Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması “Eğitimcilerin Eğitimi” 18-20 Kasım 2008 Oturum 5 Problemin Tanımlanması ve Mevcut Durumun.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması “Eğitimcilerin Eğitimi” 18-20 Kasım 2008 Oturum 5 Problemin Tanımlanması ve Mevcut Durumun."— Sunum transkripti:

1 Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması “Eğitimcilerin Eğitimi” Kasım 2008 Oturum 5 Problemin Tanımlanması ve Mevcut Durumun Tespit Edilmesi

2 DEA’nin amacı nedir? Politika saptayıcılara aşağıda belirtilenlerin gerçekleştirilebilmeleri amacıyla bir çerçeve sunar: Ele alınacak problemin tespit edilmesi Gerçekleştirilecek hedeflerin düşünülmesi Analize yönelik olası opsiyonların tespit edilmesi Risk, maliyet ve fayda değerlendirmelerinin yapılması Etkin konsültasyon yapılması Uygulama ve yürütmenin planlanması Bakanların karar verme sürecinde bilinçli hareket edebilmelerinin sağlanması

3 Bazı Anahtar Sorular Problem nedir? Hükümet müdahalesi neden gerekiyor? Gerçekleştirmek istediğimiz hedefler nelerdir? Bunları nasıl gerçekleştirebiliriz? Düzenlemeye yönelik alternatifler var mı? Uygunluğun sağlanabilmesi için nasıl bir uygulama ve yürütme yolu seçmeliyiz? Elde edilen faydalar, maliyetleri karşılıyor mu?

4 Problemin Tanımlanması Problemi tespit edin ve net bir şekilde tanımlayın – herşey herzaman göründüğü gibi değildir Problem neden ortaya çıktı? Ne tür bir zarara neden oluyor? Kanıtlar nelerdir? Hiçbirşey yapmamanın neden olacağı risk nedir? Problemi rakamlarla ifade edin, örneğin kirlenme emisyonu, 2015 yılına kadar 10 milyon hastalık vakasıyla sonuçlanacaktır.

5 Etkilerin ele alınması Problemi tanımlarken, potansiyel tüm etkileri düşünün: ekonomik – yatırım, yenilik, verimlilik üzerindekiler gibi daha geniş kapsamlı etkiler dahil olarak sosyal – ör. Sağlık, eğitim, güvenlik çevresel – ör. Hava ya da gürültü kirliliği, atık

6 Örnek BK’da, okullarda çikolata ve gazlı içecek satışının yasaklanması için teklifler sunulmuştur. Problem nedir? Çocuklar bunlara çok para harcıyor? Şekerli ürünler dişlerinin çürümesine neden oluyor? Bu ürünler hiperaktif olmalarına neden oluyor? Çocuklar şişmanlıyor?

7 Problem… Tüm bunlar düşünülmesi gereken hususlardır, ancak ele alınması gereken gerçek problem çocuk yaşta obezite sorununun artan bir eğilim göstermesidir. Bunun sağlık üzerinde önemli etkileri vardır: çocuğun sağlığı Yetişkinlik döneminde maruz kalabilecekleri uzun vadeli önemli sağlık riskleri Bu, bireyler ve aileleri için bir sorun olmanın yanısıra, sağlık hizmetleri ile hastalık nedeniyle işgücü kaybı açısından da problem teşkil etmektedir.

8 Hedef nedir? Politika hedefi, çocukların okulda çikolata ve gazlı içecek almalarını önlemek DEĞİL, çocuk yaşta obezite riskini (Hükümet’in “Ulusal Sağlık” stratejisine uygun olarak) azaltmaktır. Bu, spor faaliyetlerine katılımın artırılması, vs. gibi bir eğitim stratejisi de dahil olmak üzere, düşünülmesi gereken diğer birçok opsiyondan birsidir.

9 Hükümet Müdahalesinin Gerekçesi Çocuklar arasında obezitenin arttığını ve etkilenenlerin giderek daha genç gruplardan olduğunu gösteren ölçülebilir kanıtlar. Sağlık hizmetleri ile işgücü piyasasında önemli sosyal problemlere ve ekonomik etkilere neden olması. ANCAK, okullarda tatlı ve gazlı içeceklerin satışını yasaklayan bir düzenleme en iyi çözüm olmayabilir ve bu nedenle, diğer opsiyonların incelenmesi gerekmektedir.


"Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması “Eğitimcilerin Eğitimi” 18-20 Kasım 2008 Oturum 5 Problemin Tanımlanması ve Mevcut Durumun." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları