Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GEVŞEME EGZERSİZLERİ.  “Daha önceki zamanlarda değindiğimiz gibi öfke duygusu, vücudumuzun yaşanan olumsuz duruma karşı verdiği bir tepkidir.”

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GEVŞEME EGZERSİZLERİ.  “Daha önceki zamanlarda değindiğimiz gibi öfke duygusu, vücudumuzun yaşanan olumsuz duruma karşı verdiği bir tepkidir.”"— Sunum transkripti:

1 GEVŞEME EGZERSİZLERİ

2  “Daha önceki zamanlarda değindiğimiz gibi öfke duygusu, vücudumuzun yaşanan olumsuz duruma karşı verdiği bir tepkidir.”

3  Öfkelendiğimiz durumlarda vücudumuzda meydana gelen değişiklikler nelerdir?

4 AŞAĞIDA ÖFKELENDİĞİMİZ ZAMAN VÜCUDUMUZDA MEYDANA GELEN FİZİKSEL DEĞİŞİKLİKLER SIRALANMIŞTIR. ( ) Titreme ( ) Titreme ( ) Hızlı soluk alıp verme ( ) Kalp ritminde hızlanma ( ) Avuç içinde terleme ( ) Baş dönmesi ( ) Mide bulantısı ( ) Kusma ( ) Karın ağrısı ( ) Terleme ( ) Yeterli nefes alamama boğulma hissi ( )Söylenenleri anlamama, duymama ( ) Kas gerginliği ( ) Deri soğuması ( ) Göz bebeklerinde büyüme ( ) Vücut ısısında artış ( ) Adrenalin salgısının artması

5  “Öfkelendiğimiz zaman yaşanılan fiziksel değişiklikler hastalık değildir. Bunlar sadece hoş olmayan, rahatsız edici belirtilerdir ancak hepsi geçicidir. Öfkemiz dindiğinde bu belirtiler ortadan kaybolur.”

6 Şu 3 teknik stresi azaltmanıza yardımcı olacaktır:  Nefes Alma Derin bir nefes alıp yaklaşık 6 saniye içinde yavaş yavaş vermek gerginliği azaltacaktır. Bunu saat başına 3 kez ve kendinizi gergin hissettiğiniz zaman uygulamalısınız. Egzersiz 10 dakikalık bir yürüyüş gerginliğinizi alır, enerjinizi ve moralinizi yükseltir. Etkisi 1-2 saat kadar sürer. Sakinleşme Olabildiğince rahat bir pozisyonda sessizce oturun, gözlerinizi kapayın.Ayaklarınızdan başlayıp, kafa ve yüzünüze kadar uzanan bir hatta kaslarınızı gevşetin. Burnunuzdan, kolayca ve rahatça nefes alın. Nefes verirken sessizce tek heceli bir kelime söyleyin. Bunu aralıksız dakika boyunca uygulayın. Bittikten sonra sessizce oturun ve gözlerinizi birkaç dakika kapalı tutun. Gözlerinizi açın ve kalkıp gitmeden önce birkaç dakika daha sessizce oturun.

7  “Nefes alıp verme yaşamsal bir ihtiyaçtır. Hepimiz nefes alıp veririz, ancak çok azımız ilkel insanın ya da bebeğin doğal nefes alıp verme alışkanlığını koruyabiliriz. Doğal ve uygun nefes alıp verme, Öfke anındaki gerginlik durumunun giderilmesinde son derece etkili olabilir.”

8 İYİ BİR NEFESİN ÖZELLİKLERİ  İyi bir nefes burundan alınır ve ağızdan verilir.  İyi bir nefes ağızdan boşaltılırken sanki bir pipetten suya üfler gibi ya da muma üfler gibi boşaltılır.  İyi bir nefes almak için öncelikle nefesi iyi boşaltmalıyız.  İyi bir nefes yavaş yavaş alınır ve yavaş yavaş verilir.  İyi bir nefes önce ciğerlerimize değil; önce diyaframa doldurulur.  Nefes alırken ve verirken kendimizi zorlamadan alınıp verilir

9  “İyi bir nefes alabilmek için uyulması gereken bazı özellikler bulunmaktadır. İyi nefes ağır ağır, derin ve sessiz alınmalıdır. Bunun için de denge, uyum ve ölçü gerekir. İyi bir nefes almak iyi nefes vermekle başlar. İyi bir nefes, yavaş olarak burundan alınır, sessiz olur ve akciğerin bütününü doldurarak diyaframı aşağıya iter ve yavaş yavaş ağızdan verilir. Doğal ve uygun nefes alıp verme, gerginlik tepkisinin giderilmesinde son derece etkili olabilmektedir.”  “Doğal ve uygun nefes alıp verme, Öfke durumunda gerginlik durumunun giderilmesinde son derece etkili olabilir.”

10  Bu tür nefes egzersizleri öfke durumlarında kullanıldığı zaman bireylerin öfkelerini ve kendilerini kontrol etmekte faydalı olduğu görülmüştür.


"GEVŞEME EGZERSİZLERİ.  “Daha önceki zamanlarda değindiğimiz gibi öfke duygusu, vücudumuzun yaşanan olumsuz duruma karşı verdiği bir tepkidir.”" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları