Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Küresel Ekonomik Kriz Sonrası Enerji Piyasalarındaki Oluşum ve Gelişmeler Yavuz Aydın Direktör GE Energy Services Türkiye/Israil 13 Mayıs 2010 GE Energy.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Küresel Ekonomik Kriz Sonrası Enerji Piyasalarındaki Oluşum ve Gelişmeler Yavuz Aydın Direktör GE Energy Services Türkiye/Israil 13 Mayıs 2010 GE Energy."— Sunum transkripti:

1 Küresel Ekonomik Kriz Sonrası Enerji Piyasalarındaki Oluşum ve Gelişmeler Yavuz Aydın Direktör GE Energy Services Türkiye/Israil 13 Mayıs 2010 GE Energy

2 2 / GE / November 25, 2014 DÜNYA ÜLKELERİ KRİZ ÖNCESİ VE SONRASI GSMH GELİŞİMİ

3 3 / GE / November 25, 2014 Elektrik Talep Artışında Çöküş Kuzey Amerika Doğu Avrupa Batı Avrupa Latin Amerika Çin Hindistan DÜNYA Afrika Asya- Pasifik Elektrik tüketimindeki % değişim 2008-2009 Orta Doğu (1.5)% 8.1% 5.8% (4.6)% 2.1% (3.9)% 0-2% artış 3-6% artış 7+% artış (1)-(3)% artış (4)+% artış (2.8)% (3.2)% (2.2)% (1.0)%

4 4 / GE / November 25, 2014 > 31% 30% - 25% 25% - 15% < 10% Rezerv Kapasite AVRUPA ÜLKELERİ KURULU GÜÇ REZERV GÖRÜNÜMÜ

5 5 / GE / November 25, 2014 Ekonomik Görünüm 2010-’11 Source: Global Insight Outlook, December 2008 vs.December 20099 2010 2011 % GSMH Artış Oranı WorldUSAEuropeJapanRussia Saudi Arabia ChinaIndia 3.6% 2.2% 1.0% 0.8% 1.9% 2.6% 9.8% 7.5% 4.1% 2.9% 1.8% 1.5% 3.9% 4.7% 8.5% 7.7%

6 6 / GE / November 25, 2014 Küresel Sıralamada Değişim En büyük 10 ekonominin reel GSMHleri 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% 1990 Italy Brazil Russia France United Kingdom Germany India Japan China United States 10 Source: Based on Global Insight Global Economic Outlook, December 2009 8 2000 7 3 2010 4 2 2020 3 1

7 7 / GE / November 25, 2014 Elektrik Talep Artışında Geri Dönüş Kuzey Amerika Dogu Avrupa Batı Avrupa Latin Amerika Çin Hindistan DÜNYA Afrika Asya Pasifik Tahmini talep artışı 2010-11 Orta Doğu 1.0% 3.5% 8.8% 7.5% 4.6% 3.3% 5.8% 2.7% 1.4% 4.1% 0-2% artış 3-6% artış 7+% artış 2008 rakamlarına 2011den sonra dönecek bölgeler

8 8 / GE / November 25, 2014 GELİŞMEKTE OLAN AVRUPA ÜLKELERİ GSMH GELİŞİMİ

9 9 / GE / November 25, 2014

10 10 / GE / November 25, 2014 Krizin Etkisi TAHMİNİ GWh TÜRKİYE ELEKTRİK ÜRETİMİNİN YILLARA GÖRE DEĞİŞİMİ

11 11 / GE / November 25, 2014 1.Finans Otoriteleri hala çok dikkatli...Düşük Faiz oranları kolay değil 2.ABD de ve Batı Avrupada toparlanma yavas olacak 3.Gelişmekte olan ekonomiler daha kuvvetli büyüyecek 4.İşsizlik oranlarında yavaş bir düzelme görülecek 5.ABD Doları zayıf kalmaya devam edecek 6.Küresel Dengesizlikler azalacak 7.Emtia fiyatları yükselmeye devam edecek 8.Hükümetlere yönelik fınansal baskılar ve zorluklar devam edecek 9.G20 küresel ekonomik koordinasyonda öncü rolünü sürdürecek 10.Küresel çatışma.gerilimler... kısıtlı ve bilinen… Af-Pak, K. Kore, Iran… 2010 yılında dikkat edilecekler.. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

12 12 / GE / November 25, 2014 2010 ve sonrası için öngörüler Yeni Elektrik Üretim yatırımlarında rezerv kapasiteler ve büyüme oranları belirleyici olacaktır. Kıta Avrupasında yüksek rezerv ve düşük büyüme oranları nedeniyle yakın dönem içinde enerjide önemli bir yeni yatırım görülmeyecektir Türkiye, hem gerçek rezerv kapasitesinin azlığı ve hem de hızlı büyüme trendinin yeniden oluşumu nedeniyle tekrar yılda en az 3000 –3500 MW yeni kapasite ihtiyacı sürecine girmiştir. Geçmiş 2 yıllık ekonomik daralma Türkiye’nin hızlı enerji talep artışında en fazla 3 yıllık bir ötelemeye yol acmıştır. Bu hızlı geri dönüş ve enerji talep artışı önemli yeni kapasite projelerine kapı açmaktadır. 18 aylık ekonomik durgunluğun yeni kapasite yatırımlarında yolaçacağı kesintinin hızlı kararlarla önlenmesi gereklidir Türkiye’deki yeni kapasite projelerindeki dağılımın %15-20 Hidro, %15-20 Kömür %10-15 Rüzgar olurken hala %45’inin Dogal Gaz olacagi beklenmelidir.

13 13 / GE / November 25, 2014 Teşekkürler


"Küresel Ekonomik Kriz Sonrası Enerji Piyasalarındaki Oluşum ve Gelişmeler Yavuz Aydın Direktör GE Energy Services Türkiye/Israil 13 Mayıs 2010 GE Energy." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları