Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Dogan Gursoy, PhD School of Hospitality Business Management, Washington State University, USA Destinasyon Markalasmasinda Bilgi Paylasimin Onemi: Cin,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Dogan Gursoy, PhD School of Hospitality Business Management, Washington State University, USA Destinasyon Markalasmasinda Bilgi Paylasimin Onemi: Cin,"— Sunum transkripti:

1 Dogan Gursoy, PhD School of Hospitality Business Management, Washington State University, USA Destinasyon Markalasmasinda Bilgi Paylasimin Onemi: Cin, Guangdong Vilayetinde ki Nankun Dagi Ornegi

2 School of Hospitality Business Management College of Business Sunum plani Destinasyon/resort markalasmasinda ki bilgi paylasim turleri  Dogaclama yolu ile olusan bilgi ve objective bilgi paylasimi  Dogaclama yolu ile gelisen bilgi paylasiminin destinasyon daki otel gelisimine etkileri Research method  Cin’de Nankun dag destinasyon uzerinde uzun donem (Longitudinal) arastirma  Veri uc farkli yontemle toplandi

3 School of Hospitality Business Management College of Business Calismanin amaci Dogaclama yontemi ile gelisen bilginin nasil paylasildigi Paylasilan bilgi destinasyondaki otel gelisimini nasil etkiledi Dogaclama yontemi ile olusan collective bilgi bilinmeyen bir dag destinasyonunu nasil uluslararasi bir destinayona cevirdi

4 School of Hospitality Business Management College of Business Ana bilgi turleri (Michael Polanyi 1958, 1966, 1969)  Objective bilgi: Bilimsel, resmi kabul gormus, evrensel, genellestirilebilen, paylasimi ve aciklamasi kolay  Dogaclama yontemi ile olusan bilgi (Tacit Knowledge): Deneyimsel/kisiye ozel/konuya ve sartlara ozel/kolay adapte edilebilen/subjektive/katma degeri yuksek/ aciklamasi ve formule edilmesi zor bilgi Bir konu/sorun hakkinda aciklayabildiginden fazla bilgiye sahip olmak Bir konuda uzman kisinin sahip oldugu bilgi Usta cirak iliskiside ustadan ciraga gecen bilgi

5 School of Hospitality Business Management College of Business Arastirma Yontemi Uzun donem arastirma yontemi (A longitudinal case study)  Anket  Arastirmacilarin gozlemleri  Turizmcilerle mulakat  Ikinci el veriler

6 School of Hospitality Business Management College of Business Arastirma bolgesi 6

7 School of Hospitality Business Management College of Business Nankun daki otel dagilimi

8 School of Hospitality Business Management College of Business Nankun Mountain Resort Gelisimi (I)  Ilk oteller: Bolgede yasayan ailelerin evlerini otel olarak kulanmaya baslamalari (1980 lerde basladi) JIN-AN-JU aile oteli: betonarme bina, odalar da television, banyo ve standard otel odasi seklinde duzenlenmis  Ilk pioneer tellerin gelisimi (1990 ortalarinda basladi) Alpine Villa: Villalar keresteden yorenin kulurunu temsil edecek sekilde insa edilmisti. Her villanin havuzu vardi Odalar yore halkinin kulturunu temsil edecek sekilde dosenmisti

9 School of Hospitality Business Management College of Business

10 School of Hospitality Business Management College of Business Nankun Mountain Resort Gelisimi (II)  Kopyalama ve taklit yontemi ile hizli gelisim (2000 lede) “Alpine Villas” benzeri otellerin belli noktalarda yogunlasmasi: Yun-Tian-Hai, Diao-Yu Island Resorts, Dan-Feng Village, etc.  Destinasyon imajinin olusmaya baslamasi ve ekonominin ormanciliktan turism ekonomisine donusmeye baslamasi (2000 ortalarinda) 2006 yilinda “Crosswaters Ecolodge and Spa” acilmasiyla bolgede yeni bir otel turu gelismeye basladi

11 School of Hospitality Business Management College of Business

12 School of Hospitality Business Management College of Business

13 School of Hospitality Business Management College of Business

14 School of Hospitality Business Management College of Business Dogaclama yontemi ile olusan bilginin paylasim kanallari  Isadamlari ve otelciler birbirleri ile konusarak bilgi paylastilar  Yerel hukumet bolgenin daha hizli bir sekilde turizm destinasyonuna donusum bir marka haline gelebilmesi icin bilgi paylasimini hizlandiracak sartlari olusturdu  Yoresel planlama ve politikalar  Basarili otel isletmelerini model olarak diger yatirimcilara sunmak

15 School of Hospitality Business Management College of Business Bilgi paylasimi turizmin bolgede hizla gelismesine sebep oldu  Yerel hukumet yatirim icin turizmcilerle birlikte yerleri belirledi  Otel yatirimlarina danismanlik olanaklari sagladi  Otel yatirimlarina finansal destek  sagladi  Bu bolgelerde oteller hizla gelisti  Otelller genelde ulasimi kolay dogal kaynaklarin etrafinda yogunlasti

16 School of Hospitality Business Management College of Business Yerel hukumetin rolu ve yatirimcilarin yerel hukumetin oynadigi role bakisi  Ilk oteller surekli urunlerini gelistirerek alanda onder olmaya devam ettiler ve gelirlerini arttirdilar  Yerel hukumetin dogru zamanlarda dogru politikalari gelistirip uygulamasi  Ilk otellerin urun gelistirmesine destek verdi  Bu politikalar ilk kurulan otelleri taklit eden diger otellerinde sadece taklitle kalmayip urunleri daha da gelistirmelerine olanak sagladi.  Politikalar otellerin hem birbirleri ile rekabet etmelerini ve ayni zamanda da ortak calismalarina olanak sagladi.

17 School of Hospitality Business Management College of Business Gozlemler  Kucuk isletmeler genelde diger basarili isletmeleri ornek alir. Kucuk yatirimci diger yatirimcilarin basarisinda onemli rol oynayan factorleri onlardan ogrenmeye calisir.  Dogaclama yontemi ile olusan turizmcilik bilgileri sayesinde yore halki ekonomisi tamamen ormaciligi dayanan bir bolgeyi Guandong Eyaletinin en iyi bilinen dag turizm merkezi haline gelmesinde onemli rol oynadi  Bolgenin gelismesinde yerek hukumetin de cok onemli bir liderlik rolu oynadi

18 School of Hospitality Business Management College of Business Sorular ve yorumlar… dgursoy@wsu.edu


"Dogan Gursoy, PhD School of Hospitality Business Management, Washington State University, USA Destinasyon Markalasmasinda Bilgi Paylasimin Onemi: Cin," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları