Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ ÖNSÖZ Okulöncesi Dönem insan yaşamının temelini oluşturur. Bedensel, zihinsel, duygusal yönden sağlıklı; topluma yararlı, bağımsız.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ ÖNSÖZ Okulöncesi Dönem insan yaşamının temelini oluşturur. Bedensel, zihinsel, duygusal yönden sağlıklı; topluma yararlı, bağımsız."— Sunum transkripti:

1

2 OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ

3 ÖNSÖZ Okulöncesi Dönem insan yaşamının temelini oluşturur. Bedensel, zihinsel, duygusal yönden sağlıklı; topluma yararlı, bağımsız ve kendine güvenen yetişkinler olması yaşamın ilk yıllarında çocuğa verilecek eğitim yaşantısına bağlıdır. Bu nedenle Okulöncesi Eğitim sağlıklı bireylerin ve buna bağlı olarak sağlıklı toplumun oluşması için oldukça önemlidir. Okulöncesi Dönem insan yaşamının temelini oluşturur. Bedensel, zihinsel, duygusal yönden sağlıklı; topluma yararlı, bağımsız ve kendine güvenen yetişkinler olması yaşamın ilk yıllarında çocuğa verilecek eğitim yaşantısına bağlıdır. Bu nedenle Okulöncesi Eğitim sağlıklı bireylerin ve buna bağlı olarak sağlıklı toplumun oluşması için oldukça önemlidir.

4 “ Yünlerin beyazlığına boyalarla verilen renk silinmez. Bu yüzden çocuğun ilk yıllarında, henüz tam bir biçim almamış olan zihnine verilecek bilgilerin ve örnek alacağı kişilerin özenle seçilmesi gerekir.” “ Yünlerin beyazlığına boyalarla verilen renk silinmez. Bu yüzden çocuğun ilk yıllarında, henüz tam bir biçim almamış olan zihnine verilecek bilgilerin ve örnek alacağı kişilerin özenle seçilmesi gerekir.”

5 EBEVEYNLER Çocukların geleceğini belirleyecek olan toplumsal ve ahlaki değerlerin aktarılması yaşamın ilk yıllarında başlar. Temel bilgi ve beceriler bu dönemde kazanılır. Öyleyse Okulöncesi oldukça önemli… Çocukların geleceğini belirleyecek olan toplumsal ve ahlaki değerlerin aktarılması yaşamın ilk yıllarında başlar. Temel bilgi ve beceriler bu dönemde kazanılır. Öyleyse Okulöncesi oldukça önemli…

6 “Anasınıfın amacı öğrenmeye ilgi uyandırmaktır.” “Anasınıfın amacı öğrenmeye ilgi uyandırmaktır.”

7 Anne ve Babalar, Anasınıflarını sadece çocuğa bilgi aktaran bir kurum olarak algılamayın. Çünkü Anasınıfları çocuğa bilgi aktarmaktan çok onun içinde var olan yeteneklerini ortaya çıkarmak içindir. Anasınıflarını sadece çocuğa bilgi aktaran bir kurum olarak algılamayın. Çünkü Anasınıfları çocuğa bilgi aktarmaktan çok onun içinde var olan yeteneklerini ortaya çıkarmak içindir. Çocuk Anasınıflarında en iyi oyun ortamını bulur; zengin uyarıcı bir çevreyle karşılaşır. Böylece gitgide yeteneği şekillenir, kendiside bunun farkına varır. Çocuk Anasınıflarında en iyi oyun ortamını bulur; zengin uyarıcı bir çevreyle karşılaşır. Böylece gitgide yeteneği şekillenir, kendiside bunun farkına varır. Çocuğumuzun varolan yeteneğini ortaya çıkarıp bunu kullanmasını ve yaşamının her alanına transfer etmesini istiyorsak okulöncesi eğitimden mutlaka yararlanmalıyız. Çocuğumuzun varolan yeteneğini ortaya çıkarıp bunu kullanmasını ve yaşamının her alanına transfer etmesini istiyorsak okulöncesi eğitimden mutlaka yararlanmalıyız.

8 “ Çocuklar oyunla eğitilmelidir. Çünkü oyun çocuğun doğal bir etkinliğidir.”

9 Biz yetişkinlerin de çocukluğunda en sevdiği şey oyun oynamaktı. Biz yetişkinlerin de çocukluğunda en sevdiği şey oyun oynamaktı. Oyun çocuğa hiç kimsenin öğretemeyeceği konuları kendi deneyimleriyle öğrenmesi yöntemidir. Oyun çocuğa hiç kimsenin öğretemeyeceği konuları kendi deneyimleriyle öğrenmesi yöntemidir. Oyun biz eğitimcilere çocuğun zihinsel, duygusal, bedensel ve sosyal gelişimleri hakkında en doğru ipuçlarını verir. Çünkü çocuk oyunlarında tamamıyla kendisini yansıtır. Okulöncesi kurumlarında da her şey oyun yoluyla öğretilmektedir. Bu nedenle de okulöncesi eğitim oldukça önemlidir. Oyun biz eğitimcilere çocuğun zihinsel, duygusal, bedensel ve sosyal gelişimleri hakkında en doğru ipuçlarını verir. Çünkü çocuk oyunlarında tamamıyla kendisini yansıtır. Okulöncesi kurumlarında da her şey oyun yoluyla öğretilmektedir. Bu nedenle de okulöncesi eğitim oldukça önemlidir.

10 “ Çocuk anasınıfında işbirliğini geliştirir. Yaşıtlarıyla iletişim kurarak birlikte yaşamayı öğrenir.” “ Çocuk anasınıfında işbirliğini geliştirir. Yaşıtlarıyla iletişim kurarak birlikte yaşamayı öğrenir.”

11 Ebeveynler !!! Okulöncesi Eğitim kurumu çocuğa kuralları en etkili bir biçimde öğreten bir kurumdur. Çocuk burada kendi hakkını korurken, paylaşmayı, başkalarının özgürlüğünü zedelememeyi ve işbirliğini öğrenir. Okulöncesi Eğitim kurumu çocuğa kuralları en etkili bir biçimde öğreten bir kurumdur. Çocuk burada kendi hakkını korurken, paylaşmayı, başkalarının özgürlüğünü zedelememeyi ve işbirliğini öğrenir. Çocuğun gelecekte toplum ve ahlak kurallarına uyum göstermesinde okul öncesi eğitimin rolü büyüktür. Çocuğun gelecekte toplum ve ahlak kurallarına uyum göstermesinde okul öncesi eğitimin rolü büyüktür.

12 Sevgili Anne ve Babalar !!!!! Peki siz çocuğunuzun okuldaki eğitimine nasıl katılacağınızı biliyor musunuz? İşte size ÖNERİLERİMİZ: Çocukların okuldaki etkinliklerine katılabilirsiniz. Çocukların okuldaki etkinliklerine katılabilirsiniz. Çocukların grupça yaptığı gezilere katılabilirsiniz. Çocukların grupça yaptığı gezilere katılabilirsiniz. Çocukların kurumda yaptığı çalışmaları takip ederek evde bunu destekleyebilirsiniz. Çocukların kurumda yaptığı çalışmaları takip ederek evde bunu destekleyebilirsiniz. Eğitim kurumu tarafından düzenlenen toplantı ve konferanslara katılabilirsiniz. Eğitim kurumu tarafından düzenlenen toplantı ve konferanslara katılabilirsiniz. Eğitim kurumuna çeşitli önerilerde bulunabilirsiniz. Eğitim kurumuna çeşitli önerilerde bulunabilirsiniz.

13 Okulöncesi eğitimi alan çocuk; Kendi zaman ve enerjisini gerektiği gibi kullanarak, neyi, nasıl yapacağına ilişkin tercihler yapma ve karar alma fırsatı bulur. Kendi zaman ve enerjisini gerektiği gibi kullanarak, neyi, nasıl yapacağına ilişkin tercihler yapma ve karar alma fırsatı bulur. Kendi seçtikleri amaçları ve görevleri özgün bir biçimde ve sorumlulukla tanımlama ve yeteneklerini geliştirebilme fırsatı bulur. Kendi seçtikleri amaçları ve görevleri özgün bir biçimde ve sorumlulukla tanımlama ve yeteneklerini geliştirebilme fırsatı bulur. Arkadaşları ve yetişkinlerle grup planlaması yapmak ve ortak çaba gösterme konusunda fırsat bulur. Arkadaşları ve yetişkinlerle grup planlaması yapmak ve ortak çaba gösterme konusunda fırsat bulur. Düşüncelerini dile getirebilme ve başkalarına iletebilme şansını elde eder. Düşüncelerini dile getirebilme ve başkalarına iletebilme şansını elde eder.

14 Anne ve Babalar !!!! Peki siz okulöncesi eğitimden ne beklemelisiniz? İşte size ipuçları: Özbakım becerilerinin geliştirilmesi Özbakım becerilerinin geliştirilmesi Sosyalleşme Sosyalleşme Disiplini kabul etme, kurallara uyma Disiplini kabul etme, kurallara uyma Yeteneklerinin ve yaratıcılığının gelişmesi Yeteneklerinin ve yaratıcılığının gelişmesi Güven, Yardımlaşma ve Sorumluluk duygularının gelişmesi Güven, Yardımlaşma ve Sorumluluk duygularının gelişmesi İlkokula hazırlık İlkokula hazırlık

15 Anasınıfına gitmek istemeyen çocuğa nasıl yardımcı olabiliriz? Öncelikle ailenin tüm bireyleri çocuğun kuruma gitmesi konusunda görüş birliği içinde olmalıdır. Öncelikle ailenin tüm bireyleri çocuğun kuruma gitmesi konusunda görüş birliği içinde olmalıdır. Çocuk servise yada anaokuluna “bağımlı olmadığı” ebeveyni tarafından götürülmelidir. Okula gitme konusunda hiçbir şekilde ödün verilmemelidir. Çocuk servise yada anaokuluna “bağımlı olmadığı” ebeveyni tarafından götürülmelidir. Okula gitme konusunda hiçbir şekilde ödün verilmemelidir. Çocuk uyum konusunda zorlanırsa ebeveyn çocuktan kademeli uzaklaşma yolunu seçmelidir.Birinci gün salonda beklerken, ikinci gün bahçede beklemeli, üçüncü gün ise öğle yemeğine uğramakla yetinmelidir. Çocuk uyum konusunda zorlanırsa ebeveyn çocuktan kademeli uzaklaşma yolunu seçmelidir.Birinci gün salonda beklerken, ikinci gün bahçede beklemeli, üçüncü gün ise öğle yemeğine uğramakla yetinmelidir. Çocuk hala uyumsuzsa ebeveyn gittikten sonra ağlıyor, yemek yemiyor ve fizyolojik zarar görüyorsa bir uzman çocuk psikoloğuna başvurmalıdır. Çocuk hala uyumsuzsa ebeveyn gittikten sonra ağlıyor, yemek yemiyor ve fizyolojik zarar görüyorsa bir uzman çocuk psikoloğuna başvurmalıdır.

16 Şiddet yaşanmamış bir hayatın;suçluluk ise tatmin edilmemiş bir yaşamın sonucudur. Öyleyse insan hayatının her döneminin olduğu kadar okul öncesi döneminin en iyi ve uygun yaşantılarla geçmesi son derece önemlidir. Öyleyse insan hayatının her döneminin olduğu kadar okul öncesi döneminin en iyi ve uygun yaşantılarla geçmesi son derece önemlidir.

17 Sevgili Anne-Babalar !!!!! Nasıl ki kendi ellerimizle diktiğimiz bir çiçeğin bakımına özen gösterirsek ve nasıl o çiçeğin solması bizi derinden etkilerse, en değerli varlıklarımız olan çocuklarımızın da gelecekte olumsuz bir kişilik özelliğiyle olumsuz bir yaşantı geçirmesi bizi derinden yaralar. Bu yüzden; sağlam bir bina için kaliteli malzemeler ve iyi bir işçilik gerekiyorsa sağlam bir kişilik için de okulöncesi eğitim gereklidir.


"OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ ÖNSÖZ Okulöncesi Dönem insan yaşamının temelini oluşturur. Bedensel, zihinsel, duygusal yönden sağlıklı; topluma yararlı, bağımsız." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları