Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖDEMİŞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 03 HAZİRAN 2015 YELDA ATAN UZM.PSİKOLOJİK DANIŞMAN BORNOVA RAM VELİ ÜSTÜNER PSİKOLOJİK DANIŞMAN BORNOVA RAM.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖDEMİŞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 03 HAZİRAN 2015 YELDA ATAN UZM.PSİKOLOJİK DANIŞMAN BORNOVA RAM VELİ ÜSTÜNER PSİKOLOJİK DANIŞMAN BORNOVA RAM."— Sunum transkripti:

1 ÖDEMİŞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 03 HAZİRAN 2015 YELDA ATAN UZM.PSİKOLOJİK DANIŞMAN BORNOVA RAM VELİ ÜSTÜNER PSİKOLOJİK DANIŞMAN BORNOVA RAM

2 BMC Sanayi ve Ticaret A.Ş. Eğitim Müdür Yardımcısı tarafından Çıraklık Okulu’nda, eğitim gören ve aynı zamanda usta-çırak ilişkisiyle çalışma hayatına atılan, 14–18 yaşları arasında değişen öğrencilerle ilgili yaşanan davranış ve iletişim sorunlarına yönelik yardım isteği değerlendirilmiştir.

3 İYİLEŞTİRME EKİBİNİN KURULMASI

4

5 * Çıraklarda gözlenen davranış problemlerini en az seviyeye düşürmek. *Çırakların iş ortamına adaptasyonunu sağlamak. *İşyeri -usta öğretici-çırak iletişimini güçlendirmek. *Kendilerini etkili doğru biçimde ifade etmelerine destek olmak. *Çıraklarda olumlu benlik algısı geliştirmelerini sağlamak.

6 Yapılan toplantılar sonucunda çıraklarla ve usta öğreticilerle 6 hafta 6 oturum uygulanacak bir program oluşturulmasına karar verilmiştir.

7

8 EKİBİMİZİN MİSYONU VE VİZYONU

9 Çırak 1 İletişim Becerilerindeki Yetersizlik 2 Öfke Kontrolü Problemi 3 Kurum Kültürünü Özümseyememe 4 Yoğun İş Temposu 5 Sorumluluk Duygusunun Gelişmemiş Olması Usta Öğretici 6 Bireysel Tutum farklılıkları 7 İletişim becerilerindeki yetersizlik 8 Ergenlik Dönemi Özelliklerinin Bilinmemesi 9Yoğun çalışma temposu Akran 10 Riskli davranışlara eğilim 11 İletişim Becerilerini Yeterli Düzeyde Kullanamama 12Öfke kontrolü problemi yaşamaları

10 Aile 13 Model olamama 14 İlgisizlik 15 Sağlıklı iletişim kurmada problem yaşama 16 Maddi yetersizlikler 17 Sosyo-kültürel yapı BMC Ç.E.M 18 Firmanın beklentileri 19 Disiplin anlayışındaki farklılıklar

11 Sağlıklı İletişim Verimli İş Ekibi Çalışma Planı Stratejik Amaç Hedefler Faaliyet Başlama Bitiş Tarihi Faaliyetin Sorumluları Tahmini Maliyet Gözden Geçirme Faaliyetle İlgili Rapor Çıraklarda istendik davranışlar geliştirerek davranış problemlerini en aza indirmek Uygulanan ilk ve son test puan ortalamaları arasında en az 5 puanlık olumlu yönde gelişim sağlamak BMC’ ye ziyaret, ortamın gözlemlenmesi Tüm Ekip Üyeleri Yapılan çalışmalar kurumumuza herhangi bir maliyet oluşturmamıştır/ Çalışma sırasında ihtiyaç duyulan materyaller BMC tarafından karşılanmıştır. Haftalık Faaliyet sonunda Uygulanacak test ve formların belirlenmesi Tüm Ekip Üyeleri Haftalık Faaliyet sonunda Belirlenen test ve formların uygulanması ve ekibe ulaştırılması Ali ASLAN (BMC) Haftalık Faaliyet sonunda Belirlenen test ve formların değerlendirilmesi Tüm Ekip Üyeleri Haftalık Faaliyet sonunda Çıraklara uygulanacak gerekli çalışma konularına karar verilmesi Tüm Ekip Üyeleri Haftalık Faaliyet sonunda Karar verilen çalışma konularının ekip üyelerince paylaşılması Tüm Ekip Üyeleri Haftalık Faaliyet sonunda Hazırlanan grup çalışmalarının kontrolü Tüm Ekip Üyeleri HaftalıkFaaliyet sonunda Grup çalışmalarının uygulanması Tüm Ekip Üyeleri Haftalık Faaliyet sonunda Çalışma bitiminde testlerin tekrar uygulanması, değerlendirilmesi ve t testlerinin yapılması Ali ASLAN (BMC) Tüm Ekip Üyeleri Haftalık Faaliyet sonunda

12 Süreç-Zaman Çizelgesi TARİH ÇALIŞMAYI YAPACAK PSİKOLOJİK DANIŞMAN KURUMU ÇIRAKLARLA YAPILAN ÇALIŞMA KONU BAŞLIKLARI USTALARLA YAPILAN ÇALIŞMA KONU BAŞLIKLARI Eser BABA Yelda ATAN Hadiye BOSTANCI Veli ÜSTÜNER Yasemin TARIKAHYA Enise Ç.ÇOBAN Serap K.KURTGÖZ A.Şeniz ÖZDAL KURT Duygularİletişim Kurmak Öfke Yönetimiİletişim Engelleri Düşüncelerimiz ve Olumlu Düşünmenin Gücü Duyguları Tanıma ve Fark Etme Olumlu Benlik Algısı Empati ve Etkin Dinleme Kişisel Sınırlarımız – Hayır Diyebilmek –Görgü Kuralları Ben Dili Geleceği Planlama Çatışmaları Çözmek İçin Kaybeden Yok Yöntemi

13 ÖĞRENCİLERE ÖLÇEK VE ENVANTERLER UYGULANDI

14 KATILMIŞTIR

15 * Uygulanan Kişisel Karar Ölçeği ve Kendine Saygı Ölçeği t testi sonuçlarında anlamlı bir fark elde edilemezken, İletişim Becerileri Envanteri t testi sonuçlarında, anlamlı bir fark elde edilmiştir.

16 Sonuçlar

17

18

19

20

21

22

23 Daha sonra yaptığımız çalışma projelendirilerek Toplam Kalite Yönetimi ödül sürecine dahil ettik Kaliteli Ekip kategorisinde Bornova İlçe İkinciliği İzmir İl Üçüncülüğü dereceleri aldık.

24 Yaygınlaştırmak amacı ile farklı okullarda bu çalışmaya devam edildi. BORNOVA – MİMAR SİNAN TEKNIK VE ENDÜSTRI MESLEK LISESI BORNOVA MESLEKI VE TEKNIK ANADOLU LISESI BORNOVA - ÇIMENTAŞ ORTAOKULU

25


"ÖDEMİŞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 03 HAZİRAN 2015 YELDA ATAN UZM.PSİKOLOJİK DANIŞMAN BORNOVA RAM VELİ ÜSTÜNER PSİKOLOJİK DANIŞMAN BORNOVA RAM." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları