Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HİZMET-İÇİ EĞİTİM MAYIS 2007

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HİZMET-İÇİ EĞİTİM MAYIS 2007"— Sunum transkripti:

1 HİZMET-İÇİ EĞİTİM MAYIS 2007
AKRAN ZORBALIĞI HİZMET-İÇİ EĞİTİM MAYIS 2007

2 AKRAN ZORBALIĞI NEDİR? “Bir ya da bir grup insanın kasıtlı olarak, tekrarlayan bir biçimde diğer bir kişiye ya da bir grup kişiye karşı acı vermek, korkutmak, sindirmek ya da yıldırmak amacıyla yapılan davranışların tümü olarak” tanımlanabilir. Zorbalık sadece çocuklar arasında değil, yetişkinler arasında ya da yetişkinlerden çocuklara karşı da görülebilir.

3 AKRAN ZORBALIĞININ AYIRICI ÖZELLİKLERİ
Güç dengesizliği Kasıt Süreklilik Karşısındakinin duygularına önem vermeme

4 AKRAN ZORBALIĞI DAVRANIŞLARI
Vurma, itme, saçını çekme, yumruk atma gibi fiziksel şiddeti İsim takma, alay etme, hakaret etme gibi sözel şiddeti Soyutlama, oyunlara almama, kimsenin onunla arkadaş olmasına izin vermeme gibi duygusal şiddeti Cep telefonu ya da internet kanalıyla rahatsızlık veren mesajlar yollama gibi bilişimsel şiddeti içerirler.

5 ZORBALIK MI? ZORBALIK DAVRANIŞI MI?
Bu davranışları yapan çocukların “zorba” olarak adlandırılması insanlarda bu çocukların “kötü çocuklar” olduğu ve cezalandırılmayı hakettikleri izlenimi yaratabilir. Bu tür davranışlar gösteren çocukların “zorba” olarak adlandırılmasının kimseye bir yararı yoktur. Zorbalığı davranış olarak tanımlayıp bu davranışa müdahale etmek herkes için en uygun olandır.

6 ZORBALIK DAVRANIŞININ SONUÇLARI

7 Zorba Davranışa maruz kalan çocuklar
Kendine ve diğerlerine olan güvenini yitirebilir. Arkadaşlarından soyutlanabilir ve yalnız kalabilir Benlik saygısını yitirirler ve bunu geri kazanmak yıllarca sürebilir Depresyona girebilirler Devamsızlığı artabilir ya da okulu terk edebilir Hıncını başka çocuklardan çıkarabilir

8 Zorbalık davranışı gösteren çocuklar
Yardım edilmezse ileriki yıllarda da başkalarının üzerindeki güçlerini kötüye kullanmaya devam eder ve başkaları için bir tehdit oluşturabilirler. Yardım edilmezse ileriki yıllarda da başkalarının üzerindeki güçlerini kötüye kullanmaya devam eder ve başkaları için bir tehdit oluşturabilirler Soyutlanabilir ve yalnız kalabilirler Başkalarıyla işbirliğinin yarattığı mutluluk, manevi tatmin gibi olumlu duygulardan yoksun kalabilirler.

9 Zorbalık davranışlarına şahit olan çocuklar:
Kendilerini savunmak için sürekli tetik içinde bekleyebilirler. Kendilerini güvende hissetmeyebilirler Etraflarında olup biten şiddet davranışlarından dolayı mutsuzluk, üzüntü, korku, umutsuzluk gibi olumsuz duygulara sahip olabilirler

10 ÇOCUKLAR NEDEN ZORBALIK DAVRANIŞLARI SERGİLERLER?
Ailesel nedenler Becerilerden yoksun olma Güçlü duygularla baş edememe, dürtüsellik Okula ilişkin nedenler

11 ZORBALIK DAVRANIŞLARINA MARUZ KALMA OLASILIĞI YÜKSEK OLAN ÇOCUKLAR
Pasif ve içine kapanık “Hayır” deme, uygun kişiden yardım isteme, kendini savunabilme gibi sosyal becerilerden yoksun olan, Ürkek, kaygılı ya da girişken olmayan Genellikle fazla arkadaşı olmayan Duygusal olarak çabuk dağılabilen çocuklar

12 ZORBALIK DAVRANIŞLARINA MARUZ KALMA OLASILIĞI DÜŞÜK OLAN ÇOCUKLAR
Sosyal, iletişim ve çatışma çözme becerileri gelişmiş Sosyal, iletişim ve çatışma çözme becerileri gelişmiş, Uzlaşabilen ve alternatif çözümler sunabilen İnsanların duygularının farkında olan Çatışmaları çözmede ve diğer çocukların yardım almalarında aktif rol üstlenebilen çocuklar

13 Çocuklarla ve aileleriyle konuşmak
NELER YAPILABİLİR? Planı değerlendirmek Çocuklarla ve aileleriyle konuşmak Beceriler öğretmek Bilgilendirmek Okul ve sınıf kurallarını gözden geçirmek Plan yapmak Anket uygulamak Ekip kurmak

14 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER


"HİZMET-İÇİ EĞİTİM MAYIS 2007" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları