Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Mersin Hizmet İ ç i E ğ itim Enstit ü s ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Mersin Hizmet İ ç i E ğ itim Enstit ü s ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ."— Sunum transkripti:

1 Mersin Hizmet İ ç i E ğ itim Enstit ü s ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ

2 Mersin Hizmet İ ç i E ğ itim Enstit ü s Öğrenme Bozukluğu ÇOCUĞUN kronolojik yaşı ölçülen zeka düzeyi aldığı eğitim Okuma matematik yazılı anlatım

3 Mersin Hizmet İ ç i E ğ itim Enstit ü s Özgül Öğrenme Güçlüğü nedir? Öğrenme güçlüğü çocuğun herhangi bir nörolojik bozukluğa bağlı olmaksızın okul becerilerindeki bozukluktur. Öğrenme güçlüğü çocuğun herhangi bir nörolojik bozukluğa bağlı olmaksızın okul becerilerindeki bozukluktur. Öğrenme güçlüğü çocuğun okuma, yazma, konuşma veya aritmetik becerilerini etkileyebilir. Öğrenme güçlüğü çocuğun okuma, yazma, konuşma veya aritmetik becerilerini etkileyebilir. Bu bozukluk aynı zamanda sosyal aktivitelerine de yansır. Bu bozukluk aynı zamanda sosyal aktivitelerine de yansır. Bazı çocukların dikkat süreleri azdır, dikkatleri dağınıktır, dikkatlerini yoğunlaştıramazlar. Bazı çocukların dikkat süreleri azdır, dikkatleri dağınıktır, dikkatlerini yoğunlaştıramazlar.

4 Mersin Hizmet İ ç i E ğ itim Enstit ü s Öğrenme güçlükleri gelişimin bir çok alanını etkileyebilir. Bazı alanlarda zorluklar yaşarken diğer faaliyetlerde yaşıtlarından daha üstün becerilere sahip olabilirler. Öğrenme güçlükleri gelişimin bir çok alanını etkileyebilir. Bazı alanlarda zorluklar yaşarken diğer faaliyetlerde yaşıtlarından daha üstün becerilere sahip olabilirler. Düşünce, duygu ve davranışlarını yeterli derecede denetleyemezler, düşünmeden harekete geçerler. Sabırsız, tez canlı, fevri, heyecanlı olabilirler. Düşünce, duygu ve davranışlarını yeterli derecede denetleyemezler, düşünmeden harekete geçerler. Sabırsız, tez canlı, fevri, heyecanlı olabilirler. Zekaları yaşıtlarından daha ileride ya da daha geride değildir. Ancak olan kapasitelerinin altında akademik başarı gösterirler. Zekaları yaşıtlarından daha ileride ya da daha geride değildir. Ancak olan kapasitelerinin altında akademik başarı gösterirler.

5 Mersin Hizmet İ ç i E ğ itim Enstit ü s Motivasyonları çok düşüktür. Ders çalışmak onlar için çoğu kez bir işkenceye dönüşür. Motivasyonları çok düşüktür. Ders çalışmak onlar için çoğu kez bir işkenceye dönüşür. Erken teşhis ve uygun tedavi çok önemlidir. Erken teşhis ve uygun tedavi çok önemlidir. Bazılarında el becerileri yaşıtlarına göre daha az gelişmiştir. Örneğin, yazıları bozuk, sakarlıkları daha çoktur. Bazılarında el becerileri yaşıtlarına göre daha az gelişmiştir. Örneğin, yazıları bozuk, sakarlıkları daha çoktur.

6 Mersin Hizmet İ ç i E ğ itim Enstit ü s Bazılarında karşı gelme, davranış sorunları ve dikkat-eksikliği/hiperaktivite bozukluğu görülebilir. Bazılarında karşı gelme, davranış sorunları ve dikkat-eksikliği/hiperaktivite bozukluğu görülebilir. Öğrenme bozukluğu yaşam boyu süren bir bozukluktur. Geçici bir bozukluk değildir. Ancak uygun müdahale ve destek ile zayıf olunan alanların üstesinden gelinebilir. Öğrenme bozukluğu yaşam boyu süren bir bozukluktur. Geçici bir bozukluk değildir. Ancak uygun müdahale ve destek ile zayıf olunan alanların üstesinden gelinebilir.

7 Mersin Hizmet İ ç i E ğ itim Enstit ü s Özgül Öğrenme Güçlüğü ne değildir? Öğrenme güçlüğü zeka özürü, otizm, körlük, sağırlık, veya davranış sorunları ile aynı değildir. Görme bozukluğu, duyma kaybı, zeka geriliği, duygusal zorluklar, çevresel faktörler, kültür farklılıklarından kaynaklanan durumlar söz konusu ise öğrenme güçlüğü yoktur.

8 Mersin Hizmet İ ç i E ğ itim Enstit ü s Özgül Öğrenme Güçlüğü neden olur? Kalıtsaldır. Ailedeki diğer bireylerde de görülebilir. Kalıtsaldır. Ailedeki diğer bireylerde de görülebilir. Kalıtsal nörolojik hastalıklarla ilişkisinin olabileceği düşünülmektedir. Kalıtsal nörolojik hastalıklarla ilişkisinin olabileceği düşünülmektedir. Yakın akraba evlilikleri ortaya çıkma ihtimalini arttırır. Yakın akraba evlilikleri ortaya çıkma ihtimalini arttırır. Hamilelik ve doğum sırasında hastalık veya travmalar ortaya çıkmasını tetikler. Hamilelik ve doğum sırasında hastalık veya travmalar ortaya çıkmasını tetikler.

9 Mersin Hizmet İ ç i E ğ itim Enstit ü s Hamilelik sırasında: Hamilelik sırasında: ilaç ve alkol kötüye kullanımı, kan uyuşmazlığı, zamanından önce veya erken doğum, oksijen yetmezliği veya doğum ağırlığının düşük olması da ortaya çıkmasına neden olabilir. Doğum sonrasında ve erken çocukluk dönemlerindeki: Doğum sonrasında ve erken çocukluk dönemlerindeki: kafa travmaları, ileri derecede besin yetersizliği, öğrenme güçlüğüne neden olabilir.

10 Mersin Hizmet İ ç i E ğ itim Enstit ü s Özgül Öğrenme Güçlüğü ne zaman ortaya çıkabilir? Çoğunlukla çocuğun okula başlamasıyla ortaya çıkar çünkü yazı yazma, okuma ve aritmetik işlemlerini bu yaşta öğrenecektir. Çoğunlukla çocuğun okula başlamasıyla ortaya çıkar çünkü yazı yazma, okuma ve aritmetik işlemlerini bu yaşta öğrenecektir. İlkokulun ilk senesinde öğrenme sorunları ile dikkati çekerler. İlkokulun ilk senesinde öğrenme sorunları ile dikkati çekerler. Öğretmen çocukta bir zeka geriliği olduğundan şüphelenebilir, ancak unutmayın bu bozukluğun zeka ile hiçbir ilgisi yoktur. Öğretmen çocukta bir zeka geriliği olduğundan şüphelenebilir, ancak unutmayın bu bozukluğun zeka ile hiçbir ilgisi yoktur.

11 Mersin Hizmet İ ç i E ğ itim Enstit ü s Okula Başladıktan sonra dikkati çeken özellikler Çocuk okula başladıktan sonra aşağıdakilerden birkaçı ile uzun süreli bir zorluk yaşadığında durum dikkatle izlenmelidir. Çocuk okula başladıktan sonra aşağıdakilerden birkaçı ile uzun süreli bir zorluk yaşadığında durum dikkatle izlenmelidir.  Alfabeyi öğrenmede zorluk  Ses ve heceleri birleştirmede zorluk  Yazılanları kopyalamada (harf, sayı) zorluk  Yeni kelimeleri öğrenmede zorluk  Anlatılan bir hikayeyi tekrarlamada zorluk  Saymada zorluk

12 Mersin Hizmet İ ç i E ğ itim Enstit ü s  Yeni öğrenilmiş bilgilerin hatırlanmasında zorluk  Dikkatini toplamada zorluk  Bir işten diğerine geçmede zorluk  Yönerge ve kuralları takipte zorluk  Yönünü bulmada zorluk

13 Mersin Hizmet İ ç i E ğ itim Enstit ü s Tedavi edilmediği takdirde neler olabilir?  akademik başarıda düşme  kendine güvensizlik  düşük motivasyon  hayalkırıklığı ve üzüntü  yetersiz sosyal ilişkiler  davranış bozuklukları görülebilir.

14 Mersin Hizmet İ ç i E ğ itim Enstit ü s Okulda yardımcı olmanın yolları Okulda bu çocuklara yardımcı olabilmek için hem rehber öğretmenlere hem de sınıf öğretmenlerinin üzerine düşen pek çok görev vardır. Okulda bu çocuklara yardımcı olabilmek için hem rehber öğretmenlere hem de sınıf öğretmenlerinin üzerine düşen pek çok görev vardır. Bu çocuklara özellikle okul başarısının arttırılması ve çalışma alışkanlıklarının düzenlenmesi ile ilgili yardımcı olmak gereklidir. Bu çocuklara özellikle okul başarısının arttırılması ve çalışma alışkanlıklarının düzenlenmesi ile ilgili yardımcı olmak gereklidir.

15 Mersin Hizmet İ ç i E ğ itim Enstit ü s Okul Başarısının Arttırılması için Öneriler Okuma zorluğu olan öğrenciler için: Okuma zorluğu olan öğrenciler için: okuma için ek süre verin; okuma için ek süre verin; yazıyı önceden okumasını sağlayın; yazıyı önceden okumasını sağlayın; yazısı az olan sayfayı seçin; yazısı az olan sayfayı seçin; kısa parçaları okutun; kısa parçaları okutun; sesli okumadan kaçının. sesli okumadan kaçının.

16 Mersin Hizmet İ ç i E ğ itim Enstit ü s Okul Başarısının Arttırılması için Öneriler Sözel anlatım zorluğu olan öğrenciler için: Sözel anlatım zorluğu olan öğrenciler için: tüm sözel yanıtları kabul edin; tüm sözel yanıtları kabul edin; sözel bildirim yerine gösterimi kabul edin; sözel bildirim yerine gösterimi kabul edin; öğrenciyi yeni fikirler ve deneyimler hakkında konuşmak için cesaretlendirin; öğrenciyi yeni fikirler ve deneyimler hakkında konuşmak için cesaretlendirin; öğrencinin kolayca konuşabileceği konuları seçin. öğrencinin kolayca konuşabileceği konuları seçin.

17 Mersin Hizmet İ ç i E ğ itim Enstit ü s Okul Başarısının Arttırılması için Öneriler  Yazılı anlatım zorluğu olan öğrenciler için: bildirim için yazı dışındaki seçenekleri kabul edin (örneğin gösterim ile, sesli olarak); bildirim için yazı dışındaki seçenekleri kabul edin (örneğin gösterim ile, sesli olarak); imkan varsa bilgisayar, daktilo ya da teyp kaydını kabul edin; imkan varsa bilgisayar, daktilo ya da teyp kaydını kabul edin; büyük miktarlarda yazılı görev vermeyin; büyük miktarlarda yazılı görev vermeyin; çoktan seçmeli ya da boşluk doldurma biçiminde sınav uygulayın. çoktan seçmeli ya da boşluk doldurma biçiminde sınav uygulayın.

18 Mersin Hizmet İ ç i E ğ itim Enstit ü s Okul Başarısının Arttırılması için Öneriler Matematikte zorluğu olan öğrenciler için: Matematikte zorluğu olan öğrenciler için: rakamları yerleştirebilmesi için kareli kağıt kullanın; rakamları yerleştirebilmesi için kareli kağıt kullanın; matematik için ek süre verin; matematik için ek süre verin; doğrusunu göstermek için hemen geri bildirimler verin ve örnek olması için yanlış yaptığında doğru hesaplama yöntemini hemen gösterin. doğrusunu göstermek için hemen geri bildirimler verin ve örnek olması için yanlış yaptığında doğru hesaplama yöntemini hemen gösterin.

19 Mersin Hizmet İ ç i E ğ itim Enstit ü s Çalışmayı Düzenleme Önerileri Ders çalışmayı düzenlemek için ailenin/ kurum öğretmeninin yardımını isteyin. Ders çalışmayı düzenlemek için ailenin/ kurum öğretmeninin yardımını isteyin. Yapılmış ödevlerini denetleyin. Yapılmış ödevlerini denetleyin. Günlük/haftalık gelişmeleri rapor edin. Günlük/haftalık gelişmeleri rapor edin. Düzenli olması için sırasını ve defterini sıkça kontrol edin, dağınıklığı cezalandırmak yerine düzenli olmaya özendirin. Düzenli olması için sırasını ve defterini sıkça kontrol edin, dağınıklığı cezalandırmak yerine düzenli olmaya özendirin. Bir seferde yalnız bir görev verin. Bir seferde yalnız bir görev verin.


"Mersin Hizmet İ ç i E ğ itim Enstit ü s ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları