Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BORNOVA HEDEF ÖZEL REHBERLİK SERVİSİ. “Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez”

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BORNOVA HEDEF ÖZEL REHBERLİK SERVİSİ. “Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez”"— Sunum transkripti:

1 BORNOVA HEDEF ÖZEL REHBERLİK SERVİSİ

2 “Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez”

3 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI NELERDİR? è Amaçlarınızı belirlemek è Planlı çalışmak è Zamanı verimli kullanmak è Verimi azaltıcı etkenleri ortadan kaldırmak è Uygun bir çalışma ortamı hazırlamak è Dikkatinizi uyanık tutmak è Derse hazırlıklı olmak è Not tutmak è Araç gereç ve kaynaklardan yararlanmak è Verimli okumak è Aralıklı tekrarlar yaparak unutmayı önlemek

4 ÇOK ÇALIŞMAK DEĞİL, VERİMLİ ÇALIŞMAK ÖNEMLİDİR  Amasya’da kütüphane açmak isteyen iki kişi var;Ahmet Bey ve Necati Bey.. Her ikisi de aynı imkanlara sahip.Aynı zamanda kütüphanelerini açmak için harekete geçiyorlar.Ahmet Bey kütüphanesini daha çabuk açmak için gelen kitapları sınıflamadan, yazar kitap ayrımı yapmadan raflara dizdiriyor.

5 ÇOK ÇALIŞMAK DEĞİL, VERİMLİ ÇALIŞMAK ÖNEMLİDİR  Necati Bey ise her gelen kitabı türüne,yazarına ve alfebetik sıraya göre ayırarak raflara o şekilde dizdiriyor. Netice de Ahmet Bey kütüphanesini daha önce açıyor.Fakat Ahmet Bey’in kütüphanesine gelenler kitaplar sınıflandırılmadığı için aradıkları kitabı bulmaları saatler bazen günlerce sürüyor.

6 ÇOK ÇALIŞMAK DEĞİL, VERİMLİ ÇALIŞMAK ÖNEMLİDİR  Zamanla insanlar Ahmet Bey’in kütüphanesine gitmeyi bırakıyorlar.Necati Beyin kütüphanesinde kitaplar sınıflandırılarak yerleştirildiği için insanlara aradıkları kitap hemen veriliyor.  Düzenli bir şekilde çalışma yapan Necati Bey kütüphanesiyle insanlara faydalı oluyor.

7 BAŞARI DÜZEYİNİ YÜKSELTECEK 3 ANA ETKEN 1- İSTEK VE AZİM : Öğrenmeyi istemek,konuya ilgi duymaktır. Azim,öğrenmek için çalışmaya kesin karar vermedir. Öğrenme isteği ve çalışma azmi olmazsa çalışma can sıkıcı hale gelir.

8 BAŞARI DÜZEYİNİ YÜKSELTECEK 3 ANA ETKEN 2-DİSİPLİN ve ÇALIŞMA PLANI  Zamanı planlamak,başarıyı şansa bırakmamak gerekir.  Çalışma programını,her öğrenci kendi bağımsız görüşüyle kendi yapmalıdır.  Kendi yaptığı çalışma programını uygulayan öğrenci,işlere hakim olduğu,istediğini yapabildiği için özgürdür.

9 BAŞARI DÜZEYİNİ YÜKSELTECEK 3 ANA ETKEN 3-VERİMLİ ÇALIŞMA METODU  Derse ön hazırlıklı gelmek,  Derse aktif katılmak,  Tekrar : Her türlü dersin unutulan miktarının en büyük kısmı öğrenmeden sonraki ilk saatlerde olur. Aynı konunun çeşitli aralıklarla tekrarlanması o konuyu tam olarak öğrenmeyi sağlar.

10 AMAN DİKKAT! INSAN ÖGRENDİKLERİNİ ÇOK ÇABUK UNUTUR.

11 UNUTMAYIN...! % 100 Öğrenilen bir bilginin; 20 dakika içinde %50 sini 60 dakika içinde %70 ini 24 saatte ise %80 nini UNUTUYORUZ...

12 TEKRAR  Derslerinde başarısız olan bazı öğrencilerin,merakla kendilerini kaptırdıkları futbol,pop müzik,otomobil markaları gibi konularda ne kadar çok ayrıntılı bilgi edindiklerini,ihtiyaç duyulan anda hiç tereddüt etmeden gerekli bilgiyi hatırladıklarını hepimiz biliriz.Muhakkak ki bu öğrencilerin,meraklı oldukları konularda ki üstün hafızaları o konulara çok vakit ayırmalarından,sürekli o konuları arkadaşlarıyla tartışmalarından ve o konulardaki gelişmeleri takip etmelerinden ileri gelir

13 Dikkati Uyanık Tutmanın Yolu  Derse aktif şekilde katılmak 1. Anlatılacak dersle ilgili neler bildiğini gözden geçirmek, ders öncesi hazırlık 2. Akla gelen soruları not etmek ve sormak 3. Derste belirsiz kalan noktaları daha sonra arkadaşına veya öğretmenine sormak 4. Anlatılanlarla iletişim içinde olmak

14 Bir yılın değerini; tek dersten kalan öğrenci bilir. Bir ayın değerini; prematüre bir çocuk doğuran anne bilir. Bir haftanın değerini; haftalık derginin editörü bilir. Bir saatin değerini; konusunu o ders saatinde bitirmesi gereken öğretmen bilir Bir dakikanın değerini; uçağı kaçıran yolcu bilir. Bir saniyenin değerini; kaza atlatan kişi bilir. Bir milisaniyenin değerini; 100 metrede gümüş madalya alan atlet bilir. Zaman

15 Hangi derse nereden nasıl başlayacağınızı bilemediğiniz yada çalışmaya başlamak için karar veremediğiniz, kararsızlık ve karışıklık durumları ancak hangi dersi ne zaman çalışacağınızı belirli bir sıraya koymakla yani “karar vermekle” ortadan kalkar. İşte çalışmada “PLAN” “neyi”, “nasıl”, “ne zaman” ve “nerede çalışacağınızı önceden belirlemek demektir. Plan Nedir? Planlı Çalışmayı Anlatayım Sana:

16 VERİMİ AZALTICI ETKENLERİ ORTADAN KALDIRINIZ Yorgunluk Elem Duygusu Fazla Heyecan Aile Dertleri UykusuzlukKorkuEndişeAcelecilik Normalin Altında Yada Üstündeki Fiziki Şartlar( çok soğuk, çok sıcak ) Araç Gereç Noksanlığı Başka Yerde Olma Düşüncesi Dikkati Dağıtacak Poster, Resim,Müzik AğrıÖfkeAçlıkTelaş Sızı Aşırı Kaygı Aşırı Tokluk

17 PLANLI ÇALIŞMANIN İLKELERİ  1. Sınavları, eksiklerini ve ertesi günkü dersleri göz önüne alarak çalışman gereken konuları belirle.  2. Her güne mutlaka okulda öğrendiklerini geliştirmek için günlük tekrar saati koy. Tekrar yapmak az çalışıp çok verim elde etmenin yollarından biridir. Zira öğrenilenler en çok ilk sekiz saat içinde unutulur.

18 3. Haftalık planlar yap. Çok uzun zamanlı planlar aksayabilir veya güncelliğini yitirebilir. 4. Haftada bir günü boş bırak. O güne, aksayan, daha çok çalışmak istediğin veya plan dışı konuları alabilirsin ya da planı başarıyla uygulamışsan ödül olarak istediğin gibi bir gün geçirebilirsin.

19 5. Günde kaç saat çalışabileceğini belirle. 6. Günün hangi saatlerinde çalışacağını belirle. Bu hergün farklı da olabilir. Yeter ki yorgun olamayacağın saatler olsun. 7. Hangi konuyu, ne kadar, hangi kaynaklardan çalışacağını belirleyerek her güne bir veya iki konu yerleştir. 8. Yapamayacağın kadar çok konuyu bir güne yükleme. 9. Çalışmakta zorlandığın konuyu bir günde çalışmak yerine parçalara bölerek bir haftaya yayabilirsin. Ders çalışmaya da bu konudan başla.

20 ÇALIŞIYORUM ; GELECEĞİMİ ÖNEMSİYORUM !!!!!!

21 OTURARAK BAŞARIYA ULAŞAN TEK VARLIK TAVUKTUR……………

22 10. Çalışma masanda dikkatini dağıtacak şeyler, karşı duvarda posterler olmasın. 11. Çalışma masasında dersten başka bir şey yapma. Çağrıştırıcı etki yaratır. Hayal kurmak, bulmaca çözmek, TV seyretmek, yemek yemek vb. etkinlikleri çalışma aralarında başka bir yerde yap. 12. Hayal kurduğunu farkettiğin de, hayalini çalışmanın sonuna ertele. Başaramazsan masandan kalkıp başka bir yerde hayalini kurunca tekrar dön. 13. Müzik dinleyerek, TV karşısında çalışma. Aynı anda iki şey yapamazsın. Konsantrasyonunu sık sık dağıtacağından verimin düşer.

23 35 – 40 DAKİKA ÇALIŞTIKTAN SONRA MUHAKKAK 10 DAKİKA MOLA VER. BÖYLECE ZİHNİNİ DİNLENDİRMİŞ OLURSUN ve YAPACAĞIN ÇALIŞMALAR DAHA VERİMLİ OLUR

24 14. Çalışmanın tamamı bir seferde bitirebileceğin gibi akşam yemeğine kadar günlük tekrar ve çalışmanın bir bölümünü, yemekten sonra da diğer kısmını yapabilirsin. 15. Çalışman için minimum bir saat ver. Emeğin günde bir, bir buçuk saat gibi olsun. (Bu hiç çalışmayan biri için 30 dk. bile olabilir) Ancak zaman içinde bunu yavaş yavaş artırmaya çalış. 16. Kesinlikle hedeflediğin programı erteleme. Keyif veren şeyleri çalışmaktan önce değil, sonra yap. Programının başarılı olmasındaki en önemli şeylerden biri de budur.

25 17. Unutma ki ders çalışma işini senden başkası yapmayacaktır. Başarılı ve başarısız olmanın tek sorumlusu SENSİN.

26 YATILI OKULLARDA EĞİTİM BAŞARISI DAHA YÜKSEKTİR -Düzenli ve programlı çalışma saatleri. -Etüt odalarının zihnin dağılmasına sebep olacak ve çalışmayı engelleyecek uyaranlardan arındırılmış olması. -Sabah etütleriyle sağlanan tekrar imkanı.

27 BAŞARILI İNSANLARIN ORTAK ÖZELLİKLERİ  Başarılı insanlar yüksek bir özgüvene sahiptir.  Başarılı insanların hayatta belirlenmiş kişisel hedefleri ve değerleri vardır.  Başarılı insanlar aynı zamanda kendi davranışları ve gelecekleri için sorumluluk üstlenirler.

28 BAŞARILI İNSANLARIN ORTAK ÖZELLİKLERİ  Başarılı insanlar yenilgilerini kabullenip onları aşma konusunda kararlılık gösterirler.  Başarılı insanlar kendileriyle barışıktır.  Başarılı insanlar zamanlarını etkili kullanırlar  Başarılı insanlar kendilerini sürekli geliştirme çabası içindedirler.

29 ÖLÇÜLÜ VE DÜZENLİ YAPILAN HER ÇALIŞMANIN SONU BAŞARILI OLUR!..

30 BAŞARININ ÖZETİ M.KEMAL ATATÜRK’E “ORDU YOK!” DEDİLER : “KURULUR!” DEDİ. “PARA YOK!” DEDİLER :“BULUNUR!” DEDİ. “DÜŞMAN ÇOK!” DEDİLER :“YENİLİR!” DEDİ. VE BÜTÜN DEDİKLERİ OLDU.

31 HAYAT BOYU BAŞARILAR…


"BORNOVA HEDEF ÖZEL REHBERLİK SERVİSİ. “Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez”" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları