Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can. Hekimsiniz,ve bir kliniğiniz var.Yanınızda da üç hemşire hanım çalışmakta.Hemşirelerinizden biri Pınar Aydın.Pınar’ın.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can. Hekimsiniz,ve bir kliniğiniz var.Yanınızda da üç hemşire hanım çalışmakta.Hemşirelerinizden biri Pınar Aydın.Pınar’ın."— Sunum transkripti:

1 İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can

2

3 Hekimsiniz,ve bir kliniğiniz var.Yanınızda da üç hemşire hanım çalışmakta.Hemşirelerinizden biri Pınar Aydın.Pınar’ın babası 88 yaşında bir Alzheimer hastasıydı.Pınar babasını 1hafta önce kaybetti.Ve 1 haftalık aradan sonra bugün işine geri döndü.Siz Pınar’a aile üyeleri ile ilgilenmesi için zaman zaman izinler vermiştiniz.Buna rağmen Pınar İş yerine geldiğinde hala yorgun ve verimliliği düşüktü.İş arkadaşları da bunun farkında.Üstelik arkadaşlarının ikisi de hamile ve biri son 3 ayında.Her ikisi de Pınar’ın uyum sağlayamaması konusunda endişeliler.Ve Pınar bugün 1hafta daha izin kullanmayı düşünüyor.Bu durumda işveren olarak işiniz zor gibi görünmekte.

4 “Empati olgunluğun en iyi göstergelerinden biridir.” Tongue fu düşüncesi

5 Duygu,düşünce ve bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılması İLETİŞİM’dir

6 VERİCİ KİŞİ ANLAMI KODLAMA MESAJ KODU AÇMA ALICI KİŞİ

7 İletişimi unsurlarına göre sınıflarsak; Toplumsal ilişkiler sistemi olarak; -Kişiler arası iletişim -Grup iletişimi -Örgütsel iletişim Kullanılan kanallara ve amaçlara göre; Görsel,işitsel,dokunma, telekominikasyon,kitle iletişimi Kullanılan kodlara göre; -Sözlü -Sözsüz -Yazılı Zaman ve mekana göre; -Yüz yüze -Uzaktan

8 İnsanlar arası iletişimlerde temel olan; duygu ve düşünce alışverişini yürütmektir. Burada ana unsur “ANLATMA”dır. Kişilerin anlatma eylemlerinin iletişim açısından amacı da “ANLAŞILMAK”tır.

9 İletişimde Anlaşmayı Kolaylaştıran Unsurlar İletişimde ilk dakika önemlidir. İletişim,bilgi alışverişi değildir. İletişim,kişiye değil,kişiyle yapılır. İletişim bir bütündür.

10 İletişim süresince söz, ses, beden dili ile belli oranlarda etkiler bırakılır; -Söz %7 -Ses tonu %38 -Beden dili %55

11 Bu unsurlara dikkat edersek; -Kendimizi ifade etmeyi kolaylaştırmış, -Karşımızdakini daha kolay anlamış, -Konuşmaya bütünlük katmış, -Kendimizin ve ilişkide olduğumuz insanların iç dünyalarını anlamada önemli ipuçları elde etmiş oluruz.

12 “Davranışınız ne ise siz o’sunuz” Dünyadan alacağımız karşılık,dünyaya verdiğimiz tepkiye bağlıdır.Bu yüzden çevremizde olumlu izlenimler bırakacak beden dili özelliklerini bilmek işimize yarayabilir diye düşünüyorum.

13 *Göz ilişkisi *Yüz ifadesi *Baş hareketleri *Jestler *Postür *Yakınlık *Yöneliş *Dış görünüş *Konuşmanın sözel özellikleri

14

15 Sıcak bir yüz ifadesi,canlı bir bakış,güvenli ve rahat bir duruş,toplumsal statünüze uygun bir dış görünüş,konuştuğuz kişiye yönelişiniz hiç şüphe yok ki ilişkinizi yürütmede önemli rol oynayacaktır.

16 İletişimi kolaylaştıran unsurların yanı sıra zorlaştıran unsurlar da var.Bunlara bir göz atarsak;

17 -Karşımızdakinin ilgisini söndüren bir dil kullanma, -Saate bakma.yada önündeki başka bir şeyle ilgilenme, -Kendi kendine bir şeyler mırıldanma, -Karşıdakinin sözünü kesme yada tamamlayarak sonlandırma,

18 -Konuşmanın bittiğini söylemeden uzaklaşma, -Soruları duymazlıktan gelme, -Dinlememe belirtileri verme gibi davranışlar iletişimi zorlaştırır.

19 Bu yüzden etkin dinlemeyi bilmek durumundayız. “Nedir Etkin Dinleme?”

20 Etkin bir dinleme; kişinin anlattıklarının kabul edildiğini ileten,doğru anlaşıldığını kanıtlayan,empati gösteren ve açılımı yüreklendiren bir dinleme çeşididir.

21 Doç.Dr.Kadir Özer,İletişimsizlik Becerisi adlı kitabında; “Kanımca iletişim insanlar arasında olması gereken ama yeterince olmayan bir beceriler bütünü.İletişimin amacı ve sonucu çözümdür.İletişimsizliğin amacı çözüm sonucu ise kavga ve sorundur.İnsanoğlunun hangisini yaptığını anlayabilmek için tarihe veya bir sabah gazeteye bakmak herhalde yetecektir.”

22 Ve girişte verdiğimiz tarifi uygulasak yemeklerimizde,yesek afiyetle ve beraberce...Kendimiz için,sevdiklerimiz için,insanlık için...Afiyet olsun!...Teşekkürler...


"İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can. Hekimsiniz,ve bir kliniğiniz var.Yanınızda da üç hemşire hanım çalışmakta.Hemşirelerinizden biri Pınar Aydın.Pınar’ın." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları