Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yazılım Mühendisliği ALİ FINDIK GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ 2015.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yazılım Mühendisliği ALİ FINDIK GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ 2015."— Sunum transkripti:

1 Yazılım Mühendisliği ALİ FINDIK GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ 2015

2 Yazılım Mühendisliği Nedir? SoruCevap  Yazılım nedir? Bilgisayar programları ve onlarla ilgili dokümantasyondur. Yazılım ürünleri belli bir alandaki belli bir müşteri için de üretilebilir, genel pazar kullanımı için de üretilebilir.  İyi bir yazılımın özellikleri nelerdir? İyi bir yazılım, gerekli fonksiyonları yerine getirmeli, müşterinin talep ettiği performans kriterlerini sağlamalı, yenilenebilir, güncellenebilir ve tekrar kullanılabilir olmalıdır.  Yazılım mühendisliği nedir? Yazılım mühendisliği yazılım üretimiyle doğrudan ilişkili olan tüm alanlar üzerine geliştirilmiş bir mühendislik disiplinidir.  Temel yazılım mühendisliği aktiviteleri nelerdir? Yazılım spesifikasyonları, yazılım geliştirme, yazılım doğrulaması ve yazılımın evrilmesi.

3 Bir Yazılım Projesi Nasıl Başlar?  Müşteri talep eder veya müşterinin talebi oluşturulur  Büyük ölçekli projeler  Küçük ölçekli projeler  Mevcut projeler üzerinde güncelleme  Genel pazara açık projeler

4 Proje Planı Ana Başlıklar:  Kapsamın belirlenmesi  İş gücünün belirlenmesi  Bütçenin belirlenmesi  Zaman planı Zorluklar:  Zamanlama problemleri  Teknik öngörüler  Risk değerleri

5

6 RSD (Requirement Specifications Document) Hazırlama  Requirements (İsterler)  Fonksiyonel Tanımlamalar (Davranışsal)  Fonksiyonel Olmayan Tanımlamalar  Proje Bazlı Talepler  Tasarımsal Talepler  Kalite Talepleri  Performans Kriterleri  Test Tanımlamaları  Kullanılabilecek Diyagramlar  Flowchart, Use case, Sequence, Activity …  RSD Örnekleri

7 RSD (Requirement Specifications Document) Hazırlama - 2  RSD’yi kim hazırlar?  İş analistleri  Hem yazılımcının hem de müşterinin dilinden anlayan herhangi bir kişi  Müşterinin kendisi  Yazılımcının kendisi   İyi bir RSD  Mümkün olduğunca kısa ve açık olmalı  Müşteri tarafından anlaşılmalı  Geliştirilebilir ve esnek olmalı  Versiyonla takip edilmeli  Tasarımdan bağımsız olmalı

8 DSD (Design Specifications Document) Hazırlama  DSD Ne İçerir?  Yazılım Dilleri, Platformları, Gerekli Kütüphaneler  Kullanılacak Yazılım Araçları  Veri Tabanı İhtiyaçları  Geliştirme Yöntemleri  Donanımsal İhtiyaçlar ve Sistem Gereksinimleri  Sistem ve Alt Sistem Mimarileri  Teknik Şemalar  Test tasarımı  Kullanılabilecek Diyagramlar  Class, Object, Flow Chart, State Chart, Activity …  DSD Örnekleri

9 DSD (Design Specifications Document) Hazırlama - 2  DSD’yi kim hazırlar?  Yazılımcı  Sistemci  Yazılımcının yöneticisi  Müşteri  İyi bir DSD  Kısa ve öz olmalı  Tutarlı ve net olmalı  Yaratılacak sistemi tamamıyla ifade etmeli  Şüpheli veya çelişkili kavramlar içermemeli  Geliştirilebilir ve esnek olmalı  Versiyonla takip edilmeli

10 Test Süreçleri Hakkında  Manuel test  Otomatik test  Waterfall eğilimli projelerde test  Döngüsel (Iterative) projelerde test döngüleri  Yazılımcı ile test mühendisi arasındaki çatışma  Testçiye göre yazılımcı hatasıdır  Yazılımcıya göre hatalı test edilmiştir

11 Kurulum, Eğitim, Bakım ve Destek Süreci  Yazılım yüklemeleri ve sistem kurulumları  Teknik dokümantasyon ve kullanım kılavuzu  Kullanıcı eğitimi ve yaşanan zorluklar  Değişim direnci  Gelişen teknolojiler ve güncellemeler  Sürekli bakım ve destek hizmeti

12 1. Web Yazılımları ve Script Dilleri  Yaygın Kullanılan Dil ve Teknoloji Örnekleri : o HTML 5 o CSS 3 o Javascript o PHP o Python o Ruby o JavaServer Pages (JSP) o JavaServer Faces (JSF) o Windows Communication Foundation (WCF) o Actionscript...  Yaygın Geliştirme Ortamları : o Netbeans o Eclipse o Adobe Dreamviewer o Microsoft Visual Studio o Aptana...

13 2. Fonksiyonel Programlama  Yaygın Kullanılan Dil ve Teknoloji Örnekleri : o C ve C++ o Python o Perl o Pascal o Delphi o Fortran...  Yaygın Geliştirme Ortamları : o Microsoft Visual Studio o Eclipse o Aptana o Netbeans...

14 3. Masaüstü Uygulamaları  Yaygın Kullanılan Dil ve Teknoloji Örnekleri : o Windows Forms o Windows Presentation Foundation (WPF) o Java o Windows Services o Objective C, Swift ve Mac uygulamaları...  Yaygın Geliştirme Ortamları : o Microsoft Visual Studio o Eclipse o XCode o Netbeans...

15 4. Mobil Uygulamalar  Yaygın Kullanılan Dil ve Teknoloji Örnekleri : o Java (Android) o Objective C, Swift (IOS) o Windows Phone SDK...  Yaygın Geliştirme Ortamları : o Eclipse o Netbeans o Microsoft Visual Studio o Xcode...

16 5. Veri Tabanları  Yaygın Kullanılan Dil ve Teknoloji Örnekleri : o Oracle o Microsoft SQL Server o Öicrosoft Access o MySQL o PostgreSQL o MongoDB o IBM DB2 o SQLite...

17 Yazılım Mühendisleri İçin Çalışma Alanları  İş Analistliği  Yazılım Geliştirme  Yazılım Tasarımcılığı  Test Mühendisliği  Veri Tabanı Uzmanlığı  Yazılım Dokümantasyon Uzmanlığı  Yazılım Proje Yönetimi

18 Genel Düşünceler ve Özet  Doğru alanı seçme  Tasarımın ve planlamanın önemi  Yenilenebilir yazılım kavramı  İnsan faktörünün etkisi  Güncel yazılım teknolojilerini takip etme


"Yazılım Mühendisliği ALİ FINDIK GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ 2015." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları