Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SINAV KAYGISI VE BAŞ ETME YOLLARI. KAYGI NEDİR? İnsanoğlunun yaşadığı en doğal ve varoluşundaki en temel duygulardan biridir. Kaygı, insanın kaynağı belirsiz.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SINAV KAYGISI VE BAŞ ETME YOLLARI. KAYGI NEDİR? İnsanoğlunun yaşadığı en doğal ve varoluşundaki en temel duygulardan biridir. Kaygı, insanın kaynağı belirsiz."— Sunum transkripti:

1 SINAV KAYGISI VE BAŞ ETME YOLLARI

2 KAYGI NEDİR? İnsanoğlunun yaşadığı en doğal ve varoluşundaki en temel duygulardan biridir. Kaygı, insanın kaynağı belirsiz bir uyaranla karşılaştığında yaşadığı (üzüntü,endişe ve sıkıntı gibi) bedensel,zihinsel ve duygusal değişimlere neden olan uyarılmışlık haline denir.

3 SINAV KAYGISI NEDİR? Sınav öncesinde öğrenilen bilgilerin sınav sırasında açığa çıkarılmasına engel olan ve öğrencinin sınav anında potansiyelini tam olarak kullanmasını engelleyip başarıyı düşüren yoğun kaygı durumudur. Aşırı düzeyde olmadığı sürece kaygı öğrenciyi olumlu yönde güdüleyip başarıyı yükseltir.

4 SINAV KAYGISININ BELİRTİLERİ FİZYOLOJİK BELİRTİLERİ:  Kalp atışlarında hızlanma, çarpıntı,nefes darlığı,  Gerginlik ve sinirlilik hali, terleme,mide şikayetleri  Telaş, şaşkınlık,baş ağrısı,huzursuz uyku,kabus görme,  Adale kasılmaları,yorgunluk hissetme gibi şikayetler.

5 PSİKOLOJİK BELİRTİLERİ:  Endişe,huzursuzluk,öfke ve kızgınlık,korku,umutsuzluk,  Utanma,tedirginlik,mutsuzluk,çar esizlik  Güvensizlik,düş kırıklığı,hiçbir işe dikkatini verememe ve bir işini bitirmeden diğerine başlama

6 ZİHİNSEL BELİRTİLERİ:  Unutkanlık,  Felaket yorumları içeren tüm inanç ve düşünceler  Sınav sorularını okuyup anlamada, düşünceleri organize etmede, anahtar kelimeleri ve konuları hatırlamada güçlük çekme

7 DAVRANIŞSAL BELİRTİLERİ:  Kaçma (Ders çalışmayı bırakma,sınavı yarıda bırakma)  Kaçınma (Ders çalışmayı erteleme,sınava girmeme)

8 SINAV KAYGISININ NEDENLERİ:  Programlı çalışmama,tekrar yapmama,  Akılcı ve gerçekçi olmayan olumsuz düşünceler ve duygular,  Başaramama korkusu,  Zamanı verimli kullanamama,  Mükemmeliyetçi yaklaşım,  Aile ve sosyal çevrenin yüksek beklenti düzeyi,  Fizyolojik ihtiyaçların karşılanmaması (uyku,dinlenme,beslenme)  Görev ve sorumlulukları erteleme

9 Sınav Kaygısı Ölçeği Sonuçları 1.Başkalarının sizi nasıl gördüğü ile ilgili endişeler 2.Kendinizi nasıl gördüğünüz ile ilgili endişeler 3.Gelecekle ilgili endişeler 4.Yeterince hazırlanamamakla ilgili endişeler 5.Bedensel tepkiler 6.Zihinsel tepkiler 7.Genel sınav kaygısı

10 Sınav Kaygısı Ölçeği Sonuçları

11 SINAV KAYGISINI AZALTMAYA YÖNELİK ÖĞRENCİLERE ÖNERİLER

12 SINAV KAYGISINI AZALTMAK İÇİN: ZİHİNSEL UYGULAMALAR  DÜŞÜNCE BİÇİMİNİ OLUMLU YÖNDE DEĞİŞTİRMEK BEDENSEL UYGULAMALAR  NEFES EGZERSİZLERİ  FİZİK EGZERSİZLERİ

13 DÜŞÜNCE BİÇİMİNİ OLUMLU YÖNDE DEĞİŞTİRMEK YANLIŞ DÜŞÜNCEDOĞRU DÜŞÜNCE Bu sınavı mutlaka kazanmak ve liseye gitmek zorundayım! Sınavda başarılı olmak ve şu okullardan birisine girmek istiyorum!! Yerine Kazanamazsam ailemin yüzüne nasıl bakarım! Kazanmak için elimden geleni yapıyorum. Kazanamasam bile ailem bana aynı değeri verecektir. Yerine

14 DÜŞÜNCE BİÇİMİNİ OLUMLU YÖNDE DEĞİŞTİRMEK YANLIŞ DÜŞÜNCEDOĞRU DÜŞÜNCE Sınavda başarısız olursam hayatta da başarısız olurum! Yerine Kazanamazsam önümde başka seçenekler de var, onları değerlendiririm!! Kazanamazsam herkes benimle dalga geçer! Yerine Bu kişiliğimi ölçen bir sınav değil, sadece bilgimi ölçer!!

15 FİZİKSEL DİNLENME EGZERSİZLERİ SOLUNUM EGZERSİZİ 1.Sağ elinizi karnınıza, sol elinizi göğsünüzün üstüne koyun ve gözlerinizi kapatın. 2.Nefes almadan önce ciğerlerinizi iyice boşaltın. 3.Ağır ağır derin bir nefes alın. 4.Nefesinizi bir an tutun. 5.Ve nefesinizi aldığınız sürenin iki katı sürede boşaltın.  Bu egzersizi 3 defa tekrar edin. Her uygulamadan sonra normal nefes alış verişinize dönün.

16 ZİHİNSEL DİNLENME EGZERSİZLERİ Şimdi iki dakikalığına gözlerinizi kapatmanızı istiyorum. Kendinizi rahat ve güvende hissettiğiniz bir yer düşünün. Bu yer gerçekte var olan bir yer de olabilir; hayaliniz de yarattığınız bir yer de olabilir. Önemli olan sizin orada kendinizi rahat ve güvende hissetmeniz. Böyle bir yeri hayaliniz de canlandırabiliyor musunuz? Çevrenize bakın neler görüyorsunuz? Yakınınızda neler var? Hangi renkleri görebiliyorsunuz?

17 Uzaklara bakın, neler görebiliyorsunuz? Burası sizin özel yeriniz ve orada olmasını istediğiniz her şeyi hayal edebilirsiniz.orada olduğunuzda kendinizi rahat, mutlu ve güvende hissediyorsunuz. Yavaş yavaş yürüyün ve etrafınızdaki şeyleri fark etmeye çalışın. Neler duyabiliyorsunuz? Belki hafif bir rüzgarın sesini, kuşların veya denizin sesini duyuyorsunuz.

18 Nasıl bir koku alıyorsunuz? Bu belki denizin, çiçeklerin ya da pişmekte olan en sevdiğiniz yemeğin kokusudur. Özel yerinizde istediğiniz her şeyi görebilirsiniz. Bunlara dokunduğunuzu, bunları kokladığınızı ve hoş sesler duyduğunuzu hayal edin. Kendinizi sakin ve mutlu hissediyorsunuz.

19 SINAVDAN SONRA SINAV NASIL GEÇERSE GEÇSİN ELİNİZDEN GELENİ YAPTIĞINIZ VE DENEDİĞİNİZ İÇİN KENDİNİZİ ÖDÜLLENDİRİN VE HOŞUNUZA GİDECEK BİR ŞEYLER YAPIN.

20 Sınavlar sadece birer fırsattır. Bu fırsatların bir şekilde telafisi vardır. Sınavlar bir ölüm- kalım meselesi olmadığını, yararlanılması gereken bir fırsat olduğunu, bu fırsat kaçırılsa bile hayatta başka fırsatların sizi beklediğini UNUTMAYIN!!!

21 Serap FİDAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN


"SINAV KAYGISI VE BAŞ ETME YOLLARI. KAYGI NEDİR? İnsanoğlunun yaşadığı en doğal ve varoluşundaki en temel duygulardan biridir. Kaygı, insanın kaynağı belirsiz." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları