Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BESLENME REHBERİ. ERGENLİK ÇAĞINDA GÖZLENEN DEĞİŞİKLİKLER: Hızlı büyümeye ek olarak ergenin sporla uğraşması enerji ve besin öğeleri ihtiyacını arttırır.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BESLENME REHBERİ. ERGENLİK ÇAĞINDA GÖZLENEN DEĞİŞİKLİKLER: Hızlı büyümeye ek olarak ergenin sporla uğraşması enerji ve besin öğeleri ihtiyacını arttırır."— Sunum transkripti:

1 BESLENME REHBERİ

2 ERGENLİK ÇAĞINDA GÖZLENEN DEĞİŞİKLİKLER: Hızlı büyümeye ek olarak ergenin sporla uğraşması enerji ve besin öğeleri ihtiyacını arttırır. Bu dönemde kızlarda; Vücut Vücut biçimine önem verme, şişmanlık ve zayıflık konusunda yanlış bilgilerin ve uygulamaların olması, yanlış beslenme alışkanlıkları kazanmalarına, yetersiz ve dengesiz beslenmelerine neden olabilir.

3 Çocuk Çocuk aile ile bağlılığını yitirebilir Etrafını Etrafını umursamayabilir Böylece Böylece çoğu zamanını (yemek ) Arkadaşlarıyla Arkadaşlarıyla dışarda geçirebilir. Deresyondayım, unutuldum 

4 Özellikle ayak üstü beslenme (fast-food)aşırı şekerli ve yağlı yiyeceklerin sık tüketilmesi yetersiz, dengesiz ve sağlıksız beslenmeye neden olmaktadır. Abur-cubur Abur-cubur yiyeceklerin (çikolata, cips, kola, Gibi) alışkanlık haline getirilmesi,

5 Gençlerde; Yetersiz beslenme sonucu artan Yetersiz beslenme sonucu artan enerji ve besin öğelerinin karşılanmaması, Sağlık kurallarına uyulmaması Sağlık kurallarına uyulmaması Sonucu barsak parazitlerinin oluşması, Sonucu barsak parazitlerinin oluşması, Yiyeceklerle c vitaminin yetersiz alınması, Yiyeceklerle c vitaminin yetersiz alınması, Özellikle kızlarda menstrüasyon Özellikle kızlarda menstrüasyon Kansızlığa neden omaktadır. Kansızlığa neden omaktadır.

6 Diş Diş çürükleri gençlerde görülen önemli sağlık sorunlarından biridir. Aşırı Aşırı şeker-şekerli yiyecek tüketimi Yetersiz Yetersiz beslenme Diş Diş bakımı ve temizliğinin yetersizliği

7 Temel Temel beslenme bilgilerini öğreniniz. Düzenli Düzenli beslenme alışkanlığının, düzenli bir yaşama bağlı olduğunu unutmayınız. Zamanınızı Zamanınızı planlarsanız, gün içinde her şey için zaman bulabilirsiniz. ÖZEL ÖNERİLER

8 Gününüzü Gününüzü çalışma, uyuma, yemek yeme, temizlik, oyun vb. gibi planlayınız. Düzenli Düzenli uyku, yeterli ve dengeli beslenmenin okul başarınızı olumlu etkileyeceğini unutmayınız.

9 Günde Günde 2 BARDAK SÜT içme alışkanlığı edininiz. Bir bardak sabah, bir bardak da ikindi kahvaltısında alınacak süt sağlığınız için size çok yarar sağlar, unutmayınız. Her Her gün düzenli olarak KAHVALTI ediniz.

10 KAHVALTININ ÖNEMİ Arabayı çalıştıran benzin, vücudumuzu çalıştıran besindir. Vücudumuz uyurken bile çalışmaya devam eder. Arabayı çalıştıran benzin, vücudumuzu çalıştıran besindir. Vücudumuz uyurken bile çalışmaya devam eder. Akşam yemeği ile sabah Akşam yemeği ile sabah arasında yaklaşık 12 saatlik bir süre geçer. Bu süre içinde vücudumuz besinlerin tümünü kullanır.

11 KAHVALTININ ÖNEMİ Sabah kalktığımızda kahvaltı yapmazsak beynimizde yeterince enerji oluşmaz. Bu durumda biz, yorgunluk, baş ağrısı, dikkat azlığı gibi sıkıntılar yaşarız. Güne sağlıklı başlamak, yorgunluk duymamak, derslerimizi dikkatli bir şekilde dinlemek ve başarılı olmak istiyorsak mutlaka her gün SABAH KAHVALTISI YAPMALIYIZ.

12 Günde en az 3 ÖĞÜN yemek yemeliyiz. Öğün aralarında yediklerimizin her gün yememiz gereken besinlerden seçilmesine özen göstermeliyiz.

13 Meyve, Meyve, peynirli bir sandviç, süt yada ayran gibi içecekler öğün aralarında tüketilmesi uygun besinlerdir. Öğün aralarında fazla yağlı ve şekerli besinler tüketmekten kaçınmalıyız.

14 ÖĞÜN ATLAMAYINIZ. ÖĞÜN ATLAMAYINIZ. Unutmayınız atladığımız Unutmayınız atladığımız her öğünde vücut kendi dokularını kullanır. Öğünlerimizin her gün almamız gereken besinlerden oluşmasına dikkat ediniz.

15 SABAHSüt Yumurta Portakal Ekmek

16 ÖĞLE Kuru fasulye Pilav Cacık Ekmek

17 AKŞAM Tarhana çorba Balık Salata Ekmek

18 Özellikle öğün aralarında; ŞEKERLİ BESİNLERİ TÜKETMEKTEN SAKININIZ. ŞEKERLİ BESİNLERİ TÜKETMEKTEN SAKININIZ. Çünkü bu tür besinler dişlerimizin çürümesine neden olurlar. Bu besinleri yediğiniz veya içtiğiniz zaman dişlerinizi fırçalayınız yada ağzınızı bol su ile çalkalayınız.

19 Sağlıklı olmanın diğer bir koşulu da SPOR YAPMAKTIR unutmayınız. Sağlıklı olmanın diğer bir koşulu da SPOR YAPMAKTIR unutmayınız. Yemeklerden önce ELLERİNİZİ YIKAYINIZ. Unutmayınız, kirli eller pek çok hastalık mikrobunu taşırlar. Yemeklerden önce ELLERİNİZİ YIKAYINIZ. Unutmayınız, kirli eller pek çok hastalık mikrobunu taşırlar. Çiğ sebze ve meyveleri bol su ile YIKAMADAN YEMEYİNİZ. Çiğ sebze ve meyveleri bol su ile YIKAMADAN YEMEYİNİZ.

20 Yemek yerken AYRI çatal, kaşık, bıçak, tabak ve bardak kullanınız. Yemek yerken AYRI çatal, kaşık, bıçak, tabak ve bardak kullanınız. Tabağınıza yiyebileceğiniz kadar yemek alınız. Tabağınızda ARTIK bırakmayınız. Tabağınıza yiyebileceğiniz kadar yemek alınız. Tabağınızda ARTIK bırakmayınız.

21 AÇIKTA satılan besinleri satın almayınız. Ağırlığınızın boyunuza uygun olmasına DİKKAT ediniz. Ağırlığınızın boyunuza uygun olmasına DİKKAT ediniz. Düzenli güneşlenerek yeterli D VİTAMİNİ’ni almaya özen gösteriniz. Düzenli güneşlenerek yeterli D VİTAMİNİ’ni almaya özen gösteriniz.

22 TÜRKİYE’NİN SLAYT PORTALI


"BESLENME REHBERİ. ERGENLİK ÇAĞINDA GÖZLENEN DEĞİŞİKLİKLER: Hızlı büyümeye ek olarak ergenin sporla uğraşması enerji ve besin öğeleri ihtiyacını arttırır." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları