Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Aydın Ünversitesi Van MEB Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Öğretmenlerine.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Aydın Ünversitesi Van MEB Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Öğretmenlerine."— Sunum transkripti:

1 Aydın Ünversitesi Van MEB Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Öğretmenlerine

2 GÜNAY ÖZARIN ÖZTÜRK Meslek : Öğretmen / Koç Tecrübe : 14 Yıl

3 2. Gün - İçerik Öğrenci Koçluğu Nedir? Öğretmenler için Koçluk Öğretmenler için Faydalı Kitap ve Siteler Öğrenciyi Anlamak Öğrenci Koçluğu Planı

4 ÖĞRENCİ KOÇLUĞU

5 KOÇLUK NEDİR? KOÇLUK, danışanın performans, öğrenme ve gelişiminin kolaylaştırılması sanatıdır. Danışanların kişisel ve profesyonel potansiyellerini maksimize etmek amacıyla düşünce doğurucu ve yaratıcı bir süreçte onlarla ortaklık yapmaktır. (ICF)

6 ÖĞRENCİ KOÇLUĞU Öğrencinin kendini tanıması, hedeflerini belirlemesi, tutum ve davranışlarını düzenlemesi, öğrenmeyi hızlandırması süreçlerinde kolaylaştırıcı rol üstlenmektir.

7 “Kimseye birşey öğretemezsiniz, yalnızca yanıtı kendi içinde bulmasına yardımcı olursunuz.” Galileo Galilei

8 KOÇLUĞUN OKULLARDAKİ FAYDALARI National Framework for Mentoring and Coaching, DfES, schools.pdf Öğrenciler için: Öğrenme, Motivasyon, Organizasyon becerisi, Soru sorma yeteneği, İşbirliği Öğrenme stratejilerinin gelişimi

9 KOÇLUĞUN OKULLARDAKİ FAYDALARI National Framework for Mentoring and Coaching, DfES, schools.pdf Öğretmenler için: Kendine güven, Öğrenme isteği, Değişimde artış, Öğretme ve öğrenme stratejilerine değişik bir açı ile bakmak.

10 KOÇLUĞUN OKULLARDAKİ FAYDALARI National Framework for Mentoring and Coaching, DfES, schools.pdf Okul Liderleri için: Öğrenmeye ve gelişime açık liderlik, Okulun bir organizasyon olarak etkinliğinin artmasının sağlanması.

11 ÖĞRETMENLER İÇİN KOÇLUK

12 Sınıf Büyüklüğü Öğretmenin Niteliği Ev ve Aile Faktörleri Öğretmen Niteliğinin Çocuğun Başarısındaki Etkisi Yüzde Kaçtır? 3, 4 ve 5. sınıflarda matematik başarısındaki etmenler. Ferguson, F., Roland. (1997). Paying for Public Education: New Evidence of How and Why Money Matters. Harward Journal on Legistation 2B, pp

13 Yeni Bir Öğretmenin İlk Yılı Davranış Dönemleri Beklenti I: Süper işler yaparım Hayatta Kalayım Gerçekleri gördüm Silkin ve kendine gel Derin düşünme Beklenti II: Katkı sunarım AGU EYL EKİ KAS ARA OCA ŞUB MAR NİS HAZ TEM The Stages of a Teacher’s First Year by Ellen Molr. In a better Beginning: Supporting New Teachers, by Marge Scherer (Ed.) 1999, Alexandra. ASCD.org

14 Öğretmen Bakışına Yeni Bir Pencere Kendi öğretim pratiğini açıklayabilmek Öğretebilmek AçıklayamayanAçıklayan Yapamayan GİZEMLİ ÖĞRETMEN TEORİ İYİ; SÖZ ÇOK Yapan BÜYÜCÜ ÖĞRETMENÇÖZÜM ÇOK Dunne, Kathy and Villani, Susan. (2007). Mentoring New Teachers Through Calloborative Coaching. Linking Teacher and student Learning. San Francisco. WestEd, 2007

15 Öğretmenlerin gelişme engelleri ₋ Kıdemsiz olduğum için, bütün ek işler bana bırakılıyor. ₋ Gelir düzeyi düşük aile, evde yetiştiremediği çocuğu biz mi eğiteceğiz? ₋ Ver parayı çocuğa, sokağa sal. Çocuk dünyanın merkezi benim diye geziyor. ₋ «Eti senin, kemiği benim» dönemi geride kalmış, öğrenciye sesini yükseltsen, velisi ertesi günü okulda. Adam sende…ne yaparsa yapsınlar bir gözünü kapat. ₋ Burası Romanların oturduğu mahalle, veliler her bahaneyle kavga çıkartıyorlar. ₋ Avrupa’da öğretmenler yüksek maaş alıyorlar. Bu maaşa bu kadar iş.

16 Öğretmenlerin gelişme engelleri ₋ Bu sınıf çok kalabalık; söz geçmiyor. ₋ Çalıştım, çalıştım da ne oldu? Takdiri gene Müdür’ün hemşehrisi/uydusu aldı. ₋ Ders programı adil değil; adam kayırılıyor. ₋ Çalışıyorum da ne oluyor? Çalışmayanla aynı parayı alıyorum. ₋ Hizmet içi eğitime gitsem ne olacak? Daha fazla angarya… ₋ Anne, baba ilgisiz; ben ilgilensem ne olur? ₋ Bu şehrin/kasabanın kültürü bana göre değil; karışmasam daha iyi. ₋ İstemediğim yere tayin oldum. Birkaç yıl dayanacağız artık. ₋ Çalış; çalış kim takdir edecek?

17 ÖĞRETMENLER İÇİN TAVSİYE KİTAPLAR

18 ÖĞRETMENLER İÇİN TAVSİYE WEB SAYFALARI https://www.nationalcollege.org.uk/

19 ÖĞRENCİYİ ANLAMAK

20 Su Kristalleri / Dr. Masura Emoto

21 Beceri-Motivasyon Matrisi Yüksek Beceri Düşük Beceri Yüksek Motivasyon Düşük Motivasyon Yanında yürü; eşlik et Yönlendir, yol göster Birebir çalış Yüreklendir, Sırdaş ol Powell, G., Chambers, M. and Baxter, G., Pathways to Coaching: A guide for team leaders, Bristol: TLO.

22 Beceri-Motivasyon Matrisi Hedefleri aydınlat İlerleme için destek sağla Modelleme, gözlem, ifade uygulamaları Planlamayı paylaş İlişki oluştur Geri bildirim sağla Rehberlik et ve yön göster Araştır ve uygula; kanıtlar elde et Desteği yansıt Dinle Soru sor Tekrar et Hareketleri planla Dawson, Peg. Guare, Richard “Smartbut scattered, revolutionary “executive skills” approach to helping kids reach their potential”The Guilford Press A Division of Guilford Publications, Inc. 72 Spring Street, New York, NY ’li Çalışma: BECERİ MOTİVASYON MATRİSİNİN DOLDURULMASI

23 Beceri-Motivasyon Matrisi Yüksek Beceri Düşük Beceri Yüksek Motivasyon Düşük Motivasyon Powell, G., Chambers, M. and Baxter, G., Pathways to Coaching: A guide for team leaders, Bristol: TLO. Hedefleri aydınlat Modelleme, gözlem, ifade uyg. Planlamayı paylaş İlişki oluşturGeri bildirim sağla Rehberlik et ve yön göster Araştır ve uygula; kanıtlar elde et Desteği yansıt Dinle Soru sor Tekrar et Hareketleri planla

24 Süreç MESAJ TEPKİ ÖĞRENCİ: Bir türlü ödevime başlayamıyorum. Ödev yapmaktan nefret ediyorum. Okuldan nefret ediyorum. Çok sıkıcı. Hayatta işimize yarayacak bir şeyler öğretmiyorlar; hepsi ıvır, zıvır. Yaşım biraz daha ilerlesin okulu bırakacağım. Bu dünyada başarılı olmak için okula gitmeye gerek yok. Horn,Sam (1997), «Thong Fu», Boyner Holding Yayınları, İstanbul.

25 Süreç MESAJ TEPKİ ENGEL TÜRÜ Okulu bırakırsan burs imkanını kaybedersinUyarma, tehdit Öğrenmek insanın elde edebileceği en büyük nimettirAhlak dersi, öğüt Ödevini yapmak için neden bir program hazırlamıyorsun?Akıl verme, öneri ve çözüm sunma Bir üniversite mezunu, bir lise mezunundan % 50 daha fazla kazanıyor. Nutuk çekme, öğretme, gerçekleri anlatma İleriyi göremiyorsun; daha çok gençsinYargılama, suçlama, eleştirme Sen başarılı bir öğrencisin; bunları atlatırsınÖvme, pohpohlama

26 Süreç MESAJ TEPKİ ENGEL TÜRÜ Ayak takımı gibi konuşuyorsun!İsim takma Ben de sevmezdim; ama bak şimdi neredeyim…Ahlak dersi, öğüt Hiçbir çaba harcamazsan tabi ki başaramazsın.Yorumlama, tahlil yapma Bir de müdüre/annenlere söyle, ne oluyor bakalımTehdit etme, korkutma Bir daha duymayacağım!Reddetme, görmezden gelme Peki; hafta sonu ne yapıyorsun?Konuyu değiştirme, dikkat dağıtma.

27 Süreç MESAJ TEPKİ MESAJ ENGEL

28 Mesaj Karışıklığı Kabul edilebilir davranış Kabul edilemez davranış Kişiden kişiye Zamana göre Mekana göre Şartlara göre Moral durumuna göre Değişiyor. Öğrencinin davranışları Kabul edilebilir davranış Kabul edilemez davranış Öğrencinin davranışları

29 Koçluğun Desteği Kabul edilebilir davranış Sorun Öğretmen ve idarenin Yardım etme becerileri Yüzleştirme becerileri Sorun Öğrencinin Kabul edilebilir davranış Sorun öğretmen ve idarenin Sorun Öğrencinin

30 Öğrenciyle konuşurken Sen dili değil, ben dili kullan Emretme! Rica et! Dikte etme! Açıkla! Cevap verme! Duygusunu tarif et! Başarısının farkına varmasını sağla! (Kayıt Aracı) Sözleşme yap! Ama, fakat, yalnız vb. kullanma «ve» kullan! Hayır deme! Şarta bağla; seçenek sun!

31 OLUMLU KAYIT ARACI OLAYLARTARİHNASIL SONUÇLANDI? İYİ OLAN NEYDİ ? DAHA İYİ NASIL YAPILIR ?

32 KIZGINLIK /TELAŞ/GÜCENİKLİK KAYIT ARACI NE ZAMAN OLUYOR? KIZDIĞI/TELAŞLANDIĞIM/ GÜCENDİĞİM ZAMAN NE YAPIYORUM? NE YAPARSAM DAHA İYİ OLUR?

33 Çocuklar (Şiir) Çocuklarınız sizin çocuklarınız değil, Onlar kendi yolunu izleyen Hayat'ın oğulları ve kızları. Sizin aracılığınızla geldiler ama sizden gelmediler Ve sizinle birlikte olsalar da sizin değiller. Onlara sevginizi verebilirsiniz, düşüncelerinizi değil. Çünkü onların da kendi düşünceleri vardır. Bedenlerini tutabilirsiniz, ruhlarını değil. Çünkü ruhlar yarındadır, Siz ise yarını düşlerinizde bile göremezsiniz. Siz onlar gibi olmaya çalışabilirsiniz ama sakın onları Kendiniz gibi olmaya zorlamayın.

34 Çünkü hayat geriye dönmez, dünle de bir alışverişi yoktur. Siz yaysınız, çocuklarınız ise sizden çok ilerilere atılmış oklar. Okçu, sonsuzluk yolundaki hedefi görür Ve o yüce gücü ile yayı eğerek okun uzaklara uçmasını sağlar. Okçunun önünde kıvançla eğilin Çünkü okçu, uzaklara giden oku sevdiği kadar Başını dimdik tutarak kalan yayı da sever. Halil Cibran

35 KOÇLUK YETKİNLİKLERİ The seven steps of effective EXECUTIVE COACHING ( Sabine Dembkowski, Fiona Eldridge and Ian Hunter) Uyum sağlama Derin dinleme Yaratıcı soru sorma Açık hedef planlama Etkili geri beslemede bulunmak Sezgi Koçluk varlığı

36 ETKİN DİNLEME KOÇLUK YETKİNLİKLERİ Çevre şartları uygunluğu : Öğrencinin rahat edeceği ve rahatsız edilmeyecek bir yerde dinleme yapılması Dinlemede % öğretmen ; % danışan oranının korunması. Hedef bazlı dinleme: Amaçtan ayrılmadan yapılan dinleme.

37 ETKİN DİNLEME KOÇLUK YETKİNLİKLERİ Soyutlaştırma miktarı, somutlaştırma miktarı: Soyut kavramların yerleşmesini sağlama ve karşılığını bulma. Öğrenci yaklaşımına göre dinlemek: Öğrenci için daha önceden yapılan değerlendirmelerin doğruluğu görmek amacıyla dinlemek.

38 ETKİN DİNLEME KOÇLUK YETKİNLİKLERİ Kişi, konu ayrımına göre dinlemek: Öğrencinin kişisel algısını konudan bağımsız hale getirmek Beden dilini dinlemek: Beden dili ile söze yaptığı katkıları gözlemlemek. Tekrarlanan Kelimeleri dinlemek: Seans içinde sürekli tekrar edilen kelimeleri takip ederek süreci ilerletmek.

39 SİSTEM 1 VE SİSTEM 2

40 SORULARAB Düzenli-Sakin-Araştırmacı bir arkadaşım var sizce hangi mesleği yapıyor? KütüphaneciÇiftçi Kalabalık-Karışıklık-Cüzdan ne çağrıştırıyor? HırsızlıkKonser Hangi peyniri tercih edersiniz?% 90 yağsız% 10 yağlı Güvenli bir firmadasınız, nasıl bir maaş sistemini tercih edersiniz? 1.yıl 12 X ve 2. yıl 12 X yıl 12X ve 2. yıl 12X Hangi hastaneyi tercih edersiniz?Hastaların %95’i sağ salim taburcu oluyor. Hastaların % 5’ini tedavi sırasında kaybediyor.

41 GÜÇLÜ SORU SORMA KOÇLUK YETKİNLİKLERİ Soru sormanın gücü nereden geliyor? Beyin görüntüyle çalışır Beyin olumsuzla, olumluyu ayırmaz Beyin klasör yöntemiyle çalışır Beyin soruya, muhakkak cevap hazırlar

42 GÜÇLÜ SORU SORMA KOÇLUK YETKİNLİKLERİ ÖĞRETMENİN KENDİNE SORACAĞI SORULAR ? SİSTEM 2 GRUP ÇALIŞMASI ÖĞRENCİYE SORULACAK SORULAR?

43 ÖĞRENCİ KOÇLUĞU PLANI

44 Facing the Giants-Death Crawl

45 Öğrenci /Veli Bilgi Formu Kişisel Bilgiler : Öğrencinin psikolojik tedavi görüp görmediği mutlaka sorulmalı. Açık Uçlu Sorular: Hedefin nedir? Senin hedefine ulaşmana yardımcı olacak güçlü yanların hangileridir? Hedefine giden yolda, geliştirmeye ihtiyaç duyduğun özelliklerin hangileridir?

46 YAŞAM AMACI DEĞERLER VİZYON MİSYON Değerlerin Bulunması

47 STRATEJİ DEĞERLER VİZYON MİSYON DOKTRİNLER

48 Lütfen yanınızdakine vizyonunu ve misyonunu sorun!

49 D.I.S.C Kişilik Envanteri D.I.S.C. Kişilik Envanteri "bilimsel" bir davranış profili belirleme aracıdır. – Kendinizi daha iyi tanımanızı, – Güçlü ve zayıf yönlerinizi keşfetmenizi, – Hangi iş ve meslek gruplarında başarılı olacağınızı belirler. * (9. sınıf ve üzeri öğrencilere uygulanabilir.)

50 Beceri ve YeteneklerinBelirlenmesi

51 Öğrenme Stilinin Belirlenmesi

52 Belirgin, basit, açık S PECIFIC Ölçülebilir, sayı içerir, miktar belirtir, görece belirtir M EASURABLE Ulaşılabilir, uygun, üzerinde anlaşılmış, kabul edilebilir, A TTAINABLE Gerçekçi, sonuç odaklı, tam ilgi kuran R EALISTIC Zaman sınırı belirli T IMELY Hedef Belirlenmesi ve Hedefe Yolculuk

53 HEDEF ve HEDEF YOLCULUĞU İÇİN FAYDALI FORMLAR

54

55

56 EĞİTİM, HEDEFLER VE SINAV

57 “PISA” Nedir ? Programme for International Student Assessment Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) tarafından 1997'de geliştirilen uluslar arası 2 saatlik bir sınavdır. İlk uygulaması; 2000 yılında, 32 farklı ülkeden(28 OECD ülkesi), öğrenciye yapılmıştır. Üç yılda bir yapılır ve her dönem belli bir derse yoğunlaşılır ancak öğrenciler diğer ana derslerden de sınanır. Öğrenci yaşı 15’tir.

58 PISA’nın Amacı Eğitim yöntemlerinde standartlaştırmayı ve gelişmeyi arttırmak, Dünyada okul çocuklarının başarısını karşılaştırmak ve test etmektir.

59 PISA 2012 SONUÇLARI 65 (34 OECD) ülke katılmış ve 28 milyon öğrenci adına öğrenci sınanmıştır. Yoğunlaşılan alan, matematik, okuma ve problem çözümüdür. Kanada, Finlandiya, Japonya, Singapur ve Güney Kore en yüksek notu alan ülkeler. Türkiye 448 puan (44. sırada)OECD averajı 494

60 Başaranların ortak özellikleri… Öğretmenleri en başarılı mezunlarından seçiyorlar ve detaylı olarak eğitiyorlar, Öğretmenlere, meslektaşları ile birlikte çalışıp, yeni uygulamalar geliştirecekleri imkanlar yaratıyorlar, Öğretmenlerine, işlerini iyi yapabilmeleri için dış destek sağlıyorlar, Öğretmenlerin tüm bu çabalarını, güçlü bir devlet, onların refah seviyesini arttırarak takdir ediyor. Bu ülkeler kendi eğitimcilerinin deneyimlerini pekiştirerek yaptıkları işi daha iyi yapmalarını sağlıyor ve okul performanslarını dışardan bir gözlem ile denetlemeye ihtiyaç duymuyorlar.

61 Türkiye (448 puan) Geniş Tabanlı Eğitim Sistemi Koşar Uçar Tırmanır Yüzer ? Biz aslında herkesi başka biri yapmaya çalışıyoruz. O yüzden de insanların kendi olma potansiyellerini yok ediyoruz.

62 DETAY BİLGİ… http//www.pisa.oecd.org Youtube “PISA (Measuring student success around the world)”

63

64

65

66 Benimle iletişime geçebilirsiniz… Günay Özarın Öztürk Ofis Tel: Mob.Tel:


"Aydın Ünversitesi Van MEB Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Öğretmenlerine." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları