Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sevgili VELİLER Çocuklarınızın gelişim özelliklerini ve ilk defa karşılaştıkları okul ortamına uyum süreçlerini konuşmak ve karşılaşabileceğimiz sorunlar.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Sevgili VELİLER Çocuklarınızın gelişim özelliklerini ve ilk defa karşılaştıkları okul ortamına uyum süreçlerini konuşmak ve karşılaşabileceğimiz sorunlar."— Sunum transkripti:

1 Sevgili VELİLER Çocuklarınızın gelişim özelliklerini ve ilk defa karşılaştıkları okul ortamına uyum süreçlerini konuşmak ve karşılaşabileceğimiz sorunlar hakkında bilgi edinip bu sorunları paylaşmak üzere burada toplandık, HOŞGELDİNİZ…. Subaşı İlkokulu

2 5-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Özbakım becerilerini kendi başına yapabilecek fiziksel yeteneğe ve küçük kas gelişimine sahiptir. tuvalet ihtiyacını Ağız ve diş temizliğini Giyinme ve soyunma ihtiyacını El ve yüz temizliğini kendi başına karşılayabilirler. Subaşı İlkokulu

3 Subaşı İlkokulu Sosyalleşme eğilimi artmıştır.
Diğer insanlar ve onların fikirleri çocuk için önem kazanmıştır. Dolayısıyla bir gruba ait olabilmek artık onun için önemlidir. Subaşı İlkokulu

4 Subaşı İlkokulu Olayları sentezler
Nedenler ve niçinler onun için önemlidir. Sorularına ikna edici cevaplar bekler Siz sorularından sıkılıp bıksanız bile O ASLA VAZGEÇMEZ!!!! Subaşı İlkokulu

5 Subaşı İlkokulu Soyutlama ve güncelleme adımını tamamlamıştır.Top artık onun için sadece kendi topunu değil var olan tüm topların bir temsilcisini anlatmaktadır. Olaylara başka insanların gözünden de bakmaya başlar.Başka insanların başka fikirleri olduğunu fark etmeye başlar. Subaşı İlkokulu

6 Subaşı İlkokulu Bedensel olarak ilk yıllara oranla yavaşlayan bir gelişim gösterir.Boyu,kilosu ve fiziksel yetenekleri yavaşça gelişmektedir. Bu dönemin belki de en belirgin özelliği artık iki tekerlekli bir bisikleti yardımsız sürebilmesidir. Subaşı İlkokulu

7 5-6 YAŞ ÇOCUĞUNDA FİZİKSEL GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Bir sıra izlemeksizin kağıda harf çizebilir Dengesini koruyarak hareket edebilirler. Kendi başına sallanabilir,ayak değiştirerek sıçrayabilir Örneği takip ederek küçük harfleri yazabilir Çekiçle çivi çakabilecek kadar el-göz koordinasyonu gelişmiştir. Subaşı İlkokulu

8 Subaşı İlkokulu Sınır içi boyama yeteneği %95 gelişmiştir.
Çizgi takip ederek makas kullanabilir.kalemtraş kullanabilir. Kağıttan bir basit resmi yırtarak çıkarabilir. Topu tek eliyle yakalayabilir Sopa yada raket ile topa vurabilir. Subaşı İlkokulu

9 Subaşı İlkokulu Kendi başına ip atlayabilir.
Çizgili kağıda ismini yazabilir. 30 cm yüksekten ayakları üstüne atlayabilir. 10 sn gözleri kapalı tek ayak üstünde dengesini koruyabilir. 10 sn ağırlığını kolları üzerine vererek barfikse asılı kalabilir. Subaşı İlkokulu

10 5-6 ÇOCUĞUNDA BİLİŞSEL GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
20 Nesneye kadar kaç tane olduğunu bilir 1 den 10 a kadar sayabilir ve rakamları tanır Sağını solunu bilir Adını yazabilir A-Z’ye harfleri tanır 1-10 arası rakamları sıraya dizebilir 1.,2. gibi sıralama yapabilir Uzunluk ve genişliğine göre nesneleri sıralayabilir Subaşı İlkokulu

11 Subaşı İlkokulu Harflerin büyük ve küçük yazılışlarını eşleyebilir
Model alarak dörtgen çizebilir Basit bir labirentte yolu bulabilir Haftanın günlerini sıra ile bilir Doğum gününü ay,gün,yıl olarak bilir Fişten on sözcüğe kadar okuyabilir Subaşı İlkokulu

12 Subaşı İlkokulu Bütün ve yarım nesneleri ayırır
1’den 100’e kadar ezbere sayabilir. İlk ve son kavramını bilir Ayların isimlerini söyleyebilir Daha sonra ne olacağını tahmin edebilir Resimdeki eksik parçayı bulup ismini söyleyebilir Subaşı İlkokulu

13 5-6 YAŞ ÇOCUĞUNUNUN ÖZBAKIM BECERİLERİ
Haftalık ev işlerinden birini üstlenip istenildiğinde yapar Hava şartlarına uygun giyecek seçebilir Hatırlatılmadan yolu kontrol ederek karşıya geçebilir Günlük işlerden birini üstlenebilir Banyo suyunun sıcaklığına karar verebilir Subaşı İlkokulu

14 Subaşı İlkokulu Basit bağcıkları bağlayabilir
Tek başına yakındaki parka ya da bakkala gidebilir Bıçakla yumuşak şeyleri kesebilir Küçük ambalajları açabilir Arabada kendi emniyet kemerini takabilir Dışarıda kurallara uygun yemek yiyebilir Kendi başına sandviç hazırlayabilir Subaşı İlkokulu

15 5-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN DİL GELİŞİMİ
Az,çok,birkaç gibi miktarları gösterebilir, En az en çok gibi kavramları gösterebilir Dün ve yarını anlamlı olarak kullanabilir Yeni ya da bilmediği sözcüklerin anlamını sorabilir Eğer ya da ………….. Olsaydı gibi soruları yanıtlayabilir Subaşı İlkokulu

16 Subaşı İlkokulu Sözcüklerin anlamını düzgünce anlatabilir
3- 5 bölümlük hikayayi birleştirip anlatabilir Neden ya da niçin sorularına açıklamalı cevaplar verebilir Basit fıkralar anlatabilir Konum ve hareket belirtmek için içinden,uzağına,-a doğru, üstünden gibi ifadeler kullanabilir Bir ifadenin tersini söyleyebilir Subaşı İlkokulu

17 Subaşı İlkokulu Adresini yanlışsız söyleyebilir,basitçe yolları tarif edebilir Evinin telefon numarasını yardımsız söyleyebilir Sık aradığı 3-4 numarayı yardımsız hatırlar ve yardımsız arar Subaşı İlkokulu

18 5-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN SOSYAL GELİŞİMİ
Duygularını ifade edebilir Yardım isteyebilir Kendi başına 4-5 çocukla oyun kurabilir ve oyunu paylaşabilir Arkadaşlarına oyun kurallarını açıklayabilir Yetişkinlerin rollerini taklit edebilir Sözel kıyas gerektiren oyunlara katılabilir Subaşı İlkokulu

19 Subaşı İlkokulu Arkadaşının sıkıntısını paylaşabilir
Kendi arkadaşını seçebilir Basit aletleri kullanabilir Kukla oynatarak yada kendi rol alarak bir hikayeyi canlandırabilir Bir hedef doğrultusunda oyun kurabilir ve bu oyunu sürdürebilir Subaşı İlkokulu

20 ANASINIFI ETKİNLİKLERİ
ÇOCUĞUMUZUN İLK KENDİ BAŞINA KALMA SÜRECİ OLAN ANASINIFINDA NE GİBİ ETKİNLİKLERE YER VERİLİLİR YANİ ÇOCUĞUMUZU BİZ YOKKEN NELER BEKLER? Subaşı İlkokulu

21 Subaşı İlkokulu Serbest zaman etkinlikleri Ana dil etkinlikleri
Müzik etkinlikleri Masa başı etkinlikleri Fen ve doğa etkinlikleri Oyun faaliyetleri Beslenme saatleri Uyku saati Subaşı İlkokulu

22 OKULA BAŞLARKEN NASIL BİR YOL İZLEMELİ
Okul seçilirken çocuğun da fikri sorulmalı En az bir ay öncesinden çocukla okul bahçesine geziler yapılmalı Okul için hazırlıklar yapılırken çocuğun sizi yönlendirmesine ve ihtiyaçları belirlemesine olanak sağlanmalı Okul ihtiyaçları alınırken çocuğun beğenileri esas alınmalı Çocuğa keyifli okul öyküleri anlatılmalı yada okula giden arkadaşları özendirilmelidir. Subaşı İlkokulu

23 ÇOCUĞUMUZ OKULA GİTMEK İSTEMEZSE
En yaygın hata okula gitmek istemeyen çocuğun bu isteğini yerine getirmektir Çocuğa okula gitmesi gerektiği anlatılmalı babanı ya da annenin işe gitme zorunluluğu örnek verilmelidir İlk günlerde onunla okulda 10 dk kalabileceğiniz ancak bunun geçici olduğu çocuğa anlatılmalıdır Subaşı İlkokulu

24 Subaşı İlkokulu Çocuğu okula anne yada baba bırakıyorsa anlaşılan yer ve saatte mutlaka orada olunmalı çocuğun paniklemesine izin verilmemeli Okul dönüşü imkanlar dahilinde evde birileri tarafından karşılanmasına çalışılmalı ve o günkü okul yaşantısı çocukla paylaşılmalıdır Subaşı İlkokulu

25 Subaşı İlkokulu Okul yada okulla ilgili hiçbir uzantı çocuğa ceza aracı olarak gösterilmemeli ve kullanılmamalıdır Çocuğun okul başarıları minik ödüllerle pekiştirilmeli ve teşvik edilmelidir Subaşı İlkokulu

26 Subaşı İlkokulu Çocuğunuzla ilgili beklentilerinizi iyi belirleyin bunun en iyi yolu da çocuğunuzu iyi tanımaktır Onun başarılarını başkalarıyla kıyaslayarak değil kendi kapasitesine göre değerlendirin Asla çocuğunuzun yerine onun sorumluluklarını üstlenmeyin,ödevlerini onun yerine siz yapmayın Subaşı İlkokulu

27 ÇOCUKLA İLETİŞİM İyi iletişim kurmanın en iyi yolu çocuğunuzu “DİNLEMEKTİR” Onu dinlerken basit tekrarlar yaparak onu anladığınız ve duyduğunuz mesajını vermeyi unutmayın!! Çocuğun sizin dışınızda bir varlık olduğunu kabul edin,çünkü onun duygu,düşünce ve beğenileri sizden çok daha farklı bunu hiç aklınızdan çıkarmayın Subaşı İlkokulu

28 Subaşı İlkokulu Tutarlı davranın Çocuğunuza iltifat edin
Eleştirinin dozunu iyi ayarlayın sakın ona hakaret etmeyin Kardeşleriyle ya da arkadaşlarıyla hiçbir zaman kıyaslamayın Ona kaliteli zaman ayırın Kendinizi sıkça onun yerine koyun Onu çok daha iyi anlarsınız Subaşı İlkokulu

29 Subaşı İlkokulu ÇOCUĞUNUZA HATA DA YAPSA ONU SEVDİĞİNİZİ VE ONU ANLADIĞINIZI DAİMA HİSSETTİRİN . UNUTMAYIN ANLAŞILMAK VE SEVİLMEK HER YAŞTA ÖNEMLİDİR!! Subaşı İlkokulu

30 BİLİNEN ANA BABA TUTUMLARI
Gevşek Anne Baba Tutumu Yetersiz Sevgi ve İlgi Gösteren Tutum Aşırı Sevgi ve Koruma Sağlayan Tutum Sıkı Denetim Tutumu Tutarsızlık Tutumu Aile İçinde Adaletsizlik Tutumu Subaşı İlkokulu

31 GEVŞEK ANNE BABA TUTUMLARI
Subaşı İlkokulu GEVŞEK ANNE BABA TUTUMLARI Bu kategorideki aileler çocuklarına karşı kuralsız,disiplinsiz ve tutarsız davranışlar içindedirler. Bu ailelerdeki çocukların tüm dedikleri yapılır ve her istekleri yerine getirilir. Bu tutuma sahip ailelerde yetişen çocuklar doyumsuz,kural tanımayan ve uyum sorunları yaşayan çocuklardır. Subaşı İlkokulu

32 YETERSİZ SEVGİ VE İLGİ GÖSTEREN AİLE TUTUMU
Bu aile yapısında çocuğa sevgi açıkça ya da yetersiz düzeyde gösterilir.Ailenin en temel özelliği ilgisiz ve duyarsız bir havanın hakim olmasıdır. Bu ailede yetişen çocuklar duygularına yabancı, katı ve saldırgan yapıya sahiptirler. Subaşı İlkokulu

33 AŞIRI SEVGİ TUTUMU Aşırı sevgi,çocuğa karşı boğucu boyutlara ulaşmış sevgiyi ve hayatı onun yerine hazırlayan ebeveynleri anlatır. Tüm sorumluluk ve görevler aile tarafından çocuk adına yerine getirilir. Bu tutumla yetişen bireyler sorumsuz,kendine güveni gelişmemiş,şımarık ve kurallara uymakta zorlanan insanlardır. Subaşı İlkokulu

34 SIKI EĞİTİM TUTUMU Bu aile yapısında çocuk için katı kurallar ve sıkı yasaklar vardır. Sıkı eğitimi benimsemiş ailelerde çocuğun neredeyse hiç söz hakkı yoktur.Anne babası tarafından çizilmiş bir çerçevenin içinde boğulan bir çocukla karşı karşıya kalırız. Bu tutum da kendine güveni gelişmemiş,pısırık,içe kapanık bireyleri yetiştirir. Subaşı İlkokulu

35 TUTARSIZ ANNE BABA TUTUMU
Anne ve babanın ortak hareket etmediği,birbiriyle çelişki içinde olduğu aileleri anlatır. Ayrıca bu ailede çocuğun bazen doğru denen davranışına bazen de yanlış denmesi,izin verilen bir isteğine sonraki seferde izin verilmemesi gibi tutarsız ve keyfi davranışlar sözkonusudur. Bu ailenin yetiştirdiği çocuklarda dengesizlik,tutarsızlık ve yerinde davranışlar gösterememe gibi problemler ortaya çıkar. Subaşı İlkokulu

36 AİLE İÇİNDE ADALETSİZLİK TUTUMU
Burada anlatılmak istenen ailenin her bireyi için ayrı tutumların olması,kardeşler arasında ayrımcılık yapılmasıdır. Böyle anne babalar kararsız,güvensiz,kıyasçı ve dengesiz çocuklar yetiştirirler. Subaşı İlkokulu

37 Çocuklarımız Duygularını Açığa Vurduklarında Oynadığımız Roller
Subaşı İlkokulu Çocuklarımız Duygularını Açığa Vurduklarında Oynadığımız Roller Çocuklarımızın kızgınlık, düş kırıklığı ve korku gibi duygularını açığa vurduklarında çoğumuz ne yapmamız gerektiğini bilemeyiz... Çünkü bizlere bu tür duygularımızı açığa vurmanın zayıflık olduğu yaşadığımız toplum tarafından kodlanmıştır. Bu şartlanma içinde oynadığımız roller şunlardır... Subaşı İlkokulu

38 Subaşı İlkokulu BAŞKOMUTAN Bu rolü oynayan anne-baba, her şeyin kontrolü altında olmasını ister. Bu yüzden çocuğun olumsuz duygularından bir an önce kurtulup, kendine gelmesini bekler. Emirler, komutlar, tehditler galip gelmek isteyen anne babanın araçlarıdır. Bu rolün oynandığı sahnenin dekorunu size bırakıyoruz... Subaşı İlkokulu

39 Subaşı İlkokulu AHLÂK HOCALARI Ahlak hocalarının “bunu yapmalısın”,”Bunu yapmamalısın” türü vaazları dikkati çeker. Çocuğun uygun duygulara sahip olmasına titizlik gösterilir. Subaşı İlkokulu

40 Subaşı İlkokulu HER ŞEYİ BİLENLER Bu rolü benimsemiş anne-babalar, uzun yaşam tecrübeleri olduğundan ve artık sorunun çözümünü bildiklerinden söz ederler. Konferans verip öğütlerde bulunarak çocuklarına ne kadar üstün olduklarını göstermeye çalışırlar. Subaşı İlkokulu

41 Subaşı İlkokulu YARGIÇLAR Bu tür anne-babalar hiçbir muhakemeye gitmeden zaten çocuğu suçlu ilan etmişlerdir. Sürekli olarak kendilerinin haklı çocuklarının ise haksız olduğunu kanıtlamaya çalışırlar. Subaşı İlkokulu

42 Subaşı İlkokulu ELEŞTİRMENLER Yargıç, ahlak hocası, her şeyi bilen gibi, bu rolü oynayan aile de sadece haklı çıkmakla ilgilenir. Ancak eleştirmen küçük düşürme, ad takma, çocuğa aşağılayacak şakalara başvurma yoluna gider. Subaşı İlkokulu

43 Subaşı İlkokulu PSİKOLOGLAR Bu rolü benimsemiş anne-babalar, psikolog gibi problemi analiz etmeye çalışır. Çok iyi niyetli olan bu tür anne-babalar, çocuğu iyileştirmenin yolunu bulmak için bütün ayrıntıları öğrenmek ister. Kendince teşhis koyar, durumu analiz eder ve sorular sorar. Subaşı İlkokulu

44 Subaşı İlkokulu AVUTUCULAR Bu rolü üstlenen anne-babalarsa, çocuğun duygularını ciddiye almasına bahaneler bulmaya çalışırlar. Çocuğun bütün korku ve endişelerine yanıtları, sırt sıvazlama ve sahte sözlerden ibarettir. Subaşı İlkokulu


"Sevgili VELİLER Çocuklarınızın gelişim özelliklerini ve ilk defa karşılaştıkları okul ortamına uyum süreçlerini konuşmak ve karşılaşabileceğimiz sorunlar." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları