Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ŞİDDET NEDİR KİŞİ VE NESNELERE FİZİKSEL,DUYGUSAL GİBİ BİR ÇOK ANLAMDA ZARAR VERMEK,SALDIRMAK,YOK SAYMAKTIR. KİŞİ VE NESNELERE FİZİKSEL,DUYGUSAL GİBİ BİR.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ŞİDDET NEDİR KİŞİ VE NESNELERE FİZİKSEL,DUYGUSAL GİBİ BİR ÇOK ANLAMDA ZARAR VERMEK,SALDIRMAK,YOK SAYMAKTIR. KİŞİ VE NESNELERE FİZİKSEL,DUYGUSAL GİBİ BİR."— Sunum transkripti:

1

2 ŞİDDET NEDİR KİŞİ VE NESNELERE FİZİKSEL,DUYGUSAL GİBİ BİR ÇOK ANLAMDA ZARAR VERMEK,SALDIRMAK,YOK SAYMAKTIR. KİŞİ VE NESNELERE FİZİKSEL,DUYGUSAL GİBİ BİR ÇOK ANLAMDA ZARAR VERMEK,SALDIRMAK,YOK SAYMAKTIR. FİZİKSEL İSTİSMAR:DARP,YARALAMA, FİZİKSEL İSTİSMAR:DARP,YARALAMA, VURMA VURMA DUYGUSAL İSTİSMAR:DEĞER VERMEME,UMURSAMAMA,AŞAĞILAMA DALGA GEÇME,DIŞLAMA DUYGUSAL İSTİSMAR:DEĞER VERMEME,UMURSAMAMA,AŞAĞILAMA DALGA GEÇME,DIŞLAMA

3 NEDEN ŞİDDET ŞİDDETE MARUZ KALMA ŞİDDETE MARUZ KALMA AİLEDEKİ YETİŞTİRİLME TARZI AİLEDEKİ YETİŞTİRİLME TARZI BAŞA ÇIKMA YÖNTEMLERİNDEKİ YETERSİZLİK BAŞA ÇIKMA YÖNTEMLERİNDEKİ YETERSİZLİK TV,BİLGİSAYAR OYUNLARI TV,BİLGİSAYAR OYUNLARI

4 NEDEN ŞİDDET AMAÇ EDİNMEDEKİ YOKSUNLUK AMAÇ EDİNMEDEKİ YOKSUNLUK UMUTSUZLUK UMUTSUZLUK EMPATİ EKSİKLİĞİ EMPATİ EKSİKLİĞİ DUYARSIZLAŞMA DUYARSIZLAŞMA HAYATA DAİR OLUMSUZ BAKIŞ AÇILARI HAYATA DAİR OLUMSUZ BAKIŞ AÇILARI ÇEVRESEL ETKENLER (OLUMSUZ OLAY VE ÖRNEKLER ÇEVRESEL ETKENLER (OLUMSUZ OLAY VE ÖRNEKLER

5 ŞİDDETE MARUZ KALMA AİLEDE ŞİDDETİN UYGULANDIĞINA TANIK OLAN BİRİ NELER HİSSEDEBİLİR AİLEDE ŞİDDETİN UYGULANDIĞINA TANIK OLAN BİRİ NELER HİSSEDEBİLİR ŞİDDETE MARUZ KALAN BİRİ NELER HİSSEDEBİLİR? ŞİDDETE MARUZ KALAN BİRİ NELER HİSSEDEBİLİR? BU DUYGULARI İL E NASIL BAŞA ÇIKABİLİR? BU DUYGULARI İL E NASIL BAŞA ÇIKABİLİR? KENDİSİNE ŞİDDET UYGULANAN ÇOCUK NEDEN BAŞKASINA ŞİDDET UYGULAR KENDİSİNE ŞİDDET UYGULANAN ÇOCUK NEDEN BAŞKASINA ŞİDDET UYGULAR

6 AİLEDEKİ YETİŞTİRİLME TARZI AİLEDE ŞİDDET ORTAMINDA BÜYÜME ŞİDDETE MARUZ KALMA,TANIK OLMA AİLEDE ŞİDDET ORTAMINDA BÜYÜME ŞİDDETE MARUZ KALMA,TANIK OLMA SÖZ HAKKININ OLMAMASI SÖZ HAKKININ OLMAMASI İLETİŞİM BECERİLERİNDEKİ EKSİKLİKLER İLETİŞİM BECERİLERİNDEKİ EKSİKLİKLER BASKICI OTARİTER YAKLAŞIM BASKICI OTARİTER YAKLAŞIM ALKOL,MADDİ SIKINTI,BOŞANMA,ÖLÜM GİBİ SIKINTILAR ALKOL,MADDİ SIKINTI,BOŞANMA,ÖLÜM GİBİ SIKINTILAR

7 BAŞA ÇIKMA YÖNTEMLERİ  KÖTÜ,ÜZÜCÜ OLAY İLE NASIL BAŞA ÇIKIYORUZ?  KULLANDIĞIMIZ ÇÖZÜMLER SORUNLARIN BÜYÜMESİNE NEDEN OLUYORMU?  BOŞVERME,KAÇMA,İNKAR ETME  KENDİNE VE BAŞKASINA ZARAR VERME

8 BAŞA ÇIKMA YÖNTEMLERİ  OLUMSUZDÜŞÜNCELER,KARAMSARLIK  ÇARESİZLİK  ÖFKENİN YANLIŞ KULLANIMI  KİN VE İNTİKAM DUYGULARI  AFFETMEYİ BİLEMEME  İLGİ ÇEKME  EZİLMEMEK İÇİN EZMELİYİM DÜŞÜNCESİ

9 BAŞA ÇIKMA YÖNTEMLERİ  KENDİNE GÜVEN EKSİKLİĞİ  KENDİNİ DEĞERLİ BULMA EKSİKLİĞİ  GÜÇLÜ OLAMAMA  KENDİNİ İFADE ETME ARACI OLARAK GÖRÜLMESİ  ŞİDDET KULLANMANIN GÜÇLÜ OLMAKLA EŞDEĞER TUTULMASI  İLERİYİ GÖREMEME

10 TV BİLGİSAYAR OYUNLARI  EN ÇOK NELER İZLİYORUZ?  EN ÇOK NELER OYNUYORUZ?  BUNLARDAN NASIL ETKİLENDİĞİMİZİ BİLİYOR MUYUZ?

11  En çok hangi tür filmleri seyredersiniz?(İlk tercih) Türk filmi%9,9 Yabancı film%4,6 Aksiyon, Macera, Gerilim, Korku %44,8 Bilimkurgu,Teknoloji%1,8 Duygusal,Aşk,Dram%2,9 Belgesel %2,6 Çocuk filmi,Çizgi film%3,5 Dini filmler%7,6 EğiticiÖğretici filmler%10,9 Komedi,Eğlence%10,3 Pornografik/Erotik%0,5 İlgimi çeken%2,2 Seyretmem%2,2 Diğer (maç,müzik,haber,dizi....)%5,2

12  Aile dizileriEğiticiÖğretici%5,6  Aşiret,Ağalık%4,5  Mafya%21,0  Aşk%12,7  Komedi%19,5  Çocuklarla ilgili,Okul dizileri%10,1  Aksiyon,Macera,Gerilim,Korku%13,6  Yerli dizi%4,8  Yabancı dizi%1,5  Fark etmez,Akşam yayınlananlar%1,9  Seyretmem%2,0  Diğer (Belgesel,Magazin....)%2,8

13  Strateji ve Zeka Oyunlar%3 Araba, Motor Yarışlar%9,9 Futbol%12,1 Savaş,Dövüş Oyunlar%66,5 Farketmez%1,4 Diğer (Chat,internet,bilgi alma,araştırma)%7,4

14 SALDIRGANLIK NEDİR Çocukta var olan ihtiyaçların (güvenlik ve mutlu olma gibi) şekil değiştirerek farklı bir biçimde ortaya çıkmasıdır. Çocukta var olan ihtiyaçların (güvenlik ve mutlu olma gibi) şekil değiştirerek farklı bir biçimde ortaya çıkmasıdır.

15 HANGİ DAVRANIŞLAR SALDIRGANLIK İÇERİR? I. Öğrenciler Arasındaki Taciz Türleri 1.Sözlü Taciz I. Öğrenciler Arasındaki Taciz Türleri 1.Sözlü Taciz 1.Şiddete Yönelik Sözlü Taciz 1.Şiddete Yönelik Sözlü Taciz 1.2.Şakaya Yönelik Sözlü Taciz 2.Fiziksel Taciz 1.2.Şakaya Yönelik Sözlü Taciz 2.Fiziksel Taciz 2. 1.Şiddete Yönelik Fiziksel Taciz 2. 1.Şiddete Yönelik Fiziksel Taciz 2.2. Şakaya Yönelik Fiziksel Taciz 3.Cinsel Taciz 2.2. Şakaya Yönelik Fiziksel Taciz 3.Cinsel Taciz Kızların Erkeklere Yönelik Davranışlarını Temel Alan Türler Kızların Erkeklere Yönelik Davranışlarını Temel Alan Türler Erkeklerin Kızlara Yönelik Davranışlarını Temel Alan Türler Erkeklerin Kızlara Yönelik Davranışlarını Temel Alan Türler 3.3.Hem Kızlara Hem de Erkeklere Yönelik Cinsellik İçerikli Türler 3.3.Hem Kızlara Hem de Erkeklere Yönelik Cinsellik İçerikli Türler

16 SİNDİREN ÇOCUĞUN ÖZELLİKLERİ AİLESEL ETMENLER AİLESEL ETMENLER 1.GENELLİKLE BU ÇOCUKLAR İHMAL VE İSTİSMAR EDİLEN ÇOCUKLARDIR.İLGİDEN SEVGİDEN YOKSUN OLAN BU ÇOCUKLAR OKULDA ARKADAŞLARINI FİZİKSEL VE DUYGUSAL OLARAK İSTİSMAR EDEBİLİRLER. 1.GENELLİKLE BU ÇOCUKLAR İHMAL VE İSTİSMAR EDİLEN ÇOCUKLARDIR.İLGİDEN SEVGİDEN YOKSUN OLAN BU ÇOCUKLAR OKULDA ARKADAŞLARINI FİZİKSEL VE DUYGUSAL OLARAK İSTİSMAR EDEBİLİRLER.

17 SİNDİREN ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ 2 ŞİDDET ÖĞRENİLEN BİR DAVRANIŞTIR.OLUMSUZ ORTAMLARDA YETİŞEN ÇOCUKLAR BUNU MODEL ALABİLİR. 2 ŞİDDET ÖĞRENİLEN BİR DAVRANIŞTIR.OLUMSUZ ORTAMLARDA YETİŞEN ÇOCUKLAR BUNU MODEL ALABİLİR. 3 ŞİDDETİN OLMADIĞI ANCAK ÇOK KATI DİSİPLİN VE CEZALARIN OLDUĞU ORTAMLARDA BÜYÜYEN ÇOCUK ÖFKELİ VE SALDIRGAN OLABİLİR. 3 ŞİDDETİN OLMADIĞI ANCAK ÇOK KATI DİSİPLİN VE CEZALARIN OLDUĞU ORTAMLARDA BÜYÜYEN ÇOCUK ÖFKELİ VE SALDIRGAN OLABİLİR.

18 SİNDİREN ÇOCUĞUN ÖZELLİKLERİ 4 BAZI EV ORTAMLARINDA ŞİDDET,SALDIRGANLIK NORMAL KARŞILANDIĞI İÇİN ÇOCUK SINIRLARINI ÇİZEMEZ 4 BAZI EV ORTAMLARINDA ŞİDDET,SALDIRGANLIK NORMAL KARŞILANDIĞI İÇİN ÇOCUK SINIRLARINI ÇİZEMEZ 5 KENDİLERİNİ ÇARESİZ VE KONTROLSÜZ HİSSETTİKLERİ ORTAMLARDA YAŞAMAK DURUMUNDA KALAN ÇOCUKLAR KONTROL,GÜÇ DUYGUSUNU YAŞAYABİLMEK İÇİN BAŞKA ÇOCUKLARI FİZİKSEL VE DUYGUSAL OLARAK İSTİSMAR EDEBİLİR 5 KENDİLERİNİ ÇARESİZ VE KONTROLSÜZ HİSSETTİKLERİ ORTAMLARDA YAŞAMAK DURUMUNDA KALAN ÇOCUKLAR KONTROL,GÜÇ DUYGUSUNU YAŞAYABİLMEK İÇİN BAŞKA ÇOCUKLARI FİZİKSEL VE DUYGUSAL OLARAK İSTİSMAR EDEBİLİR

19 SİNDİREN ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ BEKLENTİLERİ KARŞILAYAMAMA- AİLESİNİN VE OKULUN KENDİSİNDEN BEKLEDİĞİ SOSYAL BECERİLERE SAHİP OLAMAYAN ÇOCUKLAR GÜÇSÜZLÜK VE BAŞARISIZLIK GİBİ OLUMSUZ DUYGULARDAN KAÇMAK İÇİN VE KENDİNİ BAŞARILI HİSSETMEK İÇİN DİĞERLERİNİ SİNDİREBİLİRLER,GÜÇLERİNİ BU ŞEKİLDE KANITLAMAK İSTEYEBİLİRLER BEKLENTİLERİ KARŞILAYAMAMA- AİLESİNİN VE OKULUN KENDİSİNDEN BEKLEDİĞİ SOSYAL BECERİLERE SAHİP OLAMAYAN ÇOCUKLAR GÜÇSÜZLÜK VE BAŞARISIZLIK GİBİ OLUMSUZ DUYGULARDAN KAÇMAK İÇİN VE KENDİNİ BAŞARILI HİSSETMEK İÇİN DİĞERLERİNİ SİNDİREBİLİRLER,GÜÇLERİNİ BU ŞEKİLDE KANITLAMAK İSTEYEBİLİRLER

20 SİNDİREN ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ YÜKSEK DÜZEYDE ÖFKEYE SAHİP OLMA,DÜRTÜSELLİK YÜKSEK DÜZEYDE ÖFKEYE SAHİP OLMA,DÜRTÜSELLİK DEPRESYONDA OLMA DEPRESYONDA OLMA OKULA AİT OLMA DUYGUSUNDAN YOKSUN OLMA,OKULDAN NEFRET ETME YA DA OKULDA MUTSUZ OLMA OKULA AİT OLMA DUYGUSUNDAN YOKSUN OLMA,OKULDAN NEFRET ETME YA DA OKULDA MUTSUZ OLMA

21 SİNDİRİLEN ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ ÇOK FAZLA ARKADAŞI OLMAYAN ÇOK FAZLA ARKADAŞI OLMAYAN PASİF PASİF GÜVENSİZ GÜVENSİZ KENDİNİ DEĞERLİ GÖRMEYEN KENDİNİ DEĞERLİ GÖRMEYEN SOSYAL BECERİLERİ GELİŞMEMİŞ SOSYAL BECERİLERİ GELİŞMEMİŞ KENDİSİNİ SAVUNAMAYAN KENDİSİNİ SAVUNAMAYAN BİR SORUN KARŞISINDA ÇABUK YIKILABİLEN BİR SORUN KARŞISINDA ÇABUK YIKILABİLEN DUYGUSAL OLARAK ZAYIF ÇOCUKLAR SİNDİREN ÇOCUKLARIN HEDEFİ KONUMUNDADIR. DUYGUSAL OLARAK ZAYIF ÇOCUKLAR SİNDİREN ÇOCUKLARIN HEDEFİ KONUMUNDADIR.

22 HANGİ ÇOCUKLAR SİNDİRİLMEZLER SOSYAL VE ÇATIŞMA ÇÖZME BECERİLERİ GELİŞMİŞ SOSYAL VE ÇATIŞMA ÇÖZME BECERİLERİ GELİŞMİŞ UZLAŞABİLEN VE ALTERNATİF ÇÖZÜMLER ÜRETEBİLEN UZLAŞABİLEN VE ALTERNATİF ÇÖZÜMLER ÜRETEBİLEN ŞİDDET DIŞINDA KENDİNİ KORUMA YÖNTEMLERİNİ DE BİLEN ŞİDDET DIŞINDA KENDİNİ KORUMA YÖNTEMLERİNİ DE BİLEN ÇATIŞMALARI ÇÖZMEDE VE DİĞER ÇOCUKLARIN YARDIM ALMALARINDA AKTİF ROL ÜSTLENEBİLEN ÇATIŞMALARI ÇÖZMEDE VE DİĞER ÇOCUKLARIN YARDIM ALMALARINDA AKTİF ROL ÜSTLENEBİLEN

23 HANGİ ÇOCUKLAR SİNDİRİLMEZLER AKILCI VE SAĞDUYULU KARARLAR ALABİLEN AKILCI VE SAĞDUYULU KARARLAR ALABİLEN BULDUKLARI ÇÖZÜM YÖNTEMLERİNİN SORUNLARIN BÜYÜMEMESİNİ SAĞLAYAN BULDUKLARI ÇÖZÜM YÖNTEMLERİNİN SORUNLARIN BÜYÜMEMESİNİ SAĞLAYAN KENDİLERİNİ VE YAŞAMLARINI DAHA İYİ YAPMAK İÇİN ÇABALAYAN KENDİLERİNİ VE YAŞAMLARINI DAHA İYİ YAPMAK İÇİN ÇABALAYAN

24 DUYGUSAL ODAKLI BAŞA ÇIKMA YÖNTEMLERİ İNKAR ETME,BOŞVERME,KAÇMA, İNKAR ETME,BOŞVERME,KAÇMA, SORUMLULUKLARINI YERİNE GETİREMEME SORUMLULUKLARINI YERİNE GETİREMEME UMURSAMAMA, UMURSAMAMA, ZAMANINI İYİ KULLANAMAMA ZAMANINI İYİ KULLANAMAMA ÇOK UYUMA,SUÇU BAŞKALARININ ÜSTÜNE ATMA ÇOK UYUMA,SUÇU BAŞKALARININ ÜSTÜNE ATMA SÜREKLİ KULLANILDIĞINDA SORUNLARIN BÜYÜMESİNE NEDEN OLMAKTADIR. SÜREKLİ KULLANILDIĞINDA SORUNLARIN BÜYÜMESİNE NEDEN OLMAKTADIR.

25 DUYGUSAL ODAKLI BAŞA ÇIKMA YÖNTEMİ AĞLAMA,PAYLAŞMA,HAYAL KURMA UMURSAMAMA,GÖRMEZDEN GELME AĞLAMA,PAYLAŞMA,HAYAL KURMA UMURSAMAMA,GÖRMEZDEN GELME GEÇİCİ SÜRE VE O AN BU YÖNTEMLER KULLANILDIĞINDA İŞE YARAYABİLİR.KENDİMİZİ İYİ HİSSETTİREBİLİR. GEÇİCİ SÜRE VE O AN BU YÖNTEMLER KULLANILDIĞINDA İŞE YARAYABİLİR.KENDİMİZİ İYİ HİSSETTİREBİLİR.

26 DUYGUSAL ODAKLI BAŞA ÇIKMA YÖNTEMLERİNDE DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR DUYGULARIMIZI YAŞAMALIYIZ.AMA NASIL YAŞADIĞIMIZ ÇOK ÖNEMLİDİR. DUYGULARIMIZI YAŞAMALIYIZ.AMA NASIL YAŞADIĞIMIZ ÇOK ÖNEMLİDİR. UZUN SÜRELİ VE SÜREKLİ KULLANMAK SORUNLARIN BÜYÜMESİNE NEDEN OLUR UZUN SÜRELİ VE SÜREKLİ KULLANMAK SORUNLARIN BÜYÜMESİNE NEDEN OLUR SOMUT AKILCI ADIMLAR ATMAMIZI ENGELLER. SOMUT AKILCI ADIMLAR ATMAMIZI ENGELLER. DUYGULARIMIZI SAĞLIKLI YAŞAMALI,KENDİMİZİ İYİ HİSSETTİRECEK FAALİYETLERLE İLGİLENMELİ VE AKILCI SAĞLIKLI ÇÖZÜMLER ÜRETECEK ENERJİYİ KENDİMİZDE BULMALLIYIZ. DUYGULARIMIZI SAĞLIKLI YAŞAMALI,KENDİMİZİ İYİ HİSSETTİRECEK FAALİYETLERLE İLGİLENMELİ VE AKILCI SAĞLIKLI ÇÖZÜMLER ÜRETECEK ENERJİYİ KENDİMİZDE BULMALLIYIZ.

27 PROBLEM ODAKLI BAŞA ÇIKMA YÖNTEMLERİ PROBLEMİ FARKETME(DERSLERİN KÖTÜ OLMASI,AİLEVİ SORUNLARIN YARATTIĞI ÜZÜNTÜ,ÖFKE) PROBLEMİ FARKETME(DERSLERİN KÖTÜ OLMASI,AİLEVİ SORUNLARIN YARATTIĞI ÜZÜNTÜ,ÖFKE) PROBLEMİ TESPİT ETME(DERS ÇALIŞAMAMA,AİLEDEN BİRİYLE ANLAŞAMAMA) PROBLEMİ TESPİT ETME(DERS ÇALIŞAMAMA,AİLEDEN BİRİYLE ANLAŞAMAMA) PROBLEMİN NEDENLERİNİ BULMA(PROBLEMİN SİZİ İLGİLENDİREN,İLGİLENDİRMEYEN YANLARINI BULMA,DİREKT SİZİN YARATTIĞINIZ BİR DURUM DEĞİLSE KÖTÜ ETKİLEYEN DUYGULARDAN KURTULMANIZ YARARLLI OLACAKTIR. PROBLEMİN NEDENLERİNİ BULMA(PROBLEMİN SİZİ İLGİLENDİREN,İLGİLENDİRMEYEN YANLARINI BULMA,DİREKT SİZİN YARATTIĞINIZ BİR DURUM DEĞİLSE KÖTÜ ETKİLEYEN DUYGULARDAN KURTULMANIZ YARARLLI OLACAKTIR.

28 PROBLEM ODAKLI BAŞA ÇIKMA YÖNTEMLERİ ÇÖZÜM YOLLARINI BULMA VE BU YOLLARIN SONUÇLARINI DÜŞÜNME ÇÖZÜM YOLLARINI BULMA VE BU YOLLARIN SONUÇLARINI DÜŞÜNME (BULUNAN ÇÖZÜM YOLLARININ İŞE YARAYIP YARAMADIĞINI DÜŞÜNME) (BULUNAN ÇÖZÜM YOLLARININ İŞE YARAYIP YARAMADIĞINI DÜŞÜNME) UYGULAMA(KARAR VERDİĞİNİZ ÇÖZÜM YOLUNU SOMUT ADIMLAR ATARAK UYGULAMA) UYGULAMA(KARAR VERDİĞİNİZ ÇÖZÜM YOLUNU SOMUT ADIMLAR ATARAK UYGULAMA)

29 PROBLEM ODAKLI BAŞA ÇIKMA YÖNTEMLERİNİN YARARLARI KİŞİ DUYGULARINI SAĞLIKLI,KENDİNE VE BAŞKALARINA ZARAR VERMEDEN YAŞAR. KİŞİ DUYGULARINI SAĞLIKLI,KENDİNE VE BAŞKALARINA ZARAR VERMEDEN YAŞAR. DUYGULARINI YAŞARKEN KENDİNİ DAHA İYİ HİSSETMESİ İÇİN BAŞKA ETKİNLİKLERLE İLGİLENİR. DUYGULARINI YAŞARKEN KENDİNİ DAHA İYİ HİSSETMESİ İÇİN BAŞKA ETKİNLİKLERLE İLGİLENİR. SORUNU ÇÖZMEK İÇİN SOMUT ADIMLAR ATAR. SORUNU ÇÖZMEK İÇİN SOMUT ADIMLAR ATAR. SORUMLULUK VE DURUMUN KONTROLÜ KİŞİDEDİR. SORUMLULUK VE DURUMUN KONTROLÜ KİŞİDEDİR. SORUNU BÜYÜTMEDEN DUYGULARINI YAŞAYABİLİR. SORUNU BÜYÜTMEDEN DUYGULARINI YAŞAYABİLİR. AKILCI,MANTIKLI ÇÖZÜM YOLLARI BULABİLİR AKILCI,MANTIKLI ÇÖZÜM YOLLARI BULABİLİR

30 BİR SORUN KARŞISINDA NELER YAPABİLİRİZ? DUYGULARINIZI SAĞLIKLI,VE ABARTMADAN YAŞAMA. (ÜZÜLME,AĞLAMA,PAYLAŞMA) KENDİNİZİ İYİ HİSSETMEK İÇİN BAŞKA ŞEYLERLE İLGİLENME PROBLEM ODAKLI BAŞA ÇIKMA YÖNTEMİNİ UYGULAMA(NASIL ÇÖZEBİLİRİM)

31 BİZ ÖĞRENCİLER NELER YAPMALIYIZ? NASIL BAŞA ÇIKABİLİRİZ? DOĞRU BAŞA ÇIKMA YÖNTEMLERİ NELERDİR NEDEN OLUMLU DÜŞÜNMELİYİZ ?VE NASIL DAHA OLUMLU DÜŞÜNEBİLİRİZ? UMUT VE AMAÇ NOKTASINDA ÇIKIŞ NOKTALARIMIZ NELER OLABİLİR? NE TÜR SOSYAL FAALİYETLER

32 BİZ ÖĞRENCİLER OLARAK NELER YAPMALIYIZ TOPLUMDAKİ VE ÇEVREDEKİ OLUMSUZ ÖRNEKLERE NASIL BAKMALIYIZ TOPLUMDAKİ ÇOĞUNLUĞUN GÖSTERDİĞİ YANLIŞ DAVRANIŞLARA NASIL BAKMALIYIZ NORMALLEŞTİRMEK VE DUYARSIZLAŞMA HANGİ NOKTADA SAKINCALI OLMAKTADIR?

33 BİZ ÖĞRENCİLER OLARAK NELER YAPMALIYIZ? EMPATİ ÖRNEK YAŞAM HİKAYELERİ

34 YARDIM İSTEME SORUNLARIMIZI NEDEN PAYLAŞMIYORUZ GÜVENSİZLİK ÜZÜLECEĞİNİ DÜŞÜNME VERİLECEK TEPKİDEN ÇEKİNME NASIL İFADE EDCEĞİNİ BİLEMEME KENDİ YAŞADIĞI DUYGULARINI TANIMLAYAMAMA KONUŞMANIN İŞE YARAMAYACAĞINI DÜŞÜNME VAR OLAN SORUNUN ÇÖZÜMSÜZ OLDUĞUNU DÜŞÜNME KENDİ ÖZEL DURUMU OLDUĞUNU DÜŞÜNME BEN HALLEDERİM DÜŞÜNCESİ İÇİNDE OLMA PAYLAŞMAYI,YARDIM İSTEMEYİ ZAYIFLIK OLARAK GÖRME GURUR MESELESİ YAPMA UTANMA DUYGUSU İÇİNDE OLMA

35 SORUNLARIMIZI PAYLAŞMAMAMIZIN ZARARLARI SORUNUN BÜYÜMESİNE NEDEN OLMA İÇE KAPANMA YA DA AGRESİF OLMA KENDİMİZİ DAHA KÖTÜ HİSSETME DURUMU AÇIK VE NET OLARAK GÖREMEME SORUNU ÇÖZEMEME YA DA YANLIŞ ÇÖZÜM YOLLARI BULMA İLETİŞİMSİZLİK KİŞİLER ARASINDA GÜVENSİZLİK OLUŞMASI FARKLI BAKIŞ AÇILARI OLUŞTURAMAMA SORUNU DUYGUSAL OLARAK ABARTMA İÇİNE ATMA,PAYLAŞMAMA FARKLI ZAMANLARDA FARKLI BASİT OLAYLAR İÇİN ÖFKE PATLAMALARINA NEDEN OLMA

36 SORUNLARIMIZI PAYLAŞMAMIZIN YARARLARI RAHATLAMA FARKLI BAKIŞ AÇILARI OLUŞTURMA BAĞLARIN GÜÇLENMESİ GÜVEN İLİŞKİSİNİN ARTMASI TECRÜBE KAZANMA UMUTSUZLUĞUN UMUDA DÖNÜŞMESİ YALNIZ DEĞİLİM DUYGUSUNUN OLUŞMASI DUYGULARINI SAĞLIKLI YAŞAYABİLME DAHA AKILCI,MANTIKLI DÜŞÜNEBİLME

37 YARDIM İSTEME NEDEN ÖNEMLİ YARDIM İSTEMEK KÜÇÜK DÜŞÜRÜCÜ BİR DAVRANIŞ DEĞİLDİR SORUN BÜYÜDÜĞÜNDE KENDİMİZİ KÖTÜ HİSSETTİĞİMİZDE KEŞKE DEMEMEK İÇİN PİŞMAN OLMAMAK İÇİN ÖNEMLİ SİZE YARDIM ELİNİ UZATAN İNSANLARA HAKSIZLIK ETMEMEK İÇİN ÖNEMLİ MUTLAKA GÜVENEBİLECEĞİNİZ İNSANLAR VARDIR DENEMEDEN BİLEMEZSİNİZ GÜVENEBİLECEĞİNİZ,SİZİ DOĞRU YÖNLENDİREBİLECEK İNSANLARIN OLDUĞUNU BİLMEK KENDİNİZİ İYİ HİSSETMENİZ İÇİN ÖNEMLİ

38 SON CÜMLE YAŞAMINIZDAKİ PUSULANIZ ŞU OLSUN… YAPTIKLARIM YAŞANTIMI DAHA DOĞRU DAHA GÜZEL DAHA MUTLU YAPIYOR MU???


"ŞİDDET NEDİR KİŞİ VE NESNELERE FİZİKSEL,DUYGUSAL GİBİ BİR ÇOK ANLAMDA ZARAR VERMEK,SALDIRMAK,YOK SAYMAKTIR. KİŞİ VE NESNELERE FİZİKSEL,DUYGUSAL GİBİ BİR." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları