Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Küreselleşen Türkiye’de Yatırım Rekabeti İzzet Karaca Yönetim Kurulu Başkanı Unilever Türkiye, Orta Asya, Kafkasya ve İran 25.4.2008.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Küreselleşen Türkiye’de Yatırım Rekabeti İzzet Karaca Yönetim Kurulu Başkanı Unilever Türkiye, Orta Asya, Kafkasya ve İran 25.4.2008."— Sunum transkripti:

1 Küreselleşen Türkiye’de Yatırım Rekabeti İzzet Karaca Yönetim Kurulu Başkanı Unilever Türkiye, Orta Asya, Kafkasya ve İran

2 Türkiye artık tam bir KÜRESEL OYUNCU

3 Ekonomi Küresel Borsa ve Döviz hareketleri büyük ölçüde yurtdışındaki gelişmelere bağlı; yurtiçi politik ve ekonomik gelişmeler ancak kısa vadede piyasaları etkiliyor.

4 Sermaye Küresel Borsamızın %71’i küresel sermayede, dolayısıyla halka açık Türk şirketleri küreselleşmiş durumda.

5 IMKB Küresel

6 Yatırımlar Küresel Türkiye son 2 yıldır, 20 milyar doların üstünde küresel yatırım çekiyor.

7 Ticaret Küresel döneminde, Dış Ticaretimiz yaklaşık kat arttı. Milyar $ Artış İthalat x İhracat x Toplam x

8 Eğilimler Küresel Küreselleşme, tüketimde standartlaşmayı da doğurdu. Nesil yaşlanması, digitalleşme, sağlık endişeleri, doğallık, açlık ve obezite ikilemi, çevreye saygı, gibi eğilimler küreselleşti.

9 Girişimcimiz Küresel Türk girişimciler, dünyanın dört bir tarafına ihracat ve de yakın çevremizdeki ülkelere yatırım yapıyorlar, küresel marka yaratma çabaları var.

10 Sistemler Küresel Hızlanan uluslararası şirket ve sermaye girişiyle, iş etiğinden, iş yapış biçimine, IT sistemlerine kadar küreselleşme değişimi yaşanıyor.

11 Türkiye “Bölgesel Üs” Uluslararası şirketlerin bölgesel yönetim merkezi Türkiye’de. Doğu ile batı arasında köprü, Müslüman dünyasına komşu, İsrail ve Filistin’le iyi ilişkisi olabilen ender ülkelerden.

12 ..ve de ..Türkiye AVRUPA BİRLİĞİ adayı
Müzakereler devam ediyor, A dan Z ye yasalar değişiyor, standartlar güncelleniyor, müktesebat uygulanıyor, Yaşam tarzımız değişiyor.

13 ŞİRKETLER DE GİDEREK KÜRESELLEŞİYOR veya BÖLGESELLEŞİYOR

14 UNILEVER DAHA DA KÜRESELLEŞİYOR KÜRESEL / BÖLGESEL
ARGE & ÜRÜN GELİŞTİRME SATIN ALMA & FABRİKALAR FİNANS ve İŞLETİM SİSTEMLERİ ÜRÜN FİYAT STRATEJİLERİ SATIŞ DESTEK TEKNİKLERİ İNSAN KAYNAKLARI KÜRESEL / BÖLGESEL

15 …UNILEVER DÜNYASINDA TÜRK YÖNETİCİLER TERCİH EDİLİYOR…
ORTA VE ÜST YÖNETİMDE 30 TÜRK YÖNETİCİ VAR İngiltere 3 BAE 9 Almanya 2 Hollanda 6 Filipinler 1 Umman 1 Güney Afrika 3 İsviçre 1 Fransa 1 Suudi Arabistan 1 İran Toplam 30 Algida finans sistemlerini Yunanistan, Pakistan, Endonezya, Tayland başta olmak üzere çeşitli ülkelerden finansçılar öğrenmeye geldi. 15

16 UNILEVER TÜRKİYE 11 ÜLKENİN
“YÖNETİM MERKEZİ”

17 .. UNILEVER TÜRKİYE “BÖLGESEL ÜS”
Asya ve Afrika ülkeleri için 11 farklı ülkeden 53’ü yönetici olmak üzere 141 arkadaşımız, Bölgesel Üssümüzde, kategori bazında ARGE, Ürün Geliştirme, Pazarlama Stratejileri, Satış Destek sistemleri, Bölgesel Satın alma, Finans ve Üretim Stratejileri, İşletim sistemleri geliştirme ve devreye alma çalışmaları yapıyorlar.

18 Türkiye genelinde toplam 7 fabrika
…Unilever Türkiye “İHRACAT ÜSSÜ”, (ve de ihtiyacının %95’ini yerli karşılıyor) Türkiye genelinde toplam 7 fabrika Çayırova Besan Fabrikası Çorlu Algida Fabrikası Çorlu Margarin Fabrikası Gebze Ev & Kişisel Bakım Ürünleri Fabrikası Rize Çay fabrikaları (3)

19 KÜRESEL YATIRIMCI GÖZÜYLE TÜRKİYE
- ÜLKE POTANSİYELİ İSTİKRAR VERGİ VE TEŞVİKLER

20 RAKİP ÜLKELERDEN “BİR ADIM ÖNDE” OLMALIYIZ
- TÜRKİYE BÜYÜMESİ, GELİŞMEKTE OLAN ÜLKELERİN ALTINA İNMEMELİ ( >%6 ) - İSTİKRAR SAĞLANMALI,AVRUPA BİRLİĞİNE GİRİŞ HIZLANDIRILMALI (BİRÇOK RAKİP ÜLKE AVRUPA BİRLİĞİNE GİRDİ) - VİZYON ÇERÇEVESİNDE SEKTÖREL TEŞVİK VERİLMELİ (örnek: GIDA) - VERGİ VE TEŞVİKLER KÜRESEL REKABETE GÖRE BİR ADIM ÖNDE OLMALI ve GÜNCELLEŞTİRİLMELİ

21 ÖRNEĞİN: KURUMLAR VERGİSİ
TÜRKİYE’DE %20’YE DÜŞÜRÜLDÜKTEN SONRA BİR ADIM ÖNE GEÇTİK. ANCAK REKABET ETTİĞİMİZ ÜLKELERDE DE DÜŞÜRÜLDÜ, GÖZDEN GEÇİRİLMELİ.

22 TEŞEKKÜRLER…


"Küreselleşen Türkiye’de Yatırım Rekabeti İzzet Karaca Yönetim Kurulu Başkanı Unilever Türkiye, Orta Asya, Kafkasya ve İran 25.4.2008." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları