Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 GÖZLEM; BİR NESNENİN,OLAYIN YADA BİR GERÇEĞİN NİTELİKLERİNİ BİLMEK AMACIYLA DİKKATLİ VE PLANLI OLARAK İNCELEMEKTİR. GÖZLEMCİ; GÖZLEMİ YAPAN KİMSEDİR.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " GÖZLEM; BİR NESNENİN,OLAYIN YADA BİR GERÇEĞİN NİTELİKLERİNİ BİLMEK AMACIYLA DİKKATLİ VE PLANLI OLARAK İNCELEMEKTİR. GÖZLEMCİ; GÖZLEMİ YAPAN KİMSEDİR."— Sunum transkripti:

1

2  GÖZLEM; BİR NESNENİN,OLAYIN YADA BİR GERÇEĞİN NİTELİKLERİNİ BİLMEK AMACIYLA DİKKATLİ VE PLANLI OLARAK İNCELEMEKTİR. GÖZLEMCİ; GÖZLEMİ YAPAN KİMSEDİR.

3 1-CANLI (DOĞRUDAN GÖZLEM) 2-VİDEO 3-DİA (Ritmik ve Serili Hareketler) 4-TESTLER

4  HAREKET VE PERFORMANS SERGİLEYEN HERKES GÖZLENEBİLİR.  ÖRNEĞİN;  ÖĞRENCİ  SPORCU  ÖĞRETMEN  ANTRENÖR  HAKEM

5  SPORCULARDA;  ANTRENMANIN EN İYİ ŞEKİLDE OLUŞMASI VE BİREYSEL TEKNİK,TAKTİK VE KONDİSYON DURUMUNU ÖĞRENMEK İÇİN  KARŞI TAKIMIN HÜCUM VE SAVUNMADAKİ DAVRANIŞLARINI VEYA RAKİP OYUNCULARIN DİĞER ÖZELLİKLERİNİ ÖĞRENMEK İÇİN  OYUNCULARIN BİREYSEL VERİMİNİ ÖĞRENMEK İÇİN

6  OYUNU TAKİP ETME  FİZİKİ KONDİSYONU  OYUNU YÖNETİM TARZI  Tarafsızlığı  Oyuna hakimiyeti  Oyun anlayışı  Kendine güveni  KRİTİK DURUMLARDA DAVRANIŞI  KURAL UYGULAMASI  İŞBİRLİĞİ YAPMA DURUMU

7  SERBEST GÖZLEM;  Subjektif bir gözlem çeşididir  Ekip çalışması yoktur  Pratiktir  Gözlem yapan kişi gözlem konularını belirlemelidir

8  Önceden hazırlanmış çizelgeler ve formlar üzerinde bazı kısaltmalar ve şekiller kullanarak yapılan gözlemdir  Birçok gözlemciye ihtiyaç vardır.

9  BİR NİTELİĞİN GÖZLENİP GÖZLEM SONUÇLARININ SAYILARLA YADA BAŞKA SEMBOLLERLE GÖSTERİLMESİDİR.

10  ÖLÇEN KİŞİDEN GELEN YANILGILAR  ÖLÇÜLEN NESNE YADA ÖZELLİKTEN GELEN YANILGILAR  ÖLÇME ARACINDAN GELEN YANILGILAR

11  ÖLÇME SONUÇLARININ KARŞILAŞTIRILIP KARARA VARILDIĞI DEĞERDİR. ÖLÇME ARAÇLARI;  ÖLÇÜLMEK İSTENEN NİTELİĞİ ÖLÇEN ÖLÇEKLERE ÖLÇME ARAÇLARI ADI VERİLİR.  ÖRNEĞİN; TESTLER,GÖZLEM FORMLARI GİBİ.

12  NESNELLİK; Cevapların nereye gidilirse gidilsin değişmezliği  GEÇERLİK; Ölçmek istenilen şeyi hiç şaşmadan ölçmek  GÜVENİLİRLİK; Aynı araçla iki ölçme arasındaki tutarlılık  KAPSAMLILIK; Öğrenilen tüm konuları kapsamalı  KULLANIŞLILIK

13  BELLİ BİRİMDE BÖLÜMLENMİŞ BİR ÖLÇME ARACIDIR

14 1-EŞİT ORANLI ÖLÇEKLER 2-EŞİT ARALIKLI ÖLÇEKLER 3-SIRALAMA ÖLÇEKLERİ 4-SINIFLAMA ÖLÇEKLERİ

15 1-FİZYOLOJİK ÖLÇÜMLER (Efor Testleri) 2-ANTROPOMETRİK ÖLÇÜMLER (Kas kemik boyu gibi) 3-PSİKOLOJİK ÖLÇÜMLER (Kaygı) 4-BECERİLERİN ÖLÇÜLMESİ (Teknik) 5-BİLGİLERİN ÖLÇÜLMESİ (Kural bilgisi)

16  SÜREÇ  ÜRÜN  SÜREÇ+ÜRÜN

17  DAVRANIŞ – HAREKET ANALİZİ YAPILMALI  ÖLÇME ARACI (GÖZLEM FORMU) HAZIRLANMALI  SINAV – ÖLÇME DURUMU YARATILMALI  DAVRANIŞ HAREKET İCRA DURUMUNDA GÖZLENMELİ VE PUANLANMALI

18 BİR KARAR VERME İŞİDİR

19 1-SPORCUNUN MEVCUT PERFORMANS DURUMUNU SAPTAMAK İÇİN 2-SPORCUYU GÜDÜLEMEK İÇİN 3-SPORCUNUN ÜST EĞİTİM BASAMAKLARA GEÇİŞİNİ SAĞLAMAK İÇİN 4-YÖNETİCİLERE BİLGİ VERMEK İÇİN 5-PROGRAMIN KALİTESİ HAKKINDA BİLGİ ALMAK İÇİN

20 1-ANTRENÖRÜN DÜŞÜNCESİ (GÖRÜŞÜ) 2-TAKIMDAKİ DİĞER SPORCULARIN BAŞARISI 3-SPORCUNUN YETENEĞİ 4-SPORCUNUN PROGRAMA GİRİŞTEKİ BAŞARISI 5-PROGRAMIN HEDEFLERİ

21 1-ANINDA DEĞERLENDİRME 2-DEVRE ARASINDA DEĞERLENDİRME 3-MÜSABAKANIN TÜMÜNÜN DEĞERLENDİRİLMESİ 4-TURNUVA VE MÜSABAKA SEZONLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

22


" GÖZLEM; BİR NESNENİN,OLAYIN YADA BİR GERÇEĞİN NİTELİKLERİNİ BİLMEK AMACIYLA DİKKATLİ VE PLANLI OLARAK İNCELEMEKTİR. GÖZLEMCİ; GÖZLEMİ YAPAN KİMSEDİR." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları