Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YDYO 2013-2014 Bahar dönemi İYS. TEST GÜÇLÜK İNDEKSİ Testin geçerlik ve güvenirliğini belirlemek ve artırmak için yapılan istatistiksel çalışmalardır.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YDYO 2013-2014 Bahar dönemi İYS. TEST GÜÇLÜK İNDEKSİ Testin geçerlik ve güvenirliğini belirlemek ve artırmak için yapılan istatistiksel çalışmalardır."— Sunum transkripti:

1 YDYO 2013-2014 Bahar dönemi İYS

2 TEST GÜÇLÜK İNDEKSİ Testin geçerlik ve güvenirliğini belirlemek ve artırmak için yapılan istatistiksel çalışmalardır. Bir testin uygulama sonuçlarına bakılarak test hakkında bazı yargılara varılabilir. Bir testin güçlük derecesi o testin kullanılış maksadına bağlıdır. Çok sayıda aday içinden az sayıda seçim yapılacaksa güçlük düzeyi değişir. Ancak eğitim-öğretimde daha çok orta güçlükte sorular ve testler tercih edilmelidir. Testin ortalama güçlüğü, test ortalamasını testten alınabilecek en yüksek puana bölerek hesaplanır. Dolayısıyla önce yapılması gereken testin ortalama puanını hesaplamaktır. Testin ortalama puanı ise test puanları toplamını o teste giren kişi sayısına bölerek bulunur.

3 Örnek: Bir teste giren 25 öğrencinin aldıkları puanların toplamı 1622’dir. O zaman; Aynı testten alınabilecek en yüksek puan 100 ise; Bir testin ortalama güçlük indeksi 0 ile +1 arasında değişir. +1’e yaklaştıkça test kolaylaşır, 0’a yaklaştıkça test zorlaşır. Testin güçlük derecesi 0,50’den küçükse, test öğrencilere güç gelmiştir ve zayıf öğrenciler çoğunluktadır. Bu sayı 0’a ne kadar yakınsa test o kadar zordur. Testin güçlüğü 0,50’den büyükse, öğrencilerin çoğunun öğrenilecek şeyleri öğrendikleri ya da testin öğrencilere kolay geldiği şeklinde yorumlanır. Bu sayı 1’e yaklaştıkça test kolaylaşmaktadır.

4 2013-2014 Eğitim-Öğretim Yılında Hazırlık Eğitimi Alan Fakülteler (LİSANS) Mühendislik Fakültesi Test Ortalama Puanı (75 test puanı üzerinden) = 52,52 Ortalama Güçlük İndeksi =0,70 İletişim Fakültesi Test Ortalama Puanı (75 test puanı üzerinden) = 39,00 Ortalama Güçlük İndeksi =0,52 Turizm Fakültesi Test Ortalama Puanı (75 test puanı üzerinden) = 44,70 Ortalama Güçlük İndeksi =0,59 Nazilli İ.İ.B.F. Test Ortalama Puanı (75 test puanı üzerinden) = 43,39 Ortalama Güçlük İndeksi =0,57 Söke İşletme Fakültesi Test Ortalama Puanı (75 test puanı üzerinden) = 42,87 Ortalama Güçlük İndeksi =0,57 LİSANS İYS TEST ORTALAMA PUANI (75 Test Puanı Üzerinden) = 44,49 LİSANS İYS ORTALAMA GÜÇLÜK İNDEKSİ = 0,59 YDYO 2014 MAYIS İYS SINAVI TEST GÜÇLÜK İNDEKSİ

5 2013-2014 Eğitim-Öğretim Yılında Hazırlık Eğitimi Alan MYO’lar (ÖNLİSANS) Didim MYO Test Ortalama Puanı (75 test puanı üzerinden) = 44,91 Ortalama Güçlük İndeksi =0,59 Karacasu MYO Test Ortalama Puanı (75 test puanı üzerinden) = 47,50 Ortalama Güçlük İndeksi =0,63 Söke MYO Test Ortalama Puanı (75 test puanı üzerinden) = 43,40 Ortalama Güçlük İndeksi =0,57 ÖNLİSANS İYS TEST ORTALAMA PUANI (75 Test Puanı Üzerinden) = 45,27 ÖNLİSANS İYS ORTALAMA GÜÇLÜK İNDEKSİ = 0,59

6 2013 BAHAR-İYS YENİ ÖĞRENCİLER

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19 AYDIN MERKEZ SINAVA GİREN İYS sınavından geçen Avantajla Geçen BAŞARILI ÖĞRENCİ Lisans (ÖRGÜN) 1557427101 Ön lisans (ÖRGÜN) 3424327 AYDIN MERKEZ (İ.Ö) SINAVA GİREN İYS sınavından geçen Avantajla Geçen BAŞARILI ÖĞRENCİ Lisans (İKİNCİ) 3217320 Ön Lisans (İKİNCİ)34 24 1 25

20 NAZİLLİ SINAVA GİREN İYS sınavından geçen Avantajla Geçen BAŞARILI ÖĞRENCİ Lisans (öRGÜN) 8022 18 40 Ön Lisans (ÖRGÜN)11 8 0 8 NAZİLLİ (İ.Ö.) SINAVA GİREN İYS sınavından geçen Avantajla Geçen BAŞARILI ÖĞRENCİ Lisans (İKİNCİ) 293 6 9 Ön Lisans (ÖRGÜN) 5404

21 SÖKE SINAVA GİREN İYS sınavından geçen Avantajla Geçen BAŞARILI ÖĞRENCİ Lisans (öRGÜN) 63171532 Ön Lisans (ÖRGÜN) 3930333

22 2013-2014 BAHAR-İYS ESKİ ÖĞRENCİLER

23

24

25 BEKLEMELİ ÖĞRENCİLER SINAVA GİRENBAŞARILI ÖĞRENCİ Didim MYO13810 Karacasu Memnune İnci MYO234 Söke MYO418 SINAVA GİRENBAŞARILI ÖĞRENCİ Kuşadası Turizm Fakültesi1350 Nazilli İİBF986 Söke İşletme Fakültesi290


"YDYO 2013-2014 Bahar dönemi İYS. TEST GÜÇLÜK İNDEKSİ Testin geçerlik ve güvenirliğini belirlemek ve artırmak için yapılan istatistiksel çalışmalardır." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları