Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Soru Kalitesi Geçerlik, Güvenilirlik, Zorluk, Ayırıcılık Endeksleri ve Çeldirici Kalitesi Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27-31.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Soru Kalitesi Geçerlik, Güvenilirlik, Zorluk, Ayırıcılık Endeksleri ve Çeldirici Kalitesi Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27-31."— Sunum transkripti:

1 Soru Kalitesi Geçerlik, Güvenilirlik, Zorluk, Ayırıcılık Endeksleri ve Çeldirici Kalitesi Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu Mayıs 2013

2

3 Amaç Amaç: Bu sunumun sonunda katılımcıların sınav sorularının kalitesini değerlendirme konusunda bilgi sahibi olmaları amaçlanmıştır.

4 Hedefler: Bu sunumun sonunda katılımcılar; –Soru kalitesiyle ilişkili faktörleri sayabilmeli –Geçerlilik ve güvenilirlik terimlerini açıklayabilmeli –Zorluk ve ayırıcılık endekslerinin nasıl hesaplandığını belirtebilmeli –Çeldirici analizinin nasıl yapılacağını açıklayabilmeli –Geçerlik, güvenilirlik, zorluk, ayırıcılık endeksleri ve çeldirici kalitesinin soru seçimine etkisini tartışabilmeli –Soru kalitesini değerlendirmenin sınavlardaki önemini savunmalı

5 Soru Kalitesi Geçerlilik –Neyi ölçüyoruz? Güvenirlirlik –Doğru mu ölçüyoruz Ayırıcılık İndeksi –Başarılı/başarısız öğrencileri ne kadar ayırıyor? Zorluk derecesi –Soru ne kadar zor? Çeldirici kalitesi -Çeldirici şıklar işe yarıyor mu?

6 Geçersiz – Güvenilmez

7 Güvenilir ama Geçersiz

8 Geçerli ve Güvenilir

9 Zorluk derecesi p= + N H d = en başarılı (%27) grup içerisinde soruyu doğru yapanlar L d = en başarısız (%27) grup içerisinde soruyu doğru yapanlar N= en başarılı (%27) birey sayısı + en başarısız (%27) birey sayısı HdHd LdLd

10 Zorluk derecesi Önerilen: % Kabul edilebilir: % Kullanılmamalı (Çok kolay): %> 70 Kullanılmamalı (Çok zor): %< 30

11 Ayırt edicilik indeksi q= HdHd -LdLd N H d = en başarılı (%27) grup içerisinde soruyu doğru yapanlar L d = en başarısız (%27) grup içerisinde soruyu doğru yapanlar N= en başarılı (%27) birey sayısı

12 Ayırt edicilik > 0,35: Mükemmel 0,34 – 0,25 : İyi 0,24 – 0,15 : Düzeltilmeli < 0,15: Kullanılmamalı

13 Zorluk – Ayırt edicilik Ayırt edicilik (q)Zorluk (p) Zor <%30 Orta %30-70 Kolay >%70 ≤ 0,15XXX 0,15 – 0,24  XX ≥ 0,25  Oosterhof, A. (1990). Classroom Applications of Educational Measurements. Merrill, Columbus, OH.

14 Örnek 100 Öğrenciye Uygulanan Test Soru 1 Doğru Cevap Verenler Soru 2 Doğru Cevap Verenler Üst Grup (İlk %27)2520 Alt Grup (Son %27)15 Güçlük endeksi (p) Ayırt edicilik endeksi (q)

15 Çeldiriciler Soru 1A*BCDEBoş Üst ¼’deki öğrenciler Ortadaki öğrenciler Alt ¼’deki öğrenciler (*) doğru cevap Soru 2ABCD*EBoş Üst ¼’deki öğrenciler Ortadaki öğrenciler Alt ¼’deki öğrenciler

16

17 Özet Soru kalitesini belirleyen faktörler nelerdir? Geçerlilik nedir? Güvenilirlik nedir Zorluk ve ayırıcılık endeksleri nasıl hesaplanır? İyi bir çeldirici nasıl olmalı? Geçerlik, Güvenilirlik, Zorluk, Ayırıcılık Endeksleri ve Çeldirici Kalitesine göre iyi bir soru nasıl seçilmeli?


"Soru Kalitesi Geçerlik, Güvenilirlik, Zorluk, Ayırıcılık Endeksleri ve Çeldirici Kalitesi Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27-31." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları