Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

AKRAN BASKISI. NASIL? Ergenlik döneminde gençler akranları ile daha fazla vakit geçirmeye başlar Akranlarının kendilerini daha iyi anladığını düşünürler.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "AKRAN BASKISI. NASIL? Ergenlik döneminde gençler akranları ile daha fazla vakit geçirmeye başlar Akranlarının kendilerini daha iyi anladığını düşünürler."— Sunum transkripti:

1 AKRAN BASKISI

2 NASIL? Ergenlik döneminde gençler akranları ile daha fazla vakit geçirmeye başlar Akranlarının kendilerini daha iyi anladığını düşünürler Kendilerini akran gruplarının doğal bir parçası olarak görür ve gruptakilere benzemeye çalışırlar Bu yaşlardaki kabul görme ihtiyacı gencin grubun kontrolüne girmesine yol açar Akran grubunun kontrolüne girmek peşinden akran baskısını da beraberinde getirir

3 AKRAN BASKISI NED İ R? Beraber bulunulan ortamlarda gencin bir şey yapması için arkadaşları tarafından zorlanması veya cesaretlendirilmesidir Gençler istekli veya isteksiz olarak ikna edildiklerinde ortaya çıkar Akran baskısına boyun eğme ve uyma gencin yaşamını olumsuz etkiler

4 Gençler çoğu zaman grubun içinde olduğundan ve grupta bir yer ve kimlik kazanmak istediğinden akran baskısına direnç göstermekte zorlanabilir. Bunun sonucunda öğretmene baş kaldırma,grubun kendi kurallarına uyma,okulu asma gibi davranışlar daha sık yaşanır Dolaylı yaşanan baskı sonucunda riskli ve suç kabul edilen davranışları gösterme eğilimi artar

5 R İ SKL İ B İ R DURUM Akran baskısı arttıkça risk alma davranışı yükselir RİSK ALMA DAVRANIŞLARI Trafik ile ilgili risk alma davranışları Cinsellik ile ilgili risk alma davranışları Tehlikeli işler yapma ile ilgili risk alma davranışları Kesici ve delici aletler taşıma ile ilgili risk alma davranışları Kavgaya karışma ve saldırganlık ile ilgili risk alma davranışları

6 D İĞ ER DAVRANI Ş LAR Sigara içme Alkol ve madde kullanma Okuldan kaçma ve devamsızlık Okulda başarısızlık Hırsızlık Çetelere katılma

7 NASIL BA Ş A ÇIKAB İ L İ R İ M ? Sözel ve sözel olmayan becerileri öğrenmek ve geliştirmek gerekir

8 SÖZEL BECER İ LER REDDETME BECERİLERİ Bireyin yapmak istemediği bir durum ile ilgili olarak bir isteği ve bir ricayı nasıl kabul etmeyeceğini bilmesi gerekir.Bunun için; “HAYIR” DEMEK 1. Basamak:Yapılan ricaya karşı cevabı bilmek önemlidir 2. Basamak:Hayır demenin nedenini açıklamak önemlidir

9 HAYIR DEME YÖNTEMLER İ Hayır……………………..Hayır olmaz Mazeret bildirme………..Hayır benim başka bir yerde işim var Atlatma…………………..Hayır belki daha sonra Konuyu değiştirmek……Hayır teşekkürler. Mehmet’i bugün gördün mü? Yürüyüp gitmek…………Hayır deyip ortamdan uzaklaşmak Hayır tekrarı…………….Hayır beni ilgilendirmiyor,hayır istemiyorum

10 SÖZEL OLMAYAN BECER İ LER Sözel iletişimin yanında çeşitli davranış kalıpları ile birey kendisini daha güçlü bir şekilde ortaya koyabilir Ses tonu: Orta şiddete bir ses tonu ile nazik fakat otoriter bir şekilde konuşun Göz Kontağı:Konuştuğunuz kişinin doğrudan gözlerinin içine bakarak konuşun Yüz İfadesi: Konuştuğunuz konuya önem veren ciddi bir yüz ifadesi ile soğukkanlılığınızı koruyarak konuşun Vücut Pozisyonu:Yüz yüze bakacak şekilde durun,vücudunuzun dik durmasına dikkat edin Uzaklık: Konuşurken karşınızdaki ile uygun bir uzaklıkta durun(1m)

11 SON ÇARE Akran baskısı ile karşılaşıldığında ve baş etme yöntemleri yetersiz kaldığında mutlaka öğretmen,anne baba veya güvendiğiniz diğer yetişkinlerden yardım isteyin Akran baskısına uğrama düzeyi yüksek olan gençlerin kendine saygı düzeyleri de düşük olmaktadır


"AKRAN BASKISI. NASIL? Ergenlik döneminde gençler akranları ile daha fazla vakit geçirmeye başlar Akranlarının kendilerini daha iyi anladığını düşünürler." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları