Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim"— Sunum transkripti:

1 9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
4.Ünite Sağlıkta İletişim HASTA YAKINLARIYLA İLETİŞİM 24.Hafta ( / 03 / 2014 )

2 HASTA YAKINLARI ile İLETİŞİM HASTA YAKINI : Sağlık kuruluşlarına müracaat eden hasta- ların yanında gelen ve onlara refakat eden kişilerdir.

3 Hasta Yakınının Özellikleri : -- Hasta Yakınları --;
Hasta Yakınının Özellikleri : -- Hasta Yakınları --; ..hastası için endişelenir. ..acil durumlarda panik yaşar. ..daha kırılgan olurlar. ..stresli olurlar.

4 Hasta Yakınlarının ;. daha önceden hastane deneyimi olabilir yada
Hasta Yakınlarının ; ..daha önceden hastane deneyimi olabilir yada ..ilk kez hastaneye gelmiş olabilir. . İletişim kurarken,bu durumlar göz önünde bulundurulmalıdır. . Daha önce olumsuz bir deneyim yaşadıysa,,ön yargılı olabilir. . İlk gelişi ise,,yeni ortamın tedirginliğini yaşar.

5 HASTA YAKINININ ÖZELLİKLERİNE GÖRE İLETİŞİM KURMAK 1
HASTA YAKINININ ÖZELLİKLERİNE GÖRE İLETİŞİM KURMAK 1.)Öfke ve Panik Yaşayan Hasta Yakını 2.)Kayıp Yaşayan Hasta Yakını ile iletişim

6 1.) Öfke ve Panik Yaşayan Hasta Yakını ile İ letişim : Aniden ortaya çıkan bir nedenle hastaneye gelen hasta yakını ile sağlık çalışanları etkin bir iletişim kurmalıdır. ..Özellikle acil servise gelen hasta yakınları,sağlık personelinin hastalarıyla hemen ilgilenmesini ister.

7

8 travma,. zehirlenme,. yaralanma,. vb
..travma, ..zehirlenme, ..yaralanma, ..vb.acil durumlarda Hasta yakınının yaşadığı endişe,korku,panik ile hastasına hemen müdahale edilmesini ister. Gerekli ilgi ve yardımı almadıklarını düşün- dükleri zaman,kendilerine ve çevrelerine zarar verebilirler.

9

10

11

12 Öfke ve Panik Yaşayan Hasta Yakınları ile Doğru Bir İletişim Kurmak İçin : 1.)Hasta ve yakınlarını dinleyip,empati yapmalı. 2.)Hastasının durumu acilse,gerekli müdahale yapılmalı , 3.)Sağlık personeli,hasta yakınına, hastanın durumu,yapılan müdahale ve hasta yakınının yapması gerekenlerle ilgili bilgi vermelidir.

13 4. )Hasta yakınının sakin olması sağlanmalıdır. 5
4.)Hasta yakınının sakin olması sağlanmalıdır. 5.)Hasta yakını ile konuşurken,ses tonu yükseltilmemeli , karşıdakini küçümser tavır göstermemeli . 6.)Heyecanlı, anksiyeteli hasta ve yakınını sakinleştirmek için, kullanılacak en iyi yol,onları duygusal anlamda desteklemektir. 7.)İyi bir dinleyici olmalı,,,,hasta ve yakınları yargılanmamalı.

14 HAZIRLAYAN HARİKA ATA ATA


"9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları