Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Tedarikçi Seçme Politikaları Satınalma ve Tedarikçi İlişkileri Yönetimi Türk Lojistik Enstitüsü Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik Yönetim Serileri.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Tedarikçi Seçme Politikaları Satınalma ve Tedarikçi İlişkileri Yönetimi Türk Lojistik Enstitüsü Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik Yönetim Serileri."— Sunum transkripti:

1

2 Tedarikçi Seçme Politikaları Satınalma ve Tedarikçi İlişkileri Yönetimi Türk Lojistik Enstitüsü Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik Yönetim Serileri

3 Tedarikçi Seçme Teklifleri Değerlendirme Ziyaret Etme Sözleşme Müzakereleri Tedarikçilere RFI/RFQ yerleştirilmesi Yetkin Tedarikçilerin Belirlenmesi Amaçlar, Seçim Kriterleri İhtiyaç Analizi Son Seçim

4 Tedarikçileri Yönetme… I. İhtiyaç Analizi II. Teklif Talepleri III. Tedarikçilerin Değerlendirilmesi ve Seçilmesi IV. Teklif Müzakereleri V. Sözleşmeler VI. Tedarik Kontrolü

5 I. İhtiyaç Analizi Sözleşme Özellikleri Taslaklar(çizimler) Satınalma Siparişleri r Özellikler r Taslaklar r Toplantılar r Kontrol Talimatları r Talep Tahmini r Kalite Standartları r Testler

6 İhtiyaç Analizi – Tedarikçilerin Sınıflandırılması Sertifikalı Tedarikçiler Yetkin Tedarikçiler Onaylanmış Tedarikçiler İlk Seçim,Yakın İlişki Seçilmiş Tedarikçi Grubu,Kalite Denetimleri yapılmıştır, İş hacimleri artmaktadır Arada sırada kullanılırlar, Pahalı ürünler, Prototipler, Ofis malzemeleri temininde yararlanılır Kontrol yok Denetim kadar sıkı olmayan Kontroller Garanti, Toplam Denetim DenetimStatüSınıf

7 Tedarikçi Fonksiyonunu Optimize etme Azalt: - Toplam Tedarik Maliyeti - Tedarikçi Sayısı Bağlı olarak:- Karşılama Oranı - Ürün Kalitesi

8 II. İstenilen Bilgi RFI/RFQ Tedarikçinin Hizmet veya Ürün sunmadaki Ayrıcalığı Tedarikçinin çalıştığı pazarın bölümleri Rakiplere karşı Hizmet Politikası Şirket Profili l Tedarikçinin Müşterileri Kim l Benim İşimin onda Temsil ettiği Satış %’si l Tedarikçinin diğer Müşterileriyle Bağlantı Müşteri Portföyü l Teklif edilen Karşılama Oranı l Ürünü Geliştirmede kullanılan Teknoloji l Sunulan Kalite Standartları l Sunulan İlave Hizmetler l Geri Dönen Ürünlere ilişkin Politikalar l Ters Lojistik Kapasite

9 III. Tedarikçi Segmentasyonu Çoklu Segmentasyon Kriterleri Aşağıdakilere bağlı Segmentasyon Kriterleri: –İşe Uygunluk –Tedarikçileri ölçme ve değerlendirme kolaylığı Her bir Gösterge için Ağırlık Belirleme

10 Tedarikçi Segmentasyonu Segmentasyon Kriterleri –Ürün Kritikliği –Ürün Satış Hacmi –Üretim Kapasitesi –Kurumla Entegrasyon Derecesi –Sertifikasyon –Coğrafi Konum

11 Segmentasyon Politikaları Yeşil, Sarı, Kırmızı –Sistem: Yeşil, Sarı, Kırmızı –Karşılama Oranı %’si –Tedarikçinin Sertifikasyon Seviyesi –Segment başına düşen Tedarikçi Sayısı –Ödeme Şemaları Tedarikçi Segmentasyonu

12 Tedarikçi Segmentasyon Politikaları Tedarikçi GruplarıMüşteri Grupları Entegrasyon Tedarikçi Politikası Müşteri Hizmet Politikası 12

13 Segmentasyon Politikası GYR Sistemi Satın alınan siparişte Doğrulama Şemasını açıkça belirtin Tedarikçi ve İşveren Doğrulama Şeması konusunda hemfikir olmalıdır Sonuçlar Tedarikçi ve İşverenle paylaşılmalıdır

14 Tedarikçi Seçim Kriterleri Teknik –Kullanıma Uygun Destek –Proje geliştirme –Denetim Finansal Lojistik –Karşılama Oranı –Teslim Süresi

15 Tedarikçinin Kilit Performans Göstergeleri Değerlendirmenin Amacı Maliyetleri Azaltmak, Verimliliği Artırmak, Kaliteyi Yükseltmek ve Teslim Sürelerini Kısaltmaktır Sertifikasyon Sürecinde her KPI için Amaçlar ve Etkinlik Hedefleri belirtilmelidir

16 Tedarikçinin Kilit Performans Göstergeleri Etkililik, Etkinliğin ötesindedir. Etkinlik işi doğru yapmaktır. Etkilik ise doğru işleri yapmaktır Üretkenlik,Üretkenlik, genel olarak Girdi ve Çıktı arasındaki orandır Üretkenlik, etkinlik anlamına gelmez, tersi de söz konusu değildir..

17 Tedarikçinin Kilit Performans Göstergeleri Rekabetçilik –Şirketin kıyaslanabilir maliyetlerde rakiplerinin sunduğu değerin ötesinde bir değer sunabilme yetisidir –Müşteriler tarafından üstün olarak nitelendirilebilecek “Benzersiz” bir iş yapma yöntemidir

18 Tedarikçinin Kilit Performans Göstergeleri Finansal –Ürün Fiyatı –İndirimler Üretkenlik –Tedarikçinin Stok Geri Dönüşleri Zaman –Teslim Süresi –Teslim Süresindeki Değişiklikler Kalite –Hasarsızlık yüzdesi –Teslim Süresi Değişiklikleri –Sözleşmedeki Karşılama oranı vs. Gerçek Karşılama oranı

19 Tedarikçi Sertifikasyonu Satın alma Siparişi Karşılama Oranı Anlaşılır ve Güvenilir Bilgi –# PO, ID Lines, Boxes, Batch, Exp. Date Otomatik Bilgi –ASN´s, VMI, Status Reports Standart Paketleme Gelen Siparişlerin Saptanması Programlama & Zamanında Teslim Performansı

20 Teknoloji ve Altyapı Ürün ve Hizmet Gereksinimlerinin Doğrulanması Ekonomik ve Finansal Uygulanabilirlik Üretim Kapasitesi ve Teslim Programına Uyma Becerisi Finansal Analiz Tedarikçinin Etkinliği Kalite Güvence Sistemi Tedarikçi Değerlendirmesi

21 Tedarikçinin Değerlendirilmesi Ürün ya da Hizmet Gereksinimlerini Doğrulanması Kontrol Listesi için gerekli Özellikler Kalite Parametrelerini Koruma Kapasitesi Kalite Kontrol Ham maddeler, Kaynaklar, Rezervler Benzer Siparişler Sözlerin Tutulmasında Sergilenen Tavır

22 IV. Teklif Müzakereleri Müzakerenin yedi Elementi Alternatifler Çıkarlar Seçenekler Kanuna Uygunluk Tavizler İletişim İlişki Eğer anlaşma olmazsa ÇIKTI >BATN İki tarafın da çıkarlarının karşılanması daha iyidir Anlaşma Olasılıkları İki taraf için de Adil, Dışarıdan bir referansla kıyaslama Yazılı olsun veya olmasın, tavizler tarafların ne yapıp yapmayacaklarını belirler İki Taraflı Etkili İletişim Tarafların beraber çalışması ilişkinin sonuçlarının daha iyi olmasını sağlar

23 Teklif Müzakereleri Müzakerenin yedi Elementi Kötü Anlaşmalardan kaçınmak için daha iyi bir alternatif belirleyin ve geliştirin. Bu daha iyi sonuç almanızı sağlar Tavrı değil çıkarları tartışın, bu iyi sonuç alma olasılığını artırır Her iki taraf da karşılıklı memnuniyet sağlayan bir seçeneğin faydasını görürler Adil Anlaşmalar uzun ömürlü olur Müzakere sonuçlanana kadar önemli tavizler vermeyin İki taraf da açık ve çift taraflı iletişimin faydasını görür Karşılıklı ilişkide koşulsuz olarak yapıcı olun Alternatifler Çıkarlar Seçenekler Kanuna Uygunluk Tavizler İletişim İlişki

24 IV. İyi bir Teklif Müzakeresinin Kuralları Sizin alternatifinizden daha iyi (BATN – Daha İyi Müzakere Alternatifleri) Çıkarlar gözetilir –Bizim çıkarlarımız, tamam –Onların çıkarları, kabul edilebilir –Başkalarının çıkarları, mümkün olduğunca İsraf YOK: Güzel bir seçenek Kanuna Uygun: Kimse iyi niyetinizden yararlanamaz Akılcı bir taviz Etkin Süreç: İyi bir iletişim Süreç ilişkileri geliştirir

25 V. Sözleşmeler Göz önüne alınacak Konular - ISO 9000 Müşterinin satın aldığı ürünü inceleme hakkı Denetim ve test ekipmanlarının Teknik Verileri Uygunsuzluk Kalitesi Kalite kayıtları

26 Sözleşmeler Göz önüne alınacak Konular - ISO 9000 Ortak Hizmetler –Fiyat/Satış –Teslim Süresi –Dökümantasyon –Miktar –Nakliye Koşulları –TeslimYeri –Paketleme

27 Sözleşmeler Bileşenler Süre Beklentiler Haklar Oyunun Kuralları Değerlendirme Gereksinimler İlişkiler Ödüller & Cezalar Maliyetler Kalite Politikaları Çalışma Varsayımları Ve Çıkış Stratejisini Unutmayın!!

28 Sözleşmeler Nasıl olmalılar Resmi Yazılı Kayıtlı Yasal Önceden Hazırlanmış Tedarikçiyi korkutmamalı düzgün bir ortaklık sağlamalıdır

29 Tek Kaynak

30 Tek Kaynağın Yararları Tedarikçi hacimlerini artırır Evrak işini azaltır Daha az tedarikçi yönetimi gerektirir Uygunsuzlukların takibi daha kolaydır Bireysel teslimat takibi Konsolide edilmiş teslimatlar Daha hızlı Yeniden Dolum Devri

31 Tek Kaynak - Teadrikçi Bakış Açısı Avantajlars –Daha Büyük İş Payı –Daha İyi Kaynak Planlaması –Sürekli Talep Garantisi –Ürün ve Süreç Geliştirme Olanakları Dezavantajları –Tek Müşteriye Bağımlılık –İç Bilginin Paylaşılması Gerekliliği

32 Tek Kaynak – Uygulama Stratejileri Tedarikçi Karlılığını Garantileyin Talebin Tedarikçi için Önemli olduğundan emin olun (Önemlilik Sırası) Stratejik Ortaklık İlişkileri Performans İzleme

33 Yapmak ya da Yapmamak? YENİLİK (Dış Kaynak/Kurum içi) Teknoloji Kalite PATENTLİ (Kurum içi) Teknoloji Kalite Hizmet ÜRÜN (Dış Kaynak) Fiyat KULLANIŞLILIK (Dış Kaynak) Koperasyon Servisi Parçanın Ürün İçindeki önemi DüşükYüksek Düşük Yüksek Kişisel Kısmın Stratejik Önemi

34 Ortaklık Şekilleri Geleneksel Sözleşmeler Arms-length Alım/Satım Sözleşmeleri Franchising Lisans verme Cros-Lisanslama Geleneksel olmayan Sözleşmeler Ortak R&D Ortak Ürün Geliştirme Uzun Vadeli Kaynaklandırma Ortak Üretim Ortak Pazarlama Paylaşılan Dağıtım PaylaşılanHizmet Standart Oluşturma ARGE Konsorsiyumu Yeni Oluşum Yok Azınlık Hissesi Yatırımı Hisse SWAPı Yeni Oluşum Yaratılması Ortak Risk Oluşumun Bozulması Birleşmeler Şİrketi satınalma

35 Ne Tür bir Ortaklık? YATIRIM SEVİYESİ STRATEJİK ÖNEM Kazanım Azınlık Çıkarları Ortak Risk Ortak Pazarlama Ortak Ürün Geliştirme Lisans Anlaşmaları Ortaklık/Konsorsiyum Ticari Sözleşmeler Teknolojik Test Düşük Ortalama Yüksek DüşükYüksek

36

37 Dış Kaynak Kullanımının On Kuralı 1)Dış Kaynak Kullanım Stratejisi Geliştirin 2)Özenli bir Seçim Süreci Oluşturun 3)Beklentileri net bir şekilde İfade edin 4)“Güzel” bir sözleşme oluşturun 5)Akılcı Politika ve Prosedürler Ortaya Koyun 6)Çelişme noktasını bulun ve uzak durun 7)Lojistik Ortağınızla etkili iletişim kurun 8)Performansı Değerlendirin ve sonucu paylaşın 9)Tedarikçinizi Motive edin ve Ödüllendirin 10)İyi bir Ortak olun! Logistics Outsourcing: A Management Guide


"Tedarikçi Seçme Politikaları Satınalma ve Tedarikçi İlişkileri Yönetimi Türk Lojistik Enstitüsü Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik Yönetim Serileri." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları