Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ PAKMAYA ÜLKÜ HIZAL ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ PAKMAYA ÜLKÜ HIZAL ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ."— Sunum transkripti:

1 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ PAKMAYA ÜLKÜ HIZAL ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ

2 “Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez”

3 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI NELERDİR? èAmaçlarınızı belirlemek èPlanlı çalışmak èZamanı verimli kullanmak èVerimi azaltıcı etkenleri ortadan kaldırmak èUygun bir çalışma ortamı hazırlamak èDikkatinizi uyanık tutmak èDerse hazırlıklı olmak èNot tutmak èAraç gereç ve kaynaklardan yararlanmak èVerimli okumak èAralıklı tekrarlar yaparak unutmayı önlemek

4 BİR İNSANIN HEDEFİ YOKSA, DERS ÇALIŞMAK İÇİN BİR NEDENİ DE YOKTUR.

5 ÖNCELİKLE YAŞAMDAN NE BEKLEDİĞİNE KARAR VERMELİ VE HEDEFLERİNİ BELİRLEMELİSİN Nasıl bir gelecek istiyorsun? Hangi Üniversitede okumak istiyorsun? İlgi ve yeteneklerini biliyor musun? Mesleğin ne olacak? 5 yıl, 10 yıl sonra kendini nerede hayal ediyorsun? Hedef belirlerken gerçekçi düşünebiliyor musun? Hayallerini gerçekleştirebilmek için aşman gereken engelleri biliyor musun? Bütün bu konularda yardım alıyor musun?

6 BAŞARI DÜZEYİNİ YÜKSELTECEK 3 ANA ETKEN 1- İSTEK : 1- İSTEK : Öğrenmeyi istemek,konuya ilgi duymaktır. Öğrenmeyi istemek,konuya ilgi duymaktır. öğrenmek için çalışmaya kesin karar vermedir. öğrenmek için çalışmaya kesin karar vermedir. Öğrenme isteği ve çalışma azmi olmazsa çalışma can sıkıcı hale gelir. Öğrenme isteği ve çalışma azmi olmazsa çalışma can sıkıcı hale gelir.

7 BAŞARI DÜZEYİNİ YÜKSELTECEK 3 ANA ETKEN 2-DİSİPLİN ve ÇALIŞMA PLANI 2-DİSİPLİN ve ÇALIŞMA PLANI Zamanı planlamak,başarıyı şansa bırakmamak gerekir. Çalışma programını,her öğrenci kendi bağımsız görüşüyle kendi yapmalıdır. Çalışma programını,her öğrenci kendi bağımsız görüşüyle kendi yapmalıdır. Kendi yaptığı çalışma programını uygulayan öğrenci istediğini yapabildiği için özgürdür.

8 BAŞARI DÜZEYİNİ YÜKSELTECEK 3 ANA ETKEN 3-VERİMLİ ÇALIŞMA METODU 3-VERİMLİ ÇALIŞMA METODU Derse ön hazırlıklı gelmek, Derse aktif katılmak, Tekrar : Her türlü dersin unutulan miktarının en büyük kısmı öğrenmeden sonraki ilk saatlerde olur. Aynı konunun çeşitli aralıklarla tekrarlanması o konuyu tam olarak öğrenmeyi sağlar. Aynı konunun çeşitli aralıklarla tekrarlanması o konuyu tam olarak öğrenmeyi sağlar.

9 AMAN DİKKAT! INSAN ÖGRENDİKLERİNİ ÇOK ÇABUK UNUTUR.

10 UNUTMAYIN...! % 100 Öğrenilen bir bilginin; 20 dakika içinde %50 sini 60 dakika içinde %70 ini 24 saatte ise %80 nini UNUTUYORUZ...

11 TEKRAR Derslerinde başarısız olan bazı öğrencilerin,merakla kendilerini kaptırdıkları konularda ne kadar çok ayrıntılı bilgi edindiklerini,ihtiyaç duyulan anda hiç tereddüt etmeden gerekli bilgiyi hatırladıklarını hepimiz biliriz. bu öğrencilerin,meraklı oldukları konularda ki üstün hafızaları o konulara çok vakit ayırmalarından,sürekli o konuları arkadaşlarıyla tartışmalarından ve o konulardaki gelişmeleri takip etmelerinden ileri gelir

12 HAFIZA ÖZELLİKLERİ VE HAFIZAYI GELİŞTİRME İKİ TÜR HAFIZA VARDIR: 1-KISA SÜRELİ HAFIZA (KSH) 2- UZUN SÜRELİ HAFIZA (USH)

13 KISA SÜRELİ HAFIZA: KISA SÜRELİ HAFIZA: Duyularımıza gelen bilgiler, önce KSH’ye yerleşir ve saniyelerle sınırlıdır. Unutulan bilgiler geri gelmez. Duyularımıza gelen bilgiler, önce KSH’ye yerleşir ve saniyelerle sınırlıdır. Unutulan bilgiler geri gelmez. İlk kez aradığımız yada çok az kullandığımız bir telefon numarasını çevirdiniz, meşgul sesi aldığınızda numarayı tekrar çevirmek için ajandanıza bakmak zorunda kaldığınızı hatırlayın. İlk kez aradığımız yada çok az kullandığımız bir telefon numarasını çevirdiniz, meşgul sesi aldığınızda numarayı tekrar çevirmek için ajandanıza bakmak zorunda kaldığınızı hatırlayın.

14 UZUN SÜRELİ HAFIZA: Çalıştığınız bir dersin iki gün sonra da, aklınızda kalmasını istiyorsanız, bu bilginin KSH’den USH’ye geçmesi gerekir. Bu bilgiler düzenli tekrarlarla USH’de kalıcı hale gelir ve istenildiğinde kullanılabilir. Çalıştığınız bir dersin iki gün sonra da, aklınızda kalmasını istiyorsanız, bu bilginin KSH’den USH’ye geçmesi gerekir. Bu bilgiler düzenli tekrarlarla USH’de kalıcı hale gelir ve istenildiğinde kullanılabilir.

15 Kısa süreli hafızaya gelen bir bilginin uzun süreli hafızaya kodlanabilmesi için mutlaka tekrarların yapılması gerekir.

16

17

18

19

20

21

22

23 EN ÇOK UNUTULANLAR-1 Tam anlaşılmamış konular Rakamlar ve isimler Rastgele öğrendiklerimiz Aralıksız uzun süre çalışma ile öğrendiklerimiz Tekrarlanmayan bilgiler Mutsuz anlarda öğrendiklerimiz İstenmeden zorunluluk hissiyle öğrenilenler Düşünülmeden ezberlenen bilgiler İnançlarımıza ters düşen bilgiler Değişen zaman ve yerde öğrenilenler

24 EN ÇOK UNUTULANLAR-2 Olumsuz, mutsuzluk veren bilgiler Soyut bilgiler Uykusuzken öğrendiklerimiz Başarısızlığı çağrıştıran bilgiler İlgi alanımıza girmeyen bilgiler Bir işe yaramayacağına inanılan bilgiler Stresli bir durumda öğrenilen bilgiler Çağrışım ilişkileri zayıf bilgiler Önemsenmeyen bilgiler Pasif dinleme ile öğrenilen bilgiler

25 EN AZ UNUTULANLAR-1 Kişiye anlamlı gelen, tam anlaşılmış bilgiler Rakamlar ve isimler Bilinçli olarak hafızaya kaydedilenler 40 dk (öğren)+5 dk (tekrar)+10 dk (dinlen) ile öğrenilenler Çok tekrarlanan bilgiler Mutlu, neşeliyken öğrenilen bilgiler İsteyerek, yüksek motivasyonla öğrenilenler Üzerinde düşünülerek öğrenilenler Düşüncelerimizi onaylayan bilgiler Hep aynı zaman ve yerde öğrenilenler

26 EN AZ UNUTULANLAR-2 Somut, görsel bilgiler Uykudan önce öğrenilip, sonra tekrar edilen bilgiler Kişiye başarıyı çağrıştıran bilgiler İlgi alanımıza giren bilgiler Nerede, ne zaman ve nasıl kullanılacağı bilinen bilgiler Stressiz bir ortamda öğrenilen bilgiler Bildiklerimizi anımsatan bilgiler Önemli olduğu düşünülen bilgiler Aktif dinleme ile öğrenilen bilgiler

27 Dikkati Uyanık Tutmanın Yolu Derse aktif şekilde katılmak 1.Anlatılacak dersle ilgili neler bildiğini gözden geçirmek, ders öncesi hazırlık 2.Akla gelen soruları not etmek ve sormak 3.Derste belirsiz kalan noktaları daha sonra arkadaşına veya öğretmenine sormak 4.Anlatılanlarla iletişim içinde olmak

28 Hangi derse nereden nasıl başlayacağınızı bilemediğiniz yada çalışmaya başlamak için karar veremediğiniz, kararsızlık ve karışıklık durumları ancak hangi dersi ne zaman çalışacağınızı belirli bir sıraya koymakla yani “karar vermekle” ortadan kalkar. İşte çalışmada “PLAN” “neyi”, “nasıl”, “ne zaman” ve “nerede çalışacağınızı önceden belirlemek demektir. Plan Nedir? Planlı Çalışmayı Anlatayım Sana:

29 PLANLI ÇALIŞMANIN İLKELERİ 1. Sınavları, eksiklerini ve ertesi günkü dersleri göz önüne alarak çalışman gereken konuları belirle. 2. Her güne mutlaka okulda öğrendiklerini geliştirmek için günlük tekrar saati koy. Tekrar yapmak az çalışıp çok verim elde etmenin yollarından biridir. Öğrenilenler en çok ilk sekiz saat içinde unutulur.

30 3. Haftalık planlar yap. Çok uzun zamanlı planlar aksayabilir veya güncelliğini yitirebilir. 4. Haftada bir günü boş bırak. O güne, aksayan, daha çok çalışmak istediğin veya plan dışı konuları alabilirsin ya da planı başarıyla uygulamışsan ödül olarak istediğin gibi bir gün geçirebilirsin.

31 5. Günde kaç saat çalışabileceğini belirle. 6. Günün hangi saatlerinde çalışacağını belirle. Bu hergün farklı da olabilir. Yeter ki yorgun olamayacağın saatler olsun. 7. Hangi konuyu, ne kadar, hangi kaynaklardan çalışacağını belirleyerek her güne bir veya iki konu yerleştir. 8. Yapamayacağın kadar çok konuyu bir güne yükleme. 9. Çalışmakta zorlandığın konuyu bir günde çalışmak yerine parçalara bölerek bir haftaya yayabilirsin. Ders çalışmaya da bu konudan başla.

32 ÇALIŞIYORUM ; GELECEĞİMİ ÖNEMSİYORUM !!!!!!

33 OTURARAK BAŞARIYA ULAŞAN TEK VARLIK TAVUKTUR……………

34 10. Çalışma masanda dikkatini dağıtacak şeyler, karşı duvarda posterler olmasın. 11. Çalışma masasında dersten başka bir şey yapma. Çağrıştırıcı etki yaratır. Hayal kurmak, bulmaca çözmek, TV seyretmek, yemek yemek vb. etkinlikleri çalışma aralarında başka bir yerde yap. 12. Hayal kurduğunu farkettiğin de, hayalini çalışmanın sonuna ertele. Başaramazsan masandan kalkıp başka bir yerde hayalini kurunca tekrar dön. 13. Müzik dinleyerek, TV karşısında çalışma. Aynı anda iki şey yapamazsın. Konsantrasyonunu sık sık dağıtacağından verimin düşer.

35 45 – 50 DAKİKA ÇALIŞTIKTAN SONRA MUHAKKAK 10 DAKİKA MOLA VER. BÖYLECE ZİHNİNİ DİNLENDİRMİŞ OLURSUN ve YAPACAĞIN ÇALIŞMALAR DAHA VERİMLİ OLUR

36 14. Çalışmanın tamamı bir seferde bitirebileceğin gibi akşam yemeğine kadar günlük tekrar ve çalışmanın bir bölümünü, yemekten sonra da diğer kısmını yapabilirsin. 15. Çalışman için minimum bir saat ver. Emeğin günde bir, bir buçuk saat gibi olsun. (Bu hiç çalışmayan biri için 30 dk. bile olabilir) Ancak zaman içinde bunu yavaş yavaş artırmaya çalış. 16. Kesinlikle hedeflediğin programı erteleme. Keyif veren şeyleri çalışmaktan önce değil, sonra yap. Programının başarılı olmasındaki en önemli şeylerden biri de budur.

37 17. Unutma ki ders çalışma işini senden başkası yapmayacaktır. Başarılı ve başarısız olmanın tek sorumlusu SENSİN.

38 YATILI OKULLARDA EĞİTİM BAŞARISI DAHA YÜKSEKTİR -Düzenli ve programlı çalışma saatleri. -Etüt odalarının zihnin dağılmasına sebep olacak ve çalışmayı engelleyecek uyaranlardan arındırılmış olması. -Sabah etütleriyle sağlanan tekrar imkanı.

39 BAŞARILI İNSANLARIN ORTAK ÖZELLİKLERİ Başarılı insanlar yüksek bir özgüvene sahiptir. Başarılı insanların hayatta belirlenmiş kişisel hedefleri ve değerleri vardır. Başarılı insanlar aynı zamanda kendi davranışları ve gelecekleri için sorumluluk üstlenirler.

40 BAŞARILI İNSANLARIN ORTAK ÖZELLİKLERİ Başarılı insanlar yenilgilerini kabullenip onları aşma konusunda kararlılık gösterirler. Başarılı insanlar kendileriyle barışıktır. Başarılı insanlar zamanlarını etkili kullanırlar Başarılı insanlar kendilerini sürekli geliştirme çabası içindedirler.

41 ÖLÇÜLÜ VE DÜZENLİ YAPILAN HER ÇALIŞMANIN SONU BAŞARILI OLUR!..

42 BAŞARININ ÖZETİ M.KEMAL ATATÜRK’E “ORDU YOK!” DEDİLER : “KURULUR!” DEDİ. “PARA YOK!” DEDİLER :“BULUNUR!” DEDİ. “DÜŞMAN ÇOK!” DEDİLER :“YENİLİR!” DEDİ. VE BÜTÜN DEDİKLERİ OLDU.

43 BAŞARILAR…


"VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ PAKMAYA ÜLKÜ HIZAL ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları