Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KEÇİÖREN KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG SUNUSU 2012.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KEÇİÖREN KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG SUNUSU 2012."— Sunum transkripti:

1 KEÇİÖREN KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG SUNUSU 2012

2 1.TARİHİ GELİŞİMİ Başkent Ankara’nın merkez ilçesi olan Keçiören ilçemiz, köklü bir tarihe sahiptir.Keçiören ismine ilk olarak Ankara Mufassal Tahrir Defteri’inde rastlanılmaktadır tarihli kayıtlarda Karye-i Kiçiviran Tabi-i Kasaba olarak geçmektedir.Eski Türkçe’de “Kiçi”, “Küçük” demektir. Keçiören’in ilk resmi yazılı kaydını Fatih Sultan Mehmet Han yaptırmıştır.Tarihi yıllarına dayanan Keçiören, Kalaba (Galebe), Etlik ve Ovacık köylerinin arazilerinin gelişmesinden sonra 1936 yılında Bucak (nahiye) oldu.

3 Keçiören 1966 yılında Altındağ ilçesine bağlandı, 1984 yılında ilçe oldu. Keçiören 'in adı, Ankara'nın ünlü keçilerinin otlaklarının olduğu yer olarak tanımlanır. Milli Mücadele ve Cumhuriyet’in ilk yıllarından beri pek çok ünlü isim Keçiören'de oturmuş ve oturmaya devam etmektedir.

4 Keçiören’de yüksek öğretim kurumu olarak hizmet veren kurum ve kuruluşlar; Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal Hizmetler Bölümü, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Gülhane Askeri Tıp Akademisi Devlet Meteoroloji Genel Müdürlüğü’dür. 2. YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI

5 İlçemiz sınırları içerisinde ; Atatürk Göğüs Hastalıkları Hastanesi, Keçiören Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Gülhane Askeri Tıp Akademisi, SSK Fatih Sultan Mehmet Hastanesi, SSK Etlik Eğitim Hastanesi SSK Ankara Doğum Evi, Merkez Polikliniği ve 38 Aile Hekimliği, Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi Çok sayıda özel hastane ve poliklinik bulunmaktadır. 3. TOPLUMSAL NİTELİKLİ KURULUŞLAR

6 Keçiören Güçsüzler Yurdu, Adalet Bakanlığı Çocuk Islah Evi, Atatürk Çocuk Yuvası Keçiören Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Keçiören Belediyesi ile Türkiye Özürlüler Eğitim ve Dayanışma Vakfı işbirliği ile Güçsüzler Yurdu bünyesinde açılan Rehabilitasyon Merkezi’nde özürlü çocuğu olan ve maddi yönden yetersizlik yaşayan vatandaşlarımıza hizmet sunulmaktadır.

7 Keçiören Belediyesi tarafından yaptırılan 3 katlı modern görünümlü Fatih Kütüphanesi 50 kişilik oturma yeri, kitap ve geniş bir arşive sahiptir. Kütüphane günde 300 dolayında öğrenciye hizmet vermektedir.

8 KEÇİÖREN İLÇESİ OKULLARIN SİSTEMİNE GÖRE EĞİTİM DURUMU KURUM TÜRÜ OKULÖNCESİ İLKOKUL ORTAOKUL İLKOKUL-ORTAOKUL BİRLİKTE İMAM HATİP LİSESİ GENEL LİSE ERKEK TEKNİK LİSESİ KIZ TEKNİK LİSESİ ANADOLU LİSESİ SAĞLIK LİSESİ TİCARET-TURİZM LİSESİ TOPLAM OKUL SAYISI OKUL SAYISI

9 ’ de ilçemizde; 38 bağımsız anaokulu (5 resmi, 33 özel) 52 ilkokulu (42 resmi, 10 özel) 41 ortaokulu (32 resmi, 9 özel) 18 ilkokul-ortaokul birlikte (18 resmi) 43 ortaöğretim (30 resmi,13 özel) Toplam 192 eğitim kurumu mevcuttur. 4. EĞİTİMDE MEVCUT DURUM

10 İlçemizde resmi ve özel 192 okulumuzda yaklaşık; ’i okul öncesi eğitim ’sı ilkokul ’si ortaokul ’sı ortaöğretim Toplam öğrenci öğrenim görmektedir. İlçemizde özel öğretim kurumları ile birlikte toplam öğrenci eğitim görmektedir. 4. EĞİTİMDE MEVCUT DURUM

11 169 ’u okul öncesi eğitim 2.433’ü ilkokul ‘si ortaokul 2.547’siortaöğretim Toplam öğretmen görev yapmaktadır. İlçemizde Okuma-Yazma Bilmeyen vatandaş olup İlçe Nüfusunun % 2,5 ünü teşkil etmektedir.(Bu veriler 2011 yılına aittir.) 4. EĞİTİMDE MEVCUT DURUM

12 yılında ilçemizde resmi okullarda derslik sayılarına bakıldığında, dersliklerin; Bağımsız anaokulu 35 derslik (derslik başına 22 öğrenci ) 40 şube (şube başına 19 öğrenci ) Ortaokullarda anaokulu 44 derslik (derslik başına 35 öğrenci ) 76 şube (şube başına 20 öğrenci ) 44 derslik (derslik başına 38 öğrenci ) 87 şube (şube başına 19 öğrenci ) İlkokul-ortaokullarda anaokulu İlkokullarda anaokulu 98 derslik (derslik başına 36 öğrenci ) 173 şube (şube başına 20 öğrenci )

13 yılında ilçemizde resmi okullarda derslik sayılarına bakıldığında, dersliklerin; İlkokullarda 785 derslik (derslik başına 54 öğrenci ) 1481 şube (şube başına 29 öğrenci ) Ortaokullarda 427 derslik (derslik başına 53 öğrenci ) 707 şube (şube başına 32 öğrenci ) 652 derslik (derslik başına 52 öğrenci ) 1098 şube (şube başına 31 öğrenci ) İlkokul-ortaokullarda

14 İlçemiz genelinde toplam derslik şube bulunmaktadır yılında ilçemizde resmi okullarda derslik sayılarına bakıldığında, dersliklerin; Ortaöğretimlerde 659 derslik (derslik başına 50 öğrenci ) 1293 şube (şube başına 25 öğrenci ) İLÇEMİZ GENELİNDE: Derslik başına :50 öğrenci Şube başına :27 öğrenci düşmektedir.

15 SBS Sınavı Puan OrtalamasıÖğrenci Sayısı KızErkekOrtalama Katılan Toplam Öğrenci Sayısı Mezun Olan Toplam Öğrenci Sayısı 339,983317,192329, Ön Lisansa Yerleşen Öğrenci Lisansa Yerleşen Öğrenci Özel Vakıf Üniversitelerine Yerleşen Öğrenci Açıköğretim Fakültesine Yerleşen Öğrenci Öğrenci Sayı Sınavı Kazanan Öğrenci %’si Ortalaması KızErkekToplamKızErkekToplamKızErkekToplamKızErkekToplam Sınava Giren Öğrenci Sayısı Mezun Olan Öğrenci Sayısı YGSLYS ,144, Yılı Seviye Belirleme Sınavı (SBS), Yüksek Öğretime Geçiş (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınav (LYS) Sonuçları

16 İlçemizde 8 Eğitim Bölgesi bulunmaktadır; 15. Eğitim Bölgesi. 16. Eğitim Bölgesi. 17. Eğitim Bölgesi. 18. Eğitim Bölgesi. 19. Eğitim Bölgesi. 60. Eğitim Bölgesi. 72. Eğitim Bölgesi. 73. Eğitim Bölgesi.

17 yılında ilçemizde bulunan özel öğretim kurumları; 33 Anaokulu 10İlkokul 9 Ortaokul 6 Özel Özel Eğitim Okulları 13 Ortaöğretim 23Özel Eğitim Merkezleri (Rehabilitasyon Merkezi) 45Özel Dershane 39Mtsk Kursu 14 Etüt Merkezi 16Özel Yurt 4Muhtelif Kurs olmak üzere toplam 212 özel öğretim kurumu mevcuttur.

18 Bilimsel Proje Şenliği, Öğretim Haritası, Tüm Çocuklar Okula, Öğrenci Konseyi, Veli Konseyi (Veli Okulu), Öğretmen Konseyi, Eğitim Konseyi, İLÇEMİZDE BUGÜNE KADAR UYGULANMIŞ VE MODEL OLMUŞ PROJELER;

19 DEVAM EDEN PROJELER  EĞİTİMDE ÖRNEK UYGULAMALAR PROJESİ  “FARKINDA MISIN ? BEN DEĞERLİYİM’ “DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ  “ KEÇİÖREN GÖNÜLLÜLERİ ” TOPLUM HİZMETİ PROJESİ  “PABUCU YARIM,ÇIK DIŞARIYA OYNAYALIM”GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI PROJESİ  KEÇİÖREN İLÇESİ ÖĞRENCİ BAŞARILARININ ÖLÇÜLMESİ VE MERKEZİ SİSTEM SINAVLARINA HAZIRLIK PROJESİ  EĞİTİM BÖLGESİ VELİ BİRLİKLERİ  “KİTAPLA YAŞIYORUZ,KİTAPLA YARIŞIYORUZ” PROJESİ  “21.YÜZYILIN GENÇ DAHİLERİ” PROJESİ  “BİR GÜNLÜĞÜNE HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETMENİM OLUR MUSUN?” PROJESI

20 TÜRKÇEYİ DOĞRU KULLANMA AMACINA DÖNÜK UYGULAMALAR  ATASÖZLERİ YARIŞMASI  MEDDAHLIK YARIŞMASI  GÜZEL KONUŞMA YARIŞMASI  DİNCER ÖZER İLE “VURMALI ÇALGILAR” FESTİVALİ  7 BÖLGEMİZ VE İZ BIRAKTIKLARIMIZ (KAFKASLAR,TRAKYA,BALKANLAR,KERKÜK) TÜRKÜ VE HALK OYUNLARI ETKİNLİĞİ

21 DEVAM EDEN PROJELER “EĞİTİMDE ÖRNEK UYGULAMALAR” PROJESİ Küçük bir çalışmanın bile büyük bir sorunu çözebileceğini bildiğimiz için okullarımızda ve eğitim bölgelerimizde yapılan bütün çalışmaları önemsiyoruz. Bu nedenle web sitemizde “Eğitimde Örnek Uygulamalar Portalı “adıyla Eğitim- Öğretimin tüm alanlarında yapılan projelerin paylaşıldığı bir alan oluşturduk. Okullarımızda yapılan her türlü çalışma müdürlüğümüzün web sitesinde 9 başlık altında toplanarak yayınlanmaktadır.

22 ‘FARKINDA MISIN ? BEN DEĞERLİYİM’ PROJESİ Değerlerimiz içimizdeki 'biz'in aynasıdır. Doğruluk, dürüstlük, kendini ifade etme, irade, sevgi, saygı güven, ahlak, özgürlük ve benzeri kavramlar yaşantımızı ve başkalarının yaşantısını anlamlı kılan önemli değerlerimizden bir kaçıdır. Okullar, sadece akademik açıdan başarılı bireylerin yetiştirildiği kurumlar olarak düşünülemezler. Temel insani değerleri benimsemiş bireyler yetiştirmek de okulun temel amaçları arasındadır eğitim öğretim yılında ilçemiz okullarında karakter/değerler eğitimi kapsamında ‘BEN DEĞERLİYİM’ PROJESİ başlatılmış eğitim öğretim yılında da yürütülmeye devam edecektir.

23 “KEÇİÖREN GÖNÜLLÜLERİ TOPLUM HİZMETİ” PROJESİ Değerler eğitiminin bir parçası olan toplum hizmeti çalışmaları, öğrencilerin; kendilerine, ailelerine, çevrelerine ve topluma duyarlı, gönüllü çalışma bilincine sahip sorun çözen ve çözüm üreten, resmî, özel kurum ve kuruluşlar ile sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği içinde çalışma becerilerini geliştirmiş bireyler olarak yetişmelerini amaçlamaktadır. Bu proje ile her okulumuzun bir toplum hizmeti çalışmasını okul,bölge,ilçe,il,ülke genelinde yürüterek marka haline gelmesi hedeflenmektedir.

24 SPORTİF FAALİYETLER Futbol, bowling, basketbol, voleybol müsabakaları, hentbol, masa tenisi ve satranç yarışmaları yapılmaktadır. Eğitim bölgelerimizin sosyal kültürel faaliyetleri, eğitim bölgelerince seçilmiş okullarımız tarafından gerçekleştirilir. Yarışmalarımız önce okullarımızda sınıflar arası yapılır. Okulda birinciliği alan öğrencilerle eğitim bölgelerinde yarışmalar yapılır. İlçemiz yarı final ve final yarışmalarını, eğitim bölgelerinden 1. ve 2. olan okullarımızla gerçekleştirir. Böylelikle, İlköğretim 4. Sınıftan Ortaöğretim 12. Sınıfa kadar yaş gruplarına uygun yarışmalara öğrencilerimizin katılımı sağlanmış olmaktadır.

25 “PABUCU YARIM,ÇIK DIŞARIYA OYNAYALIM” GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI PROJESİ Eğitim bölgelerimizde yapılan bir başka etkinlik ise, bu yıl ikincisi düzenlenen, Geleneksel çocuk oyunları şenliğidir. Geleneksel kültürümüzün içinde yer alan ve son yıllarda unutulmaya başlanılan çocuk oyunlarını hatırlatmak ve gelenek ve göreneklerimizi yaşatmak amacıyla ilçemizde hayata geçirilen Geleneksel Çocuk Oyunları Projesi, çocuklarımızı kötü alışkanlıklardan uzak tutmak, onların serbest zamanlarını iyi değerlendiren bireyler olmalarını sağlamak, sosyal birer birey olmalarını sağlamak, onlara sorumluluk duygusunu öğretmeyi hedeflemektedir. Şenliğe İlçemizdeki Özel ve Resmi 85 (Seksenbeş) İlköğretim Okulundan öğrenci katılmıştır.3.sınıflararası Mendil Kapmaca,4.sınıflararası Tombik ve 5.sınıflararası Yakan top oyunları oynatılmıştır eğitim-öğretim yılında da Geleneksel Çocuk Oyunlarının 3.sü başlatılmış 85 (seksenbeş) İlköğretim Okulundan Öğrenci katılmıştır.

26 “KİTAPLA YAŞIYORUZ – KİTAPLA YARIŞIYORUZ” PROJESİ Bu proje ile amaç Keçiören ilçemizdeki okulların yıl içinde okul genelinde gerçekleştirmek istedikleri kitapla yaşıyoruz etkinlikleri ile kitap okuma-kitapla yaşama bilincinin tüm öğrencilere yerleşmesini sağlamaktır. Sadece öğrencilerimizde değil tüm velilerimizde de kitap okuma alışkanlığının kazanılmasını sağlamak için proje süresince ilçemizdeki tüm okullarımız ve velilerimiz müdürlüğümüzün takibinde olacaktır.

27 Bakanlığımızın düzenlemiş olduğu;  “Bu Benim Eserim” İlköğretim Okullarına Yönelik Matematik ve Fen Bilimleri Proje Çalışmasında; Eğitim –Öğretim yılında İlçemiz Okullarından 232 Proje başvurusu olmuştur.  Enerji Verimliliği ve Bina Enerji Sorumluları için açılan net modülüne ilçemizden 110 okulumuzdan 300 yönetici/öğretmen ve personele yönelik bilgilendirme toplantıları yapılmıştır. Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen projeler  “Öğrenmek Elimde” Projesi  “Engelsiz Fikirler” Projesi

28 EĞİTİMDE HEDEFLER VE YATIRIMLARI Milli Eğitim Banklığı’nın Eğitimde Çağı Yakalama 2000 Projesi ile İlköğretimde; 1. %100 okullaşma oranına ulaşılması 2. Sınıf Mevcutlarının 30’a indirilmesi 3. İkili öğretimden normal öğretime geçilmesi 4. İlköğretimde niteliğin yükseltilmesi hedeflenmiştir.

29 İLÇEMİZDE OKULLAŞMA ORANI İLE EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÖĞRENCİ DAĞILIMI 2011 yılı TUİK bilgileri esas alınmıştır.Öğrenci sayısı okullarımızda kayıtlı öğrenci sayısı verileri kullanılmıştır. ÇAĞ NÜFUSU ABC KAYITLI ÖĞRENCİ SAYISI OKULLAŞMA ORANI ÖĞRETİM DÜZEYLERİ YAŞ GRUBUTOPLAM ERKE KKIZTOPLAMERKEKKIZTOPLAMERKEKKIZ OKUL ÖNCESİ EĞİTİM5 YAŞ İLKOKUL-ORTAOKUL 6-14 YAŞ ORTAÖĞRETİM YAŞ GENEL (İLKOKUL- ORTAOKUL- ORTAÖĞRETİM)6-18 YAŞ

30 / / / / eğitim öğretim yılları itibariyle ilçemizde eğitim kademelerine göre okullaşma oranları,VIII. Beş Yıllık Kalkınma Planı ile IX. Beş Yıllık Kalkınma Planında belirlenen hedefler karşılaştırıldığında; İl ç emizde Eğitim Kademeleri VIII. Beş Yıllık Kalkınma Planında (2001/2005) IX. Beş Yıllık Kalkınma Planında ( ) İl ç emizde Okullaşma Oranları ; Okul Ö ncesinde % 25% 50% 24,60% 34,73% 31,31% 45,65 %66,30 İlk ö ğretimde %100 % 90,64% 98,86% 94,88% 94,23 % Orta ö ğretimde % 75%100% 82,90% 95,15% 96,32% % 88.20

31 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI MESLEK LİSESİGENEL LİSE ANADOLU LİSELERİ % 42.43% % 40.10% %40,52% % 45.81% 47.97% %45.82%47.84% %50.0%13.33%36.66 Sınavsız Öğrenci Alan Ortaöğretim Kurumlarındaki Öğrenci Sayılarının / / / / eğitim öğretim yılları itibariyle karşılaştırıldığında;

32 Resmi : Fethiye Kemal Mumcu Anadolu Lisesi bünyesinde 84 kapasiteli yurtta 31 Erkek Öğrenci barınmaktadır. Özel : 1617 kapasiteli 16 Öğrenci Yurdunda, 516 erkek, 385 kız olmak üzere toplam 901 öğrenci barınmaktadır. RESMİ VE ÖZEL YURTLAR

33 Eğitim Öğretim Yılı itibariyle İLKOKUL KURUMLARINDA 42 resmi İlkokulumuzda; öğrenci öğrenim görüp, öğretmen görev yapmaktadır. 42 okulumuzda 5 normal öğretim, 37 okulumuzda ise ikili öğretim yapmaktadır. ORTAOKUL KURUMLARINDA 32 resmi ortaokulumuzda; öğrenci öğrenim görüp, 696 öğretmen görev yapmaktadır. 32 okulumuzda 3 normal öğretim, 29 okulumuzda ise ikili öğretim yapmaktadır. İLKOKUL-ORTAOKUL KURUMLARINDA 18 resmi ortaokulumuzda; öğrenci öğrenim görüp, 483 öğretmen görev yapmaktadır. 18 okulumuzda 4 normal öğretim, 14 okulumuzda ise ikili öğretim yapmaktadır.

34 öğretim yılında ikili öğretimden normal öğretime geçilmesi; İlköğretim okullarında sınıf mevcutlarının 30’a indirilmesi amacıyla ilçemizde; Milli Eğitim Bakanlığı’nın belirlediği hedef olan 30 öğrencili sınıflar baz alındığında;ilçemiz genelinde İlkokul ve ortaokullarımızda derslik başına 30 öğrencili sınıflar için 1198 dersliğe ihtiyaç bulunmaktadır.

35 ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA; öğretim yılı itibarıyla ; 30 resmi ortaöğretim kurumunda öğrenci öğrenim görüp, 2143 öğretmen görev yapmaktadır. 30 ortaöğretim kurumunun 20’ sinde ikili, 10’inde normal öğretim yapılmaktadır. Buna göre; ortaöğretimde derslik başına 30 öğrenci düşmesi için 427 dersliğe ihtiyaç vardır.

36 Eğitim kurumlarımızda görev yapan idareci sayısı Resmi Özel Toplam Anaokulu Müdürü: Anaokulu Müdür Yardımcısı: 5 5 İlköğretim Okulları Müdürü: İlköğretim Okulları Müdür Baş Yardımcısı: İlköğretim Okulları Müdür Yardımcısı: Ortaöğretim Kurumu Müdürü: Ortaöğretim Kurumu Müdür Baş Yardımcısı: Ortaöğretim Müdür Yardımcısı: TOPLAM

37  İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNDE 3 KADROLU 1 GÖREVLENDİRME OLMAK ÜZERE TOPLAM 4 ŞUBE MÜDÜRÜ GÖREV YAPMAKTADIR.  19 ŞEFİN 4 TANESİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNDE GÖREV YAPMAKTADIR.  TEKNİKER OLARAK GÖREV YAPAN PERSONELİN KADROSU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNDE OLUP, İLÇEMİZDE GÖREVLENDİRME İLE GÖREV YAPMAKTADIR.  72 ÖĞRETMENİN KADROSU MÜDÜRLÜĞÜMÜZDE OLUP,(AYLIKSIZ İZİNDE OLMAYAN 22 ÖĞRETMEN )İHTİYACI BULUNAN OKULLARIMIZA GÖREVLENDİRİLMELERİ YAPILMAKTADIR. PERSONEL SAYISI: 5. KURUMUMUZDA GÖREV YAPAN TOPLAM PERSONEL, ARAÇ VE LOJMAN SAYISI

38 KEÇİÖREN İLÇESİNE BAĞLI KURUMLARDA BULUNAN ARAÇ DURUMU SIRA NOMÜLKİYETİ ARAÇ MODELİPLAKASISAYISITAHSİS 1 Keçiören İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Renault Magane09 BJ Keçiören İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü 2 İş Bankası Keçiören Şubesi tarafından kiralıkMercedes06 AK Keçiören İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü 3 Kartal06 AFP 961 Kazan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü 4 Fethiye Kemal Mumcu Anadolu LisesiFord Münübüs06 ECK 501 Fethiye Kemal Mumcu Anadolu Lisesi 5 Keçiören Endüstri Meslek LisesiFord Münübüs06 VİL 291 Keçiören Endüstri Meslek Lisesi 6 Keçiören Laboratuvar Sağlık Meslek Lisesi Peugeot Münübüs06 RZA 821 Keçiören Laboratuvar Sağlık Meslek Lisesi 7Halk Eğitim MerkeziKartal06 ARN 261Halk Eğitim Merkezi

39 2012 YILI ORTAÖĞRETİM YATIRIMLARI VE GEREKÇELERİ SIRAPROJENİNVARSASEKTÖRPROJENİNBAŞLAMABİTİŞPROJEAÇIKLAMALAR NOADI VEPROJEADIYERİTARİHİ (KEŞİF) KARAKTERİSTİNUMARASI (İLÇESİ)(Ay ve Yıl) BEDELİ (TL) 1Bağlum Eğitim94H010080EğitimKeçiören Başlamadı. Kampüsü 2Osman Gazi Mah.94H010080Eğitim Başlamadı. Anadolu Lisesi 3Çaldıran Mah.94H010080Eğitim Başlamadı. Anadolu Lisesi 4 Otistik Serebral Parseli07H010070Eğitim Başlamadı. Eğitim Merkezi

40 2012 YILI İLK Ö ĞRETİM YATIRIMLARI (KAMU KAYNAKLI) SIRA NO İŞİN ADI DERSLİK SPORSALONU SPORKOMPLEKSİ LOJMAN PANSİYON ÇOK AMAÇLI KONFERANSSALONU KÜTÜPHANE AÇIKLAMA 1 Şehit Teğmen Hakan 1 Devam Ediyor 2012 Kabil İlköğretim Okulu ANA OKULU(KAMU KAYNAKLI) 1 Keçiören Vildan Nurettin Demirer Anaokulu 4 İhale Öncesi Çalışma Dutluk mahallesi anaokulu4 İhale Öncesi Çalışma 2012

41 TOKİ TARAFINDAN YAPTIRILAN İLKÖĞRETİM KURUMLARI 1KeçiörenKuşcağız Mahallesi32 Devam Ediyor 2012 İlköğretim Okulu 2 Bağlum İlköğretim32 Devam Ediyor 2012 Okulu 3 Kuzeykent Girişi5 Devam Ediyor Bölge Anaokulu 4 Toki Merkez32 Başlamadı 2012 İlköğretim Okulu İL ÖZEL İDARE TARAFINDAN YAPTIRILAN KURUMLARI 1KeçiörenÇağlar İlköğretim Okulu32 İhale Öncesi Çalışma Atapark Mahallesi32 İhale Öncesi Çalışma 2012 İlköğretim Okulu 3 Mehmet Örücü İlköğretim Okulu16 İhale Öncesi Çalışma 2012

42 2012 YILI İLKÖĞRETİM YATIRIMLARI (KAMU KAYNAKLI) SIRA NO ADA PARSEL İŞİN ADIDERSLİK SPOR SALONU SPOR KOMPLEKSİ LOJMANPANSİYON ÇOK AMAÇLI KONFERANS SALONU KÜTÜPHANEAÇIKLAMABİTİM _1Ayvalı Mah. İ.Ö.O.32 Devam Ediyor _1 Çağlar İlköğretim Okulu 32 İhale Öncesi Çalışma _6 Atapark Mahallesi İlköğretim Okulu 32 İhale Öncesi Çalışma _2 Mehmet Örücü İlköğretim Okulu 16 İhale Öncesi Çalışma _15 Keçiören Yayla Mah. İÖO. 32 Devam Ediyor _2 Şehit Hakan Kabil İÖO. 1 Devam Ediyor 2012 TOPLAM

43 ANAOKULU (KAMU KAYNAKLI) 11830_1 Vildan Nurettin DEMİRER Anaokulu 4 İhale Öncesi Çalışma _ 16Dutluk Mah.Anaokulu4 İhale Öncesi Çalışma 2012 TOPLAM HAYIRSEVER KURUM VE VATANDAŞLAR TARAFINDAN YAPTIRILAN ANAOKULLARI 16504_25 Toygar Börekçi İlköğretim Okulu anasınıfı 1 Başlamadı2012 TOPLAM

44 PROJE SAYISI KAYNAKLARINA GÖRE DAĞILIMIDERSLİK SPOR SALONU SPOR KOMPLEKSİ LOJMANPANSİYON ÇOK AMAÇLI KONFERANS SALONU KÜTÜPHANEAÇIKLAMA 7KAMU KAYNAKLI ANAOKULU (KAMU KAYNAKLI) HAYIRSEVER KURUM VE VATANDAŞLAR TARAFINDAN YAPTIRILAN ANAOKULLARI TOKİ TARAFINDAN YAPTIRILAN İLKÖĞRETİM KURUMLARI PROJE TOPLAMI TOKİ TARAFINDAN YAPTIRILAN İLKÖĞRETİM KURUMLARI 1KeçiörenKuzeykent Girişi İlköğretim Okulu40 Başlamadı _1Bağlum İlköğretim Okulu32 Devam Ediyor _1Kuzeykent Girişi 8.Bölge Anaokulu5 Devam Ediyor Keçiören Toki Merkez İlköğretim O. (Atapark) 32 Başlamadı2012 TOPLAM YILI GENEL TOPLAMI

45 Kaynak: İl Milli Eğitim Müdürlüğü yatırımlar Bölümü ve Keçiören Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürlüğü

46 2012 YILI İLKÖĞRETİM YATIRIM TEKLİFİ VE GEREKÇELERİ SIRAPROJENİNVARSA SEKT Ö R PROJENİNBAŞLAMABİTİŞPROJE A Ç IKLAMALAR NOADI VEPROJEADIYERİTARİHİ KEŞİF KARAKTERİSTİNUMARASI (İL Ç ESİ) (Ay ve Yıl) BEDELİ 1 Danişment Ç i ç ekli ANK 4+1Eğitim Ke ç i ö ren Başlamadı. İlk ö ğretim Okulu 2Osman GaziANK 5+1Eğitim Başlamadı. İlk ö ğretim Okulu 3 İbni Haldun İlk ö ğretim Okulu ANK 5+1Eğitim Başlamadı. 4Talia Yaşar BakdurANK 5+1Eğitim Başlamadı. İlk ö ğretim Okulu 5 Aşık Veysel İlk ö ğretim Okulu 2004/58Eğitim Başlamadı. Bah ç esine Anaokulu 2004/58 6 Ahmet Cevdet Paşa İ. Ö.O. Bah ç esine 2004/59Eğitim Başlamadı. Anaokulu 2004/58 7 İbni Sina İlk ö ğretim Okulu 2004/63Eğitim Başlamadı. Spor Salonu 8 Dumlupınar İlk ö ğretim Okulu 2004/63Eğitim Başlamadı. Spor Salonu 9 Ç ağlar İlk ö ğretim Okulu 30076/1Eğitim Başlamadı. Ek Bina 10Atapark Mahallesi31055/6Eğitim Başlamadı. İlk ö ğretim Okulu

47 Araç Sayısı İlçe Milli Müdürlüğünün 3 aracı bulunmaktadır. Ancak birisi Kazan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün hizmetindedir. Okullarımızda ise toplam 7 adet araç bulunmaktadır. Lojman Sayısı OKULUN ADI LOJMAN SAYISI FETHİYE KEMAL MUMCU ANADOLU LİSESİ 10 İNCİRLİ ANADOLU TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ10 İMAM HATİP LİSESİ 3 TARIM MESLEK LİSESİ 10+8 TOPLAM 41 NOT : Tarım Meslek Lisesinin Fatih Caddesi No:37 Adresinde 10 lojman dairesi bulunmakta olup, 2 lojman Dairesinde Tarım Bakanlığı personeli oturmaktadır. Ayrıca Basın Caddesinde bulunan 8 lojman dairesinden 4 tanesi (B1,B2,1,4) İncirli Anadolu Teknik ve Endüstri Meslek Lisesine tahsis edilmiş, diğer 4 tanesi ise (2,3,5,6) Tarım Meslek Lisesine aittir.

48 KARŞILAŞILAN PROBLEMLER VE ÖNERİLER İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü hizmet binasının fiziki yapısının yetersizliği, nitelikli personel sayısının az olması ve iş yoğunluğunun fazla olması nedeniyle istenilen düzeyde çalışma koşulları oluşturulamamıştır. Bu nedenle acilen sağlıklı bir binaya ve nitelikli personel sayısının arttırılmasına ihtiyaç duyulmaktadır. İlçemizde toplam derslik şube olduğu 30 kişilik sınıflarda eğitim öğretimin görülmesi için 1625 dersliğe daha ihtiyaç görüldüğünden; bu konuda belediyenin ve il özel idarenin okul binası yapılması için arsa yaratması veya tespit edilen arsalar üzerinde okul bina inşaatının ivedili olarak yapılması gerekmektedir.

49 Derslik ihtiyacının karşılanması için yalnızca dersliğe dönük okul binası yapmak eğitim öğretim niteliğini olumsuz etkilemektedir. Okul aynı zamanda sosyal çevrenin en önemli parçası olup, öğrencilerin en çok zaman geçirdiği yer olması nedeniyle okul projeleri hazırlanırken her türlü sosyal ve kültürel tesislerinde yer alacağı projelerin düzenlenmesi gerekmektedir. Bu belirtilen hususların Metropol’de arsa oluşturulması mümkün olmadığı durumlarda uygun alanlarda okul kampuslarının oluşturulması yoluyla bu sorunların giderilebileceği düşünülmektedir.

50 NOT: Okullarımızın kırtasiye,küçük onarım vb. giderlerin yerel imkanlarla (Okul Aile Birliği Başkanlığınca) karşılamasında büyük sorunlar yaşanmaktadır. Bazı okullarımız bu imkanlardan yoksundur. Bu nedenle; Bu tür giderlerin Okul Aile Birliği Başkanlığı kanalıyla değil; Özel Bütçeden (Özel İdarece) Genel Bütçeden (Bakanlıkça) veya Belediyeler ile işbirliği içerisinde kaynak yaratılarak çözülmesinin gerektiği düşünülmektedir.


"KEÇİÖREN KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG SUNUSU 2012." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları