Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Lojistik Stratejisinde Tedarik Satınalma ve Tedarikçi İlişkileri Yönetimi Türk Lojistik Enstitüsü Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik Yönetim Serileri.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Lojistik Stratejisinde Tedarik Satınalma ve Tedarikçi İlişkileri Yönetimi Türk Lojistik Enstitüsü Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik Yönetim Serileri."— Sunum transkripti:

1

2 Lojistik Stratejisinde Tedarik Satınalma ve Tedarikçi İlişkileri Yönetimi Türk Lojistik Enstitüsü Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik Yönetim Serileri

3 İstatistikler … “Satın alınan ürün ve hizmetler ortalama bir şirketin toplam maliyetinin %60’ını oluşturur. Demir çelik fabrikalarında bu rakam %75’e ; petrokimya endüstrisinde %90’a çıkar. Hizmet sektöründe bile bu rakam rahatlıkla %35’lere yükselir. Satın alma maliyetlerinin düşürülmesinin en alt çizgiden yukarı çıkmaya önemli etkileri vardır-%5’lik bir düşüş kar oranında %20’lik bir artış sağlayabilir.” — “A Smarter Way to Buy” Harvard Budines Review, June 2001

4 Lojistik Ana Planı Lojistik Ana Planı; performansı sürekli değerlendirerek,süreçleri ve iç uygulamaları geliştirerek, altyapı ihtiyaçlarını belirleyerek ve organizasyonu süreçleri destekleme konusunda hazırlayarak Operasyon Yönetimini,Şirketin Stratejik Amaçlarıyla Senkronize eder Customer Service

5 Lojistik Stratejisinde Tedarik Tedarik

6 Tedarik Ana Planı Make or Buy Suppliers Policy Integration Procurement Supply Chain Supply

7 Tedarik Yönetimi İkilemleri

8 Finansal Amaçlarımızı Karşılayan Tedarik Kaynakları nelerdir? BİZİM Müşterilerimizin Talep ettiği Hizmet Seviyesini hangi Kaynaklar Karşılıyor? Tedarik ve Stok Yönetim Maliyetlerini en aza indirgeyen Tedarik Kaynakları Kombinasyonu nedir? Stratejik Tedarik Kaynakları Kombinasyonu nedir? Tedarik Kaynaklarımı nasıl Değerlendirebilirim?

9 En iyi tasarruf olanaklarını Satınalma sunar Sources: CRPS, AT Kearney

10 1. Tedarikte Kilit Performans Göstergeleri Maliyetler –Satın alma Maliyetleri,Sipariş başı Satın alma Maliyetleri Verimlilik –Adam-saat başı sipariş, Satın alma memuru tarafından SKU’lar Kalite –Tedarikçi Karşılama Oranı –Tedarikçi Memnuniyet İndeksi –Mükemmel Sipariş %’si –Tedarikçi Teslim Süresi Uyuşmazlıkları Cevap Süresi –Sipariş Döngüsü –Teslim edilmemiş Sipariş %’si

11 Tedarikte Farklılık Analizi Tedarik Süreçleri Üretim ve Satın almayı kapsar Her bir ürün için Şirket Üretim ve Satın alma arasında bir tercih yapmalıdır. İmal edilmiş Ürünler açısından Tedariğin Amacı Stok Hedeflerini karşılamak için etkin üretimi gerçekleştirmektir Satın alınan Ürünler açısından amaç Stok Hedeflerini karşılamak için etkin satın almayı gerçekleştirmektir

12 Tedarik Yönetimi Farklılık Analizi

13 Tedarik Zinciri Değerlendirmesi

14 2. Tedarikçi Sertifikasyon Programları Satın alınan Sipariş Karşılama Oranı Anlaşılır ve Güvenilir Bilgi –# PO, ID Lines, Boxes, Batch, Exp. Date Otomatik Bilgi –ASN´s, VMI, Status Reports Standart Paketleme Gelen Siparişlerin Saptanması Programlama & Zamanında Teslim Performansı

15 3. Bölümlenmiş Tedarikçi Politikaları Tedarikçi GruplarıMüşteri Grupları Tedarikçi Entegrasyon Politikası Müşteri Hizmet Politikası

16 Y-Axis Sipariş/seyir miktarı Toplam Maliyett = Sipariş Maliyeti + Stok Taşıma Maliyeti Stok Taşıma Maliyetleri siparişin hacmine göre artar Sipariş Maliyetleri siparişin hacmine göre azalır Ekonomik Sipariş Miktarları EOQ 4. Ne Kadar Satın Almalıyız? EOQ

17 Siparişleri Birleştirmek: Satınalma Gücünün Kaldıracı Merkezi Müzakere –Tedarikçiler –Fiyatlar ve Ödeme Koşulları –Teslim Süreleri Merkezi olmayan Operasyon Merkezi Tedarikçi Sertifikasyonu Siparişin Lojistik Koşulları –Tedarikçi Karşılama Oranı –Teslim Süreleri

18 5. Stratejik“Üretme ya da Satın alma” Kararı Üretme? İmal etme Rekabet Avantajı Fikri Mülkiyet Bitmiş Ürün Tedarikçilerinin Azlığı Mevcut Altyapı Satın Alma? Tedarikçilerle yapılan Stratejik İttifaklar Pazarlama & Satış Rekabet Avantajı Serbest Teknoloji Ürünleri Zayıf Altyapı

19 Extranet B2B Extranet B2C Sipariş Yönetimi Talep Tahmini İnteraktif Pazarlama Müşteri Hizmetleri Pazarlama & Satış Kalite Sistemleri Yönetimi Entegre Tahmin Stok Yönetimi Elektronik Satın alma Tedarik Zinciri Yönetimi TedarikçilerMüşteriler ŞirketÜretim Dağıtım Finans İnsan Kaynakları Intranet B2E Source: Cambridge Technology Partners 6. e-Satın alma Olanakları

20 7. İç Tedarik Zinciri Değerlendirmesi

21 7. Dış Tedarik Zinciri Değerlendirmesi

22 Tedarikçi Çevirmen Stok Çevirmen Planlama Sistemi Müşteri Tedarik Çevirmen Sipariş İşleme 855 – Sipariş Kabul etme 852 – Stok Aktivitesi 8. Entegrasyon Teşebbüsleri (e.g.VMI Tedarikçi tarafından Yönetilen Stok)

23 9. Değer Zinciri Organizasyonu Müşteri Hizmetleri Planlama Yöneticisi için Stratejiler Tedarik Zinciri Strtejik Planlama Yöneticisi Estratégia Strateji Müşteri Hizmetleri Yöneticisi Trafik Sorumlusu Değer Zinciri Operasyon Yöneticisi Dağıtım Yöneticisi Planlama Müdürü Materyal Yöneticisi Fabrika Müdürü Operaciones Operasyonlar Son Tüketiciler Müşteriler Dağıtım ÜretimTedarikçiler

24 10. Tedarik Zinciri Bilgi Sistemleri Logility Planlama Çözümleri TM Talep Zinciri Planlaması TM Tedarik Zinciri Planlaması TM Kaynak Zinciri Seyyahı TM Talep Planlaması Stok Planlaması Olay Planlaması Yeniden Dolum Planlaması Üretim Planlaması Ulaşım Planlaması Talep Zinciri TM Seyyahı TM Tedarik Zinciri TM Seyyahı TM Fuente: Logility, Atlanta

25 Tedarik Zinciri Entegrasyon Teşebbüsleri Tedarikçilerin Sertifikasyonu Satın alma Sürecinin Yeniden Yapılandırılması Sürekli Yeniden Dolum Programları Satın alma Sürecinin Otomasyonu Tedarikçi karşılama Oranı Değerlendirmesi Kritik bilgi Değişimi Tedarikçi tarafından Yönetilen Stok (TYSI) Satın alma Sipariş Statüsü Sipariş Karşılama Politikaları Müşteri Hizmet Alternatifleri Konsinye Stok Tedarikçilerle yapılan Stratejik İttifaklar Koordineli Teslimatlar Merkezi Müzakere ve Satıalnayı Birleştirme Ürün Gereksinim Optimizasyonu Geleneksel olmayan Tedarikçi Ödeme Yöntemleri Katma Değerli Analiz Yap veya Sipariş Değerlendir Orta Amerika’daki 47 Şirketten cevaplar


"Lojistik Stratejisinde Tedarik Satınalma ve Tedarikçi İlişkileri Yönetimi Türk Lojistik Enstitüsü Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik Yönetim Serileri." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları