Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DEĞERLER EĞİTİMİ KONAK RAM 2014. DEĞER NEDİR? Toplumsal anlamda değerler, toplum tarafından en iyi, en doğru ve en faydalı olduğu kabul edilen genelleştirilmiş.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DEĞERLER EĞİTİMİ KONAK RAM 2014. DEĞER NEDİR? Toplumsal anlamda değerler, toplum tarafından en iyi, en doğru ve en faydalı olduğu kabul edilen genelleştirilmiş."— Sunum transkripti:

1 DEĞERLER EĞİTİMİ KONAK RAM 2014

2 DEĞER NEDİR? Toplumsal anlamda değerler, toplum tarafından en iyi, en doğru ve en faydalı olduğu kabul edilen genelleştirilmiş davranış prensipleridir. Bir başka tanım; Bir nesneye, varlığa veya faaliyete, bireysel ve toplumsal açıdan tanınan önem ya da üstünlük demektir.

3 DEĞER EĞİTİMİ NEDEN GEREKLİ? 1- Yükselen şiddet eğilimleri, 2- Sahtekârlıkta artış (yalan söyleme, kopya çekme ve hırsızlık), 3- Anne-babaya, öğretmene, yetkili kişilere karşı gelme, 4- İş ahlâkında düşüş, 5- Kişisel ve toplumsal sorumluluk bilincinde azalma, 6- Kendine zarar verici davranışlarda (madde bağımlılığı) artış,

4  Değerlere karşı duyarlılık oluşturulması ve onların davranışa dönüştürülmesi  Öğrencilere temel insani değer ve erdemlerin kazandırılması  Çocuklarda insan,hayvan ve doğa sevgisinin aşılanması  Toplum tarafından kabul gören değerlerin uygun okul ortamı oluşturularak geliştirilmesi ve pekiştirilmesi  Değerler eğitimi ile ailenin farkındalık düzeyinin arttırılması. DEĞERLER EĞİTİMİNİN AMACI

5 Çok yönlü öğrenmedir İnsanlaştırma sanatıdır Kişilik oluşturmaktır O ana ve geleceğe biçim verme gayretidir Süreç gerektirir Sosyo-kültüreldir Mekanik öğrenme değildir Robotlaştırma değildir Bilgi küpü inşa etmek değildir Yalnızca kuralları nakletmek değildir Anlık değildir Kalıtsal değildir

6 DEĞERLER EĞİTİMİ (Sevgi Değeri) ORTAOKUL PİLOT UYGULAMALARI

7 1.HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ Etkinlik adı: Öğretmenimi Seviyorum Sınıf: 6.Sınıflar Süre: 15 Dakika Ortam: Sınıf Araç-Gereç: Büyük kalp şeklinde kesilmiş açık renk fon kartonları, boya kalemleri

8 1.HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ (Öğretmenimi seviyorum) Hedefi/Amacı  Öğretmen ve öğrencilerin sevgilerini ifade etmelerini sağlamak  Sınıfta olumlu bir hava yaratmak ve öğrencilerin ortak çalışma becerilerini arttırmak

9 1.HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ (Öğretmenimi seviyorum) Uygulanışı Sevgi Kartına Yazılacak Örnek Cümleler  Sizi çok seviyorum.  İyi ki bizim öğretmenimizsiniz.  Bizimle çok ilgileniyorsunuz.  Saçınızın rengi size çok yakışıyor.  Bana gülümsemenizi çok seviyorum.  Sayenizde her gün yeni bilgiler öğreniyorum.

10 1.HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ (Öğretmenimi seviyorum) Uygulanışı  Her sınıftan seçilen ve üç öğrenciden oluşan SEVGİ TİMLERİ, sınıftaki tüm arkadaşlarına Sınıf Rehber Öğretmenine sevgilerini anlatan birer cümleyi Sevgi Kartına yazdırarak kartı öğretmenlerine sürpriz olarak sunarlar.

11

12 1.HAFTA SINIF ETKİNLİĞİ İyi ki arkadaşımsın, çünkü…. Etkinlik adı: İyi ki arkadaşımsın, çünkü…. Sınıf: Tüm sınıflar Süre: 1ders saati Ortam: Sınıf Araç-Gereç: Kalem, Post-it

13 1.HAFTA SINIF ETKİNLİĞİ (İyi ki arkadaşımsın, çünkü….) Uygulanışı o Öğretmen öğrencileri ikişerli gruplara ayırır. Ve grup kurallarını oluşturur. o Oluşturulan ikili gruplardaki öğrenciler birbirlerine olumlu özelliklerini içeren “İyi ki Sınıf Arkadaşımsın, Çünkü….” ile başlayan cümleler söylerler. Ve cümlelerini post-itlere yazarlar. o Sırayla cümlelerini sınıf önünde birbirlerine söylerler. Ardından sınıf sevgi ormanına post- itlerini yapıştırırlar.

14

15

16 1.HAFTA AİLE ETKİNLİĞİ Sevgi Kumbarası Etkinlik adı: Sevgi Kumbarası Sınıf: Tüm sınıflar Süre: 1ay Ortam: Sınıf Araç-Gereç: Kutu, Boyalar, Kağıtlar

17 1.HAFTA AİLE ETKİNLİĞİ (Sevgi Kumbarası) Uygulanışı  Okul Psikolojik Danışmanı öğrencilere Sevgi Avcısı olduklarını söyleyerek 1 ay boyunca evde ailelerinin sevgi ifadesi olduğunu düşündükleri davranışlarını yazıp kumbaraya atmalarını söyler. Sevgi ifadesi olarak değerlendirdikleri her cümleyi ya da davranışı yazabilirler.  Öğrencilere yazdıklarını haftalık olarak aileleri ile paylaşabileceklerini söyler.  Aylık olarak sınıfta Sınıf Rehber Öğretmenleri ve arkadaşları ile paylaşabileceklerini söyler.

18 1.HAFTA AİLE ETKİNLİĞİ (Sevgi Kumbarası) Uygulanışı Örnek sevgi cümleleri:  Babacığım benimle film izlediğin için teşekkür ederim.  Anneciğim bana sarılman çok hoşuma gidiyor.  Bana aldığın kıyafet tam zevkime göre  Aldığım notu takdir ettin.

19

20 2. HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ Etkinlik adı: Sevgi Duvarı Sınıf: Tüm sınıflar Süre: 1hafta Ortam: Okul ortamı Araç-Gereç: Pano, Kağıtlar,Boya Kalemleri

21 2. HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ (Sevgi Duvarı) Uygulanışı  Okulda Sevgi Duvarı olarak kullanılacak alana beyaz kartondan pano hazırlanır.  Okul Psikolojik Danışmanı öğrencilere Sevgi Duvarı olarak hazırlanan panoya sevgiyi ifade eden düşüncelerini teneffüslerde yazabileceklerini söyler.

22

23 Etkinlik adı: AİLEMİ SEVİYORUM Sınıf: 6.Sınıflar (Tüm sınıflara da uygulanabilir) Süre: 1 Hafta Ortam: Sınıf Ortamı Araç-Gereç: Kartpostal, Zarf, Kalem 2. HAFTA SINIF ETKİNLİĞİ

24 2. HAFTA SINIF ETKİNLİĞİ (Ailemi Seviyorum) Etkinliğin Amacı/ Hedefi  Öğrencilerin ailelerine yönelik sevgi ifadelerini kartpostallar yardımıyla söylemelerini sağlamak.  Sınıf içinde hazırlanan kartpostalların hazırlandıktan sonra öğrenciler tarafından aileleri ile paylaşmalarını sağlamak.

25

26 2. HAFTA AİLE ETKİNLİĞİ Etkinlik adı: EVDE PİŞER, OKULA DÜŞER Sınıf: Tüm Okul Öğrencileri Süre: 1 Hafta Ortam: Okul ve ev ortamı Araç-Gereç: Kek, Kurabiye, Börek vs.

27 Evde pişer,okula düşer) Uygulanışı 2. HAFTA AİLE ETKİNLİĞİ (Evde pişer,okula düşer) Uygulanışı  Sınıf rehber öğretmeni tarafından planlama yapılır.  Sınıf rehber öğretmeni öğrencilerle birlikte etkinlik gününü belirler.  Aileleriyle birlikte bir yiyeceği hazırlama, pişirme ve servis aşamalarını fotoğraflamalarını söyler.  İsteyen öğrencilerin bu çalışmayı sınıfta paylaşmalarını sağlar. Evde yapılan kurabiye, kek vs. sınıfa getirilip paylaşılabilir.

28

29

30 3.HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ Etkinlik adı: Kırmızı Kurdela Sınıf: Tüm Sınıflar Süre : Bir hafta / belirlenen bir gün Araç-gereç: Kırmızı Kurdela

31 3.HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ (Kırmızı Kurdela) Etkinliğin Hedefi/Amacı  Okul Müdürümüze, öğretmenlerimize, arkadaşlarına ve diğer okul çalışanlarına kırmızı kurdelenin sevgiyi sembolize ettiğini ve sevgiden yana olduklarını anlatmalarını sağlamak.  Değerler eğitiminin bir parçası olan sevgi değerine öğrencilerin ve velilerin dikkatini çekmek.  Bu değer çerçevesinde öğrencilerin davranış kazanmalarına katkıda bulunmak.

32 3.HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ (Kırmızı Kurdela) Etkinliğin Uygulanışı  Çalışma yapılmadan önceki hafta Rehberlikçi yada sınıf rehber öğretmenince öğrencilerden yapılacak çalışmada kullanılacak olan kırmızı kurdela getirmeleri duyurulur, kurdelanın takılma amacı anlatılır.  Etkinliğin uygulandığı hafta/ gün boyu kırmızı kurdela fiyonk yapılarak yakaya yada kola bağlanılarak takılır.

33

34 3.HAFTA SINIF ETKİNLİĞİ Etkinlik adı: Şekerim Sınıf: Tüm Sınıflar Süre: Bir ders saati Araç-Gereç: Renkli şeker ya da boncuk

35 3.HAFTA SINIF ETKİNLİĞİ (Şekerim) Etkinliğin Hedefi/Amacı  Öğrencilerin kendilerinde bulunan iyi özelliklerin farkına varmalarını sağlamak  Kendilerinin de sevgiyi hak eden bireyler olduğunu vurgulamak.

36  Sınıf Rehber öğretmeni daha önceden öğrencilerden renkli şeker ya da boncuk getirmelerini ister  Getirilen şeker/boncuk bir kaseye konur ve öğrencilerden istedikleri kadar almaları söylenir.  Her öğrencinin aldığı şeker/boncuk kadar kendisinde olan iyi özellik yazması/söylemesi istenir.  Şeker/boncuklar toplanır, istenirse tekrar öğrencilere dağıtılır.  Şekerler etkinlik amacı ile dağıtılırken açıklama yapılmamalı ancak ‘’tüm sınıfa yetmesi gerekir çok mu almak yoksa az mı almak daha iyi acaba’’ diyerek öğrencilerin çok almasının kontrol etmek faydalı olacaktır. 3.HAFTA SINIF ETKİNLİĞİ (Şekerim) Etkinliğin Uygulanışı

37

38 3.HAFTA AİLE ETKİNLİĞİ Etkinlik Adı: Sevgi Günü Sınıf: Tüm Sınıflar Süre: Bir gün Ortam: Ev Ortamı

39 3.HAFTA AİLE ETKİNLİĞİ (Sevgi Günü) Etkinliğin Hedefi/Amacı  Ailenin ortak bir günde karar vermeleri ve sevgi günü ilan edilen günde ortak birlikte hareket etmeleri.

40  Sınıf Rehber Öğretmenleri Rehberlikçi tarafından uygulama ile ilgili bilgilendirilir.  Öğrenciler aileleri ile birlikte sevgi gününü ve bu günde yapılacak faaliyeti belirlerler.(sessiz sinema,bilgisayar ya da grup oyunları,film izleme gibi)  İstekli öğrenciler yaptıkları sevgi günü etkinliğini sınıfla paylaşır, fotoğraflarını çekip arkadaşlarına gösterebilir. 3.HAFTA AİLE ETKİNLİĞİ (Sevgi Günü) Etkinliğin Uygulanışı

41 4.HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ Etkinlik adı: SEVGİ ZİNCİRİ Sınıf: Tüm Sınıflar Süre: 1 Ders Ortam: Sınıf Ortamı Araç-Gereç : beyaz veya renkli A4 kağıtları,Keçeli kalemler

42 4.HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ Sevgi Zinciri Hedefi/Amacı  Öğrencilerden bir ay boyunca yapılan çalışmalar sonunda öğrendiklerini veya en sevdikleri etkinliği bir mesaj biçiminde yazmaları istendi.Yazılan mesajlar şeritler halinde kesilen kağıtlara geçirilerek birbirine bağlandı.Sınıf veya okul içinde istedikleri alana sergilemeleri sağlandı.  Etkinlik sürecinde öğrencilerin birbirleri çalışmaları sırasında kullandıkları dil ve davranışları etkinliği yapan öğretmenlerce gözlemlendi.  Öğrencilerin duygularını farklı biçimlerde ifade edebilmeleri sağlandı.

43 4.HAFTA OKUL ETKİNLİĞİ Sevgi Zinciri (Uygulanışı) Örnek cümleleri:  Abimin beni motorda gezdirmesini çok seviyorum.  Babamın bana yakın davranmasından hoşlanıyorum.  Herkes birbirini sevmeli.  Şekerim etkinliği harika..  Dünyanın 7 harikası varsa benim tek harkam ANNEM..  Aile etkinliği “Kendin Pişir” çok güzeldi.

44

45

46 4.HAFTA SINIF ETKİNLİĞİ Etkinlik adı: 4-2 HAFIZA OYUNU Sınıf: Tüm Sınıflar Süre: 1 Ders Ortam: Sınıf Ortamı Araç-gereç : Renkli fon kartonları, Keçeli kalemler

47 4.HAFTA SINIF ETKİNLİĞİ (Hafıza Oyunu) Hedefi/Amacı  Öğrenciler sınıfta fon kartonlarından kare şeklinde hafıza kartları hazırlarlar.  Sonra sevgi sözcüklerini kartlara ikişerli olarak yazarlar.  ‘özveri-kalp-paylaşım-ilgi-sıcaklık-aile-dost- kardeş-kabul-sarılmak-mutluluk-emek- gülümseme-huzur-destek-iyilik”  Sınıfta hazırlanan kartlar ile eşleştirme oyunu oynanır.  Etkinlik okul web sayfasında yayınlanır.

48

49

50 SEVGİ DEĞERİ GÖZLEM, SONUÇ, GERİBİLDİRİM  Yapılan çalışma sonucunda öğretmenlerin motivasyonu, ailelerin okula olan ilgisi arttı.  Öğrenciler ders dışında bir etkinlikte yer almanın verdiği heyecan ve merakla okula daha istekli devam ettiler ve tüm çalışmalara büyük bir hevesle katıldılar.  Öğrenciler etkinliklerde hem öğrendi hem de eğlendi. Onlar eğlenirken ortaya renkli görüntüler çıktı. Çalışmalar tüm öğrencilerin, öğretmenlerin, velilerin ve zaman zaman çevrenin katılımıyla geniş bir çevreye yayıldı.

51 SEVGİ DEĞERİ GÖZLEM, SONUÇ, GERİBİLDİRİM  Öğrenciler, veliler ve çevre sakinlerinden olumlu geri bildirimler alındı.  Öğrenciler etkinlikler sırasında sınıf içinde aktif olarak çalıştıkları için çok keyif aldı.  Öğrencilerin kendilerine yönelik olumlu duygu ve düşüncelerini fark etmelerini sağlandı.  Etkinliklerin çoğunun grup çalışması ile yapılması, öğrencilerin birbirlerini daha iyi tanımalarını sağladı ve grup çalışmalarına uyumlarını arttırdı.

52 SEVGİ DEĞERİ GÖZLEM, SONUÇ, GERİBİLDİRİM  Öğretmenlerin çalışmalar sürdükçe öğrencilerdeki farklılık ve istekliliği görmeleri etkinlikleri daha istekli yapmalarını sağladı.  Etkinlikler süresince bazılarının süresinin 1 ders saati ile sınırlı olması dışında sıkıntı oluşmadı.


"DEĞERLER EĞİTİMİ KONAK RAM 2014. DEĞER NEDİR? Toplumsal anlamda değerler, toplum tarafından en iyi, en doğru ve en faydalı olduğu kabul edilen genelleştirilmiş." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları