Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Uzakdoğu Pasifik I. Ticaret Müşavirleri Konferansı 25-30 Nisan 2011 28 Nisan 2011 28 Nisan.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Uzakdoğu Pasifik I. Ticaret Müşavirleri Konferansı 25-30 Nisan 2011 28 Nisan 2011 28 Nisan."— Sunum transkripti:

1 Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Uzakdoğu Pasifik I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan Nisan 2011 TİM Dış Ticaret Kompleksi

2  Bölgenin potansiyeli yüksek pazarları Çin, Hindistan, Japonya ve Endonezya olarak görülmektedir.  Türkiye Bölgede Çin’de madencilik sektöründe, Japonya’da turizm sektöründe güçlü konumdadır.  Müteahhitlik yatırımları açısından Hindistan, Afganistan ve Pakistan Türkiye için potansiyel içermektedir. Fırsatlar 2011 Nisan 2

3  Bölgede siyasi ve ekonomik risk faktörü yüksek ülkeler sırasıyla Afganistan ve Pakistan’dır. Siyasi ve ekonomik riski en düşük ülkeler Singapur, Avustralya, Güney Kore ve Yeni Zelanda’dır.  Bölgenin lojistik imkanların en iyi durumdaki ülkeleri sırasıyla Singapur, Çin, Hong Kong, Japonya ve Tayland’dır.  Yetişmiş insan gücü Japonya ve Güney Kore’de en iyi durumdayken, Afganistan’da en zayıf durumdadır.  Türkiye’nin tanıtımı ve imajı Pakistan ve Afganistan’da en iyi durumdayken, Avustralya ve Hindistan’da en zayıf durumdadır. Sorunlar-I 2011 Nisan 3

4  Türk iş dünyası en çok Afganistan’a nüfuz etmişken, en az ilişkide bulunulan ülkeler Filipinler ve Vietnam’dır.  İş kurma, yabancı yatırımlar, vergiler vs. açısından bürokratik işlemlerin en kolay olduğu ülkeler Singapur, Japonya ve Güney Kore iken bürokrasinin en fazla olduğu ülkeler Çin, Endonezya ve Vietnam’dır.  En önemli pazara giriş engelleri Hindistan, Çin, Pakistan ve Tayland’da gümrük vergileri, genel olarak da bölgede kültürel engeller olarak görülmektedir. Sorunlar-II 2011 Nisan 4

5  En doğru pazara giriş aracı tüm ülkelerde sektörel ticaret heyetleri düzenlenmesi, temsilcilik açma, milli katılım fuarlarının artırılması, perakende zincir mağazalar temsilcilerinden oluşan alım heyetleri düzenlenmesi olarak değerlendirilmektedir.  Türkiye için pazarda büyüme potansiyeli ve işbirliği imkanı Çin’de madencilik, Japonya’da ağırlıklı olarak gıda, ev tekstili ve hazır giyim sektörlerinde, Hindistan ve Japonya’da turizm ile zeytinyağı, madencilik ve otomotiv sektörlerinde ve tüm bölgeye makine sektöründe görülmektedir.  Hammadde ve girdi tedariki konusunda Endonezya’da palm yağı, Avustralya’da kömür ve demir cevheri, Tayland’da kauçuk, Pakistan’da tekstil, Afganistan’da deri yatırımları yapma imkanları değerlendirilebilir. Öneriler 2011 Nisan 5

6 Ticareti geliştirici faaliyetlerin sistematik bir şekilde uygulanması:  Fuarlara milli katılım sayısının artırılması  Bireysel katılımın etkin desteklenmesi  Sektörel ticaret heyetlerine öncelik verilmesi  Belirli ülkelerde eyaletlere ilişkin sektörel heyetlerin düzenlenmesi  Potansiyeli yüksek ülkelerde Türk ihraç malları daimi tanıtım ve teşhir merkezlerinin kurulması  Lojistik ve ticaretin finansmanı imkanlarının geliştirilmesi  Bölge ülkeleri ile STA veya tercihli ticaret anlaşması imzalanması  Yatırım ilişkilerinin güçlendirilmesi  Bölge ülkeleri ile geniş çaplı projelerin müzakeresinde ticarette karşılaşılan engellerin gündeme getirilmesi Diğer Husus ve Öneriler 2011 Nisan 6

7 Teşekkür Ederiz… Uzakdoğu Pasifik Çalışma Grubu 2011 Nisan 7


"Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Uzakdoğu Pasifik I. Ticaret Müşavirleri Konferansı 25-30 Nisan 2011 28 Nisan 2011 28 Nisan." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları