Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Küreselleşen Türkiye’de Yatırım Rekabeti İzzet Karaca Yönetim Kurulu Başkanı Unilever Türkiye, Orta Asya, Kafkasya ve İran 25.4.2008.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Küreselleşen Türkiye’de Yatırım Rekabeti İzzet Karaca Yönetim Kurulu Başkanı Unilever Türkiye, Orta Asya, Kafkasya ve İran 25.4.2008."— Sunum transkripti:

1 Küreselleşen Türkiye’de Yatırım Rekabeti İzzet Karaca Yönetim Kurulu Başkanı Unilever Türkiye, Orta Asya, Kafkasya ve İran

2 Türkiye artık tam bir KÜRESEL OYUNCU

3 Borsa ve Döviz hareketleri büyük ölçüde yurtdışındaki gelişmelere bağlı; yurtiçi politik ve ekonomik gelişmeler ancak kısa vadede piyasaları etkiliyor. Ekonomi Küresel

4 Borsamızın %71’i küresel sermayede, dolayısıyla halka açık Türk şirketleri küreselleşmiş durumda. Sermaye Küresel

5 IMKB Küresel

6 Türkiye son 2 yıldır, 20 milyar doların üstünde küresel yatırım çekiyor. Yatırımlar Küresel

7 döneminde, Dış Ticaretimiz yaklaşık 4 kat arttı. Milyar $ Artış İthalat x İhracat x Toplam x Ticaret Küresel

8 Küreselleşme, tüketimde standartlaşmayı da doğurdu. Nesil yaşlanması, digitalleşme, sağlık endişeleri, doğallık, açlık ve obezite ikilemi, çevreye saygı, gibi eğilimler küreselleşti. Eğilimler Küresel

9 Türk girişimciler, dünyanın dört bir tarafına ihracat ve de yakın çevremizdeki ülkelere yatırım yapıyorlar, küresel marka yaratma çabaları var. Girişimcimiz Küresel

10 Hızlanan uluslararası şirket ve sermaye girişiyle, iş etiğinden, iş yapış biçimine, IT sistemlerine kadar küreselleşme değişimi yaşanıyor. Sistemler Küresel

11 Uluslararası şirketlerin bölgesel yönetim merkezi Türkiye’de. Doğu ile batı arasında köprü, Müslüman dünyasına komşu, İsrail ve Filistin’le iyi ilişkisi olabilen ender ülkelerden. Türkiye “Bölgesel Üs”

12 Müzakereler devam ediyor, A dan Z ye yasalar değişiyor, standartlar güncelleniyor, müktesebat uygulanıyor, Yaşam tarzımız değişiyor...ve de..Türkiye AVRUPA BİRLİĞİ adayı

13 ŞİRKETLER DE GİDEREK KÜRESELLEŞİYOR veya BÖLGESELLEŞİYOR

14 UNILEVER DAHA DA KÜRESELLEŞİYOR ARGE & ÜRÜN GELİŞTİRME SATIN ALMA & FABRİKALAR FİNANS ve İŞLETİM SİSTEMLERİ ÜRÜN FİYAT STRATEJİLERİ SATIŞ DESTEK TEKNİKLERİ İNSAN KAYNAKLARI KÜRESEL / BÖLGESEL

15 …UNILEVER DÜNYASINDA TÜRK YÖNETİCİLER TERCİH EDİLİYOR… İngiltere3 BAE 9 Almanya2 Hollanda6 Filipinler1 Umman1 Güney Afrika3 İsviçre1 Fransa1 Suudi Arabistan 1 İran 2 Toplam30 ORTA VE ÜST YÖNETİMDE 30 TÜRK YÖNETİCİ VAR

16 UNILEVER TÜRKİYE 11 ÜLKENİN “YÖNETİM MERKEZİ”

17 .. UNILEVER TÜRKİYE “BÖLGESEL ÜS” Asya ve Afrika ülkeleri için 11 farklı ülkeden 53 ’ü yönetici olmak üzere 141 arkadaşımız, Bölgesel Üssümüzde, kategori bazında ARGE, Ürün Geliştirme, Pazarlama Stratejileri, Satış Destek sistemleri, Bölgesel Satın alma, Finans ve Üretim Stratejileri, İşletim sistemleri geliştirme ve devreye alma çalışmaları yapıyorlar.

18 Türkiye genelinde toplam 7 fabrika Çayırova Besan Fabrikası Gebze Ev & Kişisel Bakım Ürünleri Fabrikası Çorlu Algida Fabrikası Rize Çay fabrikaları (3) Çorlu Margarin Fabrikası …Unilever Türkiye “İHRACAT ÜSSÜ”, (ve de ihtiyacının %95’ini yerli karşılıyor)

19 KÜRESEL YATIRIMCI GÖZÜYLE TÜRKİYE - ÜLKE POTANSİYELİ - İSTİKRAR - VERGİ VE TEŞVİKLER

20 - TÜRKİYE BÜYÜMESİ, GELİŞMEKTE OLAN ÜLKELERİN ALTINA İNMEMELİ ( >%6 ) - İSTİKRAR SAĞLANMALI,AVRUPA BİRLİĞİNE GİRİŞ HIZLANDIRILMALI (BİRÇOK RAKİP ÜLKE AVRUPA BİRLİĞİNE GİRDİ) - VİZYON ÇERÇEVESİNDE SEKTÖREL TEŞVİK VERİLMELİ (örnek: GIDA) - VERGİ VE TEŞVİKLER KÜRESEL REKABETE GÖRE BİR ADIM ÖNDE OLMALI ve GÜNCELLEŞTİRİLMELİ RAKİP ÜLKELERDEN “BİR ADIM ÖNDE” OLMALIYIZ

21 ÖRNEĞİN: KURUMLAR VERGİSİ TÜRKİYE’DE %20’YE DÜŞÜRÜLDÜKTEN SONRA BİR ADIM ÖNE GEÇTİK. ANCAK REKABET ETTİĞİMİZ ÜLKELERDE DE DÜŞÜRÜLDÜ, GÖZDEN GEÇİRİLMELİ.

22 TEŞEKKÜRLER…


"Küreselleşen Türkiye’de Yatırım Rekabeti İzzet Karaca Yönetim Kurulu Başkanı Unilever Türkiye, Orta Asya, Kafkasya ve İran 25.4.2008." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları