Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ."— Sunum transkripti:

1 TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ

2 Tedarik Zinciri Nedir? Hammadde temini yapan, onları ara mal ve nihai ürünlere çeviren, nihai ürünleri müşterilere dağıtan, üretici ve dağıtıcıların oluşturduğu bir ağdır.

3 TARLADAN MARKETE

4 Tedarik Zinciri Yönetimi
Hammadde temininden üretime ve dağıtımla son müşteriye kadar bir malın ulaşabilmesi için bir değer zincirinde yer alan tedarikçi, üretici, dağıtıcı, perakendeci ve müşteriler arasında malzeme/ürün, para ve bilginin yönetimidir. Zincirdeki her firma hem tedarikçi hem de müşterdir (talep edendir). Bir firma birden çok tedarik zincirinin parçası olabilir.

5 Malzeme akışı Tedarikçi Üretici Toptancı Perakendeci Müşteri Bilgi akışı

6 Amaç; Müşteri tatminini artırmak, Çevrim zamanını azaltmak,
Stok ve stokla ilgili maliyetlerin azaltılmasını sağlamak, Ürün hatalarını azaltmak, Faaliyet maliyetini azaltmak

7 TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ SÜREÇLERİ.
1) Müşteri İlişkileri Yönetimi (Customer Relationship Management) 2) Müşteri Hizmet Yönetimi (Customer Service Management) 3) Talep Yönetimi (Demand Management) 4) Sipariş İşleme (Order Fulfillment) 5) İmalat Akış Yönetimi (Manufacturing Flow Management) 6) Satın alma (Procurement) 7) Ürün Geliştirme ve Ticarileştirme (Product Development&Commercialization) 8) İadeler (Returns)

8 Tedarik Zinciri Yönetiminin Faydaları
Daha düşük stok Daha yüksek verimlilik Daha çevik bir yapılanma Daha kısa tedarik zamanı Daha yüksek kar Daha fazla müşteri bağımlılığı

9 Tedarik Zinciri Yönetiminin Sakıncaları.
Organizasyonların bütünleştirilmesindeki engeller Üst yönetimin tedarik zincirinin faydalarına inandırılması Küçük firmaların tedarik zincirine girişte tereddüt etmesi Değişkenlik ve belirsizlik Uzun tedarik zamanları

10 Tesisler; Depolar Fabrikalar İşleme merkezleri Dağıtım merkezleri
Satış mağazaları Ofisler

11 Tedarik Zinciri Yönetimine Neden İhtiyaç Duyulur?
1) Operasyonların iyileştirilmesi 2) Dış kaynak kullanım seviyelerinin artması 3) Taşıma maliyetlerinin artması 4) Rekabet baskılarI 5) Küreselleşmenin artması 6) E-ticaretin öneminin artması 7) Tedarik zincirinin karmaşıklığı 8) Stok yönetimi ihtiyacı

12 Tedarik Zinciri Yönetiminde Kırbaç Etkisi
Kırbaç etkisi bir tedarik zincirinde son tüketiciden üreticilere doğru gidildiğinde talebin varyansının giderek artması durumudur.

13 Kırbaç Etkisinin Yansımaları
Envanter : Daha fazla emniyet stoğuna ihtiyaç duyulur. Nakliye : Araçların daha verimsiz kullanımına neden olur. Depolama : Gereğinden fazla depolama alanı kapasitesine gerek duyulur. Üretim : Kapasitenin verimsiz kullanımına neden olur. Müşteri Memnuniyeti : Düşük hizmet seviyesi ile birlikte kayıp satışlara sebep olur.

14 Kırbaç Etkisinin Başlıca Nedenleri;
Sipariş Senkronizasyonu Ticari Promosyonlar ve Ön Sipariş Yığın Sipariş Tepkisel Sipariş Yoksunluk Riski

15 Kırbaç Etkisinin Azaltılması
Yığın sipariş miktarının azaltılması Çoklu talep tahmini güncellemelerinden sakınmak Fiyat dalgalanmalarının durağan fiyatlar haline getirilmesi Tedarik kıtlığının ver abartılı siparişlerin ortadan kaldırılması

16 SAYGILARIMLA… Hazırlayan ve Sunan; Geldi KAKJYKOV Sabri Burak ATICI
Muzaffer KOCAMAN Berna KOCA

17 Kaynakça:


"TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları