Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

FEN EĞİTİMİNDE PROJE ÇALIŞMASI Dr. Selime Çimen Koç Özel Lisesi Biyoloji Öğretmeni.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "FEN EĞİTİMİNDE PROJE ÇALIŞMASI Dr. Selime Çimen Koç Özel Lisesi Biyoloji Öğretmeni."— Sunum transkripti:

1 FEN EĞİTİMİNDE PROJE ÇALIŞMASI Dr. Selime Çimen Koç Özel Lisesi Biyoloji Öğretmeni

2 PROJE ÇALIŞMASI Öğrencilerin kendi öğrenmelerinden sorumlu olmalarına yardımcı olur. Başkalarıyla işbirliği içerisinde çalışmaya motive eder. Projeler öğrencilerin bilişsel seviyesinden çok yüksek veya düşük olmamalıdır. Proje konuları disiplinler arası konulardan seçilirse öğrencilerde kavramsal öğrenmeye neden olur. Proje çalışmaları öğrencilere bir konunun tüm boyutları ile öğrenilmesi fırsatı verir. Grup çalışması olarak yapılan projelerin boyutu daha büyük tutulabilir.

3 İKİ TÜRLÜ PROJE ÇALIŞMASI A- Tüm Lise 2 Fen- Mat grubu öğrencilerinin yaptığı proje çalışması. B- Özel gruplarla yapılan proje çalışması

4 TÜM LİSE 2 FEN-MAT ÖĞRENCİLERİNİN YAPTIĞI PROJE ÇALIŞMASI AMAÇ: Bilimsel yöntemin uygulamalı olarak öğrenilmesidir. YÜRÜTÜLMESİ: 1-Lise 2 Biyoloji öğretim programında bulunan “Düzenleyici Sistemler” konusunda öğrenciler grup çalışması ile 4-5 haftalık projeler hazırlamaktadırlar. 2-Grup üyeleri öğretmen tarafından belirlenir. Akademik olarak karma bir grup olması çok önemlidir. Gruptaki çalışkan öğrenci lider, grubun en zayıf öğrencisi grup sözcüsü olarak öğretmen tarafından belirlenir.

5 3- Öğrencilere konu ile ilgili dört ayrı hipotez verilir. a.Bitkiler su kaynağına doğru hidrotropizm yapar. b.Bitkiler tuzlu suya hidrotrotropizm yapmaz. c.Bitkiler ışığa fototropizm yapar. d.Bitki kökleri yerçekimine doğru jeotropizm yapar. e.Konu ile ilgili grubun kendi seçimi olan bir hipotez.

6 4-Gruplar seçtikleri hipotezi deneyebilecekleri bir deney planı yaparlar. Öğrencilere verilen süre bir haftadır. Öğretmen planları okur ve geri bildirimini gruplara bildirir. 5- Gruplar deney planlarını defalarca tartışarak düzeltirler ve deneylerini uygulamaya koyarlar. 6- Gruplar deneylerinin başından sonuna kadar deney ve kontrol gruplarını gözlem yaparak,ölçerek veri toplarlar. 7- Gruplar verilerini analiz ederler ve kurallara uygun deney raporu yazarlar. 8- Deneylerini anlatacakları 5 dakikalık bir sunum hazırlarlar.

7 PROJE ÇALIŞMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Grupların yürüttüğü proje çalışmalarının her basamağı ayrı ayrı notla değerlendirilir. Değerlendirme kriterleri öğrencilere çalışmanın başında duyurulur. Deney planlama% 20 Deney süresince soru-cevap% 30 Deney raporu% 20 Projenin sunumu% 30

8 ÖĞRENCİ KAZANIMLARI Öğrenciler basit bir konuda; Plan yapmayı, Yaptıkları planı uygulamayı, Uzun süreli bir uygulamayı takip edip sonlandırmayı, Yaptıkları planların, aldıkları kararların sonucuna katlanmayı, Yaptıkları çalışmayı teknoloji destekli bir ortamda etkili ve açık bir şekilde sunabilme, Grup üyeleri ile uzun süreli işbirliği yapma alışkanlığı, Başka derslerde öğrendikleri bilgileri kullanmak zorunda kalmaları.

9 ÖĞRENCİLERİN KARŞILAŞTIKLARI ZORLUKLAR Deneyler bazen planlandığı gibi gitmeyebilir. Deneyler bazen aynı laboratuvarı kullanan diğer sınıfların öğrencileri tarafından bozulabilir. Grup üyeleri eşit çalışmayabilir.

10 ÖĞRETMENİN KARŞILAŞTIĞI ZORLUKLAR Deney düzeneklerine yer sağlama Her öğrenciyi takip etme Sunum yapacakları ortamı ayarlama

11 ÖZEL GRUP PROJELERİ AMAÇ: Fen derslerine ve bilimsel araştırmaya ilgili öğrencilerin deney ve araştırma becerilerini geliştirmek. Bu tür proje çalışmaları fen derslerine çok ilgili olan öğrencilerle yapılan projelerdir. Lise seviyesinin üzerindedir. Uzun sürelidir. Literatür tarama ve deney düzeneğini kurma çok zaman almaktadır. Öğrenciler ve öğretmen birlikte çalışır. Bu tür projeler daha çok fen fuarlarına ve proje yarışmalarına katılmak için yapılır.

12 ÖRNEK PROJELER · Su ekosistemindeki östrojenik maddelerin Daphnia’da kalp atış hızına ve Elodea bitkisinin fotosentez hızına etkisinin incelenmesi, · Bitkilerde bulunan antosiyanin ve betasiyanin pigmentlerinin extre edilmesi ve kimyasal analizi ile bitki sınıflandırması, · Sarımsağın antibakteriyal etkisi, Ömerli barajı su ekosistemi ile Koç Lisesi kampüsündeki derenin kimyasal ve canlılar bakımından karşılaştıtılması,

13 Sık kullanılan böcek ilaçlarının ve çamaşır yumuşatıcıların Daphnia’da letal dozunu belirleme, Antosiyanin pigmentinin UV engelleyici özelliğinin bakteri kullanılarak gösterilmesi, Farklı dozajlarda UV’ye maruz bırakılan bitkilerde antosiyanin üretim miktarının tayini, Farklı buğday türlerinin doğal koşullarda verimliliğinin araştırılması

14 İlköğretim öğrencileri ile yapılabilecek projeler 1- Okulumuzun bahçesindeki ağaç türlerini belirleme ve bir albüm hazırlama. 2- Üç farklı ekonomik düzeydeki ailelerin aylık su kullanımının hesaplanması ve karşılaştırılması. Bu aileler için su tasarufu yapmaları için öneriler hazırlama. 3- Ağaç takvimi yapma. 4-Kuş evi projesi


"FEN EĞİTİMİNDE PROJE ÇALIŞMASI Dr. Selime Çimen Koç Özel Lisesi Biyoloji Öğretmeni." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları