır. Buradaki kişinin yardıma ihtiyacı var demektir. Bunun için bir büyüğüne ihtiyacı var. 2. Sen üstüne çıkarken, yanındaki büyüğün dengeni koruyabilmen için onu sımsıkı tutmalıdır. Biri birinin üstüne çıkıyor da. Ama bu soyut bir şey. Şimdi bu kişinin yardıma ihtiyacı var. Ona yardım edecek kişinin onu sımsıkı tutmalı. 3. Daha sonra büyüğün, sen düşmeyesin diye yanında yürümeli ve seni tutmaya devam etmelidir. Sanıyorum burada bir kişinin kendinden büyük bir kişiden tecrübesi yönünden yardım alması dile getiriliyor. Ve de o büyüğünün daima ona yardım etmesini söylüyor (genel olarak yardım mı yoksa belirgin bir konuda yardımı düşündürüyor mu sana?) burada genel ir ifade var genel olarak bir büyüğünün mutlaka her konuda sana yardım etmesi gerekir diyor.

25 4. Artık hızlanmaya başlayabilirsin. Yanındaki büyüğünden yardım alarak artık adımlarını daha hızlı atmaya başlayabilirsin ona güvenerek kendini daha iyi gerçekleştirebilirsin. Hayatta daha hızlı adımlar atabilirsin. 5. Sen hız kazandıkça büyüğün yanında koşmak zorunda kalacak ama yine de seni tutmaya devam ediyor olacak. Gün gelecek artık hızlanacaksın. Bazen o büyüğün senin hızına yetişemeyecek ama yine de seni bırakmayacak. 6. Pedalları çevirerek iyice hız kazandığında ve kendi dengeni sağladığını hissettiğinde, ona seni bırakmasını söyleyebilirsin. Kendi ayakların üzeride durduğun zaman ona ihtiyacın olmayacak. O zaman ona seni bırakmasını söyleyebilirsin. Burada anlatılmak istenen sanıyorum şu: ilk başta kendimizi yetiştirmek için büyüğümüzden yardım istiyoruz. Daha sonra onun yardımıyla kendimizi geliştiriyoruz.. O hep yanımızda oluyor. En sonunda da onun sayesinde belli bir yere geliyoruz ve geliştiğimiz için de ondan yardım almayı bırakıyoruz.

26 25 Saban, (2000) Yapılandırmacı Yaklaşım nedir?

27 BİLGİ ZİHİNDE NASIL YAPILANDIRILIR ? ŞEMALAR Ön bilgiler

28 GELENEKSEL VE YAPILANDIRMACI EĞİTİM ANLAYIŞI Geleneksel sınıflarYapılandırmacı Sınıflar Bilgi önemli Konular parçadan bütüne işlenir Beceriler önemli Konular bütünden parçaya işlenir İstenilen davranışların kazandırılması hedeflenir. Öğrenme bireyseldir. Programa bağlılıkÖğrenici ihtiyaçlarına göre esneklik Ders kitapları ile sınırlılıkBirincil bilgi kaynağı, öğrenci materyalleri Bilgiyi öğretici aktarırBilgiyi öğrenici yapılandırır. (Öğrenici aktif) Sonuca yönelik değerlendirmeSürece yönelik değerlendirme Bireysel çalışmalarİşbirlikli çalışmalar

29 Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı

30 OKULDA ÖĞRENME KURAMINDAKİ DEĞİŞKENLER

31 STRATEJİ YÖNTEM TEKNİK NASIL ÖĞRETELİM ?

32 Öğretim yöntemi, bireyleri öğrenme hedeflerine ulaştırmak için izlenen yoldur. Öğretim yöntemi ile öğretme tekniklerinin ve araçlarının kullanılarak eğitimci ve öğrenenin faaliyetlerinin bir plana göre düzenlenmesi ve yürütülmesi amaçlanır. Öğretim tekniği, öğretme yöntemini uygulamaya koyma biçimi, ya da öğrenme ortamında yapılan işlemlerin bütünüdür.

33 Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla ÖğrenmeAraştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Bilgi aktarımı Kavram ilke ve genellemelerin açıklanması Tümdengelim Bilgilerin genelden özele organizasyonu Ön örgütleyiciler Örnekler sunma Örnekleri betimleme Ek örnekler verme Ek örnekleri betimleme ve öncekilerle karşılaştırma Ek örnekleri ve örnek olmayan durumları sunma Zıt örnekleri karşılaştırma ve farklılıkları bulma Öğrencilerin ilişkileri keşfetmesine yardımcı olma İlişkileri açıklama Daha fazla örnek isteme Ek örnekler verme Problemi hissetme Problem durumunu tanımlama Problemle ilgili hipotezler kurma. Veri Toplama Veri ve kanıtları analiz ederek hipotezleri test etme. Sonuca ulaşma ÖĞRETİM STRATEJİLERİ

34 ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ

35 YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER 1. Öğreticinin yönteme yatkınlığı 2. Zaman ve fiziksel olanaklar 3. Maliyet 4. Öğrenici grubunun büyüklüğü 5. İçeriğin özelliği 6. Hedeflerin/kazanımların niteliği

36 Öğretim Yöntemleri Öğretmenmerkezli Öğrenci merkezli Anlatım Soru-Yanıt Tartışma Örnek Olay Drama Problem Çözme Proje İşbirliğine Dayalı Öğrenme

37 ANLATIM Özellikleri Dikkat edilmesi gerekenler Eğitimcinin çok sayıda öğrenene ulaşması mümkündür. Çok sayıda bilgi kısa sürede aktarılabilir. Ses tonu Etki alanı Basit, kısa ve tam cümleler Görselleştirmeler Espri, şakalar, jest ve mimikler Örnekler Sözlü ve sözsüz iletişim kanallarının birlikte kullanılması

38 TARTIŞMA Özellikleri Dikkat edilmesi gerekenler Amaç: Ele alınan bir problem ya da konu ile ilgili olarak öğrenenlerin düşünmeleri sağlamak, fikirlerini ve çözüm önerilerini almaktır. Hazırbulunuşluk Rehberlik ve grup üyelerinin katılımı Tartışmanın sınırlarının belirlenmesi Tartışma sonunda varılan sonuçlar eğitimci tarafından özetlenmelidir. Söylenileni yansıtma

39 Tartışma Teknikleri Münazara: Aynı konu hakkında zıt görüşleri olan iki grubun görüşlerini belli bir sürede dinleyicilere anlatarak kendi görüşlerinin doğru olduğunu göstermeye çalıştıkları bir teknik. Panel: 3-5 kişilik bir grubun önceden belirlenmiş bir konuyu dinleyiciler önünde kendi aralarında tartıştıkları bir tekniktir. Amaç bir fikri savunmak ya da çürütmek değil, konu ile ilgili kapsamlı bilimsel bilgiler sunmaktır.

40 Vızıltı Grubu: Kısa tartışma grubudur. Bir grup öğrenenin aynı konu üzerinde belli bir süre tartışarak tartışma sonunda vardıkları kararları açıklaması şeklinde gerçekleşir. Seminer: Belli bir konunun ya da problemin grupça ya da sınıfça tartışılması. İçeriğin ders öncesi bütün grup üyeleri tarafından okunarak öğrenme ortamında birlikte tartışılması. Beyin Fırtınası: Bir konu ya da bir probleme çözüm getirmek için o konu ya da problemle ilgili kısa zamanda çok sayıda fikir üretmek için kullanılan bir tekniktir. Bir yaratıcı düşünme tekniğidir.

41 Münazaraya Konu Olabilecek Örnekler: Gruplar halinde çalışmak mı, ferdi çalışmak mı daha iyidir? Beyin Fırtınasına Konu Olabilecek Örnekler: Öğrenenlerin farklı öğrenme biçimlerini düşündüğümüz zaman hangi öğretim yöntemlerini kullanmalıyız? İyi bir okuma alışkanlığı olması için bir birey kitap okumaya ne kadar zaman ayırmalıdır?

42 PROBLEM ÇÖZME Aşamaları Dikkat edilmesi gerekenler Belirsizliğin Hissedilmesi Problemi tanıma Çözüm yolları oluşturma Veri toplama, verileri, organize etme Sonuca ulaşma Sonuçları test etme Problem, gerçek yaşamdan seçilmeli, önemi öğrenenlere iyice vurgulanmalıdır. Öğrenenlerin ilgi, ihtiyaç ve beklentilerine uygun problemler Öğrenenlere rehberlik etme

43 GÖSTERİP YAPTIRMA Özellikleri Dikkat Edilmesi Gerekenler Eğitimci bir beceriyi sergiler daha sonra öğrenenlerin yapmalarını ister. Göze ve kulağa hitap eder. Psikomotor hedeflerin gerçekleştirilmesinde etkilidir Ön hazırlık Her öğrenenin katılımı. Araç-gereçlerin önceden temini. Basitten karmaşığa. Gösteriyi bütün öğrenenlerin izlemesi. Özetleme

44 ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ Özellikleri Dikkat Edilmesi Gerekenler Öğrenenlerin gerçek hayatta karşılaştıkları bir olayı öğrenme ortamında çözmeleri esasına dayanır. Hayali ya da gerçek olabilir. Bir problemin hikaye haline getirip sınıf içinde paylaşıp çözüm önerilerinin oluşturulmasına dayanır. Temel bir sorunu içermeli Öğrencilerin yaşantılarına dayanmalı Anlamlı bütünlük taşımalı Yönlendirici sorular önceden hazırlanmalı, olayın nedeni ve sonuçları üzerinde durulmalıdır.

45 Tarım ilacı pamuk iş ç ilerini zehirledi Şanlıurfa'da tarlada pamuk toplarken tarım ilacından etkilenen 25 kişi hastaneye kaldırıldı. Zehirlenen iş ç ilerden 4' ü n ü n ü n durumu ağır. AA ŞANLIURFA - Merkeze bağlı Mihraplı k ö y ü nde sabah tarlaya pamuk toplamaya giden iş ç iler, bir s ü re sonra mide bulantısı ve nefes darlığı rahatsızlığı yaşamaya başladı. Durumun 112 Acil Servisine bildirilmesinin ardından olay yerine gelen sağlık ekipleri, 25 kişiyi kentteki ç eşitli hastanelere kaldırdı. Rahatsızlanan işçilerden bazılarının kaldırıldığı Balıklıgöl Devlet Hastanesi Başhekimi Op. Dr. İzzet Korkmaz, 7 tarım işçisinin mide bulantısı, baş dönmesi ve ishal şikayetiyle hastanelerine getirildiğini belirtti.

46 İşçilerinin pamukta kullanılan tarım ilacından etkilendiğinin tahmin edildiğini ifade eden Korkmaz, ''Hastanemize getirilen hastalara gerekli müdahaleyi yaptıktan sonra Hacer ve Zehra Taş ile Adile Çiftçi'yi yoğun bakıma aldık. Diğerleri de servislerde tedavi altına alındı. Hastaların herhangi hayati bir tehlikesi bulunmamaktadır'' dedi. Şanlıurfa Valisi Nuri Okutan da makamında düzenlenen bir törenin ardından gazetecilerin konuya ilişkin sorusu üzerine, hastaneye kaldırılan işçilerin tedavilerinin sürdüğünü belirtti. Bunlardan 4'ünün durumunun ağır, diğerlerinin ise durumunun hafif olduğunu aktaran Okutan, ''Bunun bir zehirlenme olduğunu biliyoruz. Sebepleri ve nasıl olduğu konusunda çalışmalarımız devam ediyor'' dedi.

47 İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME Özellikleri Dikkat Edilmesi Gerekenler Gruplar halinde birlikte çalıma 2-5 öğrenciden oluşan gruplar oluşturma Heterojen gruplandırma Öğretmen gruplar arasındaki etkileşimi sağlar. Başarı gruba aittir. Öğrencilerin konu ile ilgili ön bilgiye sahip olmaları Öğretmen rehber

48 Öğrencileri Sıralama ve Gruplama İsimBaşarı Sırası 1. GrupSare1 Ali2 Nebahat3 Fatma4 ……………5 2. GrupOrhan6 Ayşe7 Nurhan8 ……………9 …………….10 İsimBaşarı Sırası 3. GrupLeyla11 Ahmet12 ………….13 Güler14 Ayla15 4. GrupAtilla16 ………..17 Kaya18 Mehmet19 Çağrı20

49 İşbirlikli Öğrenme Takımlarının Oluşturulması Birinci grubun ilk sırası, Dördüncü grubun son sırası, İkinci grubun ilk sırası, Üçüncü grubun son sırası I. TakımII. Takım SareAli ÇağrıMehmet OrhanAyşe AylaGüler

50 49 İşbirliğine Dayalı Öğrenmedeki Temel Beceriler 1.Olumlu Bağımlılık 2.Yüzyüze Destekleyici Etkileşim 3.Bireysel Sorumluluk 4.İşbirliği Becerisi 5. Grup Süreci:

51 Jigsaw tekniği 50                               Ev Takımları (karışık olarak 5 veya 6 kişiden oluşmaktadır) Uzman Takımları (her uzman takımında her bir ev takımından 1 kişi yer almaktadır)

52 Soru cevap tekniği Özellikleri Dikkat Edilmesi Gerekenler Öğrenenleri düşünmeye teşvik eder. Konuya ilgi uyandırır. Öğrenenlerin hatırlama, yargılama, karar verme ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirir. Eğitimci ve öğrenenler arasında etkileşimi sağlar. Eğitimci için dönüt sağlar. Öğrenenleri tanımasını sağlar. Sorulacak soruların planlanması Düşünme zamanı. Doğru cevaplar anında pekiştirilmeli, yanlış cevaplar düzeltilmeli.

53 Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Amaç: Öğrenenlerin yaratıcılık ve empati kurma becerisini geliştirmek Farklı bakış açısına göre öğrenenlerin düşünmesini sağlamak Düşünme becerilerini geliştirmek

54 BeyazObjektiflik ve tarafsızlık: Bilgiyi temel alır. Tarafsız bir şekilde bilgiyi ortaya koyma (Elimizde ne gibi bilgiler var?) Sarıİyimserlik: Olayların olumlu yönüne odaklanır. Yapıcı düşünme hakimdir. Bunun ne gibi yararları var? Bundan kim yararlanacak? Bu yararlar nasıl ortaya çıkabilir? Değişik değerler nelerdir?" YeşilYaratıcılık: Parlak fikirler üretme, yeni ihtimaller, özgün çözümler üretme (Alternatif fikirler)

55 Mavi Değerlendiren Şapka: Durumu analiz edip sonuç çıkarma. Olayları yorumlama Bundan sonra ne yapmalıyız? Şu ana değin neler başardık?" Kırmızı Duygusallık: Olaylara duygusal tepkiler verme. Korku, sevgi, nefret, öfke duyularının ortaya konması ( Konu hakkında duygularım bunlardır) Siyah Karamsar Şapka: Olaylara olumsuz ve karamsar bakış açısı getirme (Riskleri ve bir şeyin neden işe yaramayabileceğini gösterir)

56 Altı Şapkalı Düşünme Tekniğinin Uygulanması Tekniğin uygulanmasında kullanılacak şapkalar renkli kartonlardan veya başka materyallerden hazırlanır. 1.Karar verilecek konu belirlenir 2.Karar verme sürecine katılacak kişiler birbirlerini görecek şekilde “U” ya da “halka” oluşturacak şeklinde oturtulurlar. 3. Şapkalar sırasıyla takılır veya takılır gibi yapılır. Her şapkanın temsil ettiği fikirler belirtilir. 4. Karar verilir.

57 ÖRNEK; İkili Öğretimin ( Sabahçı-Öğleci) İlköğretim Öğrencisi Üzerindeki Etkileri Nelerdir? Beyaz şapka: ülkemizde öğretim yılında toplam 8064 ilköğretim okulunda ikili öğretim yağılmıştır.İkili öğretim sürecinde toplam öğrenci ikili öğretime devam etmiştir. Kırmızı şapka: sabahları erken kalkmak çok zor oluyor.Sabahçı olunca çocuk TV programlarını izleyemiyorum. Öğleci olunca son derslerde çok acıkıyorum; gezmeye gidemiyorum.

58 Siyah şapka Siyah şapka: Ders araları çok kısa olduğu için dışarı çıkana kadar içeri girme zili çalıyor.Sabahçı olunca okula geç kalmalar artıyor.Beden eğitimi dersine hazırlanmak için zaman kalmıyor. Sarı şapka: Sabahçı- öğleci uygulaması okul binası sorununu çözüyor. Yeşil şapka: Ek derslikler yaptırılabilir veya öğrencilerden tam gün birer gün ara ile okula gelmeleri istenebilir. Mavi şapka: Ek derslikler için sivil toplum örgütleri veya yöneticiler kampanya başlatabilir; birer gün ara ile okula tam gün okula gitme için araştırma sonuçlarına göre karar verilebilir.

59 Örnek: Sayısal lotodan büyük ikramiyeyi kazandığınızı öğrendiniz. Bu olayın sizin ve aileniz için getireceği değişiklikler hakkında düşüncelerinizi şapkanın rengine göre açıklayınız.

60 Analoji (Benzetme, Benzetim, Metafor) Özellikleri Dikkat edilmesi gerekenler İki farklı şey arasındaki benzerlik/benzerlik(ler)ten hareket edilerek birisi için dile getirilenlerin diğeri için de söz konusu olduğunu ileri sürmektir. İki farklı şey arasındaki benzerlik/benzerlik(ler)ten hareket edilerek birisi için dile getirilenlerin diğeri için de söz konusu olduğunu ileri sürmektir. Bilinenlerle bilinmeyenler arasında bağ oluşturmaktır. Ön bilgiler önemlidir. Planlama Benzetilen konu kolay olmalıdır. Benzetmelerin resimlendirilerek sunulması (örnek)örnek Kaynak (analog) Hedef

61 ÖRNEK ÖRNEK: DEPREM OK-YAY Fay hattıYay ToprakYayın İpi Gerilim EnerjisiOk

62 Benzetim Tekniğini Uygularken Dikkat Edilecek Noktalar 1)Öğrenenlerin sahip olduğu ön bilgiler öğrenme sürecinde önemlidir. 2)Eğitimci uygulamaya başlamadan önce benzetimle ilgili tüm dökümanları hazır etmelidir. (planlama) 3)Benzetilen konu kolay olmalıdır. 4)Benzetmelerin resimlendirilerek sunulması öğrenmeyi olumlu yönde etkilemektedir.

63 Simülasyon (Benzeşim) Özellikleri Dikkat Edilmesi Gerekenler Gerçeğe uygun bir model ya da yakın koşullar oluşturularak öğrenmenin sağlanmasıdır. Gerçek araç gereçlerle yapımının tehlikeli olduğu ya da gerçek öğelerinin sınıf ortamına getirilmesinin mümkün olmadığı durumlarda kullanılır. Yapay durumun gerçeği temsil düzeyi Ör: Pilot Eğitimi, Araba kullanımı, laboratuvarda yapılması tehlikeli olan bir deneyin bilgisayar ortamında yapılması, rol oynama

64 Rol Oynama Özellikleri Dikkat Edilmesi Gerekenler Öğrenenlerin duygu ve düşüncelerini başka bir kimliğe bürünerek ifade etmelerini sağlayan bir öğretim tekniğidir. Rol yapmada birey, gerçek rolünden ve duygularından sıyrılıp kendini bir başkasının yerine koyar. Yaratıcılığı geliştirir. Planlama Öğrenenlere canlandıracakları roller hakkında detaylı bilgi verilmelidir. Rolleri öğrenenlerin seçmesi Öğrenme ortamının düzenlenmesi Tartışma ortamının oluşturulması gerekir

65 64 Kavram Haritaları Kavram haritaları: Kavramlar arasındaki ilişkiyi genelden özele doğru ele alıp görsel hale getirerek somut veriler sunmayı amaçlayan bir öğretim yöntemi.

66 65 KARAM HARİTASININ İŞLEVLERİ GÖRSELLEŞTİRME İLİŞKİLENDİRME SOMUTLAŞTIRMA SINIFLANDIRMA ANLAMLANDIRMA BİLGİYİ ORGANİZE ETME En temel işlev

67 66 Kavram Haritasının Kullanım Amaçları ☞ Yeni ünitenin kapsamının tanıtılması ☞ Öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyinin belirlenmesi ☞ Öğrencilerin kavram yanılgılarının belirlenmesi ☞ Öğrencilerin bilgiyi nasıl yapılandırdıklarını ortaya koyma ☞ Öğrenilenleri özetleme ☞ Öğrenmenin değerlendirilmesi

68 67 Kavram Haritası Oluşturma Süreci Tüm kavramların listesinin çıkarılması En genel kavramın en sayfanın üstüne yazılması En genel, alt ve özel kavramların tanımlanması Eşit genellikteki kavramların aynı sırada yer alması Genellik derecelerine göre (genelden özele doğru) kavramların sayfanın altına doğru yazılması Kavramların daire ya da kutu içerisine alınması İlişkinin yönünün oklarla belirtilmesi Okların üzerine fiillerinin yazılması Çapraz bağlar kurulabilir. Önermeler yukarıdan aşağıya doğru okunur. Bir kavrama yalnızca bir defa yer verilir.

69 68 Bitki hücresi Hayvan hücresi Organizma SistemOrganDoku HÜCRE Temel kısımlarıdır ÇekirdekSitoplazma Hücre zarı birleşerek oluşturur birleşerek oluşturur birleşerek oluşturur birleşerek oluşturur 2 çeşittir Canlılık olayları gerçekleşi r Hücreyi korur Hücreyi yönetir Enerji üretir Protein üretir Hücre içi sindirim yapar Atık maddeleri depo eder Hayvan hücrelerinde bölünmeyi sağlar Bitki hücrelerine yeşil renk verir Mitokondri Ribozom Lizozom Koful Sentrozom Kloroplast

70 69 1. Öğretmen tarafından sağlanan kavram adları, 2. Kısmen tamamlanmış bir kavram haritası, 3. İskeleti oluşturulmuş bir kavram haritası, 4. Kitap veya bir metinde bulunan kavram sözcükler, 5. İki veya üç kişiden oluşan bir grupta tartışarak ve yardımlaşarak Değerlendirme Aracı Olarak Kavram Haritaları

71 Yandaki kavram haritasındaki boşluklara, verilen kavramlardan uygun olanlarını yerleştiriniz ve kavram haritasını kullanarak bir metin yazınız. Teknoloji mineral karalar Kaya demir Taş elmas 70

72 71 Aşağıdaki sözcükleri genelden özele doğru sıralayarak kavram haritası biçiminde düzenleyelim. Besinler HavuçYumurta KarbonhidratEnerli verici Protein A VitaminiDüzenleyiciYapıcı ve onarıcı Ekmek Vitamin

73 72 Aşağıdaki sözcükleri genelden özele doğru sıralayarak kavram haritası biçiminde düzenleyelim. Besinler Havuç Yumurta Karbonhidrat Enerli verici Protein A Vitamini Düzenleyici Yapıcı ve onarıcı Ekmek Vitamin çeşididir dır çeşididir örnektir

74 73 KAVRAM HARİTASI DEĞERLENDİRME FORMU ÖĞRETMEN DEĞERLENDİRMESİ GÖZLENECEK DAVRANIŞ 1. Ünitede geçen tüm kavramlar dahil edilmiş.2. Kavramlar arasındaki ilişkiler doğru belirtilmiş.3.Kavramlar arasında kurulan ilişkilerkonuyu anladığını g österir.. 4. Okların yönü, kavramlar arası ilişkileri gösterir şekilde çizilmiş.5. Kavramlar arası ilişkilere uygun bir harita çizilmiş.6. İmla hatası yapılmamış.7. Kavram haritası sergile n ecek durumdadır. Öğrencinin Adı Ve Soyadı

75 1.Kavramı merkeze yerleştirin. 74

76 2.Hayallerinizi yazın. 75

77 3. İlişkilerini yazın. 76

78 Zihin Haritaları Ana fikirlerin yazılması ve bu ana fikirle ilgili fikirlerin ve yeni düşüncelerin bu ana fikir etrafında düzenlenmesi Zihin haritalama, temel bir düşünce ve düşünceye bağlı fikirleri detaylandırarak, ilişkiler kurma yöntemidir. Kişiye özel anahtar kelimeler ve simgeler kullanılarak gerçekleştirilir. Uzun, uzun cümleler yerine, en fazla üç kelimeden oluşan anahtar kelimeler kullanılır. Ardından, oklar, dallar ve bağlayıcılar aracılığı ile fikirler birleştirilir

79

80 79

81 Mind manager

82 Balık Kılçığı Tekniği “Bir problemin örneğin; enerji kullanımı, nükleer enerji, savaş çıkması vb.) nedenlerini ve alt nedenlerini tanımlamada kullanılan bir tekniktir” (Oktaylar, 2008:122). Problemin temelinde yatan sebepleri bulmak için yapısal bir yaklaşım sunar. 14/06/10Öğretim Yöntem ve Teknikler i

83 14/06/10Öğretim Yöntem ve Teknikler i neden2 neden1 neden3 neden4 PROBLEM işlem OLAY BALIK KILÇIĞI TEKNİĞİNİN GENEL ŞEMASI:

84 14/06/10Öğretim Yöntem ve Teknikler i TÜRKİYE’DE SON YILLARDA BOŞANMA OLAYLARININ ARTMASI Kültürel boşluk Bireysellik Ekonomik sorunlar Sigara ve alkol kullanımı Örnek (Oktaylar, 2008:123): Kitle iletişim araçları geleneksel ve sosyal yapı işsizlik Geçim koşulları Gelecek koşulları Sosyal korkular Psikolojik sorunlar Yalnızlık hissi BALIK KILÇIĞI TEKNİĞİNE ÖRNEK:

85 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM


"Yard. Doç. Dr. Özler Çakır Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Eğiticilerin Eğitimi Semineri 04. 01.2011 Mersin." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları