Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SINAV BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ AŞIKPAŞA ORTAOKULU.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SINAV BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ AŞIKPAŞA ORTAOKULU."— Sunum transkripti:

1

2 SINAV BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ AŞIKPAŞA ORTAOKULU

3

4 KAYGILISINIZ Çünkü anne-babasısınız ve çocuğunuzun başarılı olmasını istiyorsunuz.Ne var ki şunu da çok iyi biliyorsunuz ki diğer ailelerde çocukları için aynı şeyi istiyor ve bu sınavda hepsi başarılı olamayacak Çünkü anne-babasısınız ve çocuğunuzun başarılı olmasını istiyorsunuz.Ne var ki şunu da çok iyi biliyorsunuz ki diğer ailelerde çocukları için aynı şeyi istiyor ve bu sınavda hepsi başarılı olamayacak AŞIKPAŞA ORTAOKULU

5 ÖFKELİSİNİZ Bu sınav haksızlık! Çocuğunuzun geleceği ve başarısı iki üç saatlik bir sınavla tespit edilmemeli diye düşünüyorsunuz. Bu sınav haksızlık! Çocuğunuzun geleceği ve başarısı iki üç saatlik bir sınavla tespit edilmemeli diye düşünüyorsunuz. AŞIKPAŞA ORTAOKULU

6 BU İKİ DUYGU BİRLEŞİNCE Çocuğunuza sinirleniyorsunuz, ders çalışmasını boşa vakit geçirmemesini yoksa yarışı kaybedeceğini düşünüyorsunuz. Daha ötesi bunu hem dilinizle hem bedeninizle ona söylüyorsunuz. Çocuğunuza sinirleniyorsunuz, ders çalışmasını boşa vakit geçirmemesini yoksa yarışı kaybedeceğini düşünüyorsunuz. Daha ötesi bunu hem dilinizle hem bedeninizle ona söylüyorsunuz. Belki niyetiniz sevgi ama söyledikleriniz kaygı ve öfke….. Belki niyetiniz sevgi ama söyledikleriniz kaygı ve öfke….. AŞIKPAŞA ORTAOKULU

7 BAZI GERÇEKLERİ DEĞİŞTİREMEYİZ Sınavlar vardır Sınavlar vardır Çok çalışmak verimli çalışmak değildir Çok çalışmak verimli çalışmak değildir Baskı uygulamanız verimli çalışmayı sağlamaz Baskı uygulamanız verimli çalışmayı sağlamaz Çocuğunuzun zihinsel kapasitesini ve yeteneklerini değiştiremezsiniz Çocuğunuzun zihinsel kapasitesini ve yeteneklerini değiştiremezsiniz AŞIKPAŞA ORTAOKULU

8 KAYGININ NEDENLERİ Ailelerin Yaklaşımları Ailelerin Yaklaşımları Eğer aile, çocuğa karşı aşırı korumacı bir yaklaşım tarzı sergiliyorsa; her şeyi onun adına onun için düşünüp, her şeye onun yerine karar veriyorsa, çocuğun kendine güveni gelişmeyebilir. Eğer aile, çocuğa karşı aşırı korumacı bir yaklaşım tarzı sergiliyorsa; her şeyi onun adına onun için düşünüp, her şeye onun yerine karar veriyorsa, çocuğun kendine güveni gelişmeyebilir. Yaşamı boyunca aile ortamında: "Sen yapamazsın. Sen beceriksizsin. Sen küçüksün. Sen sus. Küçükler dinler, büyükler daha iyi bilir, sen kendi işine bak. Dokunma, kıracaksın. Elleme, mahvedeceksin...’ benzeri sözlerin ve yaklaşımların muhatabı olan çocuk, kendine güveni olmayan bir kişilikte yetişecektir. Yaşamı boyunca aile ortamında: "Sen yapamazsın. Sen beceriksizsin. Sen küçüksün. Sen sus. Küçükler dinler, büyükler daha iyi bilir, sen kendi işine bak. Dokunma, kıracaksın. Elleme, mahvedeceksin...’ benzeri sözlerin ve yaklaşımların muhatabı olan çocuk, kendine güveni olmayan bir kişilikte yetişecektir. AŞIKPAŞA ORTAOKULU

9 ÇOCUKLARIMIZ NİYE KAYGILANIR? KAYGI ALANLARI Sınavlara hazırlıkla ilgili kaygı. Sınavlara hazırlıkla ilgili kaygı. Öğrenciler sınavlara hazırlık sürecinde : Öğrenciler sınavlara hazırlık sürecinde : Yeteri kadar hazırlanabiliyor muyum? Yeteri kadar hazırlanabiliyor muyum? Yaptıklarım yeterli mi? Yaptıklarım yeterli mi? Eksikliklerimi nasıl giderebilirim? Eksikliklerimi nasıl giderebilirim? Acaba hazırlanma yöntemim doğru mu? Acaba hazırlanma yöntemim doğru mu? Okul dersleriyle sınavlara hazırlığı nasıl götürebilirim? Okul dersleriyle sınavlara hazırlığı nasıl götürebilirim? gibi düşüncelere kendilerini aşırı derecede kaptırmaları ve bu düşünceleri saplantı hâline getirmeleri kaygıya neden olmaktadır. gibi düşüncelere kendilerini aşırı derecede kaptırmaları ve bu düşünceleri saplantı hâline getirmeleri kaygıya neden olmaktadır. AŞIKPAŞA ORTAOKULU

10 Sınav sonucuyla ilgili kaygı Öğrenci sınavdan önce: Öğrenci sınavdan önce: Acaba kazanabilecek miyim? Acaba kazanabilecek miyim? Acaba kazanabilecek yeteneğe sahip miyim? Acaba kazanabilecek yeteneğe sahip miyim? İstediğim okulu kazanabilecek miyim? İstediğim okulu kazanabilecek miyim? Kazanamazsam ne olur? Kazanamazsam ne olur? Kazanamazsam,anneme babama ne derim? Kazanamazsam,anneme babama ne derim? Kazanamazsam arkadaşlarımın yüzüne nasıl bakarım? Kazanamazsam arkadaşlarımın yüzüne nasıl bakarım? Kazanamazsam sokağa nasıl çıkarım? Kazanamazsam sokağa nasıl çıkarım? Kazanamazsam arkadaşlarım, ailem, akrabalarım, öğretmenlerim hakkımda ne düşünür? Kazanamazsam arkadaşlarım, ailem, akrabalarım, öğretmenlerim hakkımda ne düşünür? AŞIKPAŞA ORTAOKULU

11 KAYGININ ARTMASINDA AİLENİN ETKİSİ Ailelerin Yaklaşımları Ailelerin Yaklaşımları Eğer aile, çocuğa karşı aşırı korumacı bir yaklaşım tarzı sergiliyorsa; her şeyi onun adına onun için düşünüp, her şeye onun yerine karar veriyorsa, çocuğun kendine güveni gelişmeyebilir. Eğer aile, çocuğa karşı aşırı korumacı bir yaklaşım tarzı sergiliyorsa; her şeyi onun adına onun için düşünüp, her şeye onun yerine karar veriyorsa, çocuğun kendine güveni gelişmeyebilir. Yaşamı boyunca aile ortamında: "Sen yapamazsın. Sen beceriksizsin. Sen küçüksün. Sen sus. Küçükler dinler, büyükler daha iyi bilir, sen kendi işine bak. Dokunma, kıracaksın. Elleme, mahvedeceksin...’ benzeri sözlerin ve yaklaşımların muhatabı olan çocuk, kendine güveni olmayan bir kişilikte yetişecektir. Yaşamı boyunca aile ortamında: "Sen yapamazsın. Sen beceriksizsin. Sen küçüksün. Sen sus. Küçükler dinler, büyükler daha iyi bilir, sen kendi işine bak. Dokunma, kıracaksın. Elleme, mahvedeceksin...’ benzeri sözlerin ve yaklaşımların muhatabı olan çocuk, kendine güveni olmayan bir kişilikte yetişecektir. AŞIKPAŞA ORTAOKULU

12 KAYGININ ARTMASINDA AİLENİN ETKİSİ Beklentiler "Bunu mutlaka başarmalısın. Başarılı olacağını biliyoruz. Bizi mahcup etme. Kazanman gerekir. Kazanacağını biliyoruz." şeklindeki yaklaşımlar, çok sık tekrarlanırsa, öğrenci kendini bir kuşatılmışlık altında hissedecek; mutlaka başarmak zorunda olduğuna inanmaya başlayacaktır. Bu arada ‘Ya başaramazsam?" düşünceleri devreye girebilecektir. "Bunu mutlaka başarmalısın. Başarılı olacağını biliyoruz. Bizi mahcup etme. Kazanman gerekir. Kazanacağını biliyoruz." şeklindeki yaklaşımlar, çok sık tekrarlanırsa, öğrenci kendini bir kuşatılmışlık altında hissedecek; mutlaka başarmak zorunda olduğuna inanmaya başlayacaktır. Bu arada ‘Ya başaramazsam?" düşünceleri devreye girebilecektir. Ayrıca yakın akraba ve arkadaş çevresi, öğretmenler ve özellikle de ailenin öğrenciden beklentileriyle öğrencinin kendi beklentileri uyuşmazsa öğrencide kaygı oluşabilir. Ayrıca yakın akraba ve arkadaş çevresi, öğretmenler ve özellikle de ailenin öğrenciden beklentileriyle öğrencinin kendi beklentileri uyuşmazsa öğrencide kaygı oluşabilir. AŞIKPAŞA ORTAOKULU

13 KAYGININ ARTMASINDA AİLENİN ETKİSİ Olumsuz Düşünceler Olumsuz Düşünceler Çalışma sürecinde bir zorlukla karşılaştıklarında, deneme sınavlarında birkaç başarısız sonuç aldıklarında, bazı öğrenme sorunları yaşadıklarında hemen olumsuz düşünmeye başlar ve: "Ben bunu başaramam. Zaten okuduklarımdan da hiç bir şey anlamıyorum. Geri zekâlı mıyım ne? Yanlışım çok çıkıyor. Bıktım usandım. Ne zaman her şey istediğim gibi gidecek?" benzeri olumsuz düşüncelere kendilerini kaptırırlar. Çalışma sürecinde bir zorlukla karşılaştıklarında, deneme sınavlarında birkaç başarısız sonuç aldıklarında, bazı öğrenme sorunları yaşadıklarında hemen olumsuz düşünmeye başlar ve: "Ben bunu başaramam. Zaten okuduklarımdan da hiç bir şey anlamıyorum. Geri zekâlı mıyım ne? Yanlışım çok çıkıyor. Bıktım usandım. Ne zaman her şey istediğim gibi gidecek?" benzeri olumsuz düşüncelere kendilerini kaptırırlar. AŞIKPAŞA ORTAOKULU

14 KAYGININ ARTMASINDA AİLENİN ETKİSİ Yaşanmış Başarısızlıklar Yaşanmış Başarısızlıklar Bir deneme sınavı başarısızlığı, okul derslerinde bütünlemeye kalması, başarısız notlar alması gibi yaşanan durumlar böyle bir kaygıya neden olabilir. Çünkü öğrenci "Ya aynısı olursa, ya yine benzer bir durumla karşılaşırsam?" gibi düşüncelere kendisini kaptırır. Bir deneme sınavı başarısızlığı, okul derslerinde bütünlemeye kalması, başarısız notlar alması gibi yaşanan durumlar böyle bir kaygıya neden olabilir. Çünkü öğrenci "Ya aynısı olursa, ya yine benzer bir durumla karşılaşırsam?" gibi düşüncelere kendisini kaptırır. Kaygının daha pek çok sebebi olabilir. Örneğin hedefin belirsizliği, plansızlık, çalışma metotlarını bilmemek, güvensizlik, danışılacak kişilerin olmaması, arkadaş çevresinin olumsuz telkinleri, öğrencinin önünde başarılı bir örnek olmaması, aile ve çevrenin bilinçsizliği, aile­den kalıtım yoluyla getirilen davranışlar bunların arasında sayılabilir. Kaygının daha pek çok sebebi olabilir. Örneğin hedefin belirsizliği, plansızlık, çalışma metotlarını bilmemek, güvensizlik, danışılacak kişilerin olmaması, arkadaş çevresinin olumsuz telkinleri, öğrencinin önünde başarılı bir örnek olmaması, aile ve çevrenin bilinçsizliği, aile­den kalıtım yoluyla getirilen davranışlar bunların arasında sayılabilir. Önemli olan kaygı yaşayan öğrencinin bu kaygısının nedeninin ne olduğunun tespit edilmesidir. Ondan sonraki aşama ise bu nedenlerin zararsız hâle getirilmesidir. Önemli olan kaygı yaşayan öğrencinin bu kaygısının nedeninin ne olduğunun tespit edilmesidir. Ondan sonraki aşama ise bu nedenlerin zararsız hâle getirilmesidir. ‘Hiç kimse başarı merdivenlerine elleri cebinde tırmanmamıştır.’ ‘Hiç kimse başarı merdivenlerine elleri cebinde tırmanmamıştır.’ AŞIKPAŞA ORTAOKULU

15 KAYGIYI GİDERMEK İÇİN AİLELER NE YAPMALI KAYGININ GİDERİLMESİ Kaygı belki tamamen giderilemeyebilir; ama zararlı olmayacak ölçülere çekilebilir. Kaygıyı azaltma yöntemlerinin hepsinin amacı, kaygıya neden olan etkenleri belirleyip ortadan kaldırmak, böylece de kaygıyı gidermektir. Kaygıyı azaltabilmek için zihinsel, davranışsal ve bedensel bir takım etkinlikler yapılabilir. Kaygı belki tamamen giderilemeyebilir; ama zararlı olmayacak ölçülere çekilebilir. Kaygıyı azaltma yöntemlerinin hepsinin amacı, kaygıya neden olan etkenleri belirleyip ortadan kaldırmak, böylece de kaygıyı gidermektir. Kaygıyı azaltabilmek için zihinsel, davranışsal ve bedensel bir takım etkinlikler yapılabilir. AŞIKPAŞA ORTAOKULU

16 KAYGIYI GİDERMEK İÇİN AİLELER NE YAPMALI Kaygı Önce Zihinden silinmeli Kaygı Önce Zihinden silinmeli Öncelikle onu tanıyın. Öncelikle onu tanıyın. Bilinçaltında neler olduğunu tespit etmeye çalışın. Bilinçaltı, kişinin davranışlarını yönlendirir. Bilinçaltında neler olduğunu tespit etmeye çalışın. Bilinçaltı, kişinin davranışlarını yönlendirir. AŞIKPAŞA ORTAOKULU

17 KAYGIYI GİDERMEK İÇİN AİLELER NE YAPMALI Aile:’Bizi mahçup etme mutlaka kazanmalısın.’ türü şartlandırmalardan uzak durmalıdır. ‘Çalış, olmazsa canın sağ olsun.’ demelidir. Kaygının artırılması öğrenme motivasyonunu yükseltmez, tam tersine biyokimyasal düzeyde beyinde öğrenmeyi sağlayan etkenleri ortadan kaldırır. Aile:’Bizi mahçup etme mutlaka kazanmalısın.’ türü şartlandırmalardan uzak durmalıdır. ‘Çalış, olmazsa canın sağ olsun.’ demelidir. Kaygının artırılması öğrenme motivasyonunu yükseltmez, tam tersine biyokimyasal düzeyde beyinde öğrenmeyi sağlayan etkenleri ortadan kaldırır. Aile, çocuğa sağladığı imkanları onun gözüne sokmamalıdır ‘Neyin eksik ? Biz senin gibiyken...’ gibi sözler sarf etmemelidir. Aile, çocuğa sağladığı imkanları onun gözüne sokmamalıdır ‘Neyin eksik ? Biz senin gibiyken...’ gibi sözler sarf etmemelidir. AŞIKPAŞA ORTAOKULU

18 KAYGIYI GİDERMEK İÇİN AİLELER NE YAPMALI Haftada bir, en az ayda bir mutlaka öğretmenleri ile görüşmeli, kendi üzerlerine düşenler varsa bunları yerine getirmelidir. Haftada bir, en az ayda bir mutlaka öğretmenleri ile görüşmeli, kendi üzerlerine düşenler varsa bunları yerine getirmelidir. AŞIKPAŞA ORTAOKULU

19 KAYGIYI GİDERMEK İÇİN AİLELER NE YAPMALI Gerek ev işlerinde gerekse dersle ilgili konularda olumsuz sözler söylememidir. Bu yaklaşımlar çocuğun bilinçaltına yerleşir ve kendine olan güvenini sarsar. Gerek ev işlerinde gerekse dersle ilgili konularda olumsuz sözler söylememidir. Bu yaklaşımlar çocuğun bilinçaltına yerleşir ve kendine olan güvenini sarsar. Aile çocuğun sorunlarını dinlemeli, çözüm yolu bulmaları için yardımcı olmalı ve konuşmasına fırsat vermelidir. Aile çocuğun sorunlarını dinlemeli, çözüm yolu bulmaları için yardımcı olmalı ve konuşmasına fırsat vermelidir. AŞIKPAŞA ORTAOKULU

20 KAYGIYI GİDERMEK İÇİN AİLELER NE YAPMALI Aile, Sürekli ‘Çalış!’ demek yerine:’Ne yaptın, nasıl gidiyor, bizlerden bir isteğin var mı?’ tarzında bir yaklaşımı tercih etmelidir. Aile, Sürekli ‘Çalış!’ demek yerine:’Ne yaptın, nasıl gidiyor, bizlerden bir isteğin var mı?’ tarzında bir yaklaşımı tercih etmelidir. Aile, Çocuğun yaptıklarını yetersiz görmek yerine; yapılanları takdir etmeli, yapılması gerekenleri ise yeni hedefler olarak önüne koymalıdır. Aile, Çocuğun yaptıklarını yetersiz görmek yerine; yapılanları takdir etmeli, yapılması gerekenleri ise yeni hedefler olarak önüne koymalıdır. Aile, başkalarının yanında çocuklarını eleştirmemelidir. Aile, başkalarının yanında çocuklarını eleştirmemelidir. AŞIKPAŞA ORTAOKULU

21 KAYGIYI GİDERMEK İÇİN AİLELER NE YAPMALI Aile çocuğu eleştirirken yanlış davranışlarını eleştirmeli;asla ve asla toptancı bir yaklaşımla kişiliğini hedef alıcı eleştirilerde bulunmamalıdır. Aile çocuğu eleştirirken yanlış davranışlarını eleştirmeli;asla ve asla toptancı bir yaklaşımla kişiliğini hedef alıcı eleştirilerde bulunmamalıdır. Aile, gerekirse uzmanlardan yardım almalı, çocuğunu iyi tanımalı ve kapasitesine göre beklentilere girmelidir. Olması gerektiği gibi değil olduğu gibi değerlendirmelidir. Aile, gerekirse uzmanlardan yardım almalı, çocuğunu iyi tanımalı ve kapasitesine göre beklentilere girmelidir. Olması gerektiği gibi değil olduğu gibi değerlendirmelidir. AŞIKPAŞA ORTAOKULU

22 KAYGIYI GİDERMEK İÇİN AİLELER NE YAPMALI Aile kendi sınav heyecanını çocuğa yansıtmamalıdır. Aile kendi sınav heyecanını çocuğa yansıtmamalıdır. Aile, çocuğa güvenmelidir ki, çocuk ta kendine güvensin Aile, çocuğa güvenmelidir ki, çocuk ta kendine güvensin Çocuk sorumluluk duygusunu kazanmalıdır. Kendi kararlarını sorumluluklarına katlanmak şartı ile çocuk vermelidir. Çocuk sorumluluk duygusunu kazanmalıdır. Kendi kararlarını sorumluluklarına katlanmak şartı ile çocuk vermelidir. AŞIKPAŞA ORTAOKULU

23 KAYGIYI GİDERMEK İÇİN AİLELER NE YAPMALI Ailede demokratik bir ortam olmalıdır. Çocuk, isteklerini çekinmeden ailesine aktarabilmelidir. Böylece kendine güveni daha da artacak ve zorluklara dayanma gücü yükselecektir. Ailede demokratik bir ortam olmalıdır. Çocuk, isteklerini çekinmeden ailesine aktarabilmelidir. Böylece kendine güveni daha da artacak ve zorluklara dayanma gücü yükselecektir. Aile, bu sınavın sadece bir fırsat olduğunu, bu fırsat kaçarsa hayatta daha başka fırsatların da kendisini beklediğini çocuğa anlatmalıdır. Aile, bu sınavın sadece bir fırsat olduğunu, bu fırsat kaçarsa hayatta daha başka fırsatların da kendisini beklediğini çocuğa anlatmalıdır. Aile, kendi işlerine ayırdığı vakit kadar çocuğa da zaman ayırmalı, ona önem vermelidir. Aile, çocukla ilgili sorunları konuşarak çözmeli;asla şiddete başvurmamalıdır. Aile, kendi işlerine ayırdığı vakit kadar çocuğa da zaman ayırmalı, ona önem vermelidir. Aile, çocukla ilgili sorunları konuşarak çözmeli;asla şiddete başvurmamalıdır. AŞIKPAŞA ORTAOKULU

24 KAYGIYI GİDERMEK İÇİN AİLELER NE YAPMALI Çocuklarımıza ne söylüyorsak öyle olma ihtimalini arttırıyoruz. Yani ‘bir adama kırk gün deli dersen deli olur.’ sözü yerini buluyor. Dolayısı ile aileler çocuklarını nasıl görmek istiyorlarsa onlara öyle yaklaşmak zorundadırlar. Çocuklarımıza ne söylüyorsak öyle olma ihtimalini arttırıyoruz. Yani ‘bir adama kırk gün deli dersen deli olur.’ sözü yerini buluyor. Dolayısı ile aileler çocuklarını nasıl görmek istiyorlarsa onlara öyle yaklaşmak zorundadırlar. Aile, çocuğun yanlışlarını gündemde tutmak yerine doğrularını görmeli ve takdir etmelidir. İngiltere çağdaş eğitim veren bazı dil okullarında öğrencilerin hataları hemen düzeltilmemektedir. Sebebi de öğrencilerin ‘yanlış yapma endişesi’ ile konuşmamalarıdır. Aile, çocuğun yanlışlarını gündemde tutmak yerine doğrularını görmeli ve takdir etmelidir. İngiltere çağdaş eğitim veren bazı dil okullarında öğrencilerin hataları hemen düzeltilmemektedir. Sebebi de öğrencilerin ‘yanlış yapma endişesi’ ile konuşmamalarıdır. AŞIKPAŞA ORTAOKULU

25 HİÇ BİR ZAFERE ÇİÇEKLİ YOLLARDAN ULAŞILMAZ AŞIKPAŞA ORTAOKULU

26 SINAV BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN AİLELERE DÜŞEN GÖREVLER Aileler kendileri de, sınav sonucu ile ilgili kaygılar yaşayabilir. Bu da öğrenciye yansır. Bu durumda aile de bu tür kaygılardan kendisini kurtarmaya çalışmalıdır. Aileler kendileri de, sınav sonucu ile ilgili kaygılar yaşayabilir. Bu da öğrenciye yansır. Bu durumda aile de bu tür kaygılardan kendisini kurtarmaya çalışmalıdır. Çocuk aileyi sevmelidir. Aileyi seven çocuk onun söylediklerine değer verir, ve sözlerini de sever. Çocuk aileyi sevmelidir. Aileyi seven çocuk onun söylediklerine değer verir, ve sözlerini de sever. AŞIKPAŞA ORTAOKULU

27 SINAV BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN AİLELERE DÜŞEN GÖREVLER Olumlu düşünün. Olumlu düşünün. İnsanların içinde hep iki ses vardır. ‘Biri felâket tellallığı yapar ve hep olumsuzluğun sesi olur. Diğeri ise hep iyi şeyleri söyler ve olumlu düşünür. İnsanların içinde hep iki ses vardır. ‘Biri felâket tellallığı yapar ve hep olumsuzluğun sesi olur. Diğeri ise hep iyi şeyleri söyler ve olumlu düşünür. Onlara güvenin!!! Onları küçümsemeyin!!! AŞIKPAŞA ORTAOKULU

28 SINAV BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN AİLELERE DÜŞEN GÖREVLER Ailelere öncelikle şunu hatırlatmak isteriz ki araştırmalar baskıcı ve otoriter tutumlar ile başarı arasında olumsuz bir ilişkiyi ortaya çıkarmıştır. Baskıcı tavırlar, öğrencinin zihinsel ve duygusal enerjisini esas amaç olan eğitimden saptırmakta ve bu yaklaşımlara boyun eğme ya da karşı gelme şeklinde tavırlar geliştirmesine neden olmaktadır. Bu nedenle yapılması gerekenler çok iyi bilinmelidir. AŞIKPAŞA ORTAOKULU

29 SINAV BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN AİLELERE DÜŞEN GÖREVLER Aile, çocuklarının çalışma isteğini artırmalı; kaygılarını giderici: "Sen bizim evlâdımızsın. Sana olan sevgimiz sınavla ilgili değil. Sınavı kazanamazsan da sen bizim evlâdımızsın ve seni yine seveceğiz. Ama kazanman için de üzerimize düşeni yapacağız. Senin de elinden geleni yapacağına inanıyoruz. Ama elinden geleni yaptıktan sonra da kazanamaman bizce çok doğal." şeklinde telkinlerde bulunmalıdır. Aile, çocuklarının çalışma isteğini artırmalı; kaygılarını giderici: "Sen bizim evlâdımızsın. Sana olan sevgimiz sınavla ilgili değil. Sınavı kazanamazsan da sen bizim evlâdımızsın ve seni yine seveceğiz. Ama kazanman için de üzerimize düşeni yapacağız. Senin de elinden geleni yapacağına inanıyoruz. Ama elinden geleni yaptıktan sonra da kazanamaman bizce çok doğal." şeklinde telkinlerde bulunmalıdır. AŞIKPAŞA ORTAOKULU

30 SINAV BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN AİLELERE DÜŞEN GÖREVLER Aile, çocuklarının sınavlara hazırlanması için gerekenleri ellerinden geldiğince yerine getirmeli, onlara maddi ve manevi koşullan hazırlamaya çalışmalıdır. Aile, çocuklarının sınavlara hazırlanması için gerekenleri ellerinden geldiğince yerine getirmeli, onlara maddi ve manevi koşullan hazırlamaya çalışmalıdır. Aileler, çocuklarının zekâlarını sınavla ölçme yanlışlığına düşmemelidir. "Sen akıllıysan bu sınavı kazanırsın. Kazanamazsan aklından şüphe ederiz." gibi yaklaşımlardan uzak durmalıdır. Aileler, çocuklarının zekâlarını sınavla ölçme yanlışlığına düşmemelidir. "Sen akıllıysan bu sınavı kazanırsın. Kazanamazsan aklından şüphe ederiz." gibi yaklaşımlardan uzak durmalıdır. AŞIKPAŞA ORTAOKULU

31 SINAV BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN AİLELERE DÜŞEN GÖREVLER Çocuğunuzun geleceği konusundaki endişeleriniz çocuğunuza yansır.Onun kaygısını artırarak çalışmasını sağlayamazsınız. Çocuğunuzun geleceği konusundaki endişeleriniz çocuğunuza yansır.Onun kaygısını artırarak çalışmasını sağlayamazsınız. Beden dili ve ses tonu ile verdiğiniz mesajlara dikkat edin. Beden dili ve ses tonu ile verdiğiniz mesajlara dikkat edin. Çocuğunuzun sınırlarını zorlamayın ve onu iyi tanıyın “Bi çalışsa başaracak ama” Çocuğunuzun sınırlarını zorlamayın ve onu iyi tanıyın “Bi çalışsa başaracak ama” Sınavı kazanamadığında yaşayacaklarını bir ceza gibi göstermeyin Sınavı kazanamadığında yaşayacaklarını bir ceza gibi göstermeyin Karar verme ve sorumluluğunu almasını sağlayın Karar verme ve sorumluluğunu almasını sağlayın Gereğinden fazla fedakarlıktan kaçının ve bunları başına kalkmayın Gereğinden fazla fedakarlıktan kaçının ve bunları başına kalkmayın AŞIKPAŞA ORTAOKULU

32 SINAV BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN AİLELERE DÜŞEN GÖREVLER Kendi hayatınızı unutmayın Kendi hayatınızı unutmayın Çocuğunuzu hiçbir zaman başka çocuklarla kıyaslamayın Çocuğunuzu hiçbir zaman başka çocuklarla kıyaslamayın Çocuğunuzu taktir edin Çocuğunuzu taktir edin Birbirinize bağlılığın amaç sınavların araç olduğunu unutmayın Birbirinize bağlılığın amaç sınavların araç olduğunu unutmayın Kendini doğrulayan kehanete inanın. Kendini doğrulayan kehanete inanın. Aile bireyleri olarak eğitime ortak OLUMLU bir bakış açısı geliştirin Aile bireyleri olarak eğitime ortak OLUMLU bir bakış açısı geliştirin AŞIKPAŞA ORTAOKULU

33 SINAV BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN AİLELERE DÜŞEN GÖREVLER Kendi problemlerinizi çocuğunuza hissettirmeyin. Kendi problemlerinizi çocuğunuza hissettirmeyin. Sınavı kazanamazsa mutlu olacağı başka amaçlar bulmasına yardımcı olun Sınavı kazanamazsa mutlu olacağı başka amaçlar bulmasına yardımcı olun Ders dışında da kendine zaman ayırmasına teşvikte bulunun. Ders dışında da kendine zaman ayırmasına teşvikte bulunun. Her zaman onunla olduğunuzu hissettirin. Her zaman onunla olduğunuzu hissettirin. Gücünü fark etmesini sağlayın Gücünü fark etmesini sağlayın Hatalarından ders almasına yardımcı olun Hatalarından ders almasına yardımcı olun AŞIKPAŞA ORTAOKULU

34 SINAV BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN AİLELERE DÜŞEN GÖREVLER Yapamadıklarına değil yaptıklarına bakmayı öğretin Yapamadıklarına değil yaptıklarına bakmayı öğretin Çocuğunuzu araç olarak görmeyin Çocuğunuzu araç olarak görmeyin Diploması olan güvensiz,pısırık,şevksiz biri olmasındansa güçlü,girişken ve sorumluluk sahibi biri olmasının daha önemli olduğunu unutmayın Diploması olan güvensiz,pısırık,şevksiz biri olmasındansa güçlü,girişken ve sorumluluk sahibi biri olmasının daha önemli olduğunu unutmayın Kurnaz açıkgöz biri olmasındansa başkalarının haklarına saygılı üretken kazanan biri olmasını önemseyin Kurnaz açıkgöz biri olmasındansa başkalarının haklarına saygılı üretken kazanan biri olmasını önemseyin AŞIKPAŞA ORTAOKULU

35 SINAV BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN AİLELERE DÜŞEN GÖREVLER Başarının sadece çalışmakla elde edilmediğini unutmayın. Başarı için; Başarının sadece çalışmakla elde edilmediğini unutmayın. Başarı için; İstemek, İstemek, İnanmak, İnanmak, İnat Etmek, İnat Etmek, Amaçlı olmak, Amaçlı olmak, Kendini Sevmek, Kendini Sevmek, Sorumluluklarını Üstlenmek Sorumluluklarını Üstlenmekgerekir. AŞIKPAŞA ORTAOKULU

36 ŞUNU UNUTMAYALIM SINAV ARAÇTIR ÖNEMLİ OLAN AMAÇLARIMIZDIR SINAV ARAÇTIR ÖNEMLİ OLAN AMAÇLARIMIZDIR AŞIKPAŞA ORTAOKULU


"SINAV BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ AŞIKPAŞA ORTAOKULU." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları