Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İletişim ve Davranış Yönetimi konusunda her ebeveynin bilmesi gereken 12 teknik Bradley T. Erford, Ph.D.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İletişim ve Davranış Yönetimi konusunda her ebeveynin bilmesi gereken 12 teknik Bradley T. Erford, Ph.D."— Sunum transkripti:

1

2 İletişim ve Davranış Yönetimi konusunda her ebeveynin bilmesi gereken 12 teknik Bradley T. Erford, Ph.D.

3 Program Davranış Yönetimi Öfke Yönetimi ve Çatışma Çözümü Adler Yaklaşımı –Problem-odaksız konuşma –I-Mesaj Olumlu Pekiştirme –Premack Kuralları –Davranış Tablosu –Davranış Sözleşmeleri –Token Ekonomisi Sosyal Öğrenme –Model Olma –Canlandırma –Davranış Deneyimlemesi Ceza –Sönme –Sık Düzeltme –Tepki Maliyeti –Mola

4 Davranış Yönetimi: Öğrenci davranışları için tahmin edilebilir ve makul (olumlu ve olumsuz) sonuçların belirlenmesi, Sınırların ve şartların sürekli olması, Başarı ve bağımsızlaşmayı arttırıcı «Davranış öğretimi»ne bağlı dış kontrollerin bulunması, Öğrenciye davranışı ve bu davranışın sonuçları arasındaki bağlantıyı öğretebilecek belirli müdahale yöntemleri tasarlanmasıdır.

5 Davranış Yönetimi: Otoriteyi benimsetmek için çocukların kontrol edilmesini sağlayan yöntem ve uygulamalar, Olumsuz, ceza odaklı, «Bazen», «Ara sıra» uygulamaları değildir.

6 Etkin Yönetimin Gereklilikleri Yanlış davranışın nedenlerini anlamak. Güven ilişkisi kurarak hareket etmek. Merkezdeki olaya odaklanmak. TUTARLILIK Gizlilik etiğine uygun davranmak. Duygusallığı ayrı tutmak. Öncelikli olarak yerleşik sınırlar üzerinde hareket etmek. Yaşanan durum ile ona karşılık gelen yaptırımın uygunluğundan emin olmak. Kural ihlali durumunu takip eden hızlı sonuçlar yaratmak. Olumlu etkileşimler ile süreci takip etmek.

7 Çocuklar ve Ergenler için Öfke Kontrolü ve Çatışma Çözümü Öfkenin Amaçları –Kendini Savunma –Zorbalık –Öfke Nöbeti/Patlama –Dikkat Dağıtma

8 Öfke Patlamasının Altında Yatan İki Durum Kişisel tehtid altında hissetme Baskılanma ve engellenme

9 Çatışma Çözme Yolları Uzlaşmak. Paylaşmak. Mizah Kullanmak. Dikkat Dağıtmak. Sıra Almak. Şansına Güvenmek. Dış Müdahaleler. Ertelemek. Anlaşmazlık Kabullenmek.

10 Yöntemler, Teknikler ve Müdahaleler Adler Yaklaşımı –Problem-odaksız konuşma –I-Mesaj Olumlu Pekiştirme –Premack Kuralları –Davranış Tablosu –Davranış Sözleşmeleri –Token Ekonomisi Sosyal Öğrenme –Model Olma –Canlandırma –Davranış Deneyimlemesi Ceza –Sönme –Sık Düzeltme –Tepki Maliyeti –Mola


"İletişim ve Davranış Yönetimi konusunda her ebeveynin bilmesi gereken 12 teknik Bradley T. Erford, Ph.D." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları