Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Oyun Tasarımında Bölüm Tasarımı İ.Emre Ertekin BCO623.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Oyun Tasarımında Bölüm Tasarımı İ.Emre Ertekin BCO623."— Sunum transkripti:

1 Oyun Tasarımında Bölüm Tasarımı İ.Emre Ertekin BCO623

2 Bölüm Tasarımı Nedir ? Bütün parçaların bir araya getirilmesidir.

3 Bölüm Nedir ? Zor bir soru Oyundan oyuna çok farklılık gösterir ama birbirinden farklı mekanlara ve estetiğe sahip oyun alanlarına bölüm diyebiliriz.

4 Neden Bölüme İhtiyaç Var?

5 İşte bundan dolayı

6 Bölümlerin Ayrılması “Valla bu turn son!” Neye göre ayrılır? Teknik imkanlar. Oyunun “plot” dediğimiz içeriği. Oyuncunun limitleri.

7 Bölümlerin Sırası “Bir aksiyon oyununa bilmece çözerek başlamak nedir abi?!” “Önden bir tatlı alır mıydınız?” Bölümler stratejik olarak sunulmalı, tüm içeriği bir andan vermek de yanlış, saklayıp son anda vermek de. Bölümler hikayeye ve zorluğa uygun olmalı. Bölümler kendi içinde tutarlı olmalı ve akışa uygun olmalı.

8 God Of War

9

10 Bölüm Nelerden Oluşur? Aksiyon Tasarımcının görevi: Ne kadar aksiyon? Ne kadar tansiyon ? Bu kadar heyecana uygun bölüm tasarımı!

11 Bölüm Nelerden Oluşur? Keşif Oyuncular savaşmıyorken ne yapacaklar ? Keşif oyundaki diğer unsurları birbirine bağlamak için köprüler kurmaktır. Oyuncu ilk defa gördüğü bir mekandan etkilenir.

12 Bölüm Nelerden Oluşur? Bilmece Çözme Azcık da kafayı kullanalım! Bilmeceler oyunların tamamlayıcı unsurlarıdır. Basit de olabilir, karmaşık da. Ne kadar bilmece? Nerede bilmece?

13 Bölüm Nelerden Oluşur? Hikaye Anlatımı Eğer hikaye ağırlıkı bir oyun ise bölüm tasarımı hikayeyi desteklemeli. Tarihi bir oyun ise gerçeklere uygun olmalı. Her bölümün bir hikayesi olmalı, bölüm kendi hikayesini kendi anlatmalı! (Skyrim)

14 Bölüm Nelerden Oluşur? Estetik Önemli olan iç güzellik! Süper görünen ama oynaması zor bölümlerin bir manası yok! Amaç : Hızlı yüklenen, kolay işlenebilen, oynaması zevkli, teknik imkanlar dahilinde, olabilecek en güzel görünüme sahip bölümü tasarlamak. Görünüşü değiştiren şey oynanışı da değiştiriyor!

15 Bölüm Nelerden Oluşur? Hepsini Dengelemek

16 Bölüm Akışı

17 Adam Gibi Bölüm Oyuncu takılıp kalmamalı. Alt görevlere sahip olmalı. Özel mekan ve işaretler olmalı. Kritik Yol. Tekrarlamaların kısılması. İlk Seferde başarı (!?) Gezilebilecek alanların açıkça belirtilmesi. Seçenekler. Kendi listeniz.

18 Bölüm yapmanın adımları 1. Masa başında karar verilir. 2. Kağıt kalem ile eskizler çizilir. 3. Kutular ve düzlemler ile prototip yapılır. 4. Yapı eğlenceli olana kadar değiştirilir. 5. Oyun ve oyuncu implemente edilir. 6. İnce ayarlar yapılır. 7. Test edilir. 8. İyice test edilir.

19 Kim bölüm tasarımı yapmalı?

20 Ekip Çalışması Birbirinizden haberiniz olsun ki böyle olmayasınız!

21 Seeeeesss! Yazar değinmemiş ama… İnsanın kaç duyu organı vardır ? Kaçı ile oyun oynarız ?

22 İşe Yarar Kaynaklar 739/beginning_level_design_part_2_.php 739/beginning_level_design_part_2_.php Valve’in bütün oyunları, özellikle Left 4 Dead serisi design-is-game-design/ design-is-game-design/


"Oyun Tasarımında Bölüm Tasarımı İ.Emre Ertekin BCO623." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları