Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Olumlu Öğretmen-Öğrenci İlişkisi Developing Better Teacher-Student Relationships, communication in classroom.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Olumlu Öğretmen-Öğrenci İlişkisi Developing Better Teacher-Student Relationships, communication in classroom."— Sunum transkripti:

1

2 Olumlu Öğretmen-Öğrenci İlişkisi Developing Better Teacher-Student Relationships, communication in classroom

3

4 ETKİLİ İLETİŞİMİN UNSURLARI Kim (konuşuyor)? Kime (konuşuyor)? Ne (konuşuyor)? Niçin (konuşuyor)? Nasıl (konuşuyor)? Ne zaman (konuşuyor)? Nerede (konuşuyor)? Karşıdaki ne tepki veriyor?

5 ETKİLİ İLETİŞİMİ ENGELLEYEN UNSURLAR Sınıftaki öğrenci sayısının kalabalık olması Müfredat programının çok yoğun olması gibi nedenler öğretmenlerin her öğrenci ile birebir ilgilenmesini ve konuşmasını zorlaştırıyor. Ayrıca her öğrenci öğretmenle konuşmaya çok istekli de değildir.

6 SINIFTA İLETİŞİM BİÇİMLERİ: Sözlü iletişim (beden dili dahil) Yazılı iletişim (sınavlar, kompozisyonlar, mektuplar) Okuma İnternet ( , ICQ ve konuşma odaları).

7 SINIFTAKİ İLETİŞİMDE ÖĞRETMEN Etkili iletişim becerilerine sahip, Aktif dinleyici, Öğrenci fikirlerini kabul eden, Takdir ve teşekkür eden, Kontrollü cevaplar veren bir kişi olmalıdır.

8 Öğretmen-Öğrenci İletişimini Nasıl Geliştirebiliriz? Sunu Zenginliği Öğrenci İlgisi Geribildirim Etkileşim

9 Daha İyi Bir Öğretmen-Öğrenci İletişimi Sağlamak İçin F Öğretmen ulaşılabilir, tutarlı ve bağışlayıcı olmalıdır. F Öğrencilere, yüksek ama ulaşılabilir hedefler, beklentiler göstermelidir. F Tüm öğrenciler için kaygılanmalıdır; öğrenciler arasında ayrım yapmaktan kaçınmalıdır. F Çok fazla övgü yapmaktan veya kusur bulmaktan kaçınmalıdır. F Öğrencilerden, yaptığı dersle ilgili geri bildirimler istemelidir. F Öğrencilerle resmi ilişkilerin dışında da ilişki kurabilmelidir.

10 Öğretmen, sınıfta güvenilir bir lider olmalıdır. Yüzlerce davranış ile oluşturduğunuz saygınlığınızı ters bir davranışla bir dakikada tüketebilirsiniz. Öğretmen, kendisi hakkında güvensizlik uyandıracak şeylerden kaçınmalıdır.

11 Sınıfa girdiğinizde - Sınıfın karşısında, beden ağırlığınızı iki ayağınıza eşit dağıtarak durunuz ve alışılmış giriş sözlerinizi söyleyin (SINIF KARŞISINDA DİK DURUN, DENGELİ DURUN) - Girişteki selamlama sözlerinizi o andaki sınıf gürültüsünden daha yüksek sesle söyleyin ve sessizce bekleyin. (SINIF GÜRÜLTÜSÜNDEN YÜKSEK SESLE SELAMLA, DİK VE SESSİZ DUR - BEKLE) Sınıf sessizleşince alçak bir sesle derse başla.

12 TERMİNATÖR ÖĞRETMEN Eskiden öğretmen genellikle dayağa dayanan bir otorite idi. Öğrenciler suçlu veya her an suç işleyebilir görülür ve onlardan kesin itaat istenirdi. Okul dışında da gözetim ve cezalandırma devam ederdi.

13 İletişimde kullandığınız dil çok önemlidir. İnsan beyni her cümleyi önce olumlu anlar, daha sonra olumsuz cümleye çevirir. Bu nedenle sınıftaki konuşmalar olumlu olsun. “Sıralara yazmayın!” >”Defterinize yazın!” “Sakız çiğnemeyin!”>”Sakızı dışarıda çiğneyin.” “Unutma!” >”Hatırla.” “Bağırma!” >”Alçak sesle konuş” gibi. Siz olumsuz cümleler kullanırsanız, öğrenci de otomatik olarak olumsuz v e inkar edici sözler söyleyecektir.

14 Sınıfta İki Aşırı Davranış Sınıfta İki Aşırı Davranış 1. “Ben öğretmenim. Sen öğrencisin. Eğer bir şeyler öğrenmek ve bir şey olmak istiyorsan, benim istediğim gibi düşüneceksin, konuşacaksın ve yapacaksın.” 2. “Burada öğretmen, öğrenci yok. Hepimiz öğretmen ve öğrenciyiz. Hiç kimse birbirinden üstün değildir, herkes eşittir.”

15 Öğretmen İle Öğrenci İlişkisinde Engel Yaratan Farklılıklar Öğretmen İle Öğrenci İlişkisinde Engel Yaratan Farklılıklar Olgunluk farkı: Öğretmen öğrencilerden daha tecrübeli ve olgundur. Güç farkı: Öğretmen öğrencilere göre bilgi ve yönetmelik açısından daha güçlüdür. Bakış açısı farkı: Öğretmen ile öğrencilerin hayata ve geleceğe bakışları farklıdır. Objektiflik farkı: Öğretmenler bazı özel durumları hesaba katmayacak kadar tarafsız olmak durumundadırlar.

16 Öğretmenin Sınıfta Oynayacağı Roller Güvenilecek, Dayanılacak Lider Kişi Öğrencilerin sizi sevdiğine inanıyor musunuz? Siz de onlara özen gösteriyor musunuz? Öğrenciler size, siz de onlara güveniyor musunuz? O zaman her şey çok güzel!...

17 Öğretmenin Sınıfta Oynayacağı Roller Uzman rolü Öğrenciler sizi bir konu uzmanı olarak görüyor mu? Öğrettiğiniz bilgiye değer veriyorlar mı? Siz ders anlatırken öğrencinin nasıl algıladığını ve ne öğrendiğini biliyor musunuz?

18 Öğretmenin Sınıfta Oynayacağı Roller Yasal güç rolü Yasal gücünüzü yerinde ve doğru kullanıyor musunuz? Kaç öğrenci ile baş edemediniz ve dış yardım istediniz?

19 Öğretmenin Sınıfta Oynayacağı Roller Ödül ve ceza verme rolü Tutarlı olunuz. Öğrenci sizden beklediğini alsın. Ödül ve ceza bağlantılarını tam ve yerinde kurunuz. Ödül konusunda öğrenciyi zorlamayınız.

20 Mustafa ERGÜN, Tayyip DUMAN, Remzi Y.KINCAL, Sebahattin ARIBAŞ. “İDEAL BİR ÖĞRETİM ELEMANININ ÖZELLİKLERİ” AKÜ Sosyal Bilimler Dergisi. 3, İyi bir öğretmenin veya öğretim elemanının ideal özelliklerinin neler olması gerektiği konusunda bir çok araştırma yapılmış ve bunlara dayanılarak çıkartılmış uzun özellik ve davranış listeleri bulunmaktadır (Yağcı 1997, Dilek 1993).

21 1.Kendi siyasi fikirlerini empoze etmeyen, tarafsız, her düşünceye saygılı, öğrenciler arasında hiçbir ayrım yapmayan, kızlara ve erkeklere eşit davranan Öğrencinin sorunlarını dinleyen ve çözüm üreten, onların sosyal faaliyetlerine katılan, ders dışında da onlarla ilgilenen, onlara anne-baba, kardeş, dost gibi yaklaşan, onların isimlerini bilen Öğrenciyi küçümsemeyen, hor görmeyen, sınıfta küçük düşürmeyen, rahat soru sorulabilen, kendisiyle rahat konuşulabilen Kişilikli, idealist, temiz ve şık giyinen, giyimine ve davranışlarına çok dikkat eden, "örnek", dürüst, güvenilir, sosyal kişilik sahibi...

22 5. Güler yüzlü, yumuşak, sakin, alçakgönüllü, mütevazi, samimi, candan Öğrenciye baskı yapmayan, güven duyulan, rahat kişilikli, iyimser Öğrenciye karşı hoşgörülü, sevgiyle yaklaşan, sevecen, ona saygı duyan Nazik, öğrenci ile arasına tatlı bir mesafe koyan, sert ve kırıcı olmayan, hakaret etmeyen, kibirli davranmayan 9. Ciddi, disiplinli, öğrenci ile arasına bir mesafe koyan, ders dışında öğrenci ile ilgilenmeyen

23 10. Branşında iyi, konusuna ve dersine hakim, iyi bir bilim adamı, araştırmacı, derse hazır gelen, yabancı dil bilen, bilgi ile otorite kuran Konusunu öğrenciye anlatabilen, pedagojik formasyona sahip, derse ve konuya uygun metot seçebilen, ders araçları kullanan Değerlendirmede objektif, öğrenciye hak ettiği notu veren, öğrencileri not ile tehdit etmeyen, notu bir silah olarak kullanmayan Öğrenci psikolojisinden anlayan, onu sınav stresine sokmayan...

24 14. Öğrenciyi sıkmadan dersi sohbet tarzında anlatan, espri yapan, dersi çekici hale getiren, derse katılım sağlayan Türkçesi mükemmel, hitabeti güzel, dili ve ses tonunu etkili kullanan Öğrencileri tanıyan ve dersi öğrenci seviyesine indirerek anlatan Öğrencileri araştırmaya sevk eden Dersi somut anlatan, teorinin yanında pratik uygulamaları da veren Derste güncel sorunları konuşan, dersi güncelleştiren...

25 Hazırlayan ve Sunan Ramazan ARSLAN


"Olumlu Öğretmen-Öğrenci İlişkisi Developing Better Teacher-Student Relationships, communication in classroom." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları