Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Proje Adı: Lost Globe (Kayıp Küre) Proje konusu: Küresel Isınma Proje türü: Çok taraflı okul ortaklığı Projenin Amaçları: Küresel ısınmanın sebepleri ve.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Proje Adı: Lost Globe (Kayıp Küre) Proje konusu: Küresel Isınma Proje türü: Çok taraflı okul ortaklığı Projenin Amaçları: Küresel ısınmanın sebepleri ve."— Sunum transkripti:

1 Proje Adı: Lost Globe (Kayıp Küre) Proje konusu: Küresel Isınma Proje türü: Çok taraflı okul ortaklığı Projenin Amaçları: Küresel ısınmanın sebepleri ve yol açtığı sonuçlar ile ilgili bilgilendirme ve bilinçlendirme

2 Projenin Uygulama Tarihi : Kasım 2011 – Mayıs 2013 Proje Katılımcı Yaş grubu: 05 – 13/14 Projenin Hedef Kitlesi: Okul yöneticileri, öğretmenler, okul temizlik personeli, Öğrenciler

3 Ortak ülkeler: Türkiye (P1), İspanya (P2), Fransa(P3), Norveç (P4), Belçika(P5) Hareketlilik: 24 (her gidişte 2 öğretmen 4 öğrenci) Projenin Hedefleri: 1- Küresel ısınma konusunda bilgilendirmek 2- Çevre bilinci geliştirmek a) Geri dönüşüm konusunda b) Enerji tasarrufu konusunda c) Su ve hava kirliği konusunda 3- Küresel ısınmanın ekolojik dengede hayvan ve bitkilere etkisi hakkında bilgilendirmek

4 Gerçekleştirilecek Okul Faaliyetleri 1- Küresel ısınma sunumu 2- Uygunsuz Gerçek, Avatar, Dünyanın Durduğu An filmlerinin izletilmesi. Ayrıca belgesel, slayt, dia gösterisi etkinliklerinin periyodik olarak yapılması 3- Aylık pano hazırlanması 4- Sınıflarda geri dönüşüm kutuları hazırlanması 5- Konu ile ilgili deney düzenekleri hazırlanması 6- Küresel ısınma konulu bilim şenliği düzenlenmesi

5 7- Okulda ısı, su ve elektrik tasarrufuna yönelik tedbirler alınması a)Sınıflarda kapı ve pencerelerin ısı yalıtımlarının yapılması b)Lavabolara filtre konulması ve vanaların yarıya indirilmesi c)Elektrik anahtarlarına uyarı yazılarının asılması d)Okuldaki tüm ampullerin tasarruflu hale getirilmesi e)Okulun muhtelif yerlerine afiş ve levhaların asılması 8- Kimyasal madde kullanımının olumsuz etkilerine yönelik tedbirler 9- Yeşilin önemi vurgusu ve ağaç dikim faaliyetleri planlanması (orman haftası kutlamaları) 10- Okul piyesi yapılması 11- Okul takımı kurulması (green team)

6 12- Faaliyetlerde özellikle sorunlu öğrencilerin kullanılması. Bu sayede pedagojik bir paylaşımın gerçekleştirilmesi 13- “Küresel ısınmanın etkisiyle soyu tükenmekte olan hayvanların dilinden insanlığa mektuplar” isimli bir etkinlik düzenlenmesi

7 ÜLKELERİN SORUMLULUKLARI  Türkiye:  Koordinatör ülkedir.  Proje toplantı tarih ve yerlerini belirler  Amaç ve hedefler doğrultusunda aktivitelerin  gerçekleşmesini sağlar.  Küresel ısınma konulu deney düzeneklerini hazırlar  İspanya:  Blog veya web sayfası oluşturur. (sanal ortamda ortakların iletişiminden sorumludur)  Atıkların kullanılması ile ilgili atölye çalışması yapar ve sergilenmesini sağlar

8  Fransa:  Aylık raporların hazırlanmasından ve ortaklara iletilmesinden sorumludur  Küresel ısınmasının hayvan ve bitkilere etkilerini pandomim olarak sunumunu organize eder  Norveç:  Proje logosunu hazırlar  Proje ile ilgili afiş, broşür hazırlar  Belçika:  Proje materyallerinin basımından sorumludur  “Kare kare kayıp dünya” isimli fotoğraf sergisi düzenler.

9 FAALİYET PLANI  Kasım-2011:  Okul takımlarının kurulması  Kapalı devre radyo yayınının  Ortakların katılımıyla Türkiye’de ilk toplantı  Küresel ısınma ile ilgili sunum yapılması  Okul tanıtımı – doğa koleji gezisi  Küresel ısınma deney gösterisi  Sincan su arıtma tesisi gezisi  Anadolu medeniyetleri müzesi gezisi

10  Aralık-2011:  Kapalı devre radyo yayını  Küresel ısınma konusunda bilgilendirmek  Küresel ısınma sunumu  Uygunsuz Gerçek, Avatar, Dünyanın Durduğu An filmlerinin izletilmesi. Ayrıca belgesel, slayt, dia gösterisi etkinliklerinin periyodik olarak yapılması

11  Mart-2012:  Kapalı devre radyo yayını Geri dönüşüm konusunda çevre bilinci geliştirmek amacıyla  Uygunsuz Gerçek, Avatar, Dünyanın Durduğu An filmlerinin izletilmesi. Ayrıca belgesel, slayt, dia gösterisi etkinliklerinin yapılması  3- Pano hazırlanması  4- Sınıflarda geri dönüşüm kutuları hazırlanması

12  Nisan-2012:  Orman haftası dolayısı ile okula veya belediyenin gösterdiği bir yere ağaç dikimi faaliyeti  Enerji tasarrufu konusunda  Su ve hava kirliği konusunda bilgilendirme amacıyla sunum, slayt, film gösterimi  Mayıs-2012:  Norveç’e hareketlilik  Tüm hedefleri içeren bir piyes sergilenmesi

13  Ekim-2012:  Sincan su arıtma tesisi ve Gölbaşı ITC geri dönüşüm tesisi gezileri  Kasım-2012:  Fransa ziyareti (hareketlilik)  Konu ile ilgili deney düzenekleri hazırlanması  Sonuç raporlarının hazırlanması (hedeflerimizin neresindeyiz?)

14  Şubat-2013  Belçika ziyareti (hareketlilik)  Konu ile ilgili deney düzenekleri hazırlanması  Mart-2013  Dünya su günü kutlamaları

15  Nisan-2013  Küresel ısınma konulu piyes gerçekleştirilmesi  Koro oluşturularak konu ile ilgili şarkılar söyletilmesi  Mayıs-2013  İspanya ziyareti  Küresel ısınma konulu bilim şenliği düzenlenmesi

16 ÇIKTI TABLOSU ÇıktıTarihÜlke 1 Piyes – P P1 2 Broşür Hazırlama P4 3 Bilim Şenliği P1 4 Sunum hazırlama P1 5 Pano hazırlamaHer ayın 15’iTüm ülkeler 6 Deney yapma P5 7 Kapalı devre radyo kurulmasıHer ayP1 8 Blog oluşturma P2 9 Fotoğraf çekimiHer ayP5 10 GezilerG1: G2: ülkelere gidilen tarihleri P1 Tüm ülkeler


"Proje Adı: Lost Globe (Kayıp Küre) Proje konusu: Küresel Isınma Proje türü: Çok taraflı okul ortaklığı Projenin Amaçları: Küresel ısınmanın sebepleri ve." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları