Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı Stratejik Yönetim Planı 2005-2010 Temmuz 2005 Hacettepe Üniversitesi Sunan Doç. Dr. Candan GÖKÇEOĞLU Daire Başkan Vekili.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı Stratejik Yönetim Planı 2005-2010 Temmuz 2005 Hacettepe Üniversitesi Sunan Doç. Dr. Candan GÖKÇEOĞLU Daire Başkan Vekili."— Sunum transkripti:

1 Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı Stratejik Yönetim Planı Temmuz 2005 Hacettepe Üniversitesi Sunan Doç. Dr. Candan GÖKÇEOĞLU Daire Başkan Vekili

2 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 2 Hizmette sınırların ötesine..... Üniversitemizin “Mükemmele yolculuk” başlıklı stratejik planı esas alınarak

3 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 3 İçindekiler Mevcut Durumun Analizi Yasal Durum ve Kurumsal İlişkiler Yasal Durum ve Kurumsal İlişkiler Personel Yapısı Personel Yapısı Alt Yapı Olanakları Alt Yapı Olanakları Finansal Durum Finansal Durum SWOT Analizi Güçlü ve Zayıf Yönler Güçlü ve Zayıf Yönler Tehditler ve Fırsatlar Tehditler ve Fırsatlar Planlamadan Beklentiler Planlamadan Beklentiler Stratejik Bakış Misyon ve Vizyon Misyon ve Vizyon Paylaşılan Değerler Paylaşılan Değerler Stratejik Hedefler, Başarım Yöntemleri ve Ölçütler Sonuç

4 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 4 Mevcut Durumun Analizi

5 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 5 Yasal Durum Mevcut Durumun Analizi Yüksek Öğretim Üst Kuruluşları ile Yüksek Öğretim Kurumlarının İdari Teşkilatı, tarih ve sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 124 sayılı kanun hükmündeki kararname ile düzenlenmektedir. Bilgi İşlem Daire Başkanlığımız, bu kararnamenin 34. maddesi uyarınca kurulmuştur.

6 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 6 Verdiğimiz Hizmetler  Üniversitemiz fiber optik altyapısı  Ağ altyapısı yönetimi ve sistem güvenliği  Üniversitemiz web sayfası sorumluluğu  Üniversitemiz elektronik posta sistemi  Üniversitemiz akademik ve idari birimlerinin PC desteği (temin, bakım ve onarım)  Sıhhiye Kampüsünde personel ve öğrenciye hizmet veren laboratuvarlar  Personel tahakkuk bilişim hizmetleri  Üniversitemizin çeşitli birimlerine ait sunuculara ev sahipliği ve bakımı

7 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 7 Paydaşlarımız Mevcut Durumun Analizi Hizmet Alanlar Çalışanlar Temel Ortak Stratejik Ortak Akademik Personel XX İdari Personel XX Emekli Personel X Öğrenciler X Rektörlük XX Genel Sekreterlik XX Daire Başkanlıkları XXO Akademik Birimler XO Diğer BİD Başkanlıkları O Bakanlıklar O TÜBİTAK – ULAKBİM X Özel Sektör Firmaları XX Araştırma Kuruluş Fonları X Teknokent A.Ş. / KOSGEB XX AB Komisyonları X

8 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 8 Personel Olanakları Mevcut Durumun Analizi Birim Uzman ve Diğer Mühendis ve Tekniker Çözümleyici ve Programcı Bilgisayar İşletmeni ve Teknisyen HizmetliTOPLAM Yönetim Ağ Hizmetleri Sistem Destek Kullanıcı Destek Personel Tah. Bil. Hiz Laboratuvar WEB Tasarım Diğer İdari Birimler 246 TOPLAM

9 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 9 Altyapı Olanakları Mevcut Durumun Analizi Beytepe Kampüsü Sıhhiye Kampüsü Diğer Kampüsler Toplam Sunucu Bilgisayar Router Cihazı 11-2 Omurga Anahtarlama Cihazı 22-4 Layer 3 Ağ Anahtarlama Cihazı Layer 2 Ağ Anahtarlama Cihazı Basit Ağ Anahtarlama Cihazı Firewall Cihazı 42-6 Kablosuz Internet Cihazları Internet Bağlantısı (ULAKBİM) 155 Mbps34 Mbps Kampüsler üzerinden 189 Mbps BİD’in Servis Verdiği Bilgisayar Sayısı ~5000~3000~200~8200 Yukarıdaki tabloya sadece BİD’nin envanterinde kayıtlı cihazlar dahil edilmiştir. Bunların dışında bölüm ve birimlerde münferit olarak alınmış başka cihaz ve sunucular da mevcuttur. Ayrıca Beytepe Kamüsü ile Sıhhiye Kampüsü arasındaki 34 Mbps’lik özel fiber hattı mevcuttur.

10 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 10 Altyapı Olanakları Mevcut Durumun Analizi Beytepe Kampüsü Ağ Altyapısı

11 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 11 Altyapı Olanakları Mevcut Durumun Analizi Sıhhiye Kampüsü Ağ Altyapısı

12 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 12 Finansal Olanaklar Mevcut Durumun Analizi Parasal Kaynak (2005 Yılı) Miktar (YTL) Tüketime yönelik mal ve malzeme alımı 5,000.- Kırtasiye alımları 3,000.- Temizlik malzemesi alımları 1,000.- Giyecek alımları 1,000.- Yolluklar2,000.- Yurtiçi sürekli görev yolluğu 2,000.- Hizmet Alımları 7,000.- Telefon abonelik ve kullanım ücreti 7,000.- Menkul mal, bakım ve onarım gideri 3,000.- Makine teçhizat bakım ve onarım gideri 3,000.- Tedavi ve cenaze giderleri 77,000.- Kamu personeli tedavi ve sağlık malzemesi gideri 37,000.- Kamu personeli ilaç gideri 40,000.- TOPLAM94,000.-

13 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 13 Stratejik Bakış

14 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 14 “Misyonumuz; teknolojiyi yakından izleyerek, üniversitemizin bilgi işlem sistemini işletmek; eğitim, öğretim ve araştırmalara destek sağlamak, üniversitemizin ihtiyaç duyacağı diğer bilgi işlem hizmetlerini eksiksiz olarak yerine getirmektir.” Misyon Stratejik Bakış

15 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 15 Vizyon Stratejik Bakış “Vizyonumuz, Türkiye’deki üniversiteler arasında bilişim alt yapısı, kullanıcı memnuniyeti, düzenlenen etkinlikler, verilen servis kalitesi ve çeşitliliği bakımından en üst sıraya yerleşmek; dünyanın saygın üniversitelerinin bilgi-işlem merkezleri ile kıyaslanabilir kalite ve teknolojiye sahip olabilmektir”

16 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 16 Paylaşılan Değerler Stratejik Bakış Üniversitemize yakışır bir şeffaflık anlayışıÜniversitemize yakışır bir şeffaflık anlayışı AdaletAdalet İşbirliği, dayanışma ve paylaşmaİşbirliği, dayanışma ve paylaşma Teknolojik merak ve ilgiTeknolojik merak ve ilgi Bilimsellik ve bilimsel şüphecilikBilimsellik ve bilimsel şüphecilik Özgür düşünce, yenilikçilik ve yaratıcılıkÖzgür düşünce, yenilikçilik ve yaratıcılık Mükemmeli aramaMükemmeli arama Öğrenci ve personele değer vermeÖğrenci ve personele değer verme Estetik duyarlılık ve çevreye saygıEstetik duyarlılık ve çevreye saygı İleri görüşlülük ve geleceğe inanmaİleri görüşlülük ve geleceğe inanma Üniversite ve kamu yararını gözetmeÜniversite ve kamu yararını gözetme

17 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 17 SWOT Analizi

18 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 18 Güçlü Yönlerimiz SWOT Analizi Hacettepe Üniversitesinin bir birimi olmakHacettepe Üniversitesinin bir birimi olmak Finansal kaynakların yeterliliğiFinansal kaynakların yeterliliği Üniversite üst yönetiminin tam desteğiÜniversite üst yönetiminin tam desteği Çok sayıda dağınık kampüslerimizin olmayışıÇok sayıda dağınık kampüslerimizin olmayışı Teknokentimizin olmasıTeknokentimizin olması ULAKBİM merkezine coğrafi yakınlığımızULAKBİM merkezine coğrafi yakınlığımız Önemli Internet servis sağlayıcı şirketlere coğrafi yakınlığımızÖnemli Internet servis sağlayıcı şirketlere coğrafi yakınlığımız ULAKBİM’e özel bir fiber-optik hat ile bağlı olmamızULAKBİM’e özel bir fiber-optik hat ile bağlı olmamız Kampüslerde iyi bir ağ kablolama ve anahtarlama altyapısının kurulmuş olmasıKampüslerde iyi bir ağ kablolama ve anahtarlama altyapısının kurulmuş olması

19 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 19 Geliştirilmeye Açık Yönlerimiz (1) SWOT Analizi Teknik ve kalifiye personel sayısının önemli ölçüde yetersizliğiTeknik ve kalifiye personel sayısının önemli ölçüde yetersizliği Hizmet içi eğitimin olmaması, özellikle teknik personelin kurs, seminer vb. etkinliklerden sürekli uzak kalmış olmasıHizmet içi eğitimin olmaması, özellikle teknik personelin kurs, seminer vb. etkinliklerden sürekli uzak kalmış olması Üniversite personeli, öğrencileri ve birimleri ile yeterli iletişim ve işbirliğinin kurulmamış olmasıÜniversite personeli, öğrencileri ve birimleri ile yeterli iletişim ve işbirliğinin kurulmamış olması

20 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 20 Fakülteler ve birimler bünyesinde yerel bilgi işlem sorunları ile ilgili personelin bulunamamış olmasıFakülteler ve birimler bünyesinde yerel bilgi işlem sorunları ile ilgili personelin bulunamamış olması Teknokentimiz ile işbirliği eksiklikleriTeknokentimiz ile işbirliği eksiklikleri Diğer üniversitelerin BİD’leri ile iletişim ve bilgi paylaşımı eksiklikleriDiğer üniversitelerin BİD’leri ile iletişim ve bilgi paylaşımı eksiklikleri Ulusal ve uluslararası bilişim ve teknoloji etkinliklerinden uzak kalmamızUlusal ve uluslararası bilişim ve teknoloji etkinliklerinden uzak kalmamız Hizmet içi kullanılacak bir kütüphanenin ve seminer/eğitim salonunun olmamasıHizmet içi kullanılacak bir kütüphanenin ve seminer/eğitim salonunun olmaması SWOT Analizi Geliştirilmeye Açık Yönlerimiz (2)

21 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 21 SWOT Analizi 7/24 Anlayışı ile kesintisiz hizmet verememe ve bir hizmet aracının bulunmaması7/24 Anlayışı ile kesintisiz hizmet verememe ve bir hizmet aracının bulunmaması Dokümantasyon, raporlama ve envanter alışkanlığının yeterince yerleşmemiş olmasıDokümantasyon, raporlama ve envanter alışkanlığının yeterince yerleşmemiş olması Lisanslı yazılım kullanımındaki büyük eksikliklerLisanslı yazılım kullanımındaki büyük eksiklikler “Açık Kaynak” yazılımlara ve oluşumlara gerekli önem ve desteğin verilmemiş olması“Açık Kaynak” yazılımlara ve oluşumlara gerekli önem ve desteğin verilmemiş olması Son kullanıcı hizmetlerinin eksikliğiSon kullanıcı hizmetlerinin eksikliği ULAKNET ile aramızda bulunan Internet bağlantımızın aksaması olasılığına karşı bir “B Planı”mızın bulunmamasıULAKNET ile aramızda bulunan Internet bağlantımızın aksaması olasılığına karşı bir “B Planı”mızın bulunmaması Yeni ve öncü teknolojik projelerin üretilemiyor olmasıYeni ve öncü teknolojik projelerin üretilemiyor olması Geliştirilmeye Açık Yönlerimiz (3)

22 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 22 Tehditler SWOT Analizi Kalifiye teknik personel için maaşların yetersizliğiKalifiye teknik personel için maaşların yetersizliği Profesyonel sistem yönetimi eksiklikleriProfesyonel sistem yönetimi eksiklikleri Gece ve tatillerde personelin çalışabilme zorluklarıGece ve tatillerde personelin çalışabilme zorlukları Açık kaynak yerine sürekli pahalı ürünler sunan firmalara karşı oluşmuş bağımlılıkAçık kaynak yerine sürekli pahalı ürünler sunan firmalara karşı oluşmuş bağımlılık Üniversite personel ve öğrencilerinin gözünde BİD’nin olumsuz imaj sorunlarıÜniversite personel ve öğrencilerinin gözünde BİD’nin olumsuz imaj sorunları Personelin teknik anlamda hizmet içi eğitimi için ayrılan kaynakların azlığıPersonelin teknik anlamda hizmet içi eğitimi için ayrılan kaynakların azlığı Diğer üniversitelerin BİD’leri ile proje geliştirme ve uygulamadaki anlayış farklılıklarıDiğer üniversitelerin BİD’leri ile proje geliştirme ve uygulamadaki anlayış farklılıkları Teknolojinin çok hızlı gelişmesiTeknolojinin çok hızlı gelişmesi

23 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 23 Fırsatlar SWOT Analizi Bilgi-işlem ve ilgili teknolojilerin geleceğe şekil veren öncü konular olmasıBilgi-işlem ve ilgili teknolojilerin geleceğe şekil veren öncü konular olması BİD’nin kendi çalışma sınırlarını, görev ve sorumluluklarını belge ile tanımlıyor, hedeflerini belirliyor olmasıBİD’nin kendi çalışma sınırlarını, görev ve sorumluluklarını belge ile tanımlıyor, hedeflerini belirliyor olması Hacettepe Teknokent ile işbirliği olanaklarıHacettepe Teknokent ile işbirliği olanakları Mühendislik Fakültemizin ilgili bölümleri ile işbirliği olanaklarıMühendislik Fakültemizin ilgili bölümleri ile işbirliği olanakları Avrupa Birliği programlarıAvrupa Birliği programları Bilgi teknolojilerine ulusal kaynaklardan daha çok pay ayrılmasıBilgi teknolojilerine ulusal kaynaklardan daha çok pay ayrılması Üniversite üst yönetiminden alınan tam destekÜniversite üst yönetiminden alınan tam destek

24 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 24 Planlamadan Beklentiler “Kullanıcılara rağmen” değil, “kullanıcılar için” hizmet verir hale gelinmesi“Kullanıcılara rağmen” değil, “kullanıcılar için” hizmet verir hale gelinmesi Geleceğe ilişkin hedefler belirlenmiş olarak daha uzun vadeli planlamaların yapılabilmesiGeleceğe ilişkin hedefler belirlenmiş olarak daha uzun vadeli planlamaların yapılabilmesi Kaliteli ve yetkin eleman sayısının arttırılabilmesiKaliteli ve yetkin eleman sayısının arttırılabilmesi Pahalı yatırımların bilinçsizce yapılmamasıPahalı yatırımların bilinçsizce yapılmaması Kullanıcıların gözündeki “olumsuz imajın” ortadan kaldırılmasıKullanıcıların gözündeki “olumsuz imajın” ortadan kaldırılması Hizmet kalitesi ve çeşitliliğinin arttırılmasıHizmet kalitesi ve çeşitliliğinin arttırılması Tüm kullanıcılarla iletişimin ilerletilmesiTüm kullanıcılarla iletişimin ilerletilmesi Doğru yatırımlar, bilimsel ve akılcı tasarımlar sayesinde gereksiz harcamaların önüne geçilmesiDoğru yatırımlar, bilimsel ve akılcı tasarımlar sayesinde gereksiz harcamaların önüne geçilmesi SWOT Analizi

25 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 25 Stratejik Amaç ve Hedefler Başarım Yöntemleri ve Ölçütler

26 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Üniversite ağ altyapısının düşük maliyetli çözümlerle geliştirilmesi, kullanıcıların Internet ve intranet erişim kalitesinin daha da iyileştirilmesi, altyapı düzeyinde servis çeşitliliğinin arttırılması 2. Üniversitemiz tarafından sunulan bilgi servislerinin iyileştirilmesi, zenginleştirilmesi, kalite ve çeşitliliğinin arttırılması 3. Üniversitemizin bilgi işlem alanında adı geçer, söz sahibi ve saygın bir pozisyona getirilmesi 4. Üniversitemizde lisanslı yazılım kullanılmasına yönelik çalışmaların tamamlanması 5. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından son kullanıcılara verilen eğitim ve destek kalitesinin yükseltilmesi 6. Belirlenen stratejik hedeflere ulaşabilmek için Bilgi İşlem Daire Başkanlığı personelinin sayı ve kalite yönünden geliştirilmesi 7. Malzeme takibi ve planlamasının, sistem dokümantasyonunun daha etkin olarak yapılması; ağ donanım haritalarının oluşturulması ve sunumu Stratejik Amaç ve Hedefler

27 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 27 Üniversite ağ altyapısının düşük maliyetli çözümlerle geliştirilmesi, kullanıcıların Internet ve intranet erişim kalitesinin daha da iyileştirilmesi, altyapı düzeyinde servis çeşitliliğinin arttırılması Stratejik Amaç ve Hedefler Amaç 1 Ağ Erişim Servisleri

28 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 28 Stratejik Amaç ve Hedefler Hedef 1: Açık kaynak yazılımların kullanılmasıHedef 1: Açık kaynak yazılımların kullanılması Performans Göstergesi: Mevcut halde açık kaynak yazılımı kullanılmamakta olup, tanımladığımız süreçte ne kadar açık kaynak yazılımına sahip olacağımız Hedef 2: Donanım ve marka tercihinde bilinçli olunmasıHedef 2: Donanım ve marka tercihinde bilinçli olunması Performans Göstergesi: Tanımladığımız süreçte yapacağımız yatırımlara ilişkin teknik ölçütlerin geliştirilmesi ve uygulanması Hedef 3: Network trafik analizlerinin yapılmasıHedef 3: Network trafik analizlerinin yapılması Performans Göstergesi: Belirli periyotlarda yapılacak network trafik analizleri ile network hızındaki artışın belirlenmesi, network trafiğini bozucu nedenlerin tespit edilerek önlenmesi, hatalı donanımların ve konfigrasyonların düzeltilmesi; tüm bu işlemlerin sayısal olarak ortaya konulması Ağ Erişim Servisleri

29 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 29 Hedef 4: Ağ trafik kalitesinin gerekli yazılım ve donanımlar aracılığı ile sürekli izlenmesiHedef 4: Ağ trafik kalitesinin gerekli yazılım ve donanımlar aracılığı ile sürekli izlenmesi Performans Göstergesi: Bu amaçla uygulanacak izleme miktarı Hedef 5: İstenmeyen trafik yaratarak sistemin çalışmasını bozan kullanıcıları yasaklama ve cezalandırma yerine bağlı oldukları birim yönetimi ile resmi diyalog kurarak uyarma ve bilinçlendirmeHedef 5: İstenmeyen trafik yaratarak sistemin çalışmasını bozan kullanıcıları yasaklama ve cezalandırma yerine bağlı oldukları birim yönetimi ile resmi diyalog kurarak uyarma ve bilinçlendirme Performans Göstergesi: Bu amaçla kurulacak olan resmi diyalog ve elde edilecek çözüm sayısı Hedef 6: Mevcut ağ erişim hızının arttırılmasına yönelik konfigrasyonların elden geçirilmesiHedef 6: Mevcut ağ erişim hızının arttırılmasına yönelik konfigrasyonların elden geçirilmesi Performans Göstergesi: Firewall konfigrasyonunda yapılacak modifikasyon sayısı ve performasın istatistiksel yöntemlerle değerlendirilmesi Stratejik Amaç ve Hedefler Ağ Erişim Servisleri

30 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 30 Stratejik Amaç ve Hedefler Ağ Erişim Servisleri Hedef 7: Virüs ve “hacker” saldırılarına karşı sistemin sık sık gözlemlenmesi, bunun için gerekli otomasyon yazılımlarının temini ve kullanımıHedef 7: Virüs ve “hacker” saldırılarına karşı sistemin sık sık gözlemlenmesi, bunun için gerekli otomasyon yazılımlarının temini ve kullanımı Performans Göstergesi: Sağlanacak otomasyon yazılımı ve saldırılara karşı yapılan başarılı müdahaleler Hedef 8: Kullanıcılardan gelen virüs vb. saldırı şikayetlerine karşı gerekli durumlarda imkanların el verdiği ölçüde merkezi korumanın sağlanmasıHedef 8: Kullanıcılardan gelen virüs vb. saldırı şikayetlerine karşı gerekli durumlarda imkanların el verdiği ölçüde merkezi korumanın sağlanması Performans Göstergesi: Bu amaçla alınan uyarı ve sağlanan başarılı merkezi koruma sayısı

31 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 31 Hedef 9: Coğrafi olarak yakın özel sektör Internet servis sağlayıcılar ile, ULAKNET kaynaklı arızalar sırasında yedek Internet bağlantısı kurabilmek için anlaşma olanaklarının araştırılmasıHedef 9: Coğrafi olarak yakın özel sektör Internet servis sağlayıcılar ile, ULAKNET kaynaklı arızalar sırasında yedek Internet bağlantısı kurabilmek için anlaşma olanaklarının araştırılması Performans Göstergesi: Bu amaçla yapılacak araştırma ve görüşmelerin sayısı, maliyetlerin tespiti ve uygun koşullar yaratıldığı taktirde yedek hattın kurulmuş olması Hedef 10: Kablolar ve diğer ağ bileşeni cihazların fiziksel kontrollerinin yapılması ve olası sorunların önceden tespit edilerek önlem alınmasıHedef 10: Kablolar ve diğer ağ bileşeni cihazların fiziksel kontrollerinin yapılması ve olası sorunların önceden tespit edilerek önlem alınması Performans Göstergesi: Fiziksel kontrollerin periyotları ve yapılan iyileştirme çalışmalarının miktarı Stratejik Amaç ve Hedefler Ağ Erişim Servisleri

32 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 32 Hedef 11: Açık alanlar, kafeteryalar, kütüphaneler, toplantı merkezleri ve yurtlar gibi kullanıcıların mobil bilgisayarları ile bulunduğu bölgelerde kablosuz Internet erişim hizmetlerinin yaygınlaştırılmasıHedef 11: Açık alanlar, kafeteryalar, kütüphaneler, toplantı merkezleri ve yurtlar gibi kullanıcıların mobil bilgisayarları ile bulunduğu bölgelerde kablosuz Internet erişim hizmetlerinin yaygınlaştırılması Performans Göstergesi: Tek merkezli veya çok dağıtıcılı erişim noktaları için kampüslerde fizibilite çalışmalarının yapılması, IEEE bg (WiFi) ve/veya IEEE (WiMax) standartlarının araştırılması, farklı üretici firmalardan saha çalışması ve sunum yapmalarının istenmesi ve kablosuz iletişimin sağlık ve çevre üzerindeki etkilerinin araştırılması sonucunda oluşturulacak görüş doğrultusunda yapılacak kablosuz internet erişim noktası sayısı ve buralardaki kullanım miktarı Stratejik Amaç ve Hedefler Ağ Erişim Servisleri

33 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 33 Hedef 12: Üniversitemizde halen internet erişimi olmayan, yapımı devam eden ve yapılması planlanan tüm binalara Internet erişiminin sağlanması; bu amaçla, Beytepe Kongre Merkezi, Beytepe Plaza, Sıhhiye Öğretim Üyeleri Kafeteryaları gibi binaların Internet erişiminin sağlanmasıHedef 12: Üniversitemizde halen internet erişimi olmayan, yapımı devam eden ve yapılması planlanan tüm binalara Internet erişiminin sağlanması; bu amaçla, Beytepe Kongre Merkezi, Beytepe Plaza, Sıhhiye Öğretim Üyeleri Kafeteryaları gibi binaların Internet erişiminin sağlanması Performans Göstergesi: İnternet erişimininin sağlandığı bina ve kullanıcı sayısı Stratejik Amaç ve Hedefler Ağ Erişim Servisleri

34 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 34 Üniversitemiz tarafından sunulan bilgi servislerinin iyileştirilmesi, zenginleştirilmesi, kalite ve çeşitliliğinin arttırılması Stratejik Amaç ve Hedefler Amaç 2 Bilgi Servisleri

35 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 35 Hedef 1: Hacettepe Üniversitesi WEB sitesinin yeniden düzenlenmesi ve sürekli güncellemenin sağlanmasıHedef 1: Hacettepe Üniversitesi WEB sitesinin yeniden düzenlenmesi ve sürekli güncellemenin sağlanması Performans Göstergesi: Yapılacak anket(ler)le üniversitemiz akademik ve idari personeli ile öğrencilerin web sayfamızdan memnuniyet ve beğeni düzeyinin araştırılması Hedef 2: WEB tasarım grubunda yer alan programcı ve tasarımcı elemanların yeniden organizasyonunun yapılması ve personel ihtiyacının giderilmesiHedef 2: WEB tasarım grubunda yer alan programcı ve tasarımcı elemanların yeniden organizasyonunun yapılması ve personel ihtiyacının giderilmesi Performans Göstergesi: Mevcut personeldeki kalite artışının tespiti ile gruba kazandırılacak yeni eleman(lar) Hedef 3: Tasarım işleri için Güzel Sanatlar Fakültesi, İngilizce sayfalar için de yabancı dil bölümleri ile diyalog ve işbirliğine gidilmesiHedef 3: Tasarım işleri için Güzel Sanatlar Fakültesi, İngilizce sayfalar için de yabancı dil bölümleri ile diyalog ve işbirliğine gidilmesi Performans Göstergesi: Bu amaçla kurulacak ilişki sayısı ve bu ilişkiler sonucunda sağlanacak verimlilik Stratejik Amaç ve Hedefler Bilgi Servisleri

36 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 36 Hedef 4: Bilgi güncellemeleri için bir elektronik yazışma ve sıralama sisteminin tasarımı ve hazırlanmasıHedef 4: Bilgi güncellemeleri için bir elektronik yazışma ve sıralama sisteminin tasarımı ve hazırlanması Performans Göstergesi: Bu amaçla kurulacak olan sistemin kullanılabilirlik miktarının değerlendirilmesi Hedef 5: Web ile ilgili Üniversitenin gerek akademik gerekse idari birimlerine doğrudan hizmet ve eğitimin sağlanması ve eğitim hizmetleriyle ilgili olarak yılın belirli dönemlerinde kişisel gereksinimleri karşılamaya yönelik web sayfası tasarlama seminerlerinin (kısa kursların) düzenlenmesiHedef 5: Web ile ilgili Üniversitenin gerek akademik gerekse idari birimlerine doğrudan hizmet ve eğitimin sağlanması ve eğitim hizmetleriyle ilgili olarak yılın belirli dönemlerinde kişisel gereksinimleri karşılamaya yönelik web sayfası tasarlama seminerlerinin (kısa kursların) düzenlenmesi Performans Göstergesi: WEB tasarımı grubunun daha etkin zaman planlamasının sağlanması, akademik ve idari birimlerle diyaloğun genişletilmesi, birimlerden gönüllü tasarımcılar ile işbirliği miktarı ve verilecek eğitim sayısı Stratejik Amaç ve Hedefler Bilgi Servisleri

37 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 37 Hedef 6: Üniversitemizde yayınlanan dergilerin editörlüklerine WEB hizmetlerinin sağlanması (Hacettepe Üniversitesi E-Yayınları)Hedef 6: Üniversitemizde yayınlanan dergilerin editörlüklerine WEB hizmetlerinin sağlanması (Hacettepe Üniversitesi E-Yayınları) Performans Göstergesi: Bu amaçla öncelikle Kütüphanecilik ve Dökümantasyon Daire Başkanlığı ile işbirliğine gidilmesi ve WEB üzerinden halen yayınlanmakta olan dergilerin de bir çatı altında toplanarak Dergi Editörlerine web hizmetinin sunulması sonucunda bu çatı altında toplanan dergi sayısı Hedef 7: Personelin üniversite içinde birbiri ile doküman paylaşımını arttırmak ve zenginleştirmekHedef 7: Personelin üniversite içinde birbiri ile doküman paylaşımını arttırmak ve zenginleştirmek Performans Göstergesi: Bu amaçla oluşturulacak WEB alanına personelimizin doğrudan doküman yükleme ve yayın olanağının sağlanması ile e-posta hız ve kullanım kotalarının arttırılması sonucunda oluşturulacak ortamın kullanım miktarı Stratejik Amaç ve Hedefler Bilgi Servisleri

38 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 38 Hedef 8: Uzaktan eğitim ile ilgili olarak farklı bölümlerin yaptıkları çalışma ve projelere “hosting” yapmakHedef 8: Uzaktan eğitim ile ilgili olarak farklı bölümlerin yaptıkları çalışma ve projelere “hosting” yapmak Performans Göstergesi: Bu amaçla kurulacak ilişki ve yaşama geçirilecek projeler Hedef 9: Üniversite içinde TV yayınlarını, önemli ders, kurs, toplantı, seminer ve konuşmları Internet üzerinden yayınlamakHedef 9: Üniversite içinde TV yayınlarını, önemli ders, kurs, toplantı, seminer ve konuşmları Internet üzerinden yayınlamak Performans Göstergesi: İlgili projenin yaşama geçirilmesi ve yapılacak yayın süresi Hedef 10: Kampüslerin çeşitli noktalarına WEB kameraları yerleştirerek canlı kampüs çekimlerini yayınlamakHedef 10: Kampüslerin çeşitli noktalarına WEB kameraları yerleştirerek canlı kampüs çekimlerini yayınlamak Performans Göstergesi: Kampüse yerleştirilecek kamera miktarı ve yapılacak canlı yayın süresi Stratejik Amaç ve Hedefler Bilgi Servisleri

39 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 39 Hedef 11: Verilen bilgi servislerinin güvenliğini ve sürekliliğini sağlamakHedef 11: Verilen bilgi servislerinin güvenliğini ve sürekliliğini sağlamak Performans Göstergesi: Sistem yedekleme miktarları, donanım ve yazılımlarda yapılan yıllık güncelleme sayısı Hedef 12: Üniversitemizin Yönetim Bilişim hizmetlerine destek verecek bir yazılım grubunun oluşturulması Hedef 12: Üniversitemizin Yönetim Bilişim hizmetlerine destek verecek bir yazılım grubunun oluşturulması Performans Göstergesi: Çekirdek yazılım grubunun oluşturulması, gerekli teknik personelin BİD öz kaynaklarından karşılanması gerektiğinde yeni teknik personel alımı ve üretilen proje sayısı. Hedef 13: Üniversitemizin Bilişim Politikalarının oluşturulması Hedef 13: Üniversitemizin Bilişim Politikalarının oluşturulması Performans Göstergesi: Politikaların oluşturulması ve uygulanması. Stratejik Amaç ve Hedefler Bilgi Servisleri

40 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 40 Üniversitemizin bilgi işlem alanında adı geçer, söz sahibi ve saygın bir pozisyona getirilmesi Stratejik Amaç ve Hedefler Amaç 3 Tanınma ve Saygınlık

41 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 41 Hedef 1: Düzenlenen ulusal ve uluslararası toplantılara aktif katılımın sağlanması, personelin bilgilendirilmesiHedef 1: Düzenlenen ulusal ve uluslararası toplantılara aktif katılımın sağlanması, personelin bilgilendirilmesi Performans Göstergesi: Katılım sağlanacak bilimsel toplantı ve bu toplantılara katılacak eleman sayısı Hedef 2: Bilişimle ilgili amatör grupların çalışmalarına gerekli görüldükçe destek sağlanmasıHedef 2: Bilişimle ilgili amatör grupların çalışmalarına gerekli görüldükçe destek sağlanması Performans Göstergesi: Üniversitemizde bu amaçla kurulmuş olan öğrenci kulüpleriyle ilişki kurulması ve bu ilişkiler sonucunda sağlanacak destek miktarı Hedef 3: Bilgisayar ve Elektronik Mühendisliği Bölümlerinin de katkısı alınarak çeşitli bilişim etkinlikleri düzenlemek ve bunları basın yoluyla duyurmakHedef 3: Bilgisayar ve Elektronik Mühendisliği Bölümlerinin de katkısı alınarak çeşitli bilişim etkinlikleri düzenlemek ve bunları basın yoluyla duyurmak Performans Göstergesi: Gerçekleştirilecek bilişim etkinliği sayısı ve ne kadarının basın yoluyla duyurulduğu Stratejik Amaç ve Hedefler Tanınma ve Saygınlık

42 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 42 Hedef 4: Yeni teknolojiler, ağ kurulum deneyimleri ve özgün tasarımlar gibi konularda araştırma ve değerlendirmeler yaparak diğer kuruluşların da başvurabileceği rapor vb. yazılı kaynaklara dönüştürülmesi ve paylaşıma açılmasıHedef 4: Yeni teknolojiler, ağ kurulum deneyimleri ve özgün tasarımlar gibi konularda araştırma ve değerlendirmeler yaparak diğer kuruluşların da başvurabileceği rapor vb. yazılı kaynaklara dönüştürülmesi ve paylaşıma açılması Performans Göstergesi: Bu amaçla gerçekleştirilecek proje ve üretilecek döküman sayısı Hedef 5: Bilgisayar ve Elektronik Mühendisliği bölümleri ve Teknokentin yanı sıra tüm Fakültelerimiz ile ortak teknik ve içerik sağlama amaçlı projelerin geliştirilmesiHedef 5: Bilgisayar ve Elektronik Mühendisliği bölümleri ve Teknokentin yanı sıra tüm Fakültelerimiz ile ortak teknik ve içerik sağlama amaçlı projelerin geliştirilmesi Performans Göstergesi: Bu amaçla kurulacak işbirliği ve yaşama geçecek proje sayısı Hedef 6: Çevre üniversitelerin BİD’leri ve ULAKBİM ile ortak projelerin geliştirilmesiHedef 6: Çevre üniversitelerin BİD’leri ve ULAKBİM ile ortak projelerin geliştirilmesi Performans Göstergesi: Bu amaçla kurulacak işbirliği ve yaşama geçecek proje sayısı Stratejik Amaç ve Hedefler Tanınma ve Saygınlık

43 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 43 Üniversitemizde lisanslı yazılım kullanılmasına yönelik çalışmaların tamamlanması Stratejik Amaç ve Hedefler Amaç 4 Lisanslı Yazılım

44 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 44 Hedef 1: Başta ücretli işletim sistemleri olmak üzere, üniversitenin genel kullanımı için üretici firmalarla yazılım lisans anlaşmalarının yapılması ve bundan personelimizin kişisel bilgisayarlarının da yararlanmasının sağlanmasıHedef 1: Başta ücretli işletim sistemleri olmak üzere, üniversitenin genel kullanımı için üretici firmalarla yazılım lisans anlaşmalarının yapılması ve bundan personelimizin kişisel bilgisayarlarının da yararlanmasının sağlanması Performans Göstergesi: Yasal lisansı sağlanan yazılım ve kullanıcı sayıları Hedef 2: Ücretsiz olan Linux işletim sisteminin kullanımının yaygınlaştırılması için çalışmalar yapılması, ilgili dernek ve kuruluşlarla işbirliğine gidilmesiHedef 2: Ücretsiz olan Linux işletim sisteminin kullanımının yaygınlaştırılması için çalışmalar yapılması, ilgili dernek ve kuruluşlarla işbirliğine gidilmesi Performans Göstergesi: Linux işletim sistemi kullanımındaki artış miktarı Hedef 3: Personelin ve öğrencilerin genel akademik yararı için gerekli diğer yazılımların tespiti ve lisanslı olarak teminiHedef 3: Personelin ve öğrencilerin genel akademik yararı için gerekli diğer yazılımların tespiti ve lisanslı olarak temini Performans Göstergesi: Bu amaçla yapılacak görüşmeler sonucunda yapılacak tespitlerle sağlanacak lisanslı yazılım ve kullanıcı sayısı Stratejik Amaç ve Hedefler Lisanslı Yazılım

45 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 45 Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından son kullanıcılara verilen eğitim ve destek kalitesinin yükseltilmesi Stratejik Amaç ve Hedefler Amaç 5 İnsan İlişkileri ve Eğitim

46 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 46 Hedef 1: Bir “eğitim, organizasyon ve dış ilişkiler” biriminin kurulmasıHedef 1: Bir “eğitim, organizasyon ve dış ilişkiler” biriminin kurulması Performans Göstergesi: İlgili birimin kurulmuş olması ve verimliliği Hedef 2: Kampüslerdeki akademik ve idari kullanıcıların bilgisayar ve iletişim ile ilgili tüm sorunlarını telefon ile karşılayacak bir “çağrı merkezi” sisteminin kurulmasıHedef 2: Kampüslerdeki akademik ve idari kullanıcıların bilgisayar ve iletişim ile ilgili tüm sorunlarını telefon ile karşılayacak bir “çağrı merkezi” sisteminin kurulması Performans Göstergesi: Çağrı merkezi aracılığıyla ilişki kurulan ve PC desteği sağlanarak sorununa çözüm sağlanan personel sayısı Hedef 3: Kullanıcılardan çeşitli yöntemlerle geribildirim alınması ve elde edilen bilgiler doğrultusunda kullanıcı memnuniyetini arttıracak girişimlerde bulunulmasıHedef 3: Kullanıcılardan çeşitli yöntemlerle geribildirim alınması ve elde edilen bilgiler doğrultusunda kullanıcı memnuniyetini arttıracak girişimlerde bulunulması Performans Göstergesi: Belirli zamanlarda yapılacak anketlerin karşılaştırılma tabloları Stratejik Amaç ve Hedefler İnsan İlişkileri ve Eğitim

47 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 47 Hedef 4: Hazırlanacak el ilanı, broşür vb. araçların tüm kullanıcılara rahatça ulaşmasını sağlayarak basit sorunları kendi kendilerine çözebilmelerinin sağlanmasıHedef 4: Hazırlanacak el ilanı, broşür vb. araçların tüm kullanıcılara rahatça ulaşmasını sağlayarak basit sorunları kendi kendilerine çözebilmelerinin sağlanması Performans Göstergesi: Eğitim amaçlı hazırlanacak döküman miktarı ve personelden bu amaçla alınacak geri bildirimler Hedef 5: Düzenlenecek sohbet toplantısı ve seminerlerle kullanıcıların bilgilendirilmesi ve bilinçlendirilmesiHedef 5: Düzenlenecek sohbet toplantısı ve seminerlerle kullanıcıların bilgilendirilmesi ve bilinçlendirilmesi Performans Göstergesi: Düzenlenecek etkinlik sayısı Hedef 6: Bölüm ve birimlerde bulunan gönüllü, meraklı ve bilgili personelle diyalog ve işbirliğine girilmesiHedef 6: Bölüm ve birimlerde bulunan gönüllü, meraklı ve bilgili personelle diyalog ve işbirliğine girilmesi Performans Göstergesi: Sağlanacak ilişki ve yararlanılacak personel sayısı Stratejik Amaç ve Hedefler İnsan İlişkileri ve Eğitim

48 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 48 Belirlenen stratejik hedeflere ulaşabilmek için Bilgi İşlem Daire Başkanlığı personelinin sayı ve kalite yönünden geliştirilmesi Stratejik Amaç ve Hedefler Amaç 6 Personel Politikası

49 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 49 Hedef 1: Nitelikli, yetkin, yaratıcı ve özgür düşünen eleman sayısının arttırılmasıHedef 1: Nitelikli, yetkin, yaratıcı ve özgür düşünen eleman sayısının arttırılması Performans Göstergesi: Bu amaçla BİD Başkanlığına kazandırılacak yeni teknik eleman (mühendis ve teknisyen) sayısı Hedef 2: Gerekli kurs, toplantı ve seminerlere, teknik personele öncelik verilerek katılımın sağlanmasıHedef 2: Gerekli kurs, toplantı ve seminerlere, teknik personele öncelik verilerek katılımın sağlanması Performans Göstergesi: Katılım sağlanacak etkinlik sayısı Hedef 3: Nitelikli ve meraklı öğrencilerden yararlanmaHedef 3: Nitelikli ve meraklı öğrencilerden yararlanma Performans Göstergesi: Üniversitemiz tarafından sağlanan çalışma karşılığı burslar desteğiyle bu amaçla yararlanılacak öğrenci sayısı Stratejik Amaç ve Hedefler Personel Politikası

50 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 50 Malzeme takibi ve planlamasının, sistem dokümantasyonunun daha etkin olarak yapılması; ağ donanım haritalarının oluşturulması ve sunumu Stratejik Amaç ve Hedefler Amaç 7 Sistem Dokümantasyonu

51 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 51 Hedef 1: Bir malzeme ve stok kontrol yazılımının temini ya da geliştirilmesiHedef 1: Bir malzeme ve stok kontrol yazılımının temini ya da geliştirilmesi Performans Göstergesi: Sağlanacak yazılımın etkin çalıştırılması ve veri tabanına girilecek stok miktarı Hedef 2: Malzeme alım ve dağıtımını yapmak için BİD Başkanlığının mevcut insan kaynakları kullanılarak bir ekibin oluşturulmasıHedef 2: Malzeme alım ve dağıtımını yapmak için BİD Başkanlığının mevcut insan kaynakları kullanılarak bir ekibin oluşturulması Performans Göstergesi: Üniversitemiz için sağlanan bilgisayar donanımı miktarı Hedef 3: Kampüslere ait detaylı ağ ve bilgisayar yerleşimi haritalarının oluşturulması ve güncel tutulmasıHedef 3: Kampüslere ait detaylı ağ ve bilgisayar yerleşimi haritalarının oluşturulması ve güncel tutulması Performans Göstergesi: Oluşturulan harita ve şemalar Stratejik Amaç ve Hedefler Sistem Dokümantasyonu

52 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 52 Dairemiz stratejik yönetim planı Üniversitemizin “daha ileriye, en iyiye” sloganı ile belirlenen vizyonu ve “Mükemmele yolculuk” isimli stratejik planı temel alınarak hazırlanmıştır. Belirlenen hedeflere ulaşmada bu plan bir yol gösterici olacaktır. Dairemiz bu planı gerektiğinde revize ederek kararlılıkla uygulama ve Üniversitemizin de desteğiyle vizyonuna ulaşma azmindedir. Sonuç

53 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 53 Hacettepe Üniversitesi Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Teşekkür Ederiz (c) Haziran 2005

54 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 54 Dünden Bugüne Web Sitemiz

55 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 55 Dünden Bugüne Web Sitemiz

56 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 56 Dünden Bugüne Web Sitemiz

57 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 57 Dünden Bugüne Web Sitemiz

58 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 58 Dünden Bugüne Web Sitemiz

59 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 59 Dünden Bugüne Web Sitemiz

60 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 60 Dünden Bugüne Web Sitemiz

61 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 61 Dünden Bugüne Web Sitemiz

62 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 62 Dünden Bugüne Web Sitemiz

63 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 63 Dünden Bugüne Web Sitemiz

64 Stratejik Yönetim Planı H.Ü. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 64 Dünden Bugüne Web Sitemiz


"Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı Stratejik Yönetim Planı 2005-2010 Temmuz 2005 Hacettepe Üniversitesi Sunan Doç. Dr. Candan GÖKÇEOĞLU Daire Başkan Vekili." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları