Презентация загружается. Пожалуйста, подождите

Презентация загружается. Пожалуйста, подождите

PROGRAM TASARIMI 09.04.2017.

Similar presentations


Presentation on theme: "PROGRAM TASARIMI 09.04.2017."— Presentation transcript:

1 PROGRAM TASARIMI

2 Programı Tasarımı; Programın hangi ögelerden oluşacağının ortaya çıkarılması sürecidir. Öğretimin düzenlenmesini anlamlı bir bütünlük içinde ele almayı amaçlar.

3 Programın Temel Ögeleri
HEDEF İÇERİK Programın Temel Ögeleri ÖĞRENME YAŞANTILARI DEĞERLENDİRME Program tasarımları, bu ögelere farklı ağırlıklar verilerek oluşturulur.

4 Program tasarımı çalışmasıyla;
Ne yapılmalıdır? Konu alanı neleri içermelidir? Hangi strateji, kaynak ve etkinlikler kullanılmalıdır? Hangi ölçme teknikleri ve araçlar kullanılmalıdır? sorularına yanıt aranmaktadır.

5 Program tasarımı çalışmasında;
Bu dört öge birbiriyle sürekli ilişki içindedir. Bir öge hakkında verilen karar diğerlerini de etkilemektedir.

6 TEMEL ÖGELERİ AÇISINDAN EĞİTİM
*Mekan *Araç *Gereç *Donatım *Saat *Ay *Yıl SÜRE ORTAM *Özgeçmiş *Yetenek *İhtiyaç *Öğretmen *Yönetici *Uzman *Görevliler PROGRAM HEDEF İÇERİK YÖNTEM DEĞERLENDİRME ÖĞRENCİ İNSAN GÜCÜ *Uzak Amaçlar *Genel Amaçlar *Eğitimin ilkeleri *Sistemin ilkeleri *İletişim ilkeleri AMAÇLAR KURAM TEMEL ÖGELERİ AÇISINDAN EĞİTİM

7 İhtiyaçların belirlenmesi
Amaçların belirlenmesi İçeriğin seçimi İçeriğin düzenlenmesi Öğrenme yaşantılarının seçimi Neyin nasıl değerlendirileceğinin saptanması (Oliva,1998) Program öğelerinin sırası ve ilişkilerinin kontrolü

8 Evet Hayır Öğrenme BAŞLA Yaşantılarını Belirleme İhtiyaçları Belirleme
Düzenleme BİTİR Genel Amaçları Belirleme Değerlendirme yapma İşlemleri Tekrar Belirleme Amaçları Saptama Sonuç yeterli mi? Evet Ayrıntılı İşleri Formüle Etme İçeriği Seçme Hayır İçeriği Düzenle

9 Program geliştirme sürecine ihtiyaç saptama çalışmalarıyla başlanır
Program geliştirme sürecine ihtiyaç saptama çalışmalarıyla başlanır. Programın hazırlanması için ihtiyaçlar belirlenir ve bu ihtiyacın en iyi şekilde karşılanması söz konusudur. Program hedeflerinin ihtiyacı karşılayıp karşılamadığını, yerinde olup olmadığını ortaya koymaya yardımcı olur. Bu amaçla ihtiyaç saptama çalışmalarında aşağıdaki sorulara cevaplar aranmalıdır.

10 İhtiyaç Analizinde Şu Sorulara Cevap Aranır;
Toplumun beklenti ve ihtiyaçları nelerdir? Bireyin ihtiyaçları nelerdir? Konu alanı ile ilgili ihtiyaçlar nelerdir? Çalışma ortamının özel ihtiyaçları nelerdir?

11 İHTİYAÇ BELİRLEME SÜRECİ
Hazırlık: Öncelikli işlemlerin ve hedef grubunun belirlenmesi Bilgi Toplama: İhtiyaç duyulan bilgilerin uygun veri toplama araçlarıyla toplanması Bilgilerin Analizi: Toplanan bilgilerin değerlendirilmesi ve analiz edilmesi Bilgilerin Rapor Edilmesi: Yorumların ve sonuçların bir araya getirilmesi Bilgilerin Kullanımı: Sonuçların ilgililerle paylaşılması ve gerekli durumlarda işe koşulmasını içerir.

12 İHTİYAÇ SAPTAMADA KULLANILAN BAŞLICA TEKNIKLER
1. Delphi Tekniği 2. Progel (Dacum) Tekniği=Görev Analizi 3. Gözlem 4. Ölçme Araçları –Testler/Anketler 5. Görüşme- Bireysel ve Grup Toplantıları 6. Kaynak Tarama 7. Yeterliliklerin Belirlenmesi

13 Delphi Tekniği-Anket Geliştirme
Amacı; konu ile ilgili seçilmiş uzman grubunun akılcı bir yaklaşımla ortak görüşlerinin alınması çabalarıdır. Teknik, bir dizi anketin kontrollü dağıtımı sonucu elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi sürecidir.

14 Delphi Tekniği’nin Olumlu Yönleri
Ekonomiktir. Konu dışına çıkılmaz. Etkilenmeler görülmez. Tartışmalar gerçekleşmez. Karar alma adilce gerçekleşir. Bağımsız düşünmeye yöneltir.

15 Tekniğin İşleyişi Ana amaç belirleme Uzmanların seçimi
1. tur: Uzman görüşleri alınır. 2. tur: Görüşler incelenir. 3. tur: Ortak görüşe varılmaya çalışılır. 4. tur: Ortak görüşe ulaşmak amaçlanır. Sonuçlar sıralanır (çoğunluk, ortalama, azınlık ).

16 Progel (Dacum) Tekniği
İş ortamında işin en gerekli olan işlemleri işin ustaları tarafından belirlenir.

17 Progel (Dacum) Tekniği’nin Kullanıldığı Alanlar
Eğitim ihtiyacını belirleme Program geliştirme İş tanımlarının yapılması Öğrenci / işçi değerlendirilmesi Beceri testleri geliştirme Öğrenci eğitim ve rehberlik çalışmaları

18 Progel (Dacum) Tekniği’nin İşleyişi
Program alanının belirlenmesi Beceri alanlarının belirlenmesi İşlemlerin belirlenmesi Beceri alanları ve işlemlerin belirlenmesi Bilgi ve beceriye dayalı işlemlerin sıralanması İşin gerektirdiği işlemlerin saptanması İşin gerektirdiği işlemlerin değerlendirilmesi

19 Gözlem: Anne baba, öğretmen, okul yöneticilerinin gözlemleri değerlendirilir.

20 Ölçme Araçları – Testler
Bireyde aranan özelliklerin ne miktarda var olduğunu saptamak üzere yapılan işlemlerdir.

21 Görüşme-Grup Toplantıları
Güdümlü görüşme Yarı güdümlü görüşme Doğal görüşme

22 Kaynak Tarama Literatür Tarama Raporları Değerlendirme
Mevcut Programı İnceleme

23 Ödev Psikolojik danışmanların eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi?
Psikolojik danışmanlar hangi yeterliliklere sahip olurlarsa, iş yaşamlarında daha verimli, daha başarılı olabilirler?


Download ppt "PROGRAM TASARIMI 09.04.2017."

Similar presentations


Ads by Google