Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI Öğr. Gör. ÖZGÜR ÇENGEL İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI Öğr. Gör. ÖZGÜR ÇENGEL İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ."— Sunum transkripti:

1 EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI Öğr. Gör. ÖZGÜR ÇENGEL İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ

2 Emlak Pazarlaması Emlak Sektörüne Genel Bakış Emlak Sektörüne Genel Bakış Sektördeki Tehditler ve Fırsatlar Sektördeki Tehditler ve Fırsatlar Pazarlamanın Tanımı Pazarlamanın Tanımı Emlak Pazarlaması İlkeleri Emlak Pazarlaması İlkeleri Pazarlama ve Satış Pazarlama ve Satış

3 Pazarlama ve Satış- Gelişim Süreçleri Üretim Anlayışlı Dönem- Rekabet Minimum düzeyde Üretim Anlayışlı Dönem- Rekabet Minimum düzeyde Satış Anlayışlı Dönem- Satış Odaklılık Satış Anlayışlı Dönem- Satış Odaklılık Modern Pazarlama Dönemi- 21. yy Pazarlama Çabaları Modern Pazarlama Dönemi- 21. yy Pazarlama Çabaları

4 Emlak Pazarlamasında Süreçler AR-GE, Emlak Pazarlama Araştırmaları AR-GE, Emlak Pazarlama Araştırmaları Pazarlama Araştırma Konuları Pazarlama Araştırma Konuları İş Takibi ve Pazarlama Çevresi İş Takibi ve Pazarlama Çevresi Dış ve İç Çevre Faktörleri Dış ve İç Çevre Faktörleri Portföy Oluşturma ve Pazar Bölümlendirme Portföy Oluşturma ve Pazar Bölümlendirme Pazar Bölümlendirme Stratejileri Pazar Bölümlendirme Stratejileri

5 Pazarlama Araştırmaları ve Pazar Bölümlendirme Stratejileri Pazarlama Araştırma Süreci Pazarlama Araştırma Süreci Veri Toplanması ve Veri Analizi Veri Toplanması ve Veri Analizi Pazar Bölümlendirme Stratejileri 1- Demografi 2- Coğrafi 3- Sosyal Yapı

6 Emlak Pazarlama Pazarlama Ve Tüketici Davranışları Pazarlama Ve Tüketici Davranışları Tüketici Satın alma Karar Süreci Tüketici Satın alma Karar Süreci Satın Alma Karar Tipleri Satın Alma Karar Tipleri Satın Alma Süreci Modeli Satın Alma Süreci Modeli Alım, satım ve Kiralama Alım, satım ve Kiralama Para Tahsili Para Tahsili

7 Süreçler- Devam…. Muhasebe Muhasebe Bilgi İşlem Bilgi İşlem Müşteri İlişkileri Yönetimi Müşteri İlişkileri Yönetimi Müşteri İlişkileri Yönetimi Pazarlama Stratejisi Müşteri İlişkileri Yönetimi Pazarlama Stratejisi

8 Müşteri İlişkileri Yönetimi Müşterinin Artan Önemi Müşterinin Artan Önemi Müşteri Sadakati Müşteri Sadakati Veri Tabanlı Pazarlama Veri Tabanlı Pazarlama Emlak Pazarlamasına Dair Uygulamalar Emlak Pazarlamasına Dair Uygulamalar

9 Emlak Pazarlama Karması (4P) Emlak Pazarlamasında Mamul Stratejileri Emlak Pazarlamasında Mamul Stratejileri Markalaşma Markalaşma Servis ve Kalite Stratejileri Servis ve Kalite Stratejileri Fiyat Stratejileri Fiyat Stratejileri

10 Emlak Pazarlamasında Fiyatı Etkileyen Faktörler Gayrımenkul Alım Maliyeti Gayrımenkul Alım Maliyeti Gayrımenkule Olan Talep Gayrımenkule Olan Talep Rekabet Durumu Rekabet Durumu Hedef Alınan Pazar Payı Hedef Alınan Pazar Payı Maliyete dayalı fiyatlandırma Maliyete dayalı fiyatlandırma Talebe dayalı fiyatlandırma Talebe dayalı fiyatlandırma Rekabete dayalı fiyatlandırma Rekabete dayalı fiyatlandırma

11 Tutundurma Çabaları Reklam- Kitlesel İletişim Reklam- Kitlesel İletişim Halkla İlişkiler Halkla İlişkiler Kişisel Satış- Yüz yüze görüşmeler Kişisel Satış- Yüz yüze görüşmeler Satış Geliştirme- Sergiler ve Fuarlar Satış Geliştirme- Sergiler ve Fuarlar

12 Emlak Pazarlaması- Dağıtım Faaliyetleri Doğrudan Dağıtım Doğrudan Dağıtım Dolaylı Dağıtım Dolaylı Dağıtım Dağıtım kanalının seçimini etkileyen faktörler Dağıtım kanalının seçimini etkileyen faktörler

13 Hizmet Pazarlaması Hizmetin tanımı Hizmetin tanımı Hizmetlerin özellikleri Hizmetlerin özellikleri Hizmet grupları Hizmet grupları Hizmet pazarlamasında stratejiler Hizmet pazarlamasında stratejiler

14 Hedef Pazar Seçimi Hangi Pazar bölümü en büyük fırsatları sunmaktadır? Hangi Pazar bölümü en büyük fırsatları sunmaktadır? Hedef Pazar olarak kaç bölüm seçilmelidir? Hedef Pazar olarak kaç bölüm seçilmelidir? İşletmenin amaçları, güçlü yönleri, rekabet durumu, kar potansiyeli, firma imajı göz önünde bulundurulmalıdır. İşletmenin amaçları, güçlü yönleri, rekabet durumu, kar potansiyeli, firma imajı göz önünde bulundurulmalıdır.

15 Sonuç Ürün Ürün Fiyat Fiyat Tutundurma Tutundurma Dağıtım Dağıtım Tüketici Davranışları, Pazarlama Araştırmaları, Pazar Bölümlendirme Stratejileri Tüketici Davranışları, Pazarlama Araştırmaları, Pazar Bölümlendirme Stratejileri


"EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI Öğr. Gör. ÖZGÜR ÇENGEL İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları